تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۱۷ مطلب در سپتامبر ۲۰۱۹ ثبت شده است

چشم انداز هفتگی بازار ارز؛ 30سپتامبر- 4اکتبر، 2019

رشد کامل NFPs

🖊🖊🖊🖊🖊

پس از هفته ای پرآشوب که در آن شاهد قوت دلارآمریکا بودیم، سه ماهه چهارم همراه است با موجی پرفشار. رشد کامل NFP های بسیار مهم و بسیاری دیگر از رویداد در انتظار معامله گران است. در ادامه موارد برجسته هفته پیش رو را می آوریم.
شاخص های PMI حوزه یورو اشاره به رکود کامل در قاره کهن دارد و این روند روی یورو فشار وارد میکند. مذاکرات تجاری چین-آمریکا سرعتی ندارد و به تمایلات کلی آسیب می زند.

دوشنبه 30 سپتامبر 2019

⚡️PMI های چین: دوشنبه، PMI رسمی ساعت 1:00، رقم مستقل سهام کایشین چین ساعت 1:45
بخش تولید دومین اقتصاد برجسته جهان روند کندی دارد و این به دلیل نبرد تجاری با آمریکا و همچنین تغییر روند به سمت خدمات و مصرف است. شاخص رسمی مدیران خرید آینده در ماه اوت دررقم 49.5 ایستاد- درست زیر لبه ای که کاهش و افزایش را از هم جدا میکند. برآورد سهام مستقل کایشین چین در رقم 50.4 ایستاد- درست بالای لبه. درصورتیکه هردو داده تا زیر 50 افت داشته باشند،همراه با بالا رفتن دلار و ین ممکن است وضعیت خراب شود.

⚡️GDP نهایی انگلیس: دوشنبه 8:30
بنابر داده اولیه، اقتصاد بریتانیا در سه ماهه دوم و پس از افزایش در پی حفظ برکسیت در سه ماهه نخست، راکد شد. رقم نهایی احتمالا نرخ رشد 0% را تأیید میکند.

سه شنبه 1 اکتبر 2019

⚡️تصمیم گیری نرخ استرالیا: سه شنبه 4:30
رزرو بانک این کشور نرخ بهره خود را در دو نشست گذشته خود در رقم 1% ثابت نگه داشت که این پس از کاهش در هردو ماه ژوئن و جولای بود. درحالیکه رزرو بانک استرالیا فضا را برای کاهش نرخ بیشتر فراهم ساخته است، احتمالا زمینه بار دیگر برای کاهش نرخ آماده است. نظرات درمورد اقتصاد ملی و جهانی شایان توجه خواهد بود.

⚡️تورم حوزه یورو: سه شنبه 9:00
تورم مدتها پیش از کاهش اخیر، در حوزه یورو کنترل شد- ولی این اقتصاد نرم افزایش نرخ ناخوشایندی داشته است. شاخص اولیه قیمت مصرف کننده ماه سپتامبر احتمالا حدود رقم 1% که در ماه اوت گزارش شده بود باقی می ماند. CPI core- که توجه بسیار بیشتری را به سوی خود جلب کرده است- آماده این است که حوالی رقم 0.9% که پیش از این گزارش شده بود قرار بگیرد. هرگونه کاهش ممکن است روی یورو فشار وارد کند.

⚡️GDP کانادا: سه شنبه 12:30
کانادا GDP را برمبنای ماهانه منتشر می کند- فرصت پیگیری بیشتر اقتصادی را می دهد. رشد اقتصادی فراتر از میزان انتظار در چهار ماه گذشته بوده است. تازه ترین ارقام ماه ژوئن نشان از توسعه 0.2% دارد. انتشار ارقام پیش رو نخستین چشم انداز نسبت به سه ماهه سوم را در اختیار میگذارد.

پس از هفته ای پرآشوب که در آن شاهد قوت دلارآمریکا بودیم، سه ماهه چهارم با موجی پرفشار همراه است.
شاخص های PMI حوزه یورو اشاره به رکود کامل در قاره کهن دارد و این روند روی یورو فشار وارد میکند. مذاکرات تجاری چین-آمریکا سرعتی ندارد و به تمایلات کلی آسیب می زند.

چهارشنبه 2 اکتبر 2019

⚡️PMI تولید ISM آمریکا: چهارشنبه 14:00
با اینکه بخش تولید در این قاره نسبتا کوچک است ولی اهمیت بسیار زیادی دارد. PMI پیش روی ISM با افت  49.1 رقم ضعیفی در ماه اوت داشت - که بازتابی از محدود شدن این بخش است. یک صعود دوباره بالای 50 نگرانی از رکود را کم میکند- ولی این اصلا تضمین شده نیست.

