تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۱۱ مطلب در مارس ۲۰۱۸ ثبت شده است

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

پنجشنبه 29مارس 2018

سهام اروپا امروز صبح پس از ساعت کاری ترکیبی در آسیا افزایش پیدا کرد همچنانکه فیوچرز آمریکا پیش از تعطیلات عید پاک بالا رفت. گنجینه ده ساله همچنان زیر 2.8 درصد ماند همچنانکه سهام آلمان به بالاتر رغبت نشان داد. بازارهای ارز همچنان در روز چهارشنبه نوسان داشتند با موجودی هایی که در احتمال ضوابط مهم تری در بخش تکنولوژی، مبارزان معاملاتی و جریان های یک چهارم پایانی ماه خلاصه می شدند.
در بازار ارز، تقاضای دلار خارج از میز هیئت رئیسه قرار گرفت و GBP/USD علیرغم اخبار مثبت Brexit روند افزایشی داشت. معامله گران ما متوجه جریان پویای دوسویه در GBP هستند در برابر تقاضای اروپا از نهاد مشتری محور ما.
در راستای همین انتظارات، SARB سیاست نرخ بازپرداخت خود را تا 6.50% قطع می کند و اعلام نمیکند که این کار ادامه دار خواهد بود. قانونگزارصراحتا اعلام میکند که این کار آغاز چرخه ساده سازی نخواهد بود و تصمیمات آینده با داده های مستقل و حساس به ارزیابی تعادل ریسک خواهند بود.

شاخص نهایی انگلستان و بهای دلار آمریکا امروز اعلام خواهد شد؛ همچنین هیچ یک از گزارشات پتانسیل حرکت بازار در مسیر پرایس اکشن ما را امروز ندارند.


تعداد مدعیان جدید بیکاری در هفتۀ گذشته یعنی هفتۀ منتهی به 24 مارس با 12هزار نفر کاهش به 215هزار نفر رسید که پایین ترین سطح از سال 1973 تاکنون است. اقتصاددانان انتظار داشتند که رقم 230هزار نفر اعلام شود.
میانگین چهارهفته ای تعداد مدعیان بیکاری با 500 نفر کاهش به 224500 نفر رسید.
تعداد افرادی که در هفتۀ منتهی به 17 مارس پس از گذشت یک هفته همچنان درخواست دریافت حقوق بیکاری داشتند با 35هزار نفر افزایش به 1,871,000 نفر رسید.

درآمد فردی در فوریه 0.4% و مخارج فردی 0.2% افزایش پیدا کردند. این ارقام برابر با پیش بینی ها هستند.
شاخص بهای مخارج مصرفی فردی در فوریه در مقیاس ماهیانه 0.2% و در مقیاس سالیانه 1.8% رشد کرد. شاخص پایۀ بهای مخارج مصرفی فردی در فوریه در مقیاس ماهیانه 0.2% و در مقیاس سالیانه 1.6% رشد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مارس ۱۸ ، ۱۶:۰۶

چشم انداز هفتگی بازار ارز 29 - 23 مارس 2018


ارزش دلار بر سر افزایش نرخ بهره با تمایلات به سمت کاهش آن توسط فدرال رزرو و تجدید ترسها از جنگ تجاری افزایش شدیدی یافت. سیاست ها به حرکت دادن ارزها ادامه خواهد داد و ما نیز داده های GDP ایالات متحده، بریتانیا و کانادا را خواهیم داشت و همینطور دیگر ارقام پیش از فرا رسیدن عید پاک.
فدرال رزرو نرخ بهره را طبق انتظار افزایش داد اما ضمن باز گذاشتن راه برای دو نوبت افزایش نرخ بهره در سال جاری پیش بینی های انجام شده در منحنی dot plot برای سال 2018 را تغییری نداد. بروزرسانی ها برای سال 2019، 2020 و بلند مدت در حداقل حالت خود بودند. بعلاوه، پاول نگرانی هایی را درباره تجارت تکرار کرد و گفت از عدم افزایش دستمزدها غافلگیر شده است. دلار این عدم افزایش را دوست نداشت. در بخش تجارت، دولت استثنائات برای اروپا، کانادا و مکزیک، استرالیا و چندین کشور دیگر را تایید کرد و توجه خود را معطوف به چین کرد. دلار به تلاش فراوان خود بویژه در برابر ین و نه خیلی در برابر دلار استرالیا ادامه داد. پوند از اعلامیه توافق برای گذار از Brexit سود برد، حتی با این وجود هنوز ایرادات کمی در آن وجود داشت. یورو نسبتا باثبات بود چرا که ضعف دلار با ترسهایی روبرو شد درباره اینکه رشد منطقه یورو به حداکثر خود رسیده است.

