تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۱۱ مطلب در جولای ۲۰۱۹ ثبت شده است

🌀تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

چهارشنبه 31 جولای 2019

🔸سهام جهانی با توجه به تجدید نگرانی های تجاری آمریکا-چین افت دارد.

🔸پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز صبح و پس ازرسیدن به کف 27 ماه، در محدوده رنج معامله می شود.

🔸تمرکز امروز بازار روی تصمیم گیری FOMC در ساعت 19:00 به وقت گرینویچ است.

🔗🔗🔗🔗🔗

🔗سهام جهانی پس از تجدید نگرانی ها درمورد ازسرگیری تنش ها در روابط تجاری آمریکا-چین با انتقاد ترامپ از مدیریت چین در گفت و گوهای تجاری مهم  بین دوکشور، افت داشت. او دیروز در توئیتر خود نوشت که با توجه به وعده ای که چین داده بود، «هیچ نشانه ای» از خرید محصولات کشاورزی آمریکا از سوی چین وجود نداشت(تایمز مالی).

🔗پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز صبح با رقم 1.2119 به کف 27 ماه رسید ولی پس از آن با توجه به نگرانی ها از برکسیت بدون توافق، در محدوده تنگ معامله شد. جانسون موضع سرسختانه خود را دیروز با بیان اینکه «اکنون با اتحادیه اروپا است» که درمورد برکسیت توافق کند، ادامه داد(بلومبرگ).

🔗در نقطه دیگر بازار ارز، دلاراسترالیا دربرابر سایر ارزهای اصلی، شبانه و پس از صعود غیرمنتظره CPI  هدلاین به سطح (0.6% سه ماهه در برابر 0.5% سه ماهه) معامله بالایی داشت. ازسوی دیگر، دلارنیوزلند/آمریکا عملکرد ضعیفی داشتند و 0.4% تا کف سه هفته با رقم 0.6587 پیش از ریتریس بخشی از زیان ها، افت داشتند همچنانکه اطمینان تجاری افتی تا پایین ترین سطح تقریبا 12 ماهه داشت(بلومبرگ).

🔗PMI تولید رسمی چین برای ماه جولای زیر رقم 50 ماند که برای سومین ماه پیاپی در محدوده منفی است(49.7 دربرابر 49.6). به باور بارکلیز « در سه ماهه سوم بازگشت به محدوده قوت بعید است با توجه به فشار نزولی روی رشد و ادامه دار شدن بی ثباتی های تجاری».

🔗تمرکز امروز بازار روی تصمیم گیری نرخ کمیته در ساعت 19 به وقت گرینویچ است. تیم پژوهشی ماه انتظار دارد که نرخ هدف تا 2.00-2.25% کاهش داشته باشد و فوروارد گایدانس (سیستم هدایت بی ثباتی در بازارها و مدیریت سیاست پولی) در همان وضعیتی که خواسته فدرال رزرو است با عنوان « به طور مناسب» باقی بماند. فدرال رزرو از ماه ژوئن چندین محرک برای برای کاهش نرخ از جمله روند کاهشی بخش صنعتی، بی ثباتی تجاری و دوام تورم زیر هدف بیان کرده است.

🔗تمرکز اصلی روی بیانیه فدرال ررزو برای مسیر پولی آینده است و به باور بارکلیز« کمیته نیاز به نشانه هایی دارد که به معنای آمادگی کاهش نرخ بیشتر و خودداری از حرکات زیان آور در بازارهای مالی باشد».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ جولای ۱۹ ، ۱۵:۲۵

☑️تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 30 جولای 2019

📌ریزش 1.25%پوند/دلار آمریکا و آسیب از بزرگترین تک روز افت در سال جاری

📌ثبات نرخ بهره و فوروارد گایدانس (سیستم هدایت بی ثباتی در بازار و مدیریت هدایت پولی) بانک ژاپن.

📌بازارها گفت و گوهای تجاری آمریکا-چین را که امروز و نشست فدرال رزرو را که چهارشنبه  آغاز می شود دنبال میکنند.

🖋🖋🖋🖋🖋

🔹پوند/دلارآمریکا دیروز ریزش 1.25% داشت و در سطح حمایت کلیدی 1.2200 شبانه شکسته شد و امروز صبح به سطح 1.2119 رسید که آخرین بار در مارچ 2017 مشاهده شد(بلومبرگ). دیروز بزرگترین تک روز افت این جفت ارزی در سال جاری بود. این جریان در پی افزایش نگرانی سرمایه گذاران درمورد برکسیت بدون توافق بود که جانسون طی آن موضع خود را دربرابر اتحادیه اروپا سخت تر کرد.