⚡️دستمزدهای ADP آمریکا: چهارشنبه 12:15
سیستم پردازش خودکار داده(ADP) بزرگترین ارائه دهنده داده دستمزدهای آمریکا است. انتشار اولیه رشد شغلی بخش خصوصی انتظارات را برای گزارش رسمی NFPs برآورده میکند. گزارش ماه اوت رشد غیرمنتظره 195k داشت. اکنون رشد نسبی بیشتری محتمل است.

پنجشنبه 3 اکتبر 2019

⚡️PMIخدماتی انگلیس: پنجشنبه 8:30
برخلاف بخش های تولید و ساخت و ساز، بخش خدمات همچنان در ماه اوت رشد داشت. PMI دررقم 50.6 ایستاد.نمیتوان افت تا زیر لبه 50 را برآورد نکرد.

⚡️PMI غیرتولیدی ISM آمریکا: پنجشنبه 14:00
برخلاف بخش تولید، بخش خدمات در آمریکا اقبال داشته است. معیار ISM رقم غیرمنتظره 56.4 را در ماه اوت داشت. رقم مشابهی را احتمال می دهیم.

جمعه 4 اکتبر 2019

⚡️NFPs آمریکا: جمعه 12:30
«سلطان اندیکاتورهای بازار ارز» آماده تکان دادن بازار و تصمیم گیری بعدی فدرال رزرو است. رشد شغلی در آمریکا همراه با رشد ضعیف 130k در ماه اوت به دنبال رشد پایین دیگری با رقم 159k در ماه جولای روند کندی داشته است. رشدی بالای 200k برای متقاعد کردن بازار برای اینکه بازار کار قوی  بماند، لازم است. از سوی دیگر، رشد دستمزد با افزایش 0.4% در ماه اوت همراه بود ضمن بالا بردن رشد سالانه تا رقم   3.2%  — که سرعتی خالص و قوی است. افزایش ماهانه بیشتری اکنون محتمل است.

⏰تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ سپتامبر ۱۹ ، ۲۱:۵۹

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

جمعه 27 سپتامبر 2019

📒افزایش بی ثباتی سیاسی در آمریکا پس از شکایت افشاگری از ترامپ.

📕جریانات پایان سه ماهه دلار را بالا می کشد.

📗معاملات آشفته دلار نیوزلند.

🗝🗝🗝🗝🗝

🔹سهام آسیا شبانه ترکیب شد همراه با صعود در سهام فناوری که شاخص هنگ سنگ را بالاتر کشید درحالیکه پس از داده تورم ضعیف تر ژاپن سهام CSI300 چین و Nikkei معامله پایین داشت. CPI توکیو در برابر رقم توافقی بازار 0.5% سالانه، رقم سالانه 0.4% را ثبت کرد.
نفت خام برنت افت شبانه 0.85% داشت و اکنون حدود 62.20 معامله می شود پس از اخباری از عربستان سعودی مبنی بر اینکه دستگاه های نفتی این کشور، پس از حملات اخیر در ماه جاری، سریع تر از مدت مورد نظر درحال بازیابی هستند(بلومبرگ).

🔹سهام آمریکا دیروز با توجه به افزایش بی ثباتی سیاسی در آمریکا با انتشار شکایت افشاگری ترامپ، معامله پایینی داشت. در این شکایت آمده است که کاخ سفید متن نوشتاری تماس تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی خود را پنهان کرده است. همین شکایت باعث درخواست استیضاح می شود و به گفته سخنگوی کاخ سفید خانم پلوسی، واشینگتن ملزم به «پنهان کردن» این موضوع است(تایمز مالی).

🔹در حوزه بازار ارز، شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بلومبرگ دیروز با توجه به جریانات سه ماهه اخیر و دستیابی به سقف سه هفته ای 1217،معامله بالای 0.18% داشت. جفت ارز دلارنیوزلند/آمریکا با افت شاخص اطمینان مصرف کننده نیوزلند برگمانه زنی ها مبنی بر اینکه ارز احتمالا باید حمایت شود باوجود اشاره رزرو بانک نیوزلند بر روند خوب کاهش نرخ ها معامله شبانه پرنوسانی داشت .

🔹جفت ارز پوند/دلارآمریکا دیروز صبح ریزش داشت و به رقم 1.2303 پیش از ریتریس بخشی از زیان ها در بعدظهر رسید که این ناشی از جریانات پایان سه ماه و ماهانه بوده است همچنانکه ما منتظر پیشرفت های سیاسی بیشتری هستیم( بلومبرگ).