شاخص اعتماد مصرف کننده CB ایالات متحده: چهارشنبه ساعت 14:00
معیار سنجش CB از اعتماد مصرف کننده در ماه فوریه تا سطح بالایی برابر با 130.8 واحد افزایش یافت و اکنون افزایش دیگری تا 131.2 پیش بینی می شود. رقم موازی همین داده که از سوی دانشگاه میشیگان برای ماه مارس ارایه می شود پیشاپیش با صعود خود بازار را غافلگیر کرده است.

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (نسخه نهایی): چهارشنبه ساعت 12:30
سومین و آخرین نسخه از رشد اقتصادی ایالات متحده برای سه ماهه چهارم 2017 انتظار می رود یک افزایش از 2.5% تا 2.7% را در رشد سالانه از خود به نمایش بگذارد. بزرگترین اقتصاد جهان از رشدی قدرتمند در فصلهای دوم، سوم و چهارم بهره مند شد، این در حالیست که دورنماها برای سه ماهه اول 2018 پیشاپیش کم فروغ به نظر می رسند.

پیش فروش خانه های مسکونی: چهارشنبه ساعت 14:00
میزان پیش فروش منتظر تراکنش نهایی سقوط تندی را در ماه ژانویه تجربه کرد، عددی برابر با 4.7%. اکنون یک برگشت در پیش بینی ها قرار دارد. ارقام از بخش مسکن اخیرا جهت مشخصی نداشته است.

تولید ناخالص داخلی بریتانیا: پنج شنبه ساعت 8:30
اقتصاد بریتانیا با سرعت کندتری نسبت به کشورهای دیگر در سال 2017 رشد کرده است. مطابق دومین پیش بینی سه ماهه پایانی و شاهد نرخ رشدی 0.4% در مقیاس سه ماهه بوده و انتظار می رود عدد نهایی آن را تایید کند. در حالیکه تغییرات در اعداد رشد سه ماهه رایج نیست، یک تغییر در عدد سالانه اغلب اتفاق می افتد.

تولید ناخالص داخلی کانادا: پنج شنبه ساعت 12:30
کانادا در انتشار ارقام رشد خود در مقیاس ماهانه منحصربفرد عمل می کند. در ماه دسامبر، اقتصاد این کشور در مقیاس ماهانه 0.1% رشد کرده است. اکنون نخستین عدد رو برای ماه فوریه دریافت کرده و نگاهی زیرچشمی هم برا سال جدید خواهیم داشت.

شاخص بهای مصرف کننده core PCE ایالات متحده: پنج شنبه ساعت 12:30
این شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو است و با وجود اینکه بعد از داده CPI منتشر می شود، تاثیر دارد. در مقیاس سالانه، Core PCE 1.5% در ماه ژانویه افزایش یافت و ارقام مشابهی برای ماه فوریه پیش بینی شده است. در مقیاس ماهانه، پیش بینی می شود بهای core پس از رشد 0.3% با سرعت کندتری برابر با 0.2% افزایش یابد. ایالات متحده نیز مخارج شخصی، درآمد شخصی و مدعیان بیکاری هفتگی را در همین زمان منتشر می کند.


* تمامی ساعات بر اساس زمان بین المللی گرینویچ (GMT) می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مارس ۱۸ ، ۰۸:۲۵

