تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۲۲ مطلب در سپتامبر ۲۰۱۷ ثبت شده است

تحلیل فاندامنتال بازار ارز
27 سپتامبر 2017

رالی دلار پس از آنکه یلن ریاست فدرال رزرو انتظارات برای یک افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را تقویت کرد
محتاط بودن بازارها پیش از اعلامیه ترامپ درباره یک طرح اصلاحات مالیاتی
ذره بین امروز بر روی سخنرانی های اعضای fomc و چندین نشست بانک های مرکزی خواهد بود

در طول شب، فیوچرز دارایی و سهام ایالات متحده و اروپا صعود کردند، این در حالیست که اغلب دارایی ها و سهام آسیای کاهش یافتند. در بازار ارزی، پس از آنکه ژانت یلن ریاست فدرال رزرو انتظارات برای یک افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را تقویت کرد و پیش از ارایه طرح اصلاحات مالیاتی ترامپ دلار صعودهای خود را ادامه داد.
یلن ریاست فدرال رزرو اذهان داشت که این بانک مرکزی ممکن است قضاوت درستی درباره انتظارات تورمی در بلند مدت را و نیز تردیدها درباره قدرت بازار کار نداشته باشد، هرچند، ایشان درباره افزایش فوق العاده تدریجی نرخ بهره نیز هشدار داد.
دلار بر سر لفاظی یلن در بازارها حاکمیت داشت، eurusd تا حمایت 30/1.1825 معامله شد و gbpusd سطح حمایت 1.3400 را امروز صبح شکست. معامله گران بارکلیز اکنون حمایت eurusd را در 1.1700 و مقاومت آن را در 1.1955 می بینند. در رابطه با gbpusd، برای کوتاه مدت حمایت در 1.3370 و مقاومت در 1.3515 قرار دارد.
ترامپ و رهبران جمهوری خواه امروز بطرح اصلاحات مالیاتی خود را اعلام خواهند کرد، که در آن طور وسیعی انتظار می رود مالیات بر شرکت ها را که در حال حاضر 35% است کاهش دهند و پیشنهاد حداکثر مالیات بر درآمد فردی 35% را ارایه دهند.
در داده های دیروز، میزان فروش خانه های نوساز برای ماه آکوست شعیف تر از انتظار بود یعنی برابر با 560000، که زیر انتظارات برای 585000 قرار داشت. این هفته تقویم داده های اقتصادی خلوت است، توجه بازار به سمت سخنران های fomc و ecb معطوف شده است، که تاکنون تاثیر نسبتا کمی بر روی بازار داشته اند چرا که اغلب سخنرانان (بغیر از یلن) از ارایه توضیحات درباره سیاست پولی پرهیز کرده اند.
امروز شنوای سخنرانی اعضای fomc، بولارد، برینارد و روزنبرگ خواهیم بود، کسانی که در انجمن های جداگانه ای در ایالات متحده به سخنرانی خواهند پرداخت. انتظار می رود بولارد به این بحث بپردازد که وضعیت فعلی سیاست پولی صحیح است، در حالیکه روزنبرگ احتمال بر این پافشاری خواهد کرد که افزایش بیشتر نرخ بهره با وجود تورم شکننده تضمینی است.
در جایی دیگر، چندین بانک مرکزی امروز نشست برگزار خواهند کرد، از جمله بانک مرکزی تایلندکه امروز صبح بود، بانک مرکزی چک و rbnz که پس از بسته شدن بازار اروپاست. انتظار می رود تمامی این سه بانک سیاست پولی خود را ثابت نگاه دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ سپتامبر ۱۷ ، ۱۸:۲۲

تحلیل فاندامنتال
26 سپتامبر 2017
افزایش تنش بین کره شمالی و ایالات متحده باعث جابجایی آرام سرمایه ها بسوی دارایی هایی ایمن
متعادل شدن شاخص وضعیت کسب و کار آلمان در ماه سپتامبر
تمرکز امروز بر روی سخنرانی ژانت یلن ریاست Fed درباره تورم، تردید و سیاست پولی


