تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۱۲ مطلب در فوریه ۲۰۱۸ ثبت شده است

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

 سه شنبه 28 فوریه2018
 
✴️آغازی کند در بازار اوراق قرضه core جهانی
 
بازارهای اوراق قرضه core جهانی با امتداد بخشیدن به صعودهای کوچک در راستای هفته گذشته، هفته کاری کندی را شروع کردند. اوراق خزانه داری ایالات متحده در مقایسه با اوراق قرضه کوتاه مدت عملکرد نسبتا ضعیفی داشتند. اوراق قرضه کوتاه مدت در نزدیکی مقاومت 159.75 قرار دارد (که مطابق با 0.62% در نرخ بازدهی اوراق 10 ساله آلمان می باشد)، اما این سطح مقاومت تست نشد. تقویم اقتصادی الهام بخش معاملات نیست. بولارد ریاست فدرال رزرو سنت لوییس نقش خود را بعنوان یکی از قویترین اعضای طرفدار کاهش نرخ بهره در هیات مدیره FOMC حفظ کرد. اعداد تورم (اتحادیه اروپا و ایالات متحده) و جلسه شهادت پاول بعنوان ریاست Fed در برابر کنگره باعث شده است بسیاری ار معامله گران دست به معامله نزده و منتظر بمانند. نرخ بازدهی ایالات متحده به میزان 1.2 واحد پایه (در اوراق 2 ساله) تا 2.7 واحد پایه (در اوراق 10 ساله) در زمان نوشتن این مطلب کاهش یافت. منحنی صعودی نرخ بازدهی اوراق آلمان با نرخ بازدهی 0.1 واحد پایه (در 2 ساله) تا 2.2 واحد پایه (در 30 ساله) حرکت جانبی داشت و بدون تغییر بود. تغییر اختلاف نرخ بازدهی 10 ساله نسبت به نرخ بازدهی اوراق آلمانی تقریبا صفر بود، این اختلاف برای اسپانیا 4- واحد پایه، برای ایتالیا 5- واحد پایه و برای پرتغال 3- واحد پایه که عملکردشان فراتر از انتظار بود. انتخابات آخر هفته آینده ایتالیا، که ریسک به بن بست رسیدن را در پی دارد، به نظر نمی رسد باعث آزار سرمایه گذاران باشد. پادشاهی بلژیک اولین OLO خود را از طریق سندیکا باجرا گذاشت.
 

دلار هفته خود را در بازار آسیا و اوایل بازار اروپا در صبح امروز با پایه ای ضعیف آغاز نمود. خبر مهمی در بازار نبود که توضیحی باشد برای تحرکات در بازار. تمایلات مثبت مربوط به ریسک/دارای و سهام همزمان شد با ضعف در دلار همچنانکه همیشه در اواخر بازار اتفاق می افتاد. اختلاف در نرخ بهره در برابر دلار و به نفع یورو نسبتا کاهش یافت، اما شک ما در این است که این یک عامل بوده باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فوریه ۱۸ ، ۱۶:۴۶
 ✴️چشم انداز هفتگی بازار ارز 26فوریه-2 مارس 2018
 
دلار در حالیکه بیانیه پس از نشست فدرال رزرو به خوشبینی اشاره کرد مقداری قدرت گرفت. رویداد بزرگ هفته نه تنها جلسه شهادت می باشد که توسط جرومی پاول ریاست فدرال رزرو برگزار می شود؛ بلکه GDP، سفارشات کالاهای بادوام، و دیگر رویدادها قرار است که بازار را به حرکت وا دارند.
بیانیه پس از نشست FOMC خوشبینی را درباره اقتصاد ایالات متحده به نمایش داد و اینکه تورم در نهایت به هدف 2% خواهد رسید. نرخ بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده به سقف 4 ساله خود رسید و دلار دنباله رو حرکت آن بود. با وجود از بیم رفتن مقداری از صعودهای انجام شده، دلار هفته خود را در قیمت بالاتری به پایان رساند. در بریتانیا، یک صعود در نرخ بیکاری بر روی پوند فشار نزولی وارد آورد و در منطقه یورو، شاخص های بروز شده PMI و بررسی های انجام شده روی کسب و کارها نتوانست انتظارات را برآورده کند. دلار کانادا بدلیل افت در داده خرده فروشی و افزایش در داده تورم آسیب دید.
 
 دوشنبه 26فوریه2018
 
شهادت ماریو دراگی: دوشنبه ساعت 14:00
ریاست بانک مرکزی اروپا برای ادای شهادت در برابر پارلمان اروپا حاضر خواهد شد و انتظار می رود درباره تحولات اقتصادی اخیر صحبت نماید. این رویداد با فاصله خوبی پیش از نشست ECB اتفاق می افتد، که به دراگی اجازه می دهد نزدیکی کمتری با گزینه های خود داشته باشد. انتظار می رود ECB قدمهای بعدی را درباره برنامه QE در ادامه سال جاری اعلام نماید.
 
سه شنبه 27 فوریه2018
 
جلسه شهادت جرومی پاول: سه شنبه، انتشار بیانیه ساعت 13:30، آغاز جلسه شهادت در ساعت 15:00
ریاست جدید فدرال رزرو نخستین جلسه شهادت خود را در رویدادی که به شدت قابل پیش بینی است برگزار خواهد کرد. پاول بعنوان ریاست Fed هرگز مخالفت نکرده است و دیدگاه های او درباره سیاست پولی بنوعی ناشناخته است. بازارها خواستار درک این موضوع هستند که آیا او طرفدار کاهش نرخ بهره است یا افزایش آن و آیا در تلاش است تا ارزیابی کند که فدرال رزرو نرخ بهره را بیشتر از سه نوبت در سال 2018 افزایش خواهد داد یا خیر. یک افزایش در ماه مارس پیش بینی شده است، اما نوبت های بعدی بستگی به وضعیت اقتصاد دارد و به وضعیت خود آقای پاول.
 
سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده: سه شنبه ساعت 13:30
میزان فروش کالاهای بادوام نقش یک معیار سنجش برای میزان سرمایه گذاری را بازی می کند. سفارشات headline انتظار می رود پس از یک جهش 2.8 درصدی در ماه دسامبر در ماه ژانویه 2.4% سقوط کند. سفارشات core حامل انتظاراتی برای یک افزایش 0.4% پس از افزایش 0.7% در نوبت قبلی می باشد.
 
اعتماد مصرف کننده CB: سه شنبه ساعت 15:00
شاخص اعتماد مصرف کننده CB اعتماد بالایی را در میان مصرف کنندگان آمریکایی به نمایش گذاشته است، که حاکی از افزایش مخارج می باشد. انتظار می رود عدد این داده در ماه فوریه از 125.4 تا 126.2 افزایش یابد. عدد موازی این داده از دانشگاه میشیگان در گزارش مقدماتی خود برای این ماه بالاتر از انتظارات ظاهر شد.
 
