تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۲۲ مطلب در جولای ۲۰۱۸ ثبت شده است



☸️تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:
دوشنبه 30 جولای 2018
 
🔗سهام بازارها با آرام گرفتن تنش های تجاری هفته پیش، پیش می رود
 
🔗تمرکز امشب بازارها روی نشست بانک ژاپن
 
🔗«پنجشنبه فوق العاده» بانک انگلیس و داده های آمریکا از موارد مهم این هفته
 
📌هفته گذشته بازارهای سهام با آرام گرفتن تنش های تجاری بین آمریکا و اروپا و شرکای NAFTA پیش رقت اگرچه بالا رفتن شاخص S&P 500 با افت شدید در فیسبوک درپی نتایج ناامیدکننده، دچار وضعیت متفاوتی شد
 
📌ین ژاپن و اوراق قرضه دولت این کشور اخیرا مورد توجه زیاد بازار اصلی قرار گرفته است که این ناشی از گزارشات رسانه ای درمورد عادی سازی سیاست پولی احتمالی در نشست امشب بانک ژاپن است
همچنین بانک ژاپن امروز عملیات خرید اوراق قرضه نامحدود را مطرح کرد که این سومین عملیات از هفته گذشته است به دنبال ریزش اوراق قرضه دولت ژاپن بود
 
📌پژوهش های بارکلیز شاهد« ریسک دوسویه دلار آمریکا/ ین ژاپن با تمایلات نزولی است». درحالیکه انتظار می رود « سیاست پولی بانک ژاپن این هفته تغییری نکند، بحث و تبادل نظر درمورد فاکتورهای ساختاری درمورد تورم و اثرات جانبی سیاست پولی برای تغییرات آینده سیاست پولی این کشور ادامه داشته باشد»
 
📌در انگلیس، «پنجشنبه فوق العاده» بانک این کشور احتمالا عامل اصلی صعود پوند بریتانیا خواهد بود. پژوهش های بارکلیز هشدار میدهد که « با افزایش کامل نرخ بانک انگلیس، ریسک های پوند بریتانیا به نظر می رسد روند نزولی داشته باشد حتی اگر در وضعیت افزایش باشد»
 

📌در نقطه دیگر، داده های اقتصادی آمریکا و پیشرفت های سیاست تجاری احتمالا در نشست روز چهارشنبه فدرال برای پیشبرد دلار این کشور، موضوع اصلی باشد. پژوهش های بارکلیز انتظار دارد « کمیته بازارهای آزاد فدرال اطلاعات محدودی را درمیان بگذارد و بار دیگر روابط تجاری مطرح شده در نشست ژوئن را پیش بکشد.


لطفا به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید و ما رو از نظراتتون بهره مند کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ جولای ۱۸ ، ۱۸:۱۳


✴️چشم انداز