🔹پایان این هفته حزب محافظه کار برای کنفرانس حزب Tory با وجود رد درخواست دولت از سوی نمایندگان مجلس برای تعطیلی سه روزه پارلمان برای این رویداد نشستی در منچستر خواهد داشت (تایمزمالی).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ سپتامبر ۱۹ ، ۱۳:۴۵

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

پنجشنبه 26 سپتامبر 2019

📗بالا رفتن سهام آسیا و آمریکا پس از بهبود وضعیت تجاری آمریکا.

📕ریزش پوند/دلارآمریکا با توجه به ثباتی برکسیت و معاملات.

📒بارکلیز پیش بینی های خود درمورد تورم انگلیس را به روز می کند.

🖋🖋🖋🖋🖋

🔹سهام آمریکا و چین دیروز پس از سخنان ترامپ درمورد توافق تجاری با چین با جمله « این توافق زودتر از آنچه که فکرش را بکنید اتفاق می افتد»، معامله بسیار بالایی داشت. ترامپ همچنین به یک توافق نسبی با نخست وزیر ژاپن اشاره کرد که به کاهش تنش های تجاری بین این دو کشور می انجامد. این توافق شامل امتیاز کشاورزی از توکیو در تبادل با آمریکا جهت کاهش برخی تعرفه های صنعتی آمریکا می شود(تایمز مالی).

🔹هرچند در گزارشات بلومبرگ آمده بود که WTO( سازمان تجارت جهانی) اجازه اعمال تعرفه ها را به آمریکا روی تقریبا 8بیلیون دلار از کالاهای اروپا به دنبال وضعیت غیرقانونی هواپیمایی ایرباس صادرکرد.

🔹جفت ارز پوند/دلارآمریکا دیروز با معامله از سقف 1.2499 به کف 1.2348 ریزش 1% داشت(بلومبرگ). درحالیکه بخشی از این حرکت مربوط به بی ثباتی موضوع برکسیت پس از رأی دادگاه عالی انگلیس در رد تعلیق پارلمان از سوی جانسون بود. این حرکات با توجه به پایان ماه و معاملات پایان سه ماهه و قوت گسترده دلارآمریکا بوده است.

🔹بارکلیز پیش بینی خود درمورد تورم انگلیس را برای دو سال 2019 و 20 به روز کرد تا مبنای نخستین برکسیت بدون توافق بعدی، آخرین حرکت بهای نفت و جزئیات در گزارش داده ماه اوت را در نظر بگیرند. پیش بینی تیم ما برای CPI 2019 رقم سالانه 2.0% و برای سال 2020 رقم سالانه 2.6% است. رقم CPI هدلاین برای سال 2020 تا رقم صعودی 2.8% از رقم پیشین 2.7% تنظیم شد.

🔹جفت ارز دلارنیوزلند/آمریکا دیروز پس از معاملات پایین، صعود شبانه 0.5% داشت همچنانکه سرمایه گذاران معاملات فروش خود را پس از بیانیه ریاست رزرو بانک نیوزلند درمورد اینکه «او از نتیجه کاهش نرخ ماه اوت خرسند است» پوشش دادند. آدرین اَر همچنین به لزوم سیاست پولی غیرمشورط نپرداخت(بلومبرگ).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ سپتامبر ۱۹ ، ۱۳:۴۲

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

چهارشنبه 25 سپتامبر 2019

📗سهام جهانی در پی درخواست استیضاح رئیس جمهور آمریکا، در محدوده قرمز است.

📒دادگاه عالی انگلیس حکم بر غیرقانونی بودن تصمیم جانسون برای تعلیق پارلمان این کشور می دهد.

📕سخنان ریاست رزرو بانک نیوزلند درمورد تمایل به کاهش نرخ بهره: رزرو بانک نیوزلند نرخ رسمی نقدینگی را دررقم 1.00% ثبت میکند.

🔗🔗🔗🔗🔗

🔹سهام آمریکا دیروز با دریافت اعلامیه های مرتبط با احتمال استیضاح ترامپ، از سوی سرمایه داران ریزش داشت. نانسی پلوسی سخنگوی مجلس جمهوری خواهان Nancy Pelosi شبانه در بیانیه ای رسمی بر درخواست استیضاح ترامپ به دلیل نقض سوگند خود از اداره امنیت ملی، تأکید کرد(تایمز مالی). سهام آسیا همراه با همتای آمریکایی خود معامله پایینی داشت.

🔹بنابرگزارشات، مجلس دموکرات ها ناظر بر اظهارات ترامپ در بازخواست رئیس جمهور اوکراین از سوی معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا جوبایدن، است. به گفته ترامپ او امروز متن مکالمه خود با ولادمیر زلونسکی رئیس جمهور اوکراین را منتشر میکند.