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

جمعه 23 مارس 2018

چین از جنگ تجاری انصراف نخواهد داد، چرا باید این کار را انجام دهند؟


تلفیقی از متغیرهای ویرانگر بازار محل تلاقی سرمایه گذاران کوتاه، میان و بلند مدت شده است که بدلیل ترس از آسیب دیدن وارد معامله نمی شوند و صرفا تماشاچی هستند.
در حالیکه سرمایه گذاران بسوی خاصیت ایمنی اوراق قرضه روانه شدند و از آنجاییکه ایالات متحده فاصله بسیار نزدیکی با یک جنگ تجاری تمام عیار با چین دارد، بازارهای دارایی و سهام ایالات متحده در طول شب گذشته کاهش یافتند. و چین بعید است که از این جبهه عقب نشینی کند و در حال مهیا کردن راه حل هایی بصورت تعرفه های متقابلانه می باشد، بازار امروز به شدت شکننده به نظر می رسند. اجرای تعرفه های واردات در شرف اجراست.
هرچند، خوشبختانه برای ایالات متحده، بازارهای اوراق قرضه این کشور تنها راه بازی برای چین است، و در حالیکه آنها ممکن است از حربه خروج سرمایه های خود از بازارهای اوراق قرضه ایالات متحده بعنوان اهرمی در جنگ تجاری استفاده کنند، این اتفاق بدلیل ترس از جبران ناپذیری ارزش هولدینگ های عظیمشان در ایالات متحده غیرمحتمل است.
اما اقتصاد جهانی نیز امروز صبح زیر سایه شاخص های PMI ناامید کننده منطقه یورو، آلمان و فرانسه ، بطور باورنکردنی امروز صبح شکننده تر بنظر می رسید، بنابراین این داده نیز مقداری از وحشت موجود در بازار را توجیه می کند.
جان دوود وکیل پیشروی دونالد ترامپ و مرد قدرتمند در تحقیقات مولر در مورد مداخله در انتخابات روسیه مدارک خاتمه خدمت خود را پس از چرخش به سمت شبکه فاکس نیوز برای ارایه مشاوره حقوقی تحویل داد. طبیعت دمدمی مزاج رییس جمهور همچنان مسایلی در نقض آبروی او ایجاد می کند. اما موضوع به همین جا ختم نمی شود چرا که مک مستر نیز امروز دستورات خروج از کار خود را دریافت کرده است.
 جنجال درز اطلاعات فیسبوک نشانه های کمی از آرام شدن را به نمایش می گذارد و در کل همچنان به داشتن مفاهیم و تفاسیر خارج از دسترس نه تنها برای این شبکه اجتماعی بلکه برای بخش فناوری ادامه می دهد.
تمام این موارد موجب یک اصلاح در ریسک گریزی با سقوط تند در بازارهای دارایی و سهام جهانی و قدرت وسیع تر دلار گردید در حالیکه سرمایه گذاران به سمت ایمنی اوراق قرضه ایالات متحده روانه شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مارس ۱۸ ، ۱۲:۳۳

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

پنجشنبه 22 مارس 2018

  فدرال رزرو نرخ بهره و پیش بینی مسیر سیاست پولی اش را همانطور که بطور وسیعی انتظار می رفت بالا برد
عملکرد خوبی پوند بر سر داده اشتغال قوی تر از انتظار
 تمرکز امروز بازار بر روی نشست MPC توسط بانک مرکزی انگلستان در ساعت 12:00


بازارهای دارایی و سهام دیروز ساعات کاری کاملا آرامی را تا زمان رسیدن به آغاز نشست فدرال رزرو داشتند و همانطور که بطور وسیعی انتظار می رفت، فدرال رزرو یک افزایش 25 واحدی نرخ بهره انجام داد و شیب مسیر سیاست پولی اش را در افق برآوردش بیشتر کرد.
هرچند، این نشست نسبت به آنچه بازار انتظار داشت نسبتا کمتر متمایل به افزایش نرخ بهره بود با اینحال نرخ بازدهی اوراق خزانه داری بطور وسیعی سقوط کردند این در حالیست که دلار در کل بازار ضعیف شد.
بیانیه FOMC مشخص کرد که چشم انداز کمیته برای اقتصاد ایالات متحده از زمان نشست ماه ژانویه به این سو بهبود یافته است و هفت عضو اکنون انتظار بیش از سه نوبت افزایش نرخ بهره را در سال 2018 دارند در حالیکه هشت عضو انتظار سه نوبت یا کمتر را دارند.