رالی دارایی های ایمن فشرده شد چرا که تمایلات ریسک پذیری در طول شب گذشته پس از آنکه وزیر امور خارجه کره شمالی ری یونگ هو توضیح داد توضیحات اخیر دونالد ترامپ معادل اعلام جنگ می باشد افزایش یافت. این یک جابجایی متعادل را در سرمایه ها به سمت دارایی های ایمن باعث شد با کاهش هایی بی سر و صدایی در میان دارایی ها و سهام آسیا و نرخ بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده، که 3 واحد پایه کاهش یافته است. در بازار ارزی، EURJPY بصورت تهاجمی ریزش کرد، که مورد علاقه ریسک کنندگان آخر بازار بود، که در طول شب EURUSD را با گذر از سطح حمایت کلیدی 1.1880 پایین تر بردند.
در میان داده ها، شاخص وضعیت کسب و کار آلمان (IFO) با 0.7 کاهش برای دومین ماه متوالی برابر با 115.2 شد، اما هنوز در حدود بالاترین سطخ بی سابقه خود قرار دارد.
کاهش شاخص IFO از دیدگاه موسسه بارکلیز مبنی بر کاهش آرام در رشد میزان فعالیت اقتصاد آلمان در نیمه دوم سال 2017 حمایت می کند که می تواند توسط تردید سیاسی پس از انتخابات آلمان و بحث بر سر ائتلاف متعاقب انتخابات نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.
انتظار می رود تردید سیاسی در هفته های پیش رو احتمالا در سطح بالایی باقی بماند، همچنین حزب ملی و حزب کارگر نیوزیلند نیز وارد مذاکرات با دیگر احزاب برای تلاش جهت شکل دادن یک دولت اوتلافی شوند.
در ادامه روز، یلن ریاست Fed نکات کلیدی درباره تورم، تردید و سیاست پولی را اشاره خواهد کرد. انتظار می رود سخنرانی ایشان باندازه زیادی در راستای نکات ارایه شده در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست FOMC باشد. اینطور فکر می شود که ایشان بر این مورد تاکید خواهند داشت که تورم در سال جاری به معنی این نخواهد بود در سال بعد ادامه خواهد یافت. با این وجود، انتظار می رود ایشان این دیدگاهها را با اعتراف به اینکه FOMC هنوز نیاز به فهمیدن اینکه چه میزان از کاهش فعلی گذراست و چقدر دیگر ثابت خواهد بود دارد متعادل کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ سپتامبر ۱۷ ، ۱۸:۲۵

 چشم انداز رویدادهای اقتصادی هفتگی بازارفارکس  25 سپتامبر تا 27 سپتامبر 2017

انتخابات آلمان: یکشنبه، نتایج پیش از بازگشایی بازارها در آسیا اعلام می شود.
تمامی نظر سنجی ها نشان می دهند که آنجلا مرکل بسوی یک پیروزی آسان برای چهارمین و احتمالا آخرین دوره اش، بعنوان رهبری حزب CDU راستگرای مرکزی در حرکت است. اقتصاد آلمان بخوبی عمل می کند و تصویر بین المللی ایشان ستودنی است. رقیب او، مارتین شولز رهبر حزب چپ گرای مرکزی در نظر سنجی ها با فاصله زیادی بعد از خانم مرکل قرار دارند. هر دو طرفدار اروپا و هر دو در رقابت نقادی از دونالد ترامپ به رقابت پرداخته اند. در حالیکه اختلافات بین این دو رهبر کم هستند (و هر دو حزب در ائتلاف قرار دارند)، بازارها مرکل را بعنوان صدراعظم ترجیح می دهند و آنها تقریبا مطمئن هستن که او پیروز خواهد شد. یک پیروزی غافلگیرانه برای شولز، که به مقدار زیادی بعید است، ممکن است به یورو آسیاب برساند. سوالات زیادی درباره ائتلاف مرکل وجود داردک نکرار اوتلاف بزرگ با حزب SPD؟ یا یک ائتلاف با حزب FDP دوستدار کسب و کار، که آماده بازگشت به پارلمان است. بازارها FDP را ترجیح می دهند، اما مذاکرات ائتلاف در آلمان زمان زیادی می برد، بنابراین مشاهده واکنش فوری سخت است. در کل، یک پیروزی برای مرکل برای یورو مثبت خواهد بود، اما این بیشترین احتمال را برای اتفاق افتادن دارد.

سه شنبه 26 سپتامبر

شاخص اعتماد مصرف کننده CB ایالات متحده: سه شنبه ساعت 14:00
شاخص اعتماد CB در ماه آگوست در 122.9 قرار گرفت. در حالیکه قله این شاخص کمی بالاتر قرار داشت، این عدد هنوز هم بالاست. اعتماد مصرف کننده همیشه بازتاب خرده فروشی واقعی نیست، اما هنوز هم باعث حرکت بازار می شود. پیش بینی برای 119.6 است.

فروش خانه های نوساز: سه شنبه ساعت 14:00
فروش خانه های نوساز فعالیت اقتصادی وسیع تر مانند توسعه زیر ساخت را تحریک کرده است. در ماه آگوست، میزان فروش از 600000 تا 571000 افت کرد. اکنون پیش بینی برای یک افزایش تا 591000 می باشد.

چهارشنبه 27 سپتامبر

سفارش کالاهای بادوام: چهارشنبه ساعت 12:30
میزان فروش کالاهای بادوام بازتاب میزان سرمایه گذاری است و برای رشد آتی توسط Fed زیر نظر گرفته می شود. سفارشات headline در ماه جولای 6.8% افت کرد، اما این اعداد بواسطه فروش هواپیما منحرف شد. یک صعود 1.1 درصدی پیش بینی می شود. سفارشات Core 0.5% افزایش یافتند و توجه بیشتری را به خود جلب کردند. یک افزایش متعادل تر به میزان 0.2% پیش بینی می شود.