🔹دادگاه عالی انگلیس دیروز ضمن رد اعتراض جانسون و اجازه بازگشت قانونگزاران به مجلس عوام، حکم بر غیرقانونی بودن تصمیم جانسون نخست وزیر این کشور در تعلیق پارلمان داد. پوند/دلارآمریکا درطول روز تا سقف 1.2503 بالا رفت(بلومبرگ).

🔹جانسون همچنان نسبت به توافق برکسیت « خوشبینی هوشمندانه ای» دارد درصورتیکه اعضای مجلس امروز به مجلس بازمیگردند و تمرکز آنها روی بیانیه مشترک مورد انتظارشان از جانسون در ساعت 11:30 به وقت گرینویچ است.

🔹رزرو بانک نیوزلند همانگونه که کاملا انتظار داشتیم OCR (نرخ رسمی نقدینگی) را در آغازین ساعات امروز دررقم 1.00% ثابت نگه داشت. هرچند، بیانیه ظاهرا ضمن تبیین تمایلات مشروط نسبت به کاهش بیشتر نرخ درصورت نیاز اقتصاد کشور به حمایت بیشتر تمایلات کاهشی کمتراز میزان انتظار دارد.بارکلیز همچنان یک «کاهش نرخ در ماه نوامبر پیش بینی میکند ضمن بررسی افت نرخ جهانی بهره و چشم انداز بی ثبات جهانی».

🔹جفت ارز دلارنیوزلند/آمریکا پس از این تصمیم و پیش از از دست دادن صعودها در بازار صبح لندن، تا سقف 0.6349 صعود 0.7% داشت(بلومبرگ).

🔹فیلیپ لاو ریاست رزرو بانک استرالیا در سخنرانی خود همانگونه که کاملا پیش بینی می شد، تمایلات کاهشی بانک را در نشست تالار تجاری آرمیدال این کشور ارائه داد درحالیکه همچنان نسبت به دستیابی اقتصاد کشور به یک « نقطه عطف ملایم» خوشبین بود. با اینکه پیام کاهش نرخ بهره بیشتر دقیق و قریب الوقوع نبود، بارکلیز هنوز انتظار کاهش نرخ را در نشست ماه اکتبر دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ سپتامبر ۱۹ ، ۱۵:۲۳

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 24 سپتامبر 2019

📒معامله پایین سهام اروپا در پی داده های ضعیف PMI

📗بارکلیز پیش بینی های خود درمورد بازار ارز را به روز میکند.

📕دیدار معاون رئیس جمهور چین، لیو هی Liu He با مقامات آمریکا درکاخ سفید در تاریخ 7اکتبر

🖊🖊🖊🖊🖊

🔹سهام اروپا دیروز در پی داده ضعیف تر از میزان انتظار حوزه یورو، ریزش داشت. PMI کامپوزیت در ماه سپتامبر افتی تا کف شش سال با رقم 50.4 داشت که زیر رقم توافقی و پایین رقم 51.9 درماه اوت بود. این نتایج نشان می دهند که اقتصاد اروپا نزدیک به توقف(رکود) است و تمرکز فعلی بازار روی داده IFO( موسسه پژوهش های اقتصادی) است که امروز صبح در ساعت 9 به وقت گرینویچ منتشر شد(تایمز مالی).

🔹جفت ارز پوند/دلارآمریکا معامله روزانه نسبتا پایینی داشت و پیش از بسته شدن زیر رقم 1.2440، به سقف 1.2491 در صبح رسیده است. سرمایه گذاران با دقت رأی دادگاه عالی انگلیس را که امروز در ساعت 10:30 به وقت گرینویچ صادر می شود دنبال میکنند. دادگاه درمورد عملکرد قانونی جانسون برای زمان تعلیق پارلمان حکم خواهد داد. در عین حال، جانسون همچنان برای توافق در تلاش است و دراین بین برای نشستی با اتحادیه اروپا درخواست داده است.

🔹بارکلیز پیش بینی های جدید تیم خود را برای سه ماهه سوم 2020 منتشر کرد. برکسیت بدون توافق همچنان پرونده اصلی است ولی اکنون گمان بر این است که به دنبال تمدید و انتخابات، در سه ماهه نخست 2020 رخ خواهد داد. انتظار بارکلیز افت شدید پوند در گام های نخستین برکسیت بدون توافق است و اکنون پیش بینی میکند که جفت ارز پوند/دلارآمریکا در کف 1.10 باشد و یورو/پوند در سه ماهه نخست 2020 در سقف 0.97 قرار بگیرد (پوند/یورو 1.03).