🔹مایکل گو Michael Gove یکی از وزرای ارشد جانسون گفت که خروج از اتحادیه بدون توافق اکنون فرضیه مورد بررسی دولت انگلیس است. جانسون باوجود موضع سرسختانه خود در تلاش برای کاهش برخی نگرانی ها در سخنرانی خود در اسکاتلند است با این عنوان که « این راهکار مطلق نیست»(تایمز مالی).

🔹معامله گران ما سطح حمایت قابل توجه بعدی پوند/دلارآمریکا را دررقم 1.2000 مشاهده میکنند درحالیکه سطح مقاومت در دورقم 1.2400 و 1.2440 قرار دارد. سطح مقاومت یورو/پوند دررقم 0.9200 در کوتاه مدت و پیش از رقم 0.9305 قرار دارد درحالیکه سطح حمایت دررقم 0.9100 قرار میگیرد.

🔹سهام آمریکا دیروز ترکیب شد و سهام آسیا شبانه و پیش از گفت و گوهای امروز چین-آمریکا و نشست روز چهارشنبه فدرال رزرو، معامله نسبتا بالایی داشت.

🔹بانک ژاپن تغییری در رقم نرخ بهره خود و فوروارد گایدانس نداد ولی طی نشانه هایی اعلام کرد که نسبت به هرگونه ضعف اقتصادی ناشی از رویدادهای جهانی، واکنش نشان می دهد. دلارآمریکا/ین ژاپن شبانه معامله پایین 0.3% داشت که این بعد از نشست بانک ژاپن و باوجود داده ترکیبی تولید این کشور بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ جولای ۱۹ ، ۱۲:۰۲

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

جمعه 26 جولای 2019


📕نوسان پوند/دلارآمریکا  با توجه به قوت گسترده دلارآمریکا پایین بسته شد.

📘دلاراسترالیا/آمریکا همچنان در پی نظرات نزولی رزرو بانک استرالیا، افت دارد.

📒سهام جهانی پایین آمد همراه با عقب نشینی سهام S&P500 از سقف درروز چهارشنبه به عنوان درآمدهای شرکتی ضعیف آمریکا.

🖌🖌🖌🖌🖌

🔹در حوزه بانک های مرکزی  نشست ماه جولای بانک مرکزی اروپا به میزان زیادی همسو با انتظارات بارکلیز بود همراه با آماده سازی بازار در سخنرانی دراگی ریاست بانک برای بسته محرک سیاست پولی در ماه سپتامبر ولی هنوز کاهشی صورت نگرفته است. تیم پژوهشی ما انتظار رشد حوزه یورو و بهبود چشم انداز تورم را از اکنون تا سپتامبر ندارد.

🔹واکنش یورو/دلارآمریکا یک روند نوسان دار بود همراه با رقم جفت ارزی دررقم 1.1188 و کف 1.1102 درروز ولی همچنان حوالی رقم 1.1150 شبانه ثابت است(بلومبرگ).

🔹پوند/دلارآمریکا دیروز بازار نوسانی داشت ضمن معامله بالا پیش از افت 0.5% با قوت گسترده دلارامریکا. شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بازار بلومبرگ  رشد 0.2% داشت پس ازاینکه سفارشات کالاهای بادوام آمریکا در ماه ژوئن عقت نشینی داشتند و این روند انتظارات بازار را از میزان کاهش نرخ بهره برآورد شده فدرال در هفته بعد پایین آورد. بازارها اکنون روی GDP آمریکا و هزینه مصرف کننده در ساعت 13.30به وقت گرینویچ تمرکز دارند.

🔹در حوزه سیاست انگلیس، ریاست کمیسیون اروپا جانکر تقاضای جاسونن نخست وزیر این کشور را مبنی بر حذف الزامی قوانین مرز گمرکی ایرلند رد کرد. جانکر گفت که توافق اخیر «بهترین و تنها» توافق ممکن است(بلومبرگ).