بیانیه FOMC فصل آزادی حرکت دلار و چراغ سبزهای داده شده به فروشندگان برای ورود مجدد در حالیکه فدرال رزرو موفق به تایید هیچ کدام از سوء ظن های متمایل به افزایش نرخ بهره اش در بازارها نشده است را نشان می دهد. در پایان روز، در حالیکه 25 واحد پایه تمام آن چیزی بود که انتظار می رفت، FOMC در حال شکل دادن یک مسیر احتیاطی برای روزهای باقیمانده سال 2018 می باشد. لازم به گفتن نیست که هیات مدیره فدرال رزرو مسیری ملاحظه کارانه را برای برآوردهای منحنی dot plot سالهای 2020-2019 ترسیم کرده است، که نشان می دهد این جلسه هیات مدیره فدرال رزرو که سیاست های تدریجی درباره کل این مسیر ترسیم کرده است قرار نیست وابستگی خیلی کمی نسبت به داده های اقتصادی سال گذشته داشته باشد.
بهای نفت خام دیروز پس از آنکه داده ها یک افت بزرگ در موجودی ذخایر نفت خام ایالات متحده را نشان داد به رالی خود ادامه داد و خبرهای شب گذشته درباره اینکه ترامپ امروز آماده امضای نامه غیررسمی ریاست جمهوری "هدفگیری هجوم اقتصادی چین" در ساعت 16:30 دقیقه بوقت لندن می باشد مقداری فشار نزولی بر روی دارایی های ریسک پذیر قرار دارد.
پوند روز کاری قدرتمند دیگری را داشت که این را باید متشکر مجموعه قوی تر از انتظار داده اشتغال باشد که یک افزایش در درآمد متوسط هفتگی (2.8% سه ماهه/ در مقیاس سالانه) و بیکاری پایین تری را به نمایش گذاشت.
پوند/دلار سطح 1.4100 را با کمک ضعف بیشتر دلار به بالا شکست و اکنون این سطح نقش یک حمایت کوتاه مدت را بازی می کند و سطح مقاومتی در 1.4275 و 1.4350 قرار دارد.
بانک مرکزی برزیل دیروز یک کاهش 25 واحد پایه ای در نرخ بهره selic انجام داد که طبق انتظارات بود در حالیکه بانک مرکزی نیوزیلند تغییری در سیاست خود نداد و صبر را برا تغییر ترجیح داده و اشاره به ریسک های نزولی تورم کرد.
تمرکز امروز بازار بر روی برگزاری نشست MPC توسط بانک مرکزی انگلستان خواهد بود و بطور وسیعی از این بانک انتظار می رود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ نماید ضمن اینکه تاکیدش بر روی لفاظی های اخیرش در تمایل به افزایش نرخ بهره می باشد. بخش تحقیقات بارکلیز انتظار دارد نتیجه رای گیری 7 رای موافق به نفع حفظ سیاست پولی جاری در برابر 2 رای مخالف ساندرز و مک کافرتی که محتمل ترین افراد برای مخالفت به نفع افزایش نرخ بهره می باشند.
بازار در حال شانسی حدود 85% برای افزایش نرخ بهره توسط BoE را در ماه می قایل است همینطور دومین نوبت افزایش نرخ بهره را در ژانویه 2019 انتظار دارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مارس ۱۸ ، ۱۵:۲۸

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

چهارشنبه 31 مارس 2018

دیروز بعنوان روز پیش از نشست امشب فدرال رزرو، روزی آرام برای بازارها بود

فشار نزولی تورم ضعیف تر از انتظار بریتانیا بر روی پوند

تمرکز امروز بازار بر روی تصمیم نرخ بهره در ایالات متحده، نیوزیلند و برزیل


بازارهای دارایی و سهام ایالات متحده و اروپا دیروز صعودهای کوچکی را به ثبت رساندند و بازارها بدلیل پیش بینی انجام شده درباره نشست امشب فدرال رزرو در ساعت 18:00 بطور کلی نسبتا آرام بودند. نرخ بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده بنوعی افزایش یافت در حالیکه بهای نفت پس از آنکه گفتگوی انجام شده بین ایالات متحده-عربستان سعودی ریسک محدودیت عرضه نفت خام ایران را بالا برد رالی کرد. دلار کانادا و پزوی مکزیک در طول شب گذشته بدلیل گزارش هایی درباره اینکه ایالات متحده از پیشنهاد ستیزه جویانه اش درباره خودرو در گفتگوهای NAFTA صرفنظر کرده است، عملکرد خوبی داشتند. این پیشنهاد تصریح کرده است که تمام خودروهای ساخته شده در کانادا و مکزیک برای صادرات به ایالات متحده باید مشمول حداقل 50% مالیات خودروهای داخل ایالات متحده شود.

تورم بریتانیا برای ماه فوریه پایین تر از انتظار و برابر با 2.7% در مقیاس سالانه ظاهر شد (در برابر 2.8% سالانه) که این کاهش فشار نزولی بر روی پوند قرار داد.

به نوشته بخش تحقیقات باکلیز این عدد احتمالا باندازه کافی قدرتش کم نخواهد بود تا مسیر سیاست پولی در نظر گرفته شده BoE را تغییر دهد، چرا که این بانک می تواند داده هایی را ببیند که برای چندین ماه از دیدگاهش پشتیبانی نمی کند تا زمانی که پیش بینی ها را بروزرسانی نماید.