🔹همچنین تیم پژوهشی ما بر این موضوع تأکید دارد که « زمانیکه بی ثباتی ناشی از جابه جایی های کوتاه مدت روشن شود، باور ما براین است که حداقل حدودا 50 سال ارزش واقعی پوند خریداران بلندمدت قابل توجهی را به سوی خود جذب میکند». این روند احتمالا منجر به عقبگرد جزئی پوند در برابر یورو می شود و جفت ارزی یورو/پوند را تا رقم 0.92 تااواخر 2020 عقب میکشد(پوند/یورو 1.0870).

🔹تنش های تجاری آمریکا-چین همچنان در مرکز توجه است. رئیس خزانه داری آمریکا ابراز داشت که دیداری با معاون رئیس جمهور چین در کاخ سفید در تاریخ 7 اکتبر خواهد داشت.همچنین فعالیت کارخانه های آمریکا در ماه سپتامبر به سقف پنج ماه رسید با توجه به صعود در تولید و سفارشات جدید که از کاهش در ماه اوت برگشت داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ سپتامبر ۱۹ ، ۱۴:۰۱

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

دوشنبه 23 سپتامبر 2019

📒ترکیب سهام آسیا با توجه به پیشرفت هایی در مذاکرات تجاری چین-آمریکا.

📕بارکلیز انتظار دارد که تا پایان ژانویه برکسیت سخت داشته باشیم.

📗صعود 1% بهای نفت برنت به دنبال گزارش شرکت نفتی سعودی، Aramco

🔗🔗🔗🔗🔗

🔹سهام آسیا در پی تحلیل سرمایه گذاران از آخرین پیشرفت ها در مذاکرات تجاری آمریکا-چین، این هفته را ترکیبی آغاز کرد. وزیر تجارت چین در روز شنبه گفت که نمایندگان هردو طرف گفت و گوهای «سازنده ای» در کاخ سفید داشتند. نماینده آمریکا این مذاکرات را «مفید» خواند. گفت و گوهای تجاری سطح بالاتر در اوایل اکتبر از سر گرفته می شود(تایمز مالی).

🔹ین ژاپن در برابر همتایان خود درگروه 10 معامله پایینی داشت. دلارآمریکا/یوان چین در روز جمعه به کف دو هفته ای 7.1312 رسید و با توجه به مذاکرات تجاری، افت 0.2% داشت. حرکات ین ژاپن تاحدودی ناشی از نقدینگی اندک در نتیجه تعطیلات امروز ژاپن بوده است(بلومبرگ).
جانسون نخست وزیر انگلیس گفت که « خوشبینی محتاطانه ای» دارد و میتواند به توافق برکسیت ضربه وارد کند. او دیداری با صدر اعظم آلمان مرکل، رئیس جمهور فرانسه مکرون و رئیس کنسول اتحادیه اروپا تاسک در نشست وضعیت آب و هوایی امروز در نیویورک دارد(تایمز مالی).

🔹بارکلیز اکنون انتظار « یک برکسیت سخت را تا پایان ژانویه» دارد «باتوجه به تصویب لایحه دولت برای تمدید مگراینکه پارلمان موافق توافق خروج باشد یا با توجه به موافقت با برکسیت بدون توافق». به باور بارکلیز پوند با امیدهایی برای توافق در کوتاه مدت،  نسبتا حمایت می شود.
تیم پژوهشی ما همچنین در مورد لحن فدرال رزرو که تغییر پیدا کرد اکنون انتظار دارد که نرخ های بهره در دسامبر و ژانویه نسبت به اکتبر و دسامبر کاهش پیدا کنند.

🔹نفت برنت در پی گزارشی مبنی بر اینکه تعمیرات تجهیزات نفتی شرکت Aramco عربستان که در حمله اخیر پهبادها دچار خسارت شد، چند ماهی زمان نیاز دارد، صعود 1% داشت. این زمان مغایر با نهایتا 10هفته وعده داده شده از سوی مدیران است(بلومبرگ).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ سپتامبر ۱۹ ، ۱۵:۳۱

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

پنجشنبه 19 سپتامبر 2019

📗فدرال رزرو نرخ های بهره را حدود 25bp کاهش می دهد ولی حامل پیام تمایل کاهش کمتری است.

📒جفت ارز دلاراسترالیا/آمریکا با گزارش اشتغال ضعیف، معامله پایینی دارد.

📕امروز آخرین روز از نشست دادگاه عالی انگلیس است.

🖋🖋🖋🖋🖋

🔹سهام آسیا شبانه و پس از اعلام کاهش نرخ بهره 25bp فدرال رزرو در شب گذشته، معامله ترکیبی داشت که این در راستای انتظارات بازار بود ولی لحن فدرال رزرو با آن میزان تمایل کاهشی که انتظار می رفت همراه نبود. سه عضو FOMC علیه این کاهش نرخ رأی دادند ولی بیانیه سراسری به میزان زیادی همسو با انتظارات بارکلیز بود.