🔹دلاراسترالیا/آمریکا همچنان برای ششمین روز پیاپی افت دارد تا رقم 0.3% با افزایش انتظارات برای کاهش نرخ رزرو بانک استرالیا در پی نظرات نزولی از سوی ریاست بانک. فیلیپ لاو گفت که آماده کاهش بیشتر نرخ است درصورتیکه کاهش پیوسته مانع احیای رشد اقتصادی شود.

🔹بانک مرکزی ترکیه نرخ یک هفته ای گزارش شده خود را حدود 425bp تا رقم 19.75% پایین آورد. لیر ترکیه در ابتدا با توجه به ریزش سنگین معامله محدودی داشت ولی در پایان روز تقریبا ثبات داشت(بلومبرگ).

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ جولای ۱۹ ، ۱۳:۱۶

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 23 جولای 2019

📒سهام آسیا در نتیجه بالا رفتن بهای انرژی و فناوری، معامله بالایی دارد.

📗بازارها اعلام نخست وزیر بعدی انگلیس را امروز دنبال میکنند.

📕پوند/دلارآمریکا پس از گزارشی از برجسته کردن فشار اقتصادی انگلیس، نزول دارد.

🖍🖍🖍🖍🖍

🔹سهام آسیا شبانه در پی افزایش سهام آمریکا که ناشی است از صعود بهای انرژی و بخش فناوری، معامله بالایی داشت. انتظارات برای تمایلات نزولی بیشتر بانک مرکزی باعث میشود تا بهای سهام با توجه به گمانه زنی ها درمورد اینکه بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو در نشست های مورد نظر نرخ ها را کاهش دهند افزایش پیدا کند(رویترز).

🔹در سیاست انگلیس، نخست وزیر بعدی امروز اعلام می شود.  بوریس جانسون به احتمال بسیار زیادی برنده خواهد شد و بازارها هرگونه بیانیه از رهبر جدید را درمورد موضع برکسیت خود و همچنین دیدارها برای منصب کابینه از جمله وزیرامور خارجه و دبیر کل وزیر امور خارجه، دنبال خواهند کرد.

🔹اعضای اصلی کابینه تقریبا اعلام کرده اند که در صورت برگزیده شدن جانسون در مقام نخست وزیر آنها کناره گیری خواهند کرد از جمله هاموند وزیر خزانه داری و گاوک وزیر دادگستری.

🔹پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز پس از انتشار گزارشی ازسوی موسسه ملی پژوهش های اقتصادی و اجتماعی نزول داشت که در این گزارش آمده بود برکسیت احتمالا انگلیس را وارد رکود میکند. پیش بینی می شود که حتی با فرض برکسیت نرم در اکتبر، دولت فقط رشد1% در سال 2019 و همین رقم در سال 2020 داشته باشد(بلومبرگ).

🔹در آمریکا ترامپ و رهبران کنگره آمریکا درمورد محدودیت های وام دولتی که به تعلیق درآمده و افزایش هزینه ها تا دوسال به توافق رسیدند. هرچند این توافق نیازمند رأی برای تصویب در مجلس و سنا است و صورت هزینه ها لازم است تا این توافق اجرا شود.

🔹شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بازار بلومبرگ  به دنبال این توافق بالا رفت همراه با نزول شبانه یورو/دلارآمریکا با رقم 0.3% و صعود بازده ده ساله خزانه داری آمریکا.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ جولای ۱۹ ، ۱۳:۲۰

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

دوشنبه 22 جولای 2019

📒سهام آسیا با پایین آمدن انتظارات سرمایه گذاران از کاهش تند نرخ فدرال رزرو، معامله بسیار پایینی دارد.

📗پوند/دلارآمریکا پیش از اعلام نخست وزیر بعدی انگلیس که زمان آن فرداست، معامله بالایی دارد.

📕بازارها نشست بانک مرکزی اروپا درروز پنجشنبه را دنبال میکنند.

🔗🔗🔗🔗🔗

🔹سهام آسیا شبانه با کاهش انتظارات سرمایه گذاران از کاهش تند نرخ فدرال رزرو، معامله بسیاری پایینی داشت. بازارها یک برآورد کلی با رقم کاهش 25bp دارند ولی بیشتر انتظار کاهش 50bp را به دنبال اصلاح نظرات ریاست فدرال رزرو نیویورک دارند. ویلیامز ریاست فدرال رزرو نیویورک در ابتدا درمورد مزایای حرکت سریع سیاست پولی سخنانی گفت ولی بعد بیانیه ای را صادرکرد با تأکید براینکه سخنرانی درحوزه دانشگاهی بود و درمورد احتمال فعالیت آینده فدرال رزرو نبوده است(بلومبرگ).