حمایت پوند/دلار در 1.3980 قرار دارد، . بعد از آن در 1.3880 بهمراه سطح مقاومتی در 1.4100 و 1.4150. در یورو/پوند سطح حمایتی در محدوده 0.8730-0.8685 قرار دارد بهمراه سطوح مقاومتی در 0.8800 و 0.8900 . تمرکز امروز بازار بر روی نشست فدرال رزرو که امشب ساعت 18:00 خواهد بود چرا که کل تغییر 25 واحد پایه خواهد بود اما توسط بازار کاملا روی شانس آن حساب شده است، سرمایه گذاران بیشتر علاقه مند یافتن مسیر تغییرات نرخ بهره، چشم اندازهای اقتصادی و لحن بیانیه و کنفرانس مطبوعاتی خواهند بود.

بخش تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که برای فدرال رزرو خیلی زود است تا چشم اندازهای نرخ بهره را تا متوسط چهار نوبت برای سال 2018 تغییر دهد، اما میانگین نرخ بهره فدرال در چشم اندازهای فدرال رزرو احتمالا افزایش یابد و مسیر شیب دارتری را نمایش دهد. بعلاوه، داده اشتغال بریتانیا امروز زیر ذره ذره بین خواهد بود که ممکن است باعث مقداری نوسان در ارزش پوند گردد اما توجه به تحولات مثبت اقتصادی در بریتانیا که در نبود پیگیری حرکات اخیر پوند در حالیکه ریسکهای Brexit همچنان به فشار آوردن بر روی پوند ادامه می دهد ارزش دارد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مارس ۱۸ ، ۱۸:۵۳

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

سه شنبه 20 مارس 2018


سقوط دارایی ها و سهام جهانی در کل بازار به رهبری ضعف در سهام بخش فناوری ایالات متحده
پیشرفت در دوره گذر از Brexit پوند را به رالی واداشت
عدد CPI بریتانیا زیر ذره بین امروز بازار


دیروز دارایی و سهام جهانی در کل بازار دچار افت شدند، که سهم های بخش فناوری ایالات متحده که پیرو خبرهای مبنی بر نشتی اطلاعات در فیسبوک در این افت پیشرو بودند. در بازار ارزی، پوند بدلیل پیشرفت های حاصل شده بر سر معاهده خروج Brexit رالی کرد و دلار در برابر یورو و ین پیش از نشست فردای FOMC افزایش یافت.
بیانیه RBA در طول شب گذشته منتشر شد که اطلاعات جدید کمی درباره مسیر آتی سیاست پولی را فاش ساخت و در مقابل، عامل نوسانات در دلاراسترالیا/دلار سقوط در بهای سنگ آهن و تیترهایی درباره اجرای تعرفه بالاتر بر روی کالاهای چینی بودند.
بریتانیا و اتحادیه اروپا به توافقی برای یک دوره گذر از Brexit به طول 21 ماه دست یافتند که پوند/دلار را به یک رالی تا 1.4088 وادار کرد. در حالیکه مرز ایرلندی یک نقطه حل نشده باقی مانده است، انتظار می رود کشورهای عضو موقتا به توافق در طول نشست هیات اروپایی در روز جمعه پایان دهند.
حمایت کوتاه مدت پوند/دلار در 1.4000 قرار دارد و بعد از آن در 1.3880، بهمراه سطح مقاومت در 1.4100 و 1.4150. در یورو/پوند، سطح حمایتی در حدود ناحیه 0.87300.8685 قرار دارد.
تمرکز امروز بازار بر روی CPI ماه فوریه بریتانیا خواهد بود که ساعت 9:30 دقیقه منتشر خواهد شد که ممکن است نوسان کوتاه مدت در ارزش پوند ایجاد نماید. بخش تحقیقات بارکلیز انتظار دارد headline CPI برابر با 2.7% در مقیاس سالانه شود که نسبتا کمتر از انتظارات می باشد (2.8% در مقیاس سالانه).
 حمایت از تجارت داخلی همچنان عامل اصلی و کلیدی ریسک بازار می باشد، پس از آنکه گزارش ها نشان داد که ترامپ 60 میلیارد دلار تعرفه روی کالاهای چینی اعمال خواهد کرد (به نقل از روزنامه واشنگتن پست). بخش تحقیقات بارکلیز از ایالات متحده انتظار دارد لیستی از گزینه ها را برای ایالات متحده به تلافی در برابر اقدامات تجاری "غیرمنصفانه" چین تحت بخش 301 از قانون تجارت مصوبه سلب 1974 را در ماههای پیش رو توصیه نماید.
هفتمین دوره مذاکرات NAFTA به پایان رسید اما طرفهای مذاکره کننده خیلی از برخی مسایل که فشار زمانی را افزایش می دهند هنوز فاصله دارند. بخش تحقیقات بارکلیز هشدار می دهد که شکست در مذاکرات NAFTA ممکن است ریسکهایی را به مکزیک و به بخش خودروی ایالات متحده تحمیل نماید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مارس ۱۸ ، ۱۵:۱۰