چهارشنبه 28 فوریه2018
 
تورم منطقه یورو: چهارشنبه ساعت 10:00
ارقام نهایی برای ماه ژانویه نشان داد که تورم headline در مقیاس سالانه در ماه ژانویه تا 1.3% کاهش یافت. افت دیگری تا 1.2% اکنون در بین پیش بینی ها قرار دارد. تورم core رآورد می شود در عدد ماه فوریه نیز بدون تغییر در 1% باقی بماند. هرگونه انحرافی از این اعداد ممکن است باعث ریزش یورو گردد. تنها معیار سنجش و راهنمای تعیین مسیر ECB، تورم است.
 
تولید ناخالص داخلی ایالات متحده: چهارشنبه ساعت 13:30
نخستین انتشار GDP ایالات متحده برای سه ماهه چهارم 2017 با عددی برابر با 2.6% پس از عدد قبلی که بیشتر از نرخ رشد سالانه 3% در سه ماهه دوم و سوم بود پایین تر از انتظارات ظاهر شد. انتظار می رود دومین انتشار یک نزول تا 2.5% را به نمایش بگذارد.
 
پنجشنبه 1مارس 2018
 
شاخص PCE بهای مصرف کننده core ایالات متحده: پنج شنبه ساعت 13:30
این عدد معیار سنجش تورم مورد علاقه فدرال رزرو است، با اینحال آن را با وجود آنکه پس از گزارش CPI منتشر می شود دارای اهمیت می کند. این عدد در ماه دسامبر 1.5% بود، هنوز نیز خیلی از هدف 2% فاصله دارد. تکرار عدد مشابهی در مقیاس سالانه در پیش بینی ها قرار دارد. در مقیاس ماهانه، انتظار یک افزایش 0.3% برای ماه ژانویه می رود، که بالاتر از 0.2% قبلی می باشد.
 
شاخص PMI تولید موسسه ISM: پنج شنبه ساعت 15:00
این شاخص پیشرو نخستین اشاره به آمار NFP هفته آینده است. عددی بالا برابر با 59.1 در ماه ژانویه به ثبت رسیده است، که بطور قابل توجهی بالاتر از آستانه 50 واحدی می باشد که وضعیت رشد را از وضعیت انقباضی جدا می کند. یک کاهش کوچک تا 59 باری ماه فوریه در پیش بینی ها قرار دارد. بخش بهای پرداخت شده هنوز بعنوان معیار سنجش دیگری از تورم می باشد در حالیکه بخش اشتغال اشاره بهتر و بیشتری به NFP دارد، حتی با اینکه بخش تولید در مقایسه با بخش خدمات کوچک است.
 
جمعه 2مارس2018
سخنرانی های نخست وزیر مِی: جمعه 
نخست وزیر بریتانیا آماده ایراد یک سخنرانی کلیدی درباره روابط تجاری آتی می باشد که دولت مطبوعش تمایل به داشتن با اتحادیه اروپا دارد. بازارها یک عضویت متداوم را در بازار اروپا و اتحادیه گمرکی ترجیح می دهند، اما مقامات تندرو درباره Brexit ترجیح شان رابطه ای کم عمق تر می باشد. این سخنرانی باید به شفاف سازی جهت حرکت دولت کمک کند. پوند نه تنها بر سر این سخنرانی حرکت خواهد کرد بلکه واکنش اتحادیه اروپا نیز برای آن واکنشی در پی خواهد داشت. یک خوش آمدگویی گرم واکنشی مثبت برای پوند خواهد داشت در حالیکه رد کردن پیشنهاد خانم مِی بر روی پوند فشار نزولی خواهد آورد.
 
تولید ناخالص داخلی کانادا: جمعه ساعت 13:30
کانادا داده GDP خود را ماهی یکبار منتشر می کند؛ و این نوبت، عدد ماه دسامبر منتشر خواهد شد، که برای سه ماهه چهارم و در نتیجه کل سال می باشد. پس از رشد ماهانه با نرخ 0.4% درماه نوامبر، افزایشی نسبتا کم برابر با 0.1% در پیش بینی ها قرار دارد.
 
 
* تمامی ساعات بر اساس زمان بین المللی گرینویچ (GMT) می باشد.
 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فوریه ۱۸ ، ۱۰:۵۴
راز موفقیت من چیست؟

من خودم را یک معامله گر خوب و موفق می دانم، زیرا برای چندین سال هر ماه قادر به تکرار موفقیتم بوده ام. معامله گران بسیاری را می شناسم که تقریبا همزمان با من یادگیری را شروع کرده اند، اما آنها هنوز در حال یادگیری، آزمایش سیستم های مختلف و از دست دادن سرمایه هستند. اینکه هنوز ناامید نشده اند خوب است، اما نمی دانم چه زمانی بطور مستمر شروع به سود کردن خواهند کرد. چرا من پس از چند ماه یادگیری و تمرین شروع به سود کردن کردم، اما این افراد هنوز در حال یادگیری هستند؟ بسیاری از آنها بسیار بیشتر از من می دانند، اما چرا سود نمی کنند؟ راز موفقیت من چیست؟
من بدلایل زیر معامله گر خوبی هستم.....

1-سیستم معامله گری من ساده و برای استفاده آسان است
هرگز سعی نکرده ام چیز جدیدی در معامله گری بازار ارز اختراع کنم. هرگز سعی نکرده دوباره چرخ را اختراع کنم. از قبل هر چیزی را که برای معامله و سود کردن نیاز داریم از قبل در اختیارمان است. تمامی ابزارهایی که مورد نیازمان است بطور رایگان در اختیارمان قرار دارد. چرا باید زندگی مان را اینقدر پیچیده کنیم؟
من تحلیل تکنیکال و سیگنال های کندل استیک و الگوها را یاد گرفتم. این همه آن چیزی است که بلافاصله پس از یادگیری روش معامله کردن در بازار ارز انجام دادم. پس از مدتی، تقریبا به تحلیل تکنیکال و کندل استیک مسلط شدم. بصورت دمو معامله کردم و به این نتیجه رسیدم که باید به کندل بچسبم و هرچیز دیگری مانند خطوط حمایت/مقاومت و سطوح، الگوهای نموداری و ... را فراموش کنم، زیرا آنها بنوعی خیلی سخت، زمان بر و غیرقابل اعتماد بودند.
بنابراین کار خودم را از روز اول آسان کردم، و خیلی زود شروع به گرفتن نتایج خوب کردم. اندیکاتورهای مختلف را امتحان نکردم، زیرا می دانستم که اگر بخواهم اینکار را انجام دهم، باقی عمرم را روی آن باید صرف می کردم. میلیاردها اندیکاتور، سیستم های معاملاتی و .... وجود دارد، اما برخی از آنها ابزارهایی هستند که برای استفاده آسان می باشند که قبلا توسط هزاران معامله گر از ژاپن تا ایالات متحده تست شده است، و ثابت شده است که جواب می دهند. بنابراین این ابزارها را بکار بردم و بقیه آنها را به فراموشی سپردم.