تصمیم نرخ بهره نیوزیلند: چهارشنبه 20:00
انتظار می رود بانک مرکزی نیوزیلند بار دیگر نرخ بهره را در 1.75% بدون تغییر رها نماید. RBNZ دوست دارد تا درباره قدرت ارز این کشور شکایت کند، و این بار، انتخابات تاثیر قابل لمسی بر روی نرخ تبادل خواهد داشت، با وجود تعیین واکنش از سوی گرامی ویلر و همکارانش. آنها معمولا "روند را دوست خودشان می کنند". بنابراین، یک افت در دلار نیوزیلند ممکن است فرصتی برای حتی به پایین تر راندن را عرضه نماید، ضمن اینکه کاستن یک افزایش در ارزش این ارز سخت خواهد بود.

پنجشنبه 28 سپتامبر

GDP ایالات متحده (نسخه نهایی) پنج شنبه ساعت 12:30
دومین عدد برای GDP سه ماهه دوم بالاتر از انتظار بود که به عدد طلایی 3% رشد سالانه رسید، بهتر از 2.6% که ابتدا منتشر شد. همچنین این عدد نفس راحتی است برای رهایی از رشد ضعیف نرخ بهره مشاهده شده در سه ماهه اول 2017 و کل سال 2016 می باشد. این عدد نهایی برای GDP سه ماهه دوم است. پیش بینی می شود یک افزایش کوچک تا 3.1% در راه باشد.

جمعه  29 سپتامبر

GDP بریتانیا (نهایی): جمعه ساعت 8:30
اقتصاد بریتانیا قبل و بعد از همه پرسی در اتحادیه اروپا از رشد قوی در سال 2016 بهره برد. شرایط در سال 2016 تغییر کرده است و رشد کندتری پیش بینی می شود. طبق دومین پیش بینی برای سه ماهه دوم، GDP به میزان 0.3% در مقیاس سه ماهه رشد کرده است. این رشد احتمالا در عدد نهایی تایید شود.

تورم حوزه اروپا (مقدماتی): جمعه ساعت 9:00
تورم headline در ماه آگوست در مقیاس سالانه تا 1.5% افزایش یافت، این در حالیست که تورم core در 1.2% ثابت ماند. افزایش تدریجی در تورم، و نیز رشد قدرتمند در ناحیه یورو در حال نزدیک تر کردن ECB به خروج از برنامه QE می باشد. هرچند، جزییات دقیق کاهش تدریجی برنامه خرید اوراق قرضه بستگی به داده ها دارد. انتظار می رود تورم headline تا 1.6% افزایش یابد در حالیکه تورم core پیش بینی می شود که ثابت در 1.2% باقی بماند. سطوح بالاتر از تورم کی تواند این فرآیند را کوتاه نماید، ضمن اینکه تورم پایین برای طولانی مدت می تواند باعث کاهش رشد شود.

شاخص بهای PCE Core ایالات متحده: جمعه ساعت 12:30
این معیار سنجش تورم مورد علاقه Fed است، عدد مرکزی مرکزی. این شاخص در ماه جولای در 1.4% قرار گرفت و در حال کاهش است. Core CPI در ماه آگوست در مقدار 1.7% قرار گرفته است، core PCE احتمالا بدون تغییر باقی بماند. در همین زمان، BEA آمار درآمدهای شخصی و هزینه کرد شخصی منتشر می کند، اما عدد کلیدی برای Fed مقدار core PCE است. انتظار یک افزایش ماهانه 0.2% می رود.


GDP کانادا: جمعه ساعت 12:30
اقتصاد کانادا با نرخ قدرتمند 4.5% در مقیاس سالانه در سه ماهه دوم رشد کرده است، که باعث فشار قرار دادن بر روی این بانک برای بالا بردن نرخ بهره می باشد. در مقیاس ماهانه، اقتصاد این کشور 0.3% رشد کرده است. اکنون با انتشار عدد ماه جولای اولین نگاه را به سه ماهه سوم می اندازیم.

تمام ساعات بر اساس زمان بین المللی گرینویچ (GMT)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ سپتامبر ۱۷ ، ۲۰:۰۷

تحلیل فاندامنتال

25 سپتامبر2017
آنجلا مرکل پیروز چهارمین دوره بعنوان صدراعظم آلمان اما با کشمکش ائتلاف روبروست
پوند زیر فشار پس از سخنرانی ناامید کننده نخست وزیر مِی و کاهش رتبه اعتباری Moody’s درباره بریتانیا
چهارمین دور از مذاکرات بریتانیا/اتحادیه اروپا و تعدادی از بانکهای مرکزی امروز زیر ذره بین قرار دارند.