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

دوشنبه 19 مارس 2018

دارایی ها و سهام جهانی هفته گذشته را با توجه به تمایلات ریسک گرزی عمومی با کارآیی بدون جهتی به پایان رساند

توجه بازار به تیترهای Brexit و نشست اتحادیه اروپا در این هفته

ذره بین این هفته بازار بر روی نشست FOMC در روز چهارشنبه

سهم های اروپایی پیرو یک بازار بدون جهت برای شاخص های آسیایی در طول شب گذشته، هفته را با عقب ماندگی از حرکات دیگر ارزها شروع کرد. قدرت ین بر روی شاخص Nekkei 225 فشار نزولی وارد آورد، و میزان حمایت از نخست وزیر آبه که تا پایین ترین سطح از زمانی که او قدرت را از سال 2012 به این سو به دست گرفت سقوط کرد و شکننده ماندن تمایلات ریسک پذیری. دلار به رالی خود پیش از تصمیم نرخ بهره FOMC در روز چهارشنبه ادامه می دهد.

عملکرد ضعیف هفته گذشته متعلق بود به دلار کانادا که از لفاظی های حمایت گرانه از صنایع داخلی ایالات متحده آسیب دید. با توجه به اینکه هنوز واضح نیست که آیا کانادا (و مکزیک) از تعرفه های فولاد مستثنی شده اند یا خیر، دلار کانادا و پزوی مکزیک باید تا زمان حذف شدن تردید پرنوسان باقی بماند.
در روسیه، پوتین رییس جمهور در انتخابات آخر هفته موفق شد. در همین زمان، تنش ها با غرب ادامه می یابد چرا که به دولت بریتانیا گفته شده است اقدامات بیشتری را بر ضد روسیه بدلیل اتهامات نگران کننده مربوط به موضوع عامل اعصاب Novichok لحاظ کند.

پوند هفته ای پرترافیک پیش رو دارد، که با نشست امروز مذاکره کنندگان Brexit آقایان دیوید دیویس و مایکل بارنیز در بروکسل با هدف رسیدن به توافقی برای دوره مقدماتی گذار آغاز می شود. نشست اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه و جمعه این هفته نمایش اعلامیه رسمی پیشرفت ایجاد شده خواهد بود.

پوند/دلار در 1.3880 با حمایت روبرو می شود، در حالیکه مقاومت برای این جفت ارز در 1.4000 می باشد. یورو/پوند در کوتاه مدت با حمایت 0.8800 روبروست و مقاومت آن در 0.8870 و بعد از آن سطوح 89.00 و 0.8970 می باشد.

با نگاهی به هفته پیش رو، تمرکز بازار احتمالا از حمایت تجارت داخلی به سمت تعدادی از نشست های بانک های مرکزی خواهد چرخید، از جمله، FOMC که روز چهارشنبه برگزار می شود و BoE که روز پنج شنبه می باشد.

در حالیکه انتظار تغییری در سیاست پولی از سوی BoE نمی رود، یک افزایش 25 واحد پایه در نرخ بهره فدرال تا 1.75%-1.50 بنظر نزدیک است. بخش تحقیقات بارکلیز هشدار می دهد که "نرخ بهره بالاتر در ایالات متحده اگر همراه با ضعف در بازارهای دارایی و سهام شود، بویژه برای اعضای حساس به ریسک G10 و دارایی های بازارهای داخلی نوظهور نگران کننده خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مارس ۱۸ ، ۱۷:۰۴

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

جمعه 9 مارس 2018

 افزایش ارزش دارایی ها و سهام آسیا بر سر خبرهای منتشر شده از نشست ترامپ-کیم
 
عدم تغییر در سیاست پولی ECB، اما حذف گرایش به سیاست تسهیلی
 
تمرکز امروز بازار بر روی گزارش اشتغال ایالات متحده در ساعت 13:30
 
دارایی ها و سهام آسیا در طول شب گذشته با امتداد لحن مستحکم از سوی بازارهای اروپا و ایالات متحده؛ بر سر خبرهایی از یک توافق بین ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در آنچه یک نشست بی سابقه خواهد بود افزایش یافت.
 