2-من با انضباط هستم
من مطالبی را که یاد گرفته ام و ابزارهایی را که در اختیار دارم را به راحتی بکار می برم. من بندبال چیز دیگری نیستم. اجازه نمی دهم هیچگونه احساسی در افکار من مداخله کرده و مرا مجبور به گرفتن تصمیم اشتباه کند. نمودارها را بررسی می کنم و اگر یک سیگنال قوی ببینم سفارش قرار می دهم. به همین راحتی. چیز پیچیده ای درباره معامله گری وجود ندارد. هرکسی می تواند این کار را انجام دهد.
بعنوان یک معامله گر بازار ارز، هر روز بیش از 20-30 دقیقه از زمان خودم را برای بررسی نمودار صرف نمی کنم. معامله گری حرفه ای به معنی صرف چندین ساعت پشت کامپیوتر و تحلیل ده ها چارت و تایم فریم های مختلف نیست. چک کردن تایم فریم روزانه جفت ارزها و سهامی که دنبال می کنید، آن چیزی است که باید هر روز انجام دهید. اگر ستاپ معامله ای وجود دارد، بلافاصله می توانید آن را ببینید زیرا یک ستاپ معاملاتی قوی از دور داد می زند که بیا و من رو بگیر.
 
هر تعطیلات آخر هفته شما باید تایم فریم هفتگی را چک کنید و به محض اینکه کندل ماه جدید باز شد در تایم فریم ماهانه هم کندل جدید را چک کنید. اینها قویترین تایم فریم ها و ستاپ های معاملاتی که شکل می دهند می توانند خیلی سودآور هستند.
 
انجام همه اینها، بیشتر از 20-30 دقیقه در روز وقت شما را نمی گیرد. اگر بیشتر از این وقت صرف تحلیل نمودارهای می کنید، پس می توانم بگویم هنوز معامله گر سودآوری نشده اید. اگر سعی در این دارید خودتان را راضی نمایید که یک ستاپ معاملاتی قوی شکل می گیرد در حالیکه شما می دانید که این یک ستاپ قدرتمند نیست، پس هنوز زمان بیشتری نیاز دارید تا یاد گرفته و یک معامله گر منضبط شوید


3-من منتظر بهترین ستاپ ها می مانم
هر روز بعضی ستاپ های معاملاتی ضعیف در نمودارها شکل می گیرند. این ستاپ ها برای معامله گرانی هستند که می خواهند سرمایه خود را از دست بدهند. این ستاپ ها برای معامله گران حرفه ای و باتجربه نیست. بنابراین آن ستاپ ها را برای دیگران می گذارم. من منتظر بهترین و قوی ترین ستاپ می مانم، و خوشبختانه همیشه هم شکل می گیرند. این ستاپ ها به تعداد و فراوانی ستاپ های ضعیف نیستند. اما باندازه کافی هستند که بتوان از آنها مقداری سود کرد و سپس منتظر بعدی ماند.
نداشتن ستاپ معاملاتی قوی من را ناراحت و غمگین نمی کند. زمان زیادی است که به این شرایط عادت کرده ام. قرار نیست هر روز ستاپ های معاملاتی قوی داشته باشیم.

4-من موکدا و حتما حد ضرر منطقی بکار می برم
حد ضرر یکی از مهمترین چیزها در معامله گری است. آنهایی که حد ضرر قرار نمی دهند دیر یا زود از بازی بیرون انداخته خواهند شد. اگر یک حد ضرر صحیح قرار ندهید، به راحتی می توانید یک میلیون دلار را با تنها یک معامله از بین ببرید. من کسی را دیده ام که یک حساب 7 میلیون دلاری را از بین برد، زیرا بطور احمقانه ای هیچگونه حد ضرر قرار نداد و مدیریت ریسک صحیحی نکرد، و بر روی این موضوع تاکید کرد که این معاملات صحیح هستند و بازار در نهایت به جهت مورد نظرش باز خواهد گشت. بازار برگشت، اما وقتی که حسابش از قبل از هم پاشیده بود. 
سیستم معاملاتی شما باید به شما درباره بهترین و بهینه ترین موقعیت برای قرار دادن حد ضرر بگوید، در غیراینصورت شما باید بدنبال سیستم معاملاتی دیگری باشید. برای هر معامله ای که انجام می دهید، باید یک حد زیان منطقی قرار دهید که خیلی تنگ یا خیلی باز نباشد. وقتی قیمت به ضررتان حرکت می کند و نزدیک به برخورد به حد ضررتان است نیابد حد ضررتان را بزرگتر کنید. همچنین، لطفا توجه کنید که یک حد ضرر بزرگ شبیه به نداشتن حد ضرر است. و حد ضرر خیلی کوچک باعث می شود حتی وقتی معامله شما درست است سرمایه تان دچار ضرر شود.
برای بدور ماندن از احساسات، وقتی معامله می کنم نمودارها را مرتب چک نمی کنم. چک کردن نمودارها وقتی معاملات فعال دارید می تواند احساسات آسیب رساننده و منفی را در شما فعال کند که باعث می شود اشتباه کنید. وقتی می بینید معامله تان در ضرر است، احساساتی می شوید و معامله تان را می بندید تا ضرر بیشتری نکنید، یا اینکه حد ضررتان را بزرگتر می کنید زیرا از ضرر زودهنگام ترسیده اید و می خواهید به معامله تان زمان بیشتری بدهید. وقتی معامله شما در سود است و آن را تماشا می کنید، احساسات شما می تواند باعث شود آن معامله را ببندید، زیرا فکر می کنید ممکن است بازار برگشته و سودی را معامله تان کسب را از دست بدهید.
من به راحتی احساساتی نمی شوم، هرچند ترجیح می دهم نمودارها و معاملاتم را چک نکنم. من معامله باز می کنم، حد ضرر و حد سود را قرار می دهم و به کار خود مشغول شده و سپس روز بعد پای سیستم بر می گردم.
 