آنجلا مرکل پیروز چهارمین دوره صدر اعظمی آلمان شد اما هر دو حزب راست گرا و چپ گرای مرکزی کمترین تعداد رای را در یک دهه اخیر بدست آوردند. با رد ائتلاف توسط حزب SPD، محتمل ترین نتیجه تشکیل دولتی متشکل از احزاب CDU/Greens/FDP می باشد، اگرچه مذاکرات زمانبر خواهند بود.
AFD بهتر از انتظار عمل کرد و تاکید بر این داشت که کاهش جهانی در جریانات سیاسی به آلمان رسیده است.
یورو در قالب EURUSD بطور مرزی نزولی باز شد و پیش از برگشت به زیر 1.1900 کاهش یافت.
سخنرانی نخست وزیر مِی درباره Brexit در فلورنس بخاطر نداشتن جزییات نتوانست بر روی بازارها تاثیر بگذارد.
برخی امید داشتند که خانم مِی ممکن است اشاراتی در سخنرانی اش بکند اما تنها "خبر جدید" مهم تصدیق رسمی نیاز برای یک دوره انتقالی دو ساله (همانطور که قبلا توسط صدراعظم هاموند پیشنهاد داده شده بود) بود.
فشار دوباره بر روی پوند ریشه در کاهش رتبه اعتباری توسط Moody’s بود که در اواخر روز جمعه تا Aa2 کاهش یافت، همچنانکه آنها با آژانس های دیگر که تابستان گذشته رتبه اعتباری بریتانیا را کاهش داده بود بازی موش و گربه را انجام می دهند. پوند ابتدا به ساکن در سسشنی که نقدینگی بسیار پایین بود و درست قبل از بسته شدن 0.5% ریزش کرد، و GBPUSD پیش از جبران مقداری از ریزهایش برای معامله در برگشت به بالای 1.3500 در طول شب گذشته تا کف 1.3451 کاهش یافت (به نقل از بلومبرگ).
ریسک های نزول برای پوند با توجه به نبود شفافیت درباره تعدادی از ای شاخص های کلیدی، از جمله "میزان طلاق" همچنان مشاهده می شوند. در مسیر پیش رو، رویداد کلیدی بعدی در حماسه این هفته Brexit ، دور چهارم مذاکرات بریتاینا/اتحادیه اروپا، و کنفرانس حزب محافظه کار بریتاینا در 1-4 اکتبر قرار دارد.
در جایی دیگر، دلار نیوزیلند در بحبوحه ناامیدی پس از عدم موفقیت جزب ملی حاکم در بدست آوردن اکثریت در رای گیری پایان هفته، و ورود هر دو حزب به مذاکرات با دیگر احزاب برای شکل دهی به یک ائتلاف، 1.1% سقوط کرد (در برابر دلار).
پس از آنکه Fed هفته گذشته نشست خود را برگزار کرد، سخنرانان Fed و داده روز جمعه تورم PCE ایالات متحده پیش از ارایه احتمالی پیشنهاد اصلاحات مالیاتی در ادامه هفته جاری زیر نظر خواهند بود.
در جایی دیگر، انتظار می رود RBNZ روز چهارشنبه، بانک مرکزی مکزیک (Banxico) در روز پنج شنبه و بانک مرکزی تایلند BoT و بانک مرکزی چین در روز چهارشنبه و بانک مرکزی کلمبیا (Banrep) در روز جمعه سیاست پولی خود را تغییری ندهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ سپتامبر ۱۷ ، ۱۸:۴۷

تحلیل فاندامنتال
22 سپتامبر2017
فشار نزولی از سوی تهدیدهای جدید کره شمالی بر روی تمایلات ریسک پذیری
سخنرانی امروز نخست وزیر مِی در فلورانس ایتالیا زیر ذره بین بازار
انتخابات عمومی در پایان هفته در آلمان و نیوزیلند برگزار خواهد شد


صبح امروز پس از آنکه تهدیدی توسط کره شمالی برای ارسال یک بمب هیدروژنی به اقیانوسیه بر روی تمایلات ریسک پذیری فشار آورد و بازارهای دارایی و سهام آسیا همتایان آمریکایی خود را در مسیر نزول دنبال کردند.
USDJPY 0.7% سقوط کرد که عامل آن تقاضا برای ایمنی بود اما بزرگترین حرکت دیروز در دارایی های کشور هند بود پس از آنکه گزارشات بلومبرگ اعلام کرد که دولت اقداماتی را برای تقویت رشد در نظر گرفته است، که کسری مالی را گسترده خواهد کرد.
سخنرانی نخست وزیر مِی در فلورانس، که انتظار می رود در حدود ساعت 14:00 انجام پذیرد، امروز زیر ذره بین بازار خواهد بود و نخستین سخنرانی مشخص درباره Brexit توسط نخست وزیر خواهد بود که پیرو انتخابات عمومی در ماه ژوئن انجام شده است.
بخش تحقیقات بارکلیز بر این باور است که چالش برای نخست وزیر در سخنرانی اش سازنده ظاهر شدن در برابر شرکایش در اتحادیه اروپا خواهد بود، بنابراین همچنانکه فرآیند مذاکره پیش می رود، ضمن اینکه بتواند اعضای حزب خودش را عصبانی نکند، اعضایی که ممکن است دوره تطبیقی کوتاه تری را مربوط به اتحادیه اروپا در مذاکرات ترجیح دهند.
در حالیکه برخی بانک های مرکزی شروع به عادی سازی نرخ بهره های خود کرده اند، اکثریت بانک ها در وضعیت صبر و زیر نظر گرفتن باقی مانده اند. بانک مرکزی سوئد لفاظی خود درباره تنظیم سیاست پولی را دیروز تغییر نداد، کاری که بانک مرکزی آفریقای جنوبی (SARB) نیز انجام داد و همینطور بانک مرکزی تایوان.
انتخابات آلمان یکشنبه این هفته برگزار خواهد شد و نظرسنجی های فعلی نشان می دهد که یک ائتلاف عمده و بزرگ نتجیه احتمالی خواهد بود، اما یک نتیجه جایگزین را نمی توان بطور کامل نادیده گرفت.
برای مثال، یک افزایش بزرگ در سهم حزب ضداروپایی AfD می تواند راه گریز را برای ادغام بیشتر اروپا کاهش دهد.
نیوزیلند نیز روز یکشنبه نظرسنجی برگزار خواهد کرد که با توجه به کاهش فاصله موجود بین حزب حاکمه ملی و حزب کارگر مخالف باید بدقت زیر نظر گرفته شود.
حرکت قیمت اخیر نشان می دهد که پیروزی حزب کارگر ممکن است به مقدار سنگینی بر روی ارزش دالر نیوزیلند تاثیر منفی بگذارد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ سپتامبر ۱۷ ، ۱۴:۰۰