دارایی ها و سهام باز هم از سوی خوش بینی بر سر اینکه تعرفه های ترامپ بر روی فولاد و آلومینیوم اجازه بعضی استثنائات (برای کانادا و مکزیک فعلا) را داد افزایش بیشتری یافت.
تیترهای خبری شاهد برگشت مجدد قیمت در معاملات دلار/ین به بالای مقاومت کوتاه مدت در 106.50 تا سقفی در 106.945 بودند.
 
بانک مرکزی اروپا سیاست پولی و راهبردی خود را طبق انتظار تغییری نداد؛ اما متفق القول تصمیم گرفت تا تعهد صریح و روشن خود برای افزایش خریدهای دارایی در صورت لزوم حذف نماید.
 
یورو/دلار ابتدا بر سر لحن نسبتا متمایل به افزایش نرخ بهره ECB در بیانیه اش نسبت به آنچه انتظار می رفت رالی کرد اما پس از آنکه دراگی ریاست ECB پیش بینی های تورم را کاهش داد و اشاره به نگرانی های در برگیرنده سیاست حمایتی از صنایع داخلی کرد بطور قابل توجهی افت کرد. در نتیجه یورو/دلار روز کاری خود را در قیمت پایین تری به پایان رساند.
 
پوند/دلار نیز پس از آنکه ECB در نشست دیروز پیش بینی های خود درباره تورم را کاهش داد، عملکرد ضعیفی داشت. تیترهای خبری مربوط به Brexit تاثیر بیشتری بر روی تمایلات منفی داشت که نشان می دهد توافق Brexit ممکن است زمانی بیشتر از انتظار لازم داشته باشد، که این پوند/دلار را وا
می دارد تا به زیر 1.3800 نزول کند.
 
امروز داده تولید صنعتی و داده تولیدی منتشر می شود اما داده های بریتانیا احتمالا دومین عامل برای تحریک بازار در مقایسه با تیترهای خبری سیاسی و ارزش بالاتر دلار و تمایلات ریسک پذیری باشد. حمایت برای پوند/دلار در 1.3780 قرار دارد، در حالیکه مقاومت آن در 1.3950 قرار دارد.
 
تمرکز امروز بر روی گزارش ماه فوریه اشتغال ایالات متحده قرار دارد که ساعت 13:30 منتشر خواهد شد، که بازار بطور ویژه ای بخش دستمزد آن را زیر نظر دارد چرا که ممکن است مقداری اطلاعات درباره تورم اجرای سریعتر سیاست انقباضی فدرال رزرو ارایه دهد.
 

بخش تحقیقات بارکلیز انتظار دارد ماه دیگری از ایجاد شغل مستحکم را داشته باشد (200000 شغل)، اما رشد میانگین درآمد ساعتی باید تا 2.7% در مقیاس سالانه کاهش یابد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مارس ۱۸ ، ۱۳:۴۲

 
تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

چهارشنبه 7مارس 2018
 
افزایش ارزش پوند، چشم سرمایه گذاران به گزارش اشتغال ADP
 
پوند با ادامه دادن حرکت صعودی مشاهده شده در روز دوشنبه، صعودهایی را روز سه شنبه بر جای گذاشت. در معاملات آمریکای شمالی، پوند/دلار در قیمت 1.3884 معامله می شود، یعنی 0.26% صعود در روز. در خبرهای اقتصادی، شاخص اقتصادی مهمی در ایالات متحده و بریتانیا برای انتشار وجود ندارد. در ایالات متحده، سفارشات کارخانه ای با کاهش 1.4 درصدی، بطور غیرمنتظره ای ضعیف و شکننده بودند. این با پیش بینی ها برای یک کاهش 0.4% فاصله زیادی داشت. روز چهارشنبه ایالات متحده تغییرات اشتغال بخش غیرکشاورزی موسسه ADP را منتشر می کند.
 