 

 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فوریه ۱۸ ، ۱۳:۰۵

چشم انداز هفتگی بازار ارز 19 - 23 فوریه 2018

 
دلار ضمن تشکیل یک برگشت نزولی بر سر گزارش تورم هفته ای پرنوسان داشت، اما همچنانکه هفته به آخر رسید دوباره به بالا برگشت. حرکت بعدی چیست؟ بیانیه پس از نشست FOMC و چندین سخنرانی از مقامات فدرال رزرو شانس حرکت دادن بازار را خواهند داشت.
تورم ایالات متحده نسبتا بالاتر از انتظار ظاهر شد، با 1.8% در مقیاس سالانه در قسمت core و 2.1% در قسمت headline. واکنش اولیه برای دلار مثبت بود، اما دلار دوباره به پایین سقوط کرد در حالیکه سهام مثبت شدند و روایت تغییر کرد، بخشی از آن به دلیل گزارش ناامید کننده خرده فروشی بود. اگر اقتصاد ایالات متحده با نرخ کندتری در حال رشد باشد، اصرار و پافشاری برای یک افزایش در نرخ بهره وجود ندارد. دلار روز چمعه یک برگشت را بدلیل برداشت سود در معاملات بسته شده و همچنین ارقام بالاتر از انتظار از بخش مسکن و اعتماد مصرف کننده کلید زد.
 
چهارشنبه 21فوریه2018
گزارش مشاغل بریتانیا: چهارشنبه ساعت 9:30
بانک مرکزی انگلستان با اشاره به اینکه نرخ بهره ممکن است با روند سریعتری نسبت به آنچه پیش بینی شده بود افزایش یابد، وضعیت خود را به تمایل به افزایش نرخ بهره تغییر داده است. تورم همچنین استوارانه در سطح بالایی برابر با 3% در مقیاس سالانه باقی مانده است. اما درباره دستمزدها چطور؟ بخش میانگین درآمدهای ساعتی گزارش مشاغل بعنوان جزییات اصلی باقی مانده است. انتظار می رود این داده در ماه دسامبر در 2.5% در مقیاس سالانه باقی مانده باشد. نرخ بیکاری حامل انتظاراتی برای بدون تغییر ماندن در 4.3% در ماه دسامبر می باشد در حالیکه داده تغییر تعداد مشاغل حامل انتظاراتی برای یک افزایش کوچک 2300 شغلی در ماه ژانویه پس از پیش بینی 8600 شغل می باشد.
  
فروش مسکن دست دوم ایالات متحده: چهارشنبه ساعت 15:00
اغلب تراکنش ها در بازار مسکن مربوط به خانه های دست دوم می باشد. افزایش در فعالیت نشان از یک افزایش در فعالیت اقتصادی در کل دارد. یک افزایش کوچک از 5.57 میلیون واحد تا 5.63 میلیون واحد در مقیاس سالانه برای ماه ژانویه برآورد می شود.
 
بیانیه پس از نشست FOMC: چهارشنبه ساعت 19:00
فدرال رزرو در نشست 31 ژانویه خود، وضعیت خودش را بنوعی متمایل به افزایش به نرخ بهره کرد، آخرین جلسه تصمیم گیری که ژانت یلن ریاست آن را بعهده داشت. بیانیه این نشست تا آخرین لحظه ویرایش می شود، بنابراین لحن آن ممکن است بازتاب پیامی باشد که فدرال رزرو علاقه دارد آن را به بازار برساند، حتی اگر این بیانیه استناد بر رویدادی داشته باشد که سه هفته پیش اتفاق افتاده است، پیش از آنکه بازار سهام از هم پاشیده و دوباره احیا شود. ما یادخواهیم گرفت فدرال رزرو چقدر واقعا بر این باور است که تورم آماده افزایش است و شاید بتوانیم درباره مسیر افزایش نرخ بهره ها چیزی یاد بگیریم.
 
پنجشنبه 22 فوریه 2018
تولید ناخالص داخلی بریتانیا (دومین انتشار): پنج شنبه ساعت 9:30
اقتصاد بریتانیا با نرخ سریعتری در سه ماهه چهارم 2017 رشد کرده است: برابر با 0.5% در مقیاس سه ماهه. هرچند، بریتانیا هنوز پشت سر رقبای خود در حرکت است. اکنون احتمال تاییدی از سوی این رقم داده می شود. هرگونه انحراف ممکن است باعث شوکه شدن پوند گردد.
 
بیانیه پس از نشست ECB: پنج شنبه ساعت 12:30
بانک مرکزی اروپا در نشست ماه ژانویه تغییری در سیاست خود ایجاد نکرد. آنها همچنین از ارایه هرگونه راهنمایی درباره قدمهای بعدی در برنامه QE خودداری کردند. این بیانیه احتمالا حامل همان پیام قدیمی باشد: رشد خوب، اما تورم پایین. تمرکز بر روی رشد می تواند باعث افزایش ارزش یورو گردد در حالیکه تمرکز بر روی تورم باعث کاهش ارزش آن خواهد شد. هرگونه صحبتی درباره تغییر در ارتباطات، اشاره ای درباره پایان QE، به افزایش بیشتر ارزش یورو کمک خواهد کرد.
 
جمعه 23 فوریه 2018
گزارش تورم کانادا: جمعه ساعت 13:30
بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را در ماه ژآنویه بالا برد اما بنظر می رسد درباره حرکت بعدی تردید داشته باشد. یک افزایش در تورم ممکن است ذهنیت آنها را تغییر دهد. در ماه دسامبر، headline CPI 0.4% در مقیاس ماهانه افت کرد اما تورم core کمی بالاتر رفت، و داده مرسوم تورم در 1.6% قرار گرفت، CPI میانه 1.9% بود، و CPI اصلاح شده در 1.8% قرار داشت.
 
سخنرانی بیل دادلی: جمعه ساعت 15:15
ریاست بانک فدرال نیویورک اواخر امسال مسئولیت خود را تحویل خواهد داد، اما هنوز به سهم خود تاثیرگذار است، بویژه در حالیکه هنوز هیچ نایب رییسی کاندید نشده است. توضیحات او درباره تورم و نرخ بهره مطمئنا ممکن است بازار را به حرکت در بیاورد. دادلی درباره این تاخیر اظهار خوش بینی کرده است.
 
سخنرانی لورتا میستر: جمعه ساعت 18:30
ریاست فدرال رزرو کلیولند بعنوان یک حامی افزایش نرخ بهره شناخته شده است و نظرات او ممکن است درباره افزایش نرخ بهره باشد چرا که از او بعنوان کاندیدای نایب رییسی در فدرال رزرو یاد شده است. در حضور اخیرش، میستر افزایش نرخ بهره را با سرعت بیشتری پیش بینی کرده است. دیگر سخنرانان فدرال رزرو در لیست برنامه سخنرانی های Fed قرار دارند که به ترتیب ایراد سخن خواهند کرد، اما این دو نفر مهمترین اعضا هستند و در پایان هفته سخنرانی خواهند نمود، که این بر اهمیت سخنان آنان خواهد افزود.
 