🔹نشست ماه جولای فدرال رزرو هفته بعد برگزار می شود و با این اوصاف فدرال رزرو اخیرا با توجه به روابط سیاسی در حال سکوت و تعلیق بوده است(تایمز مالی).

🔹پوند/دلارآمریکا در آغاز هفته با شکسته شدن تا زیر 1.2400 درروز چهارشنبه پیش از بهبود زیان های پایان هفته، معامله پایینی داشت. تمرکز اصلی پوند در این هفته اعلام نخست وزیر بعدی انگلیس است که فردا انتظارش را داریم.

🔹بازارها به میزان زیادی پیروزی وزیر امور خارجه پیشین، جانسون را برآورد میکنند و بارکلیز معتقد است که ریزش بیشتر پوند محدود خواهد شد.

🔹بازارها نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا را برای نشانه هایی از سیاست های بیشتر درحوزه یورو دنبال میکنند. اخیرا بازارها 40% از شانس 10bp کاهش نرخ سپرده گذاری این ماه را برآورد میکنند. بارکلیز انتظار تغییر نرخ را تا ماه سپتامبر ندارد و همچنین انتظار دارد که QE تا اوایل سال بعد اعلام شود.

🔹در ژاپن نتیجه انتخابات مجلس اعلای این کشور اعلام شد. شینزو آبه نخست وزیر این کشور و ائتلاف حاکم برنده رأی اکثریت شد که انتظارش را داشتیم. تمرکز بازار اکنون روی مذاکرات تجاری پس از انتخابات بین آمریکا و ژاپن است.

🔹نفت امروز صبح به دنبال اخباری مبنی بر ضبط تانکر نفتی انگلیسی از سوی سپاه ایران که در تنگه هرمز شناور بود، معامله بسیار بالایی داشت. وست مینیستر ایران را تهدید به تبعات جدی این کار کرد درصورتیکه تهران تانکر را آزاد نکند ضمن اینکه در پی کمک سازمان ملل متحد برای حل بحران با ابزار دیپلماتیک است(بلومبرگ).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ جولای ۱۹ ، ۱۳:۱۷

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

چهارشنبه 17 جولای 2019

📒سهام پایین آمریکا با توجه به تجدید نگرانی ها نسبت به گفت و گوهای تجاری چین-آمریکا.

📗ریزش پوند/دلارآمریکا تا کف طی آخرین گزارش در آپریل 2017 با افزایش ریسک های برکسیت بدون توافق.

📙نفت برنت پس از کاهش تنش های آمریکا-ایران، افت 3.5% دارد.

🖌🖌🖌🖌🖌

🗝سهام آمریکا با رسیدن به سقف اخیر، در محدوده پایین بسته شد با توجه به تجدید نگرانی ها نسبت به گفت و گوهای چین-آمریکا پس ازاینکه ترامپ به خبرنگاران گفت آمریکا هنوز راه درازی برای دستیابی به توافق تجاری با چین دارد و احتمالا میتواند تعرفه های بیشتری را در صورت انتخاب، اعمال کند(تایمز مالی).

🗝پوند/دلارآمریکا دیروز ریزش 0.90% داشت و همچنان با معامله زیر 1.2400 درصبح امروز به کف می رسد(بلومبرگ)، سطحی که آخرین بار در آپریل 2007 مشاهده شد. ریسک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا پس از رد تقاضای رهبر جدید توری جانسون مبنی بر اینکه مرز گمرکی باید درنظر گرفته نشود، از سوی بروکسل، افزایش پیدا کرد.

🗝در بازار آمریکا، خرده فروشی رشد بهتر از برآورد 0.4% دربرابر 0.2% ماهانه دیروز داشت و کمک کرد تا شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بلومبرگ در سقف یک هفته، صعود کند.

🗝ژروم پاول در سخنرانی خود در فدرال رزرو پاریس تأکید کرد که« فدرال رزرو با دقت ریسک های نزولی رشد آمریکا را زیر نظر دارد» و « تلاش کافی برای حفظ ثبات و تداوم این توسعه» میکند.