تحلیل فاندامنتال
21 سپتامبر2017
بیانیه FOMC محرک حرکت دیروز قیمت
خرده فروشی بریتانیا بالاتر از انتظارات
سخنرانی ترزا می درباره Brexit فردا جمعه بعدازظهر در فلورانس ایتالیا

حرکات بازار دیروز باندازه زیادی بواسطه بیانیه FOMC تحریک شده بود که کمی بیشتر از آنچه بازار انتظار داشت تمایل به افزایش نرخ بهره داشت. دلار رالی کرد و نرخ بازدهی اوراق قرضه دو ساله ایالات متحده در پاسخ به این رالی افزایش یافت.
عامل حرکت قیمت باحتمال زیاد تغییر غافلگیر کننده در نمودار پیش بینی نرخ بهره Fed بود. 13 عضو از 17 عضو این بانک اکنون بر این باورند یک افزایش نرخ بهره یا بیشتر در سال جاری صحیح می باشد.
بازارهای فیوچرز صندوق های Fed اکنون بیشتر از 60% احتمال برای یک افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر قایل هستند. در راستای این احتمال، همچنان انتظار می رود داده های پیش رو، از جمله داده های در شرف انتشار درباره تورم، منجر به سومین افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر امسال گردد.
FOMC همچنین آغاز عادی سازی ترازنامه خود در ماه آتی را اعلام کرد که همانطور که بخوبی برای بازار مشخص شده بود در راستای انتظارات قرار داشت.
بخش تحقیقات بارکلیز انتظار دارد مقدار واقعی کاهش کمتر از اندازه کاهش ضمنی باشد و برای ترازنامه انتظار دارد در حدود 3000 میلیارد دلار در طول تقریبا 3 سال کاهش یابد.
خرده فروشی بریتانیا دیروز با افزایش خود بازار را غافلگیر کرد و در مقیاس ماهانه 1% بود (در برابر انتظارات برای 0.2% در مقیاس ماهانه). این افزایش در درجه اول بدلیل قدرت گرفتن در مواد غیر غذایی و خرده فروشی آنلاین می باشد.
این افزایش شاهد افزایش معاملات آرام و خلاصه GBPUSD به بالای 1.3600 بود، پیش از آنکه بازار بدنبال ندیده گرفتن این حرکت پیش از نشست FOMC باشد.
باور بر این است که جزییات خرده فروشی، در ترکیب با اطلاعات در خلاصه گزارشات نشست BoE، از دیدگاهی که افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر اتفاق می افتد حمایت بعمل می آورد. هرچند، چشم انداز بلند مدت تر کم رونق برای خانوارها، با عنایت به رشد دستمزد واقعی منفی، ممکن است پتانسیل برای افزایش دوباره نرخ بهره را محدود نماید.
تمرکز اکنون به سمت سخنرانی ترزا می درباره Brexit در فلورانس ایتالیا می باشد، که انتظار می رود فردا بعدازظهر برگزار شود. این سخنرانی به روشنی لحن این بانک را برای حرکت بعدی در پوند در مدت کوتاه پیش از یک هفته آرام و کم خبر، که هفته بعد می باشد تنظیم می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ سپتامبر ۱۷ ، ۱۶:۱۲

تحلیل فاندامنتال

19سپتامبر2017
افزایش در ارزش دارایی ها و سهام جهانی و فشردگی در حرکت دلار
فشار نزولی بر روی پوند از سوی سخنرانی کارنی در صندوق بین المللی پول
بوریس جانوس دیدگاه خودش برای Brexit را در مقاله دیلی تلگراف تبیین می کند