* تمامی ساعات بر اساس زمان بین المللی گرینویچ (GMT) می باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فوریه ۱۸ ، ۱۰:۱۹

چشم انداز هفتگی بازار ارز 16 - 12 فوریه 2018

ریزش بازار سهام تیترهای خبری را به خود اختصاص داد و تمایلات ریسک گریزی را ایجاد کرد که پیامدهای شفافی برای ارزها داشت. آیا این از هم پاشیدن ادامه خواهد یافت؟ تمرکز بازار به سمت ایالات متحده بازگشته است که گزارش های تورم و خرده فروشی را منتشر خواهد نمود.
ریزش سهام ایالات متحده در روز دوشنبه لحن بازار را برای این هفته تنظیم کرد و بدنبال آن افت قابل توجه دیگری در روز پنج شنبه اتفاق افتاد. در این فضا، ین با ایمنی خودش مورد تقاضا قرار گرفت و دلار در موقعیت بعدی قرار داشت. تمامی ارزهای ایمن در مقام بعدی قرار گرفتند. پوند با افزایش های خود با توجه به وضعیت متمایل به افزایش نرخ بهره از سوی BoE دوام آورد. یورو پیامهای متفاوت و بدون جهتی از سوی مقامات ECB دریافت کرد. RBA نرخ بهره را طبق انتظار تغییر نداد اما داده ضعیف استرالیا به این ریزش افزود. دلار کانادا نیز مشکل خودش را داشت: بهای نفت خام کاهش یافت. آیا این ریزش ادامه خواهد یافت؟

سه شنبه 13 فوریه2018

گزارش تورم بریتانیا: سه شنبه ساعت 9:30
پس از آنکه BoE متمایل به افزایش نرخ بهره شد، انتظارات بازار برای یک نوبت افزایش نرخ بهره در ماه می بطور کاملا قابل توجهی افزایش یافت. هرچند، چیزهای زیادی وابسته به تورم در حال افزایش بستگی دارد. تورم headline ماه دسامبر در 3% در مقیاس سالانه ایستاد و اکنون نخستین نوبت از انتشار سال 2018 را دریافت می کنیم. یک کاهش تا 2.9% پیش بینی می شود. تورم(core) 5.% بود و اکنون انتظار می رود تا 2.6% افزایش یابد.

چهارشنبه 14 فوریه 2018

تولید ناخالص داخلی آلمان: چهارشنبه ساعت 7:00
ما پیش از این پیش بینی اولیه از GDP ناحیه یورو را داشتیم، اما این داده شامل بزرگترین اقتصاد اروپا، یعنی آلمان نبود. قطار منطقه یورو شاهد یک نرخ رشد بسیار قدرتمند 0.8 درصدی در سه ماهه سوم 2017 بود. اکنون پیش بینی سه ماهه چهارم و کل سال را خواهیم داشت. انتظارات برای سه ماهه چهارم 06% است.

تورم ایالات متحده: چهارشنبه ساعت 13:30
تورم عنصر گمشده است: با رشد قدرتمند، بازار کار بالاتر از انتظار و حتی دستمزدها ی بالاتر، نبود تورم یک معماست چرا که ژانت یلن ریاست سابق فدرال رزرو در گذشته آن را توضیح داده است. تورم core 0.3% در مقیاس ماهانه در ماه دسامبر افزایش یافت و اکنون انتظارات برای 0.2% است. در مقیاس سالانه، بهای core 1.8% افزایش یافت و تکرار آن اکنون جزو گزینه های روی میز است. افزایش در این آمار کلیدی است. تورم headline تنها 0.1% بود و اکنون انتظار می رود 0.3% افزایش یابد.

خرده فروشی ایالات متحده: چهارشنبه ساعت 13:30
اقتصاد ایالات متحده بر روی مصرف متمرکز است، که این ویژگی آمار خرده فروشی شاخصی مهم
می سازد. هرچند، با اهمیت در حال رشد تورم و انتشار همزمان، نتیجه ای برابر با "طبق انتظار" درباره CPI نیاز خواهد بود تا تاکید بیشتری بر روی فروش قرار دهد. در ماه دسامبر، هر دو آمار تورم headline و core 0.4% افزایش یافت. فروش headline پیش بینی می شود 0.5% افزایش یابد و فروش core 0.2%.

پنجشنبه 15 فوریه2018

گزارش مشاغل استرالیا: پنج شنبه ساعت 00:30 دقیقه بامداد
استرالیا طی گزارش عالی از اشتغال، 34700 شغل در ماه دسامبر ایجاد کرد. در این نوبت، افزایشی متعادل تر برابر با 15200 شغل انتظار می رود در حالیکه برآورد می شود نرخ بیکاری بدون تغییر در 5.5% باقی بماند.


شاخص PPI ایالات متحده: پنج شنبه ساعت 13:30
شاخص بهای تولید کننده وقتی قبل از CPI منتشر می شود معمولا تاثیر بیشتری دارد، اما هنوز هم حامل وزن زیادی است. شاخص PPI و core PPI هر دو 0.1% در ماه دسامبر کاهش یافتند. شاخص headline PPI انتظار می رود 0.4% و core PPI 0.2% در مقیاس ماهانه افزایش یابد. توجه کنید که شاخص تولید امپایر استیت (که نوبت قبلی 17.7 بود) و شاخص تولید فدرال رزرو فیلادلفیا همزمان منتشر می شوند.

جمعه16 فوریه2018

داده مسکن ایالات متحده: جمعه ساعت 13:30
مجوزهای ساخت و ساز و شروع خانه سازی وقتی در یک جهت حرکت می کنند، تاثیر بسزایی دارند اما همچنین می توانند یکدیگر را خنثی کنند. در ماه دسامبر، مجوزهای ساخت در سقفی سالانه برابر با 1.30 میلیون واحد قرار گرفت و انتظار می رود تا 1.31 میلیون افزایش یابد. شروع خانه سازی با 1.19 میلیون بعد از مجوزهای ساخت قرار دارد و اکنون پیش بینی می شود برابر با 1.23 میلیون واحد گردد. توجه کنید که ایالات متحده بهای واردات را همزمان با این داده ها منتشر می کند.

تمایلات مصرف کننده ایالات متحده: جمعه ساعت 15:00
شاخص اعتماد مصرف کننده دانشگاه میشیگان در آخرین رقم خود برای ماه ژانویه برابر با 95. واحد بود. جالب خواهد بود اگر شاهد این باشیم که برگشت نزولی بازار سهام در عدد مقدماتی خود برای ماه ژانویه تاثیری بر روی تمایلات داشته است.

* تمامی ساعات بر اساس زمان بین المللی گرینویچ (GMT) می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ فوریه ۱۸ ، ۰۸:۵۷

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

جمعه 9 فوریه 2018

مجلس نمایندگان ایالات متحده منتظر تایید لایحه بودجه برای بازگشایی دولت

نوسان بازار همچنان بالا باقی ماند چرا که نگرانی ها اینطور افزایش یافت که بانک های مرکزی با رشد جهای اقتصادی همراه نشده اند.