🗝نفت برنت دیروز پس از اینکه وزیر امور خارجه آمریکا پمپئو ابراز کرد که ایران خواهان بحث درمورد خرید برنامه موشکیS-400 است، معامله پایین 3.5% داشت (بلومبرگ). تشخیص تنش های تجاری بین آمریکا-چین باعث بیشتر شدن ریزش کالایی در بازار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ جولای ۱۹ ، ۱۲:۲۸

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 16 جولای 2019

📗سهام آمریکا پیش از گزارشات درآمدهای سه ماهه شرکت های آمریکا، صعود نسبی دارد.

📕دلارنیوزلند/آمریکا پس از گزارش تورم تا سقف 3 ماه صعود میکند.

📘بازارها امروز منتظر داده بیکاری انگلیس، خرده فروشی  و درآمدهای شرکت های آمریکا هستند.

🖌🖌🖌🖌🖌

🔸سهام آمریکا دیروز پیش از گزارش سه ماهه درآمدهای شرکتی آمریکا به دلیل اینکه امروز و روزهای آینده ازسوی شرکت های مختلفی منتشر می شود، صعود نسبی داشت( تایمز مالی). بازارها همچنین اعلامیه خرده فروشی آمریکا را در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ دنبال میکنند.

🔸درمورد مذاکرات تجاری آمریکا-چین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که او و نماینده تجاری کشورش رابرت لایتزایر درصورت نتیجه بخش بودن مذاکرات تلفنی این هفته، احتمالا برای مذاکرات تجاری سفری به پکن دارند.

🔸در حوزه اخبار برکسیت، برخورد اخیر وزیر برکسیت انگلیس استفان بارکلی و مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا مایکل بارنیر بنابر گزارشات روند خوبی نداشت و احتمالا موضع اتحادیه را درمورد برکسیت سخت تر میکند(بلومبرگ). همچنین خانم وان دیر لیین von der Leyen ریاست آینده کمیسیون اتحادیه اروپا در رأی گیری امروز گفت که حامی تمدید برکسیت به «دلایل مساعد» است.

🔸ضمن اینکه پوند/دلارآمریکا دیروز معامله پایین 0.4% تا رقم 1.2520 داشت. تمرکز امروز بازار روی داده بازار کار انگلیس در ساعت 9:30 به وقت گرینویچ است.

🔸دلارنیوزلند/آمریکا شبانه به سقف سه ماهه 0.6738 رسید پس از گزارشی مبنی بر اینکه تورم در سه ماهه گذشته افزایش داشت ضمن کاهش نگرانی سرمایه گذار درمورد اینکه بانک مرکزی مجموعه ای از کاهش نرخ ها را در بهره اعمال خواهد کرد.

🔸در حوزه بانک های مرکزی ، گزارشات رزرو بانک استرالیا از نشست دوم جولای شبانه منتشر شد و نشان داد که کمیته روی بازار مشاغل تمرکز دارد و بیان کرد که «درصورت نیاز» اقدام به کاهش نرخ خواهد کرد.

🔸بارکلیز دیدگاه خود را حفظ کرد مبنی بر اینکه رزرو بانک استرالیا احتمالا وابسته به داده است و در ابتدا به دنبال داده بازار کارگری همراه با تمرکز روی گزارش بیکاری روز پنجشنبه خود است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ جولای ۱۹ ، ۱۲:۴۸

☸تحلیل فاندامنتال بازار فارکس: 

جمعه 5 جولای 2019
 
🔹 بازارها امروز داده‌های نیروی کار آمریکا را که در ساعت 13:30 به وقت بریتانیا منتشر خواهد شد نظاره می‌کنند 
 
🔹متخصصین بارکلی انتظار یک افزایش ۱۵۰ هزار نفری در اشتغال آمریکا دارند 

🔹 در بریتانیا بعضی از اعضای محافظه کار پارلمان در حال آماده شدن برای انتخابات اکتبر هستند 
 ‍ 🔸🔸🔸🔸🔸

 
⚡️سهام‌های آسیایی تقریباً برای دو ماه است که بالا مانده‌اند. امروز هم پیش از انتشار داده‌های نیروی کار آمریکا در ساعت 13:30 به وقت تابستانی بریتانیا، همچنان بالا هستند. متخصصین مؤسسه برکلی انتظار دارند که یک افزایش ۱۵۰ هزار نفری در آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا رخ دهد. افزایشی که در ادامه رشد آرام ماه می‌ بود زیرا این اعتقاد وجود داشت که بهبود خدمات اشتغال، تعداد کل نیروهای کار را افزایش خواهد داد. این انتظار وجود دارد که نرخ بیکاری در 3.6 درصد باقی بماند. 