دارایی ها و سهام جهانی دیروز روز کاری خود را در قیمتی بالاتر به پایان رساندند این در حالیست که دلار در برابر اغلب ارزهای طرف مقابلش در وضعیت فشردگی قرار گرفت. در طول شب گذشته تمرکز بازار بر روی بیانیه RBA بود که بطور عام بالاتر از انتظارات ظاهر شد و شامل هیچگونه تلاشی برای کاهش ارزش ارز این کشور نبود – در نتیجه ارزش دلار استرالیا افزایش یافت.
مارک کارنی ریاست MPC دیروز در IMF سخنرانی بعمل آورد و در سخنرانی که کمتر از سخنرانی Vliegh در روز جمعه متمایل به افزایش نرخ بهره تلقی شد بر تاثیر احتمالی Brexit بر روی تورم تاکید کرد. GBPUSD پیرو این سخنرانی به آرامی تا زیر 1.3500 کاهش یافت اما از آن زمان به بعد برای معامله در سطح 1.3500 در صبح امروز بازیابی شد.
بخش تحقیقات بارکلیز عنوان کرد که سخنرانی کارنی مطابق با پیش بینی آنها برای یک افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر بود، اما به این نکته هم اشاره کرد که ریسک باقیمانده ای وجود دارد که این بانک هرگز آن را تحویل بازار نمی دهد.
بوریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا دیروز پیش از سخنرانی نخست وزیر مِی در فلورانس ایتالیا در روز جمعه، دیدگاه خود برای Brexit را در یک مقاله 4000 کلمه ای در دیلی تلگراف عنوان کرد. نخست وزیر مِی مجددا بر اختیارش در پاسخگوی تایید کرد اما اشاره به مقداری درگیرهای سیاسی بر روی پوند فشار نزولی وارد آورد.
پس از آنکه S&P کشور پرتغال را به رتبه سرمایه گذاری ارتقا داد یکی از بزرگترین حرکات دیروز در اوراق قرضه دولت پرتغال اتفاق افتاد. تصمیم این آژانس رتبه گذاری، در میان دیگر عوامل، مبتنی بر رشد بهتر  و چشم انداز مالی می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ سپتامبر ۱۷ ، ۱۶:۳۹

تحلیل فاندامنتال
دوشنبه 18 سپتامبر

افزایش در بازارهای دارایی و سهام طی هفته گذشته و عملکرد خوب پوند
چهارشنبه این هفته نشست Fed زیر ذره ذره بین بازار
سخنرانی نخست وزیر مِی در روز جمعه در فلورانس ایتالیا نیز به دقت زیر نظر خواهد بود.


بازارهای دارایی و سهام هفته گذشته با مقدار زیادی صعود بسته شدند (حدود 1.5%)، پوند در بازار ارزی بهترین عملکرد را داشت و اوراق قرضه دولت بریتانیا و اوراق خزانه داری ایالات متحده با نزدیک ترین تاریخ انقضا ریزش کردند.
طوفان ایرما به اندازه ای که از آن ترس داشتند آسیب وارد نکرد، با اینحال طوفانهای اخیر که به ایالات متحده برخورد می کند احتمالا بر روی ارقام رشد GDP سه ماهه سوم این کشور تاثیر منفی وارد خواهد کرد.
پوند پس از آنکه لحن متمایل به افزایش نرخ بهره در نشست پنج شنبه MPC زده شد بازیگر مهمی در بین ارزهای G10 بود. پیرو این، Gertjan Vlieghe از مقامات MPC که مسلما بیشترین تمایل به کاهش نرخ بهره را دارد، از لفاظی های متمایل به افزایش نرخ بهره بانک مرکزی در سخنرانی روز جمعه که در آن گفته شد که افزایش نرخ بهره بریتانیا ممکن است در ماههای آینده مورد نیاز باشد حمایت کرد.
پس از تحولات هفته گذشته، بخش تحقیقات بارکلیز چشم انداز خود برای BoE را تعدیل کرده است و اکنون انتظار دارد این بانک نرخ بهره را به میزان در ماه نوامبر به اندازه 25 واحد پایه افزایش دهد.
حمایت کوتاه مدت GBPUSD در 1.3540 قرار دارد و قبل از آن سطح 1.3450 می باشد در حالیکه سطح مقاومت در حدود 1.3620 قرار دارد. حمایت EURGBP در 0.8750 و مقاومت آن در 0.8835 قرار دارد.
با نگاه هفته پیش رو، رویداد کلیدی نشست Fed در روز چهارشنبه است. انتظار می رود تغییری در نرخ بهره رخ ندهد و اعلامیه ای برای آغاز عادی سازی ترازنامه منتشر شود. این حرکت بخوبی به بازار مخابره شده است و نباید تاثیر عمده ای در زمان اعلام بر روی بازار داشته باشد.
هرچند، پیش بینی های FOMC ضمن حمایت از نرخ بهره کوتاه مدت ایالات متحده و دلار باید به بازارها یادآوری کند که کاهش دوباره ای مورد نیاز است.
در بخش سیاسی بازار، سخنرانی نخست وزیر مِی در فلورانس ایتالیا در روز جمعه به دقت زیر نظر خواهد بود تا هرگونه جزییاتی درباره سه مساله کلیدی Brexit مورد توجه قرار بگیرد: احتمال توافق مالی، شکل ارتباط آتی با اتحادیه اروپا و نیاز به لحاظ کردن دوره گذار.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ سپتامبر ۱۷ ، ۱۶:۲۲