🔹شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بلومبرگ جهش 0.35% داشت و دیروز به دنبال اعلامیه مذکور(فدرال رزرو) به رقم 1211 رسید. بخش بیرونی منحنی خزانه داری آمریکا رشد داشت ضمن بازتر کردن منحنی بازده (بلومبرگ).

🔹همچنین فدرال رزرو برای ذخیره بیشتر، نرخ را تا رقم 1.8% پایین آورد و وعده یک تزریق ارزی دیگر را به بازار ارزی آمریکا در تلاش برای آرام کردن بازار پولی داد. به گفته ریاست فدرال رزرو پاول ممکن است نیاز به « ازسرگیری رشد طبیعی ترازنامه»باشد.

🔹در حوزه بازار ارز، جفت ارز دلاراسترالیا/آمریکا تا کف دو هفته ای با رقم 0.6790 معامله شد که این پس از رسیدن نرخ بیکاری استرالیا به رقم 5.3% بود که بالاتر از انتظارات و عدد پیشین بوده است و همین امر، انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی رزرو بانک استرالیا را افزایش می دهد.

🔹ین ژاپن پس از اعلامیه بانک این کشور درمورد اینکه این بانک آماده و منتظر است و بار دیگر نرخ ها را در ماه اکتبر بازنگری خواهد کرد، معامله بالایی داشت. یوان چین با تصمیم بانک مردمی این کشور مبنی بر ثبات نرخ های ریپوی معکوس، معامله پایینی داشت(بلومبرگ).
جفت ارز پوند/دلارآمریکا دیروز صبح در پی داده ملایم تر از انتظار CPI انگلیس، تضعیف شد و به رقم 1.7% دربرابر 1.9% سالانه رسید. امروز آخرین روز از نشست دادگاه عالی این کشور است هرچند هنوز تاریخی برای اجرای تصمیم دادگاه نداریم.

🔹روز گذشته وکیل جانسون اعلام کرد که بیانیه ای مکتوب شبانه صادر خواهد شد که حاوی برنامه دولت درصورت رأی مخالف دادگاه درمورد تصمیم جانسون برای تعلیق پارلمان خواهد بود. به گفته دادگاه تأخیر در بیانیه «کاملا ناشایست» است.

🔹امروز نشست بانک انگلیس را داریم. بارکلیز انتظار ندارد که این نشست باتوجه به اینکه بی ثباتی سیاسی همچنان موضوع مهم بازار است، حرکتی در پوندانگلیس ایجاد کند. به باور بارکلیز « بانک انگلیس احتمالا بر پیام های غیرمتعارف سیاست خود مطابق با برکسیت نرم تصریح میکند».

🔹ریاست بانک انگلیس مارک کارنی در ژانویه 2020 استعفا میکند هرچند خبرهایی مبنی بر این هست که دیدار با جانشین اش این گمان را ایجاد میکند که انتخابات سراسری در راه است. مدت زمان ریاست وی پیش از این برای حفظ ثبات رهبری در بانک این کشور، تمدید شده است(تایمز مالی).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ سپتامبر ۱۹ ، ۱۳:۴۷

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس :

چهارشنبه 18 سپتامبر 2019

📗بازارها توجه خود را به سمت نشست امشب فدرال رزرو نگه می دارند.

📕پوند/دلارآمریکا در نخستین روز از نشست دادگاه عالی انگلیس، صعود دارد.

📒بازار ریپو repo آمریکا دیروز صعود 10% داشت.

🔗سهام آسیا شبانه و با تمرکز بازار روی نشست امروز غروب فدرال رزرو، معامله نسبتا پایینی داشت. بارکلیز انتظار کاهش نرخ 25bp را همسو با توافق بازار دارد و پیش بینی اش «چکیده ای از پیش بینی های اقتصادی به ویژه نمودار نقطه ای و نشست خبری ژروم پاول است که احتمالا روی قیمت بازار اثرگذار خواهد بود».

🔗فدرال رزرو تصمیم گیری نرخ خود را در ساعت 19:00 به وقت گرینویچ منتشر می کند و در پی آن نشست خبری با ژروم پاول در ساعت 19:30 خواهد بود.

🔗دیروز نرخ های بهره در برخی از وام های شبانه در بازارهای ارزی آمریکا صعود 10% داشتند ضمن جداشدن از نرخ بهره هدف فدرال رزرو با رقم 2.00-2.25%. فدرال رزرو نیویورک دیروز برای نخستین بار در ده سال، تزریق 50بیلیون دلار فوری را در نظر گرفت. امروز نیز یک تزریق ارزی 75بیلیون دلاری را انجام خواهد داد.