مجلس سنا یک توافق بودجه دو ساله را در ساعات اولیه صبح روز جمعه به تصویب رساند، پس از آنکه دولت با عنایت شاهکار سیاسی سناتور راند پائول (جمهوریخواه) مجبور به یک تعطیلی اجباری در نیمه شب گشت؛ دولت به مجرد اینکه لایحه در مجلس در ساعات پایانی تصویب شود بازگشایی خواهد شد.
مجلس سنا یک بودجه دور از دسترس را تصویب کرد که دولت فدرال را بازگشایی خواهد کرد و میزان مخارج را به میزان صدها میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

ویلکینس از مقامات مهم بانک مرکزی کانادا (BoC) گفت: بدهی بالای خانوار بزرگترین آسیب پذیری برای اقتصاد کانادا بود.

بانک مرکزی مکزیک نرخ بهره شبانه خود را (طبق انتظار) برای دوازدهمین نوبت در سیاست فعلی انقباضی اش به میزان 25 واحد پایه و تا 7.50% بالا برد.

شاخص های تجاری اروپا اکثرا نزولی بودند اما پس از یک برگشت در فیوچرز ایالات متحده در طول شب گذشته پس از سقوط های تند دیروز از کف های خود فاصله داشتند. چشم انداز رشد یافته برای نرخ بهره بالاتر در بریتانیا بر وی شاخص FTSE فشار نزولی وارد آورده است، چرا که شاخص عملکرد ضعیفی دارد.
تمایلات ریسک گریزی همچنان در رخ بازار است اما جفت ارزهای اصلی بازار ارز در محدوده های اخیر خود گرفتار شده اند. دلار قدرت اخیر خود را حفظ کرده است چرا که برخی تحلیلگران بر این باورند فدرال رزرو ممکن است پشت پرده این تغییرات در منحنی نرخ بهره باشد. یکی از تحلیلگران اشاره کرد که با توجه به اینکه بازارها دیروز نسبت به تمایلات نسبتا آرام BoE به افزایش نرخ بهره چقدر حساس بودند، یک نفر فقط درصورتی می تواند تلاطم روز چهارشنبه هفته آینده را تصور کند که CPI بالاتر از انتظارات منتشر شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ فوریه ۱۸ ، ۱۵:۳۳

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

پنجشنبه 8 فوریه2018

ثبات در بازارهای دارایی و سهام ایالات متحده ضمن افزایش نرخ بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده بر سر موافقت سنا با مخارج

احزاب CDU و SPD به توافق ائتلاف بزرگ در آلمان دست یافتند

تمرکز امروز بازار بر روی نشست BoE در ساعت 12:00 بوقت گرینویچ خواهد بود

بازارهای دارایی و سهام ایالات متحده دیروز پیرو آغاز پر سر و صدای این هفته و اینکه شاخص Dow به مقدار زیادی در روز بدون تغییر بود به ثبات رسیدند، ضمن اینکه شاخص S&P 500 حدود 0.5% سقوط کرد. نرخ بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده به روند صعودی خود ادامه داد و پس از آنکه رهبران سنای ایالات متحده به توافقی دو طرفه برای افزایش مخارج به میزان تقریبی 300 میلیارد دلار طی دو سال آینده دست یافتند، اوراق 10 ساله ایالات متحده با جهشی به بالای 2.80% بازگشت.

نرخ بازدهی اوراق خزانه داری در حال افزایش ایالات متحده که در روز عملکرد ضعیفی داشت به حمایت از دلار کمک کرد این در حالیست که یوآن چین (CNY) پس از آنکه داده های چین یک کاهش در مازاد حساب جاری را با توجه به یک جهش در واردات نشان داد سقوط کرد.

دیروز پوند/دلار به زیر 1.3900 بازگشت که در راستای قدرت وسیع مشاهده شده دلار در کل بازارهای ارز بود. با توجه به اینکه تحولات سیاسی یا انتشار داده های قابل توجهی از سوی بریتانیا نداریم، پوند/دلار در این هفته منحصرا بواسطه تمایلات دلاری حرکت کرده است اما پوند با توجه به نشست BoE و گزارش تورم که ظهر بوقت گرینویچ منتشر می شود، باید توجهی بیشتری را امروز جلب خود نماید.

 در آلمان، احزاب SPD و CDU به توافقی برای ائتلاف بزرگ دست یافتند اما اعلامیه این توافق تاثیر کوچکی بر روی بازارهای ارزی داشت اگرچه این اتفاق برای یورو باید مثبت باشد. اعضای حزب SPD برای پیشنهاد ارایه شده رای گیری خواهند نمود و نتایج آن روز 4 مارس منتشر خواهد شد – همان روزی که انتخابات ایتالیا برگزار می شود.

در جایی دیگر، بانک مرکزی برزیل نرخ بهره Selic خود را 25 واحد پایه کاهش داد و پایان دوره تسهیل را اعلام کرد چرا که تورم در حال همگرایی به سمت هدف است. بانک های مرکزی RBI و RBNZ طبق انتظار تغییری در سیاست خود ندادند.

تمرکز امروز بازار بر روی نشست تصمیم برای نرخ بهره BoE و گزارش تورمی در ظهر همان روز خواهد بود. بخش تحقیقات بارکلیز انتظار دارد بانک مرکزی انگلستان در وضعیت انتشار و مشاهده باقی بماند و از هرگونه تجدیدنظری درباره راه ارتباطی خود در نبود رویدادهای مربوطه یا داده های اقتصادی از زمان آخرین گزارش تورم به این سو جلوگیری کند.

بعلاوه، بخش تحقیقات بارکلیز گفته خود مبنی بر یک افزایش 25 واحدی در نرخ بهره در ماه نوامبر را حفظ کرده است این در حالیست که پیش بینی بازار حاکی از حداقل یک نوبت افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر می باشد با یک شانس 55 درصدی برای یک نوبت افزایش نرخ بهره در ماه قایل است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ فوریه ۱۸ ، ۱۲:۲۲

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

چهارشنبه 7فوریه2017

شفافیتی که خود عامل تحریک است

برگشت در بازارهای سهام در روز سه شنبه نمایشی از این بود که چگونه روایتی شفاف می تواند به شرکت کنندگان بازار کمک کند تا ریسک کنند. دلار نیوزیلند بهترین عملکرد را داشت درحالیکه فرانک سوییس با تاخیر پشت این ارز حرکت کرد. داده درآمدهای ژاپن در صف انتشار قرار دارد. ما دیروز در حالیکه این رویداد در جریان بود روی حرکت انفجاری در نوسان کوتاه مدت ETF/ETN تاکید کردیم. نگرانی ها تا آغاز بازار اروپا و بازگشایی بازار دارایی و سهام ایالات متحده ادامه داشت اما ترسها در اواخر این دو بازار ناپدید شدند و 46 واحد به ارزش S&P 500 یعنی تا 2695 افزوده شد.