چشم انداز رویدادهای اقتصادی هفتگی بازارفارکس  18 سپتامبر تا 22 سپتامبر 2017

دلار با توجه به داده های اقتصادی بهتر؛ آرامش سیاسی و دیگر عوامل، یک احیای چشمگیر را باجرا گذاشت. آیا این یک حرکت اصلاحی است یا تغییر کلی روند؟ تصمیم نرخ بهره Fed گه به مقدار زیادی پیش بینی شده است به همین سادگی مهمترین رویداد است. خبرهای مهم برای هفته پیش رو تقدیم شما باد.
بیشتر مناطق فلوریدا از طوفان آسیبی ندیدند، و این تنها منبع آرامش برای دلار بود. توافقات دو طرفه در واشینگتن، داده هایی که اغلب مثبت بودند و مقداری برداشت سود (بستن معاملات فروش) نیز از احیای دلار حمایت کرد. یورو و ین بیشترین زیان را دیددند و ارزهای کالایی نیز حرکت ریتریس داشتند. پوند با رشد خود که عامل آن تورم بالاتر و نشانه های متمایل به افزایش نرخ بهره از سوی BoE بود از این دسته ها خارج بود.

سه شنبه 19 سپتامبر

آمار مسکن ایالات متحده: سه شنبه ساعت 12:30
همبستگی قابل توجهی بین بخش مسکن و توسعه بیشتر اقتصاد وجود دارد. مجوزهای ساخت ما جولای در رقم 1.23 میلیون واحد ثبیت شد (در مقیاس سالانه). شروع خانه سازی بنوعی پایین تر بود، در عدد 1.16 میلیون واحد و اکنون پیش بینی می شود تا 1.18 میلیون واحد افزایش یابد.

چهارشنبه 20 سپتامبر

فروش خانه های موجود ایالات متحده: چهارشنبه ساعت 14:00
درست پیش از تصمیمات Fed، رقم دیگری را نیز از بخش مسکن دریافت خواهند کرد. فروش خانه های دست دوم اکثریت بازار را تشکیل می دهد. سطح سالانه این داده در ماه جولای به عدد 5.44 میلیون واحد دست یافته است، که همراه با کمی ناامیدی بود. انتظار می رود این آمار اکنون تا 5.46 افزایش یابد.

تصمیم Fed: چهارشنبه ساعت 18:00، کنفرانس مطبوعاتی ساعت 18:30
انتظار می رود Fed آغاز کاهش برنامه QE یا آغاز کاهش ترازنامه 4500 میلیارد دلاری خود را اعلام نماید. به گفته ژانت یلن ریاست Fed اقدام ما وابسته به "اعداد و ارقام" خواهد بود و در هر صورتی، پس از آنکه Fed برای ماههای طولانی درباره آن صحبت کرده است، تغییر ما را غافلگیر نخواهد کرد. تمرکز بر روی زمانبندی افزایش بعدی نرخ بهره خواهد بود. آیا این تغییر در ماه دسامبر اتفاق افتاده و تعداد افزایش های نرخ بهره را به عدد 3 خواهد رساند؟ یا اینکه تورمی که اخیرا ضعیف بوده است شانس ها افزایش مجدد را تضعیف کرده است؟ این برای بازارهای دارای شک و تردید و دلار سوال بزرگی است. Fed همچنین اعداد بروز شده رشد، اشتغال و تورم را بروزرسانی خواهد نمود. Fed همچنین نرخ بهره یش بینی خواهد کرد، که شامل اشاراتی درباره حرکات آتی خواهد بود. یلن ساعت 18:30 دقیقه شروع به سخنرانی خواهد کرد. گزارشگران احتمالا درباره افزایش های بعدی نرخ بهره از او سوال خواهند کرد. عبارت معمول درباره "وابسته بودن به داده های اقتصادی" Fed احتمالا بیشتر از یکبار شنیده خواهد شد، اما وضعیت عمومی درباره اقتصاد لحن این نشست را مشخص خواهد کرد. موضوعات مورد علاقه دیگر توضیحاتی درباره بازار سهام، اقتصاد جهانی و بهای نفت خام خواهد بود. بازارها ممکن است درست پیش از انتشار این گفته ها از حرکت باز ایستند و پس از آن حرکات وحشیانه و تندی از خود بروز دهند.


GDP نیوزیلند: چهارشنبه ساعت 22:45

اقتصاد نیوزیلند با قدرت به مقدار 0.5% در مقیاس سه ماهه در سه ماهه اول سال رشد کرد. در نهایت، این کشور ارقام سه ماهه دوم خود رد سال 2017 را منتشر می کند. رشد دوباره در گزینه های موجود است و 0.8% رشد پیش بینی می شود. این داده ها کمپین انتخاباتی را که در نهایت به رای گیری در روز 23 سپتامبر منتهی می شود تغذیه می کند.

پنجشنبه 21 سپتامبر

تصمیم نرخ بهره ژاپن: پنج شنبه، اوایل صبح
زمان دقیق اعلام این خبر در دسترس نیست. در کمترین حالت می توان گفت، بانک مرکزی ژاپن واقعا در نایل شدن به هدف تورم 2% خود موفق نیست. آینده کورودا بعنوان ریاست این بانک نیز در حد وسط قرار دارد و نه بد و نه خوب. بعید است BoJ اکنون سیاست پولی خود را تغییر دهد: نرخ بازدهی اوراق قرضه را در نرخ 0% نگاه خواهند داشت. احتمالا درباره تضعیف اخیر در ین ژاپن خشنود هستند.