⚡️اگر این داده‌ها ضعیف‌تر از حد انتظار باشند، انتظار می‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره را 50bp پایین بیاورد. اگر هم داده‌ها آنقدرها ضعیف نباشند، این کاهش 25bp یا حتی صفر خواهد بود (رویترز) 
 
 
⚡️در بازار ارز نرخ پوند-بریتانیا/دلار-آمریکا تغییرات حاشیه‌ای داشت و در بازه کوچک بین 1.2569 تا 1.2591 معامله شد (بلومبرگ) و این در حالی بود که بازار آمریکا به دلیل روز استقلال آمریکا تعطیل بود. امروز واکنش‌های قیمتی بیشتر تابع گزارش نیروی کار آمریکا خواهد بود. 
 
⚡️در سیاست بریتانیا، تعدادی از اعضای محافظه کار پارلمان برای یک انتخابات در ماه اکتبر آماده می‌شوند. زیرا ادعا می‌کنند که اگر بوریس جانسون نخست وزیر شود، مجبور خواهد بود برای جلب حداکثر پارلمان، انتخابات برگزار کند. 
⚡️اعضای حزب تووری در حالا حاضر یک اکثریت کاری ۵ نفری از اعضای پارلمان را دارند. این افراد شامل حزب متحد دمکراتیک ایرلند نیز می‌شود که به واسطه قرارداد «اعتماد و پشتیبانی» به تووری نزدیک شده‌اند. با این همه این ایده وجود دارد که برخی از اعضای پارلمان می‌توانند در صورتی که یک برگزیت بدون توافق به یک سیاست تبدیل شود، علیه دولت رأی دهند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ جولای ۱۹ ، ۱۳:۴۳

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

پنجشنبه 4 جولای 2019

📗سهام‌های جهانی با نزدیک شدن شاخص S&P 500 به رکورد جدید، بالاتر رفتند

📒دلار آمریکا پس از توییت دونالد ترامپ درباره دستکاری ارز در چین و اروپا نزول کرد

📕با بدون تغییر ماندن نرخ بازخرید توسط بانک مرکزی سوئد، کرون سوئد تقویت شد اما تأثیری رو بازبینی این نرخ نداشت

✏️✏️✏️✏️✏️

🔹دیروز سهام‌های جهانی با نزدیک شدن شاخص S&P 500 به رکوردی جدید، با قیمت بالاتری معامله شدند. این اتفاق به دلیل دورنمای جدید سرمایه‌گذاران برای آغاز سیاست مالی «بازنده» رخ داد. این انتظارات پس از اینکه لاگارد به عنوان رئیس بعد بانک مرکزی اروپا نامزد شد، بیشتر هم شدند.
اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، آلمان، و بریتانیا همه امروز پایین بودند.

🔹در بازار ارز، دلار آمریکا روز پرنوسانی را داشت. این نوسانات پس از این رخ داد که دونالد ترامپ اعلام کرد  آمریکا باید در بازی بزرگ دستکاری ارز اروپا و چین، رقابت کند. شاخص نقطه‌ای دلار آمریکا در بلومبرگ در ادامه این سخنان کاهش یافت اما پس از آن بخشی از نزول خود را جبران کرده است.

🔹از آنجایی که بازارهای آمریکا امروز بسته هستند، ما انتظار مشارکت کمی را در بازار داریم. همچنین حرکات بازار نیز فقط با جریان‌های مالی بازار کنترل خواهند شد.

🔹تراز تجاری آمریکا در ماه می کاهش یافت و به منفی 55.5 میلیارد دلار رسید. این مقدار فراتر از انتظارات است و کمی کمتر از پیش‌بینی بارکلی که 59.4 میلیارد دلار بود، است.

🔹از آن سو تیم تحقیقاتی ما اطلاعات اشتغال را منتشر کرده است و انتظار داریم میزان اشتغال بخش غیرکشاوزی آمریکا روز جمعه دوباره تا ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

🔹در بانک‌های مرکزی، بانک مرکزی سوئد یا رکس‌بانک (Riksbank) نرخ بازخرید را مطابق انتظارها بدون تغییر در -0.25 درصد نگاه داشت. با این همه موسسه بارکلیز خاطر نشان می‌کند که این اتفاق بازارها را متعجب کرد. با این تصمیم احتمالا افزایش بعدی این نرخ در اواخر سال میلادی جاری رخ دهد.