دلیلی بزرگ برای این جهش این است که نمودار VIX به شرکت کنندگان بازار کمک کرد تا آنچه را که اتفاق افتاده را درک کنند. تنها چیزی که ترسناکتر از یک ریزش بازار بدلیل خبر است، ریزش بر سر موارد رازآلود است. عوامل ناشناخته هرچیزی می تواند باشد.

در نبود جنگ هسته ای، بازار مناسب تر و راحت تر است، به مجرد اینکه حسی از آنچه اتفاق افتاده است را درک کند. این فوریت به محدود کردن سرایت کمک کرده و مشخص می کند کدام نواحی از بازار امن است. این آن چیزی است که به آرامی ادامه پیدا می کند تا آشکار شود و این خبر خوبی برای یک برگشت ادامه دار در معاملات ریسک دار است.

در همین زمان، این طغیان همچنین فرصتی بود برای تست مجازی هر بازاری. یک روندی که وجود دارد این است که نرخ بازدهی اوراق خزانه داری چقدر برگشته است. اوراق 10 ساله با 9.6 واحد صعود در 2.80% کار خود را در روز سه شنبه پایان بخشید و اکنون درست 8 واحد از سقف دوره ای خود فاصله دارد. این ریسک بالایی از صعود تا 3% را در کوتاه مدت مشخص می کند.

در بازار ارزی، یورو/دلار بخوبی در خلال این طوفان در قالب یک سیگنال تقاضای قدرتمند ادامه دار رشد کرد. با نگاه به مسیر پیش رو، داده های اصلی در آسیا به این اشاره می کند که درآمدهای نقدی نیروی کار ژاپنی در ماه دسامبر ساعت 00:00 نیمه شب بوقت گرینویچ منتشر می شود. انتظارات برای یک افزایش سالانه 0.5 درصدی است و ایجاد هر حرکتی در بازار بعید می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فوریه ۱۸ ، ۱۳:۲۷

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

سه شنبه 6 فوریه2018

ادامه کاهش تند و پرشیب در بازارهای دارایی و سهام جهانی

زیر فشار قرار گرفتن پوند/دلار همچنانکه تمایلات روی پوند برگشته است.

نمایش عوامل بنیادی قدرتمند از شاخص های PMI ناحیه یورو

دیروز بازارهای دارایی و سهام در ادامه کاهش از جمعه گذشته، از یک کاهش تند دیگر آسیب دیدند. شاخص S&P 500 روز خود را با 4.1% کاهش به پایان رساند، که این بزرگترین افت بین روزی به درصد از سال 2011 به این سو می باشد، و همراه با زیان های جمعه گذشته، حرکت صعودی بی سابقه در سهام در بیش از 400 روز کاری ایالات متحده بدون یک اصلاح 5 درصدی شکسته شده است.

بازارهای دارایی و سهام آسیا رقبای آمریکایی خود را در مسیر نزولی دنبال کردند و Nikkei 225 حدود 5% از اواسط روز به وقت محلی سقوط کرده است. در بازارهای ارزی، ین و دلار بدلیل تقاضا برای ایمنی رالی کردند در حالیکه نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری تا حدود 2.75% سقوط کرد.

در طول کل دیروز پوند با لحن عرضه معامله شد که این در آغاز ساعات کاری بود پس از آنکه بار دیگر شاخص PMI بریتانیا نتوانست انتظارات را برآورده سازد، که این نوبت برای خدمات (53 در برابر انتظارات برای 54.1) بود. نگرانی ها درباره شکست احتمالی مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز بر روی پوند فشار وارد آورد و نظرات از سوی مقامات کلیدی در چند روز گذشته نشان می دهد که دستیابی به توافق دوره گذار احتمالا فرآیندی بسیار سخت باشد.

حمایت پوند/دلار در 1.3935 قرار دارد که پیش از 1.3800 می باشد و مقاومت کوتاه مدت در 1.4050 است. در یورو/پوند سطح حمایتی اکنون در 0.8850 و 0.8685 قرار دارد و سطح مقاومت در 0.8930.
شاخص PMI ترکیبی نهایی ناحیه یورو برای ماه ژانویه نسبتا بهتر از پیش بینی مقدماتی آن بود و برابر با 58.8 شد، که بالاترین سطح از ژوئن 2006 به این سو می باشد. دراگی ریاست ECB دیروز در پارلمان اروپا صحبت کرد که در آن هشدار داد که نوسان اخیر بازار ارزی ممکن است کار را برای رسیدن به هدف تورمی ECB سخت تر نماید و این مشکل دستیابی به توافق گذار Brexit را سخت تر کرده است.

در جایی دیگر، بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره نقدی را طبق انتظار در 1.5% ثابت نگاه داشت و لحنی مثبت به رشد اقتصادی بخشید، بخش تحقیقات بارکلیز انتظار دارد RBA نرخ بهره خود را درنشست خود در ماه آگوست 25 و یک 25 واحد دیگر در نشست ماه نوامبر بالا ببرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فوریه ۱۸ ، ۱۳:۴۴

چشم انداز هفتگی بازار ارز 5 - 9 فوریه 2018

دلار تلاشی برای بازیابی کرد کرد اما نتایج آن در هفته ای پرترافیک از نظر خبری جهت مشخصی نداشت. حرکت بعدی چیست؟ تمرکز بازار از ایالات متحده برداشته شده است چار که سه نشست تصمیم نرخ بهره و دو گزارش مشاغل را از کشورهای دیگر پیش رو داریم.
اقتصاد ایالات متحده در ماه ژانویه 20000 موقعیت شغلی ایجاد کرد و مهمتر از همه اینکه، شاهد افزایش 2.9% دستمزدها در مقیاس ساانه بودیم، در آنچه به نظر می رسد شبیه یک شتاب گیری با ثبات تر در میزان پرداخت باشد. این فاکتور باعث افزایش ارزش دلار پس از یک هفته که شاهد تلاش برای احیا بودیم گردید. نشست تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو که آخرین جلسه حضور یلن نیز بود شاهد تغییرات نامحسوسی در بیانیه ای بدون افزایش نرخ بهره بود. این تغییرات تقریبا متمایل به افزایش نرخ بهره بود اما واکنش دلار محدود بود. در جایی دیگر، تورم core ناحیه یورو طبق انتظار تا 1% افزایش یافت در حالیکه شاخص های PMI بریتانیا نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. تورم استرالیا کمی پایین تر از انتظارات ظاهر شد در حالیکه GDP کانادا به افزایش سالم و 0.4% خود بازگشت.