مدعیان بیکاری ایالات متحده: پنج شنبه ساعت 12:30
این معیار سنجش هفتگی از محدود کف خود افزایش یافته است، که احتمالا با توجه به طوفانهای اخیر بوده است. هفته گذشته این داده در 284000 قرار داشت، اکنون انتظار می رود تا 300000 افزایش یابد.

جمعه 22 سپتامبر

آمار تورم کانادا: جمعه ساعت 12:30
دلار کانادا پس از آنکه واقعا تاثیر افزایش نرخ بهره توسط BoC و اشارات این بانک درباره افزایش های مجدد را حساب نکرده بودند قدرتمند باقی ماند. بانک مرکزی کانادا وابسته به داده ها خواهد بود و تورم بعنوان عامل کلیدی باقی می ماند. CPI headline در ماه جولای بدون تغییر باقی ماند ر حالیکه core CPI 0.1% کاهش یافت. BoC همچنین سنجش های مختلف دیگری در آیتم های بدون نوسان را منتشر می کند. Common CPI 1.4% رشد کرد، Median CPI 1.7% افزایش یافت و Trimmed CPI 1.4% رشد کرد.
تمام ساعات بر اساس زمان بین المللی گرینویچ (GMT)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ سپتامبر ۱۷ ، ۱۶:۰۹

تحلیل فاندامنتال

15سپتامبر2017
• عمر کوتاه واکنش بازار به شلیک موشک دیگری از سوی کره شمالی
• رالی GBPUSD تا سقف های جدید از ابتدای سال تا بحال پس از تمایل بانک مرکزی انگلستان به افزایش نرخ بهره
• غافلگیری از سوی تورم صعودی ایالات متحده، افزایش مرزی احتمال افزایش نرخ بهره در نشست ماه دسامبر

شلیک موشک دیگری از سوی کره شمالی در طول شب گذشته شاهد کاهش معاملات خرید رویUSDJPY بعد از رقم تورم بالاتر از انتظار ایالات متحده در دیروز بود که این جفت ارز را به کف 109.56 (به نقل از بلومبرگ) رساند.
واکنش بازار به پرتاب موشک عمر کوتاهی داشت و USDJPY از آن به بعد نزولهای خود را ریتریس کرد.
دیروز بانک مرکزی انگلستان سیاست خود را بدون تغییر حفظ کرد اما لفاظی متمایل به افزایش نرخ بهره این بانک منجر به ریزش نرخ بازدهی این کشور و رالی پوند گردید. چشم انداز موسسه بارکلیز همچنان عدم تغییر سیاست توسط این بانک است، اما باور بر این است که بیانیه نشست ماه سپتامبر مسیر را برای یک افزایش نرخ بهره تنظیم خواهد کرد، مشروط بر اینکه داده های اقتصادی پیش بینی های این بانک را مورد تایید قرار بدهد. بازارها 13% برای افزایش نرخ بهره در نشست ماه نوامبر و 25% برای نشست ماه فوریه قایل هستند.
تورم ایالات متحده بازارها را غافلگیر کرد، و بطور مرزی احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را افزایش داد. تورم بالاتر باید نگرانی های اعضای FOMC را درباره دینامیک های تورم کاهش دهد و دیدگاه ما همچنان این است که احتمالی برای افزایش نرخ بهره در نشست ماه دسامبر وجود دارد، هرچند همچنان مشروط بر داده های پیش رو می باشد. بازار احتمالی حدودا 50% را برای یک افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر پس از غافلگیری تورم در ماه آگوست قایل است.
پوند با در نظر گرفتن بانک مرکزی انگلستان و تشکیل سقف های جدید از ابتدای سال تا به حال در 1.3450 در GBPUSD امروز صبح با لحن تقاضا معاملاتش را آغاز کرد. هرچند، صعود غافلگیرانه اخیر در تورم ایالات متحده به ریسک های برگشت در GBPUSD در کنار ریسک های سیاسی درباره Brexit می افزاید.
معامله گران موسسه بارکلیزبرای GBPUSD در کوتاه مدت محدوده مقاومتی 1.3500-1.3450 و سطح حمایتی 1.3380 را پیش از سطح 1.3300 می بینند. برای EURGBP نیز سطح حمایت 0.8865 و مقاومت 0.8930 را می بینند.
در روسیه، انتظار می رود امروز بانک مرکزی این کشور نرخ بهره 50 واحد پایه کاهش یابد. فرضیه دوره تسهیل پولی بواسطه تورمی که در کف تاریخی خود قرار دارد و نیز انتظارات تورمی در حال کاهش حمایت می شود. انتظار می رود بانک مرکزی روسیه تا اوساط سال 2018 نرخ بهره این کشور را تا 7.0% کاهش دهد (از نرخ فعلی 9.0%).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ سپتامبر ۱۷ ، ۱۴:۲۱