تنش ها بین لندن و بروکسل در حال رشد می باشد در حالیکه مهلت Brexit که مارس 2019 می باشد از دور در حال نمایان و نزدیکتر شدن است. هفته گذشته، پس از انتظار پیش نویس چهارچوب قانونی توافق Brexit توسط اتحادیه اروپا، مبادلات تندی بین دو طرف وجود داشت. روز جمعه، نخست وزیر می بر دیدگاه خود از ارتباط بین اتحادیه اروپا و بریتانیا پس از اجرای Brexit تاکید داشت. خانم مِی با گفتن اینکه هر دو طرف نیاز به نشان دادن انعطاف بمنطور دستیابی به یک توافق می باشند، در جستجوی کاهش لفاظی های تند اخیر در برگیرنده Brexit بود. خانم مِی گفت که او بدنبال یک توافق برای تجارت آزاد با اتحادیه اروپا بود که شامل خدمات مالی باشد. پاسخ داده شده از سوی بروکسل جذابیتی زیادی نداشت، و به گفته برخی از سیاستگذاران بریتانیا به عمل کردن تحت این توهم و فکر و خیال که این کشور می تواند اتحادیه اروپا را ترک نماید اما همچنان از مزایای آن برخوردار باشد به کار خود ادامه می دهد.
 

بیش از ایالات متحده، "کشمکش تعرفه" نشانی از رفع آن به این زودی ها با خود همراه ندارد. ترامپ که به نظر می رسد به سمت اعمال تعرفه های سفت و سخت بر روی واردات فولاد پیش می رود، بیشتر برای تهدید اتحادیه اروپا و دیگر شرکای تجاری ایالات متحده می باشد. هرچند، تعداد زیادی مخالفین داخلی در برابر برنامه ترامپ وجود دارد، مانند قانونگذارن جمهوریخواه، از جمله پائول رایان سخنگوی مجلس، باقدرت مخالف این حرکت شده اند. اگر ترامپ از کار خود عقب نشینی نکند، جمهوریخواهان می توانند حتی متوسل به قانون محدود نمودن قدرت ترامپ بر سر تعرفه ها شوند. اعلامیه تعرفه ها در هفته گذشته باعث کاهش وسیع ارزش دلار گردید، و اگر تعرفه ها معرفی شوند، تمایلات منفی سرمایه گذار ممکن است باعث کاهش سطوح قیمت دلار گردد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مارس ۱۸ ، ۱۴:۴۷

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

 سه شنبه 6 مارس 2018

فعالیت غیرتولیدی در ایالات متحده تا حد زیادی نگاهش به افزایش ماه گذشته است
 
شاخص غیرتولیدی موسسه ISM پس از افزایش چشمگیر 3.9 واحدی در ماه دسامبر 0.4 واحد در ماه فوریه و تا 59.5 سقوط کرد. مقدار headline بهتر از انتظار ظاهر شد، و انتظارات بازار برآوردی مبنی بر یک کاهش نسبتا بزرگتر به میزان 0.9 کرده بود.
 
تحرکات در میان زیر مجموعه های اصلی بدون جهت بودند. صعودهای چشمگیری در فعالیت کسب و کار و سفارشات جدید با امتداد بخشیدن به پیشروی دو ماهه به مقادیر 5.0 و 10.3 واحدی به ترتیب تا 62.8 و 64.8، انجام شد. سطح سفارشات جدید در واقع یک قله دوره ای جدید را با افزایش تا بالاترین سطح از سال 2005 به این سو مشخص کرد.
 
بعبارت دیگر، شاخص فرعی اشتغال به میزان 6.6 واحد سقوط کرد و در حدود سطوح اواسط سال 2017 قرار گرفت و تمام پیشروی های انجام شده در دو ماه گذشته را به بازار بازگرداند. در همین حال، شاخص فرعی تحویل کالا از سوی تامین کنندگان برای سومین ماه متوالی با ثبات در 55.5 قرار گرفت.
 
عملکرد در میان شاخص های باقیمانده بطور وسیعی مثبت بود، بهمراه پس رفت در تعداد سفارشات، بهبودی در سفارشات جدید صادراتی و موجودی ذخایر همگی بهبود یافتند. شاخص فرعی بهای پرداختی به آؤامی پولبک کرد اما در سطح بالایی برابر با 61 باقی ماند – که نشان از فشارهای قیمتی ادامه دار دارد.

توضیحاتی از تماس های بررسی شده گرایشی مثبت را در رابطه با شرایط کسب و کار و چشم انداز اقتصادی حفظ کرد. در همین حال، اکثریب قریب به اتفاق صنایع در این ماه گزارش رشد ارایه دادند، و بخش های هنر، سرگرمی و تفریحی ، محل اقامت و خدمات غذایی تنها دو بخش استثنا می باشند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ مارس ۱۸ ، ۱۶:۵۴