دوشنبه 5 فوریه2018

شاخص PMI خدمات بریتانیا: دوشنبه ساعت 9:30
بخش خدمات مهمترین بخش در بریتانیا می باشد و انتشار شاخص OMI خدمات موسسه Markit همیشه بازارها را به تحرک وا می دارد. طبق گزارش موسسه Markit این بخش رشد مناسبی را تجربه می کرده است: عددی برای با 54.2 در ماه دسامبر. انتظار می رود نخستین انتشار برای سال 2018 بسیار مشابه 54.1 واحد باشد.

شاخص PMI غیرتولیدی موسسه ISM ایالات متحده: دوشنبه ساعت 15:00
گزارش بخش خدمات بعضی اوقات جلوتر از NFP منتشر می شود، اما این نوبت مستقل و بتنهایی منتشر می شود. سطحی برابر با 55.9 در ماه دسامبر به ثبت رسیده بود، که نشان دهنده رشد مناسبی بود. اکنون عددی برابر با 56.5 انتظار می رود. عددی موازی این داده برای بخش تولید بالاتر از برآوردهای اولیه بود.


سه شنبه 6 فوریه 2018

تصمیم نرخ بهره استرالیا: سه شنبه ساعت 3:30 بامداد
بانک مرکزی استرالیا پس از یک استراحت در ماه ژانویه، نخستین نشست تصمیم نرخ بهره خود را برای سال جاری برگزار می کند. از آخرین نشست به این سو در ماه دسامبر، جهان با روندی قدرتمند به رشد خود ادامه داد و این به اقتصاد کمک کرد. رشد مشاغل نیز قدرتمند بود. بعبارت دیگر، گزارش تورم اخیر پایین تر از انتظارات ظاهر شد و نرخ مبادلاتی بالا باعث خوشحالی بانک مرکزی استرالیا نمی شود. با توجه به جدیدترین کاهش؛ آیا RBA وقتی ارزش ارز این کشور پایین است سعی در کاهش آن خواهد کرد؟

گزارش مشاغل نیوزیلند: سه شنبه ساعت 21:45
نیوزیلند با توجه به اینکه هر نوبت انتشار گزارش بازار نیروی کار باعث ایجاد هیجان در بازار می شود، این گزارش را هر سه ماه یکبار منتشر می کند. در سه ماهه سوم 2017، اقتصاد این کشور شاهد جهشی بزرگ در اشتغال بود، یعنی 2.2%، که بسیار بالاتر از انتظارات بود. این نوبت، یک افزایش متعادل 0.4% در پیش بینی ها قرار دارد. پیش بینی می شود نرخ بیکاری از 4.6% تا 4.7% افزایش یابد.


چهارشنبه7فوریه2018

سخنرانی بیل دادلی: چهارشنبه ساعت 13:30
ریاست پیشین فدرال رزرو نیویورک، دارای حق رای دایم در FOMC، با تفکر مرکزی فدرال رزرو همسو شده است، بویژه با ژانت یلن که اکنون ریاست پیشین فدرال رزرو است. او در یک رویداد در نیویورک سخنرانی خواهد نمود و ممکن است توضیحی درباره گزارش مشاغل و نیز درباره مسیر افزایش ها برای فدرال رزرو ارایه دهد.

نشست تصمیم نرخ بهره نیوزیلند: چهارشنبه ساعت 20:00
انتظار می رود بانک مرکزی نیوزیلند تغییری در نرخ بهره ایجاد نکند و آن را در 1.75% حفظ کند. این بدان معنا نیست که تاثیری بر روی بازارها نخواهد گذاشت. بانک مرکزی این کشور شانسی را برای طرح اهداف بروز شده اش بر روی سیاست پولی، واکنش به گزارش مشاغل و شاید پایین نگه داشتن ارزش ارز خواهد داشت. کنفرانش مطبوعاتی ساعت 21:00 برگزار خواهد شد، و یک ساعت پس از انتشار بیانیه، سخنرانی اسپنسر ریاست این بانک نیز اتفاق خواهد افتاد که در ساعت 00:00 در آن به قانون گذاران اشاره خواهد نمود. این زمان قطعا ساعات پرترافیکی برای دلار نیوزیلند خواهد بود

 

پنجشنبه 8فوریه2018

نشست تعیین نرخ بهره بریتانیا: پنج شنبه ساعت 12:00
انتظار می رود بانک مرکزی انگلستان نرخ بهره را پس از بالا بردن آن در ماه نوامبر در0.50% بدون تغییر باقی بگذارد. هرچند، قطعا آنها بازار را به حرکت در خواهند آورد. علاوه بر تصمیم و بیانیه پس از نشست، BoE نیز گزارش تورمی سه ماهه خود را منتشر خواهد نمود، که شامل ارزیابی وسیعتری از اقتصاد و مسیر حرکت تورم می باشد. این "پنج شنبه فوق العاده" با انتشار نامه تورم حتی "فوق العاده" تر می شود. مارک کارنی متعهد شده است تا نامه ای سرگشاده برای فیلیپ هاموند رییس خزانه داری ارسال نموده و توضیح دهد که چرا تورم به محدوده 3-1% نفوذ کرده است. این برای مدت کوتاهی اتفاق افتاده است و انتظار می رود سقوط نماید. با اینحال، فراوانی اسنادی که BoE منتشر می کند باید موارد زیادی را عرضه نماید تا بازارها را به حرکت درآورد. پاسخ اولیه احتمالا از سمت الگوی رای دهی خواهد آمد. هرگنه انحرافی از یک رای متفق القول برای عدم تغییر نرخ بهره پوند را به حرکت در خواهد آورد. بعد از آن، ارزیابی اقتصاد و مهمتر از همه، تورم تاثیر خود را خواهند گذاشت.

جمعه 9 فوریه2018

گزارش مشاغل کانادا: جمعه ساعت 13:30
کانادا در هر دو ماه دسامبر و نوامبر حدود 79000 موقعیت شغلی ایجاد کرد که ارقام عالی بودند. این نوبت، انتشار تغییر بزرگی نمی رود. مشاهده یک افت در مشاغل غافلگیر کننده نخواهد بود و ممکن است این باعث آغاز یک ریزش برای دلار کانادا باشد. یک کاهش کوچک 2000 شغلی در پیش بینی ها قرار دارد. برآورد می شود نرخ بیکاری از 5.7% تا 5.8% افزایش یابد. گزارش مشاغل کانادا پس از انتشار NFP منتشر خواهد شد، که این اجازه یک واکنش را به گزارش مشاغل در دلار/دلار کانادا می دهد.


* تمامی ساعات بر اساس زمان بین المللی گرینویچ (GMT) می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فوریه ۱۸ ، ۰۹:۰۱