🔹پس از این تصمیم نرخ جفت یورو/کروه-سوئد 0.3 درصد کاهش یافت اما تیم تحقیقاتی ما انتظار دارد بازار تمایل به بی‌اثر کردن این تاثیرات روی قیمت این جفت را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ جولای ۱۹ ، ۱۳:۰۱

📚تحلیل فاندامنتال  بازار فارکس:

چهارشنبه 3 جولای 2019

📒 سهام‌های آسیایی به دلیل سقوط تند قیمت نفت و اثر منفی آن در بازارهای انرژی با قیمت پایین‌تری معامله شدند

📕پس از سخنرانی رئیس بانک مرکزی بریتانیا، سرمایه‌گذاران به دنبال یک محل امن سرمایه‌گذاری می‌گردند

📗بوریس جانسون و جرمی هانت قسم خوردند که پس از برگزیت مرزهایی جدید بین ایرلند شمالی و جنوبی بچینند

‍ 🖋🖋🖋🖋🖋

🖍سهام‌های آسیایی به صورت گسترده دیشب در قیمت‌های پایین معامله شدند. علی‌رغم این، سهام‌هایی آمریکایی بالا ماندند و رکوردهای جدیدی ثبت کردند. دلیل کاهش قیمت سهام‌هایی آسیایی سقوط تند قیمت نفت و اثرات منفی آن روی بازارهای انرژی منطقه بود. نفت خام برنت پس از کاهش تخمین آژانس بین‌المللی انرژی درباره تقاضای انرژی در سال جاری، 4 درصد افت کرد. آژانس بین‌المللی انرژی در تخمین جدید خود پیش‌بینی که کرد نیاز روزانه نفت 1.2 میلیون بشکه در روز باشد. این تخمین قبلاً 1.3 میلیون بشکه بود. آژانس بین‌المللی انرژی اقتصاد جهانی را آسیب‌پذیر می‌بیند (اف تی).

🖍دیروز جفت پوند-بریتانیا/دلار-آمریکا به صورت حاشیه‌ای با قیمت کمتری معامله شدند. جان کارنی رئیس بانک مرکزی انگلستان در یک سخنرانی گفته است که «یک جنگ تجاری جهانی و یک برگزیت بدون توافق چیزهایی هستند که احتمال رخ دادن شان هر روز بیشتر می‌شود. این‌ها صرفاً نااطمینانی نیستند». او همچنین پذیرفت که افزایش نااطمینانی جهانی ممکن است باعث اجرای سیاست‌های جدید از سوی بانک‌های مرکزی شود.

🖍پس از این سخنرانی کارنی، سرمایه گذاران به جستجوی محل امنی برای سرمایه‌گذاری به سراغ ین ژاپن و فرانک سوییس رفتند در نتیجه قیمت این ارزها افزایش یافت. اوراق بهادار بریتانیا و آمریکا نزول کردند. اوراق بهادار با سقوط 2bp به کمترین مقدار در ۱۰ سال گذشته و به کمتر از 2 درصد رسیدند. همچنین این سقوط رکورد جدیدی در ۳ سال گذشته ثبت کرد.

🖍در حوزه سیاست‌های بریتانیا، نامزدان رهبری حزب تووری، بوریس جانسون و جرمی هانت هر دو قسم خوردند که مشکل ایرلند را حل کنند و در پس از برگزیت مرزهای جدیدی بین ایرلند شمالی و جنوبی و بریتانیا ایجاد کنند. همچنین گزارش شده است که بوریس جانسون قرار است تعهدی مبنی برای اجرای قوانین فرار مالیاتی بدهد (اف تی)

🖍در سیاست‌های اتحادیه اروپا، کریستین لاگارد رئیس فعلی صندوق بین‌المللی پول برای ریاست بانک مرکزی اروپا  و اورسا لیین وزیر فعلی دفاع آلمان برای رئیس کمیسیون اروپا نامزد شده‌اند. نرخ یورو/دلار-آمریکا پس از یک سال نوسان شدید به کمترین مقدار خود از سال 2007 از 5.9125 رسید. این اتفاق به این دلیل رخ داد که سرمایه‌گذاران احتمال زیادی می‌دادند که بانک مرکزی اروپا رفتارهای آرامی انجام دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ جولای ۱۹ ، ۱۳:۲۵