🔗در حوزه بازار ارز، جفت ارزی دلاراسترالیا/آمریکا در ابتدا و پس از اعلام گزارشاتی با تمایلات کاهشی رزرو بانک استرالیا در روز گذشته، معامله پایینی داشت. جفت ارز پیش از ریتریس بخش زیادی از آن به دلیل ضعف بالای دلارآمریکا به رقم 0.6831 رسید.دلار استرالیا و نیوزلند با سراسری بودن تمایلات ریسک پیش از نشست امشب فدرال رزرو، افت شبانه داشت.

🔗کرون سوئد دیروز دربرابر همتایان خود معامله پایینی داشت که این در پی بدتر از میزان انتظار بودن داده بیکاری سوئیس و گزارشات نشست Riksbank این کشور بود که در ابتدای ماه نشان داد بانک نگرانی هایی حول موضوع ریسک در روند کاهشی سریع اقتصاد دارد(بلومبرگ).

🔗جفت ارز پوند/دلارآمریکا در نخستین روز از سه روز نشست دادگاه عالی معامله بالای 0.6% داشت. قضات در حال بررسی تصمیم جانسون برای تعلیق پارلمان هستند. دیروز قضات دادگاه خواستار بیانیه مکتوبی از جانب وکیل جانسون جهت شفاف سازی برنامه دولت شدند و اینکه آیا باید برخلاف تصمیم او در تعلیق پارلمان وارد عمل شوند یا خیر(بلومبرگ).

🔗قیمت جهانی نفت همچنان افت دارد همراه با معامله اخیر نفت برنت زیر 6.2% بازار دیروز همچنانکه عربستان سعودی حدود نیمی از تولید خود را بازیابی کرده است و انتظار می رود که تا پایان ماه این بازیابی از نیم بیشتر شده و تماما انجام شود.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ سپتامبر ۱۹ ، ۱۴:۱۷

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

دوشنبه 16 سپتامبر 2019

📒پس از حمله به تأسیسات نفتی عربستان، بازارهای سهام منفی شدند

📕قیمت نفت برنت بسیار بالا رفت

📗انتظار دارد فدرال رزرو در جلسه این هفته، کاهش 25bp در نرخ بهره را اعلام کند.

⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️

🔹بیشتر سهام‌های جهانی به علت حملات رخ داده به تأسیسات نفتی عربستان، داده‌های ضعیفتر از حد انتظار چین و نقدینگی عمومی پایین در ژاپن، در قیمت‌های پایینی معامله شدند. قیمت نفت شدیداً بالا رفت و قیمت نفت برنت در یک روز با 19.00 درصد افزایش به 71.95 دلار در هر بشکه رسید که به نزدیک بیشتر قیمت چهار ماه گذشته بود. دلیل این افزایش قیمت نفت خام هم حمله به تأسیسات نفتی عربستان سومین تولیدکننده بزرگ نفت خام بود.

🔹قیمت نفت پس از این صعود دوباره کمی پایین آمده است و در حال حاضر حدود 60.00 دلار در هر بشکه است که این کاهش به دلیل اجازه دونالد ترامپ برای استفاده از ذخیره ضروری نفت خام رخ داد.

🔹در بازار ارز شاخص نقطه‌ای دلار بلومبرگ با قیمت پایینی معامله شد و در روز جمعه به 1204.29 رسید که کمترین مقدار از ماه آگوست است. این کاهش به دلیل گفتگوهای سازنده چین و آمریکا رخ داده است. در طول شب ین ژاپن به علت افزایش نگرانی‌ها در مورد افزایش تنش در خاورمیانه صعود کرد. ارزهایی مثل کرون نروژ و دلار کانادا نیز به علت افزایش قیمت نفت، بر پایه‌های قوی معامله شدند.

🔹جفت پوند-بریتانیا/دلار-آمریکا روز جمعه 1.3 درصد رشد داشت که به بیشترین مقدار از ماه جولای یعنی 1.2500 رسید. این افزایش به دلیل گزارش‌هایی درباره انگیزه جدید درباره پیشگیری از یک برگزیت بدون توافق در ۳۱ اکتبر و همچنین کاهش قدرت عمومی دلار آمریکا رخ داد (بلومبرگ). نخست‌وزیر بوریس جانسون قرار است امروز با ژان-کلاود جانکر رئیس کمیته اروپا و مایکل برنیز مذاکره کننده اصلی اتحادیه اروپا درباره برگزیت در لوکزامبورگ دیدار داشته باشد.

🔹حزب لیبرال دمکرات در طول کنفرانس حزب در روز یک‌شنبه مواضع سخت‌تری برای علیه برگزیت اتخاذ کردند . آن‌ها همچنین به این مسأله رأی دادند که ماده ۱۵ را لغو کنند تا بتوانند برگزیت را متوقف کنند.

🔹این هفته بازارها به جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه چشم می‌دوزند. با کاهش 25bp که همین الان در بازار وجود دارد و آن را انتظار داشته است، مؤسسه بارکلیز انتظار دارد طرح «dot plot» و کنفرانس خبری رئیس فدرال رزرو قیمت بازار را پس از این کنفرانس خبری تغییر دهند.

🔹همچنین در روز پنج‌شنبه جلسه بانک انگلستان برگزار می‌شود. مؤسسه بارکلی انتظار ندارد این جلسه باعث تغییری در قیمت پوند بریتانیا شود زیرا در حال حاضر نااطمینانی‌های اقتصادی اصلی‌ترین عامل مؤثر بازار است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ سپتامبر ۱۹ ، ۱۲:۵۵

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

چهارشنبه 11 سپتامبر 2019

📒چین محدودیت سرمایه‌گذاری خارجی را در بازارهای اصلی خود برداشت

📗مذاکره‌کننده جانسون درباره برگزیت امروز به بروکسل خواهد رسید تا مذاکرات را شروع کند

📕در بازار کالاها، اخراج جان بولتون به نوسان‌های قیمت نفت انجامید

🖊🖊🖊🖊🖊


🔹بیشتر سهام‌های آسیایی در طول شب رشد کردند و این علیرغم این نکته بود که سهام‌های چینی همچنان تحت فشار هستند و چین در حال برداشتن محدودیت روی سرمایه‌گذاری خارجی در بازارهای اصلی خود است. چین همچنین تعرفه ۱۶ نوع محصول آمریکایی را از لیست‌ تعرفه‌هایی که برای تلافی برای کالاهای آمریکایی گذاشته بود، حذف کرد. بخشی از این محصولات شامل غذاهای حیوانات هستند. این معافیت‌ها از ۱۷ سپتامبر اجرایی خواهند شد و تا یک سال هم معتبر خواهند بود (رویترز)

🔹در بازار ارز شاخص نقطه‌ای دلار بلومبرگ دیروز به صورت گسترده‌ای بدون تغییر بود. زیرا بازارها منتظر جلسه بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو هستند که به ترتیب فردا و هفته بعد برگزار می‌شود.

🔹جفت پوند-بریتانیا/دلار-آمریکا دیروز به دلیل تعلیق ۵ هفته‌ای پارلمان، تغییر زیادی نکردند. نخست‌وزیر بوریس جانسون در دیدار خود با رهبر حزب اتحاد دمکراتیک (DUP) مخالفت با طرح ایرلند شمالی را اعلام کرد و متعهد شد توافقی ایجاد کند که بدردبخور باشد. دیوید فراست مذاکره کننده بوریس جانسون درباره برگزیت امروز به بروکسل می‌رسد و درباره توافق به بحث و گفتگو می‌پردازد.

🔹علیرغم اینکه نخست‌وزیر اصرار دارد که بریتانیا اتحادیه اروپا را با یا بدون توافق در ۳۱ اکتبر ترک خواهد کرد، مقامات رسمی روز سه‌شنبه گفتند که اولویت پیشگیری از یک برگزیت بدون توافق است (FT)

🔹بر اساس داده‌های منتشر شده، نرخ بیکاری در بریتانیا به کمتر از 3.8 درصد رسید که کمتر از حد انتظار یعنی 3.9 درصد بود.

🔹در آمریکا دونالد ترامپ به صورت ناگهانی مشاور امنیت ملی خود جان بولتون را دیروز عصر اخراج کرد. این اتفاق باعث نوساناتی در قیمت نفت شد زیرا بازارها پیش‌بینی کردند که چنین اتفاق شانس درگیری با ایران را کاهش می‌دهد. دیروز نفت برنت در بازه بزرگتری بین 62.2 و 63.7 دلار در هر بشکه معامله می‌شد (بلومبرگ)

🔹در شرق دور، نرخ بیکاری کره جنوبی به صورت تیزی در ماه آگوست پایین آمد از 4 درصد در ماه جولای به 3.1 درصد رسید که کمترین مقدار از سال ۲۰۱۳ به این سو است. همچنین میزان اشتغال زایی هم به 452 هزار شغل در ماه آگوست رسید که بیشترین مقدار از مارس ۲۰۱۷ به این سو است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ سپتامبر ۱۹ ، ۱۲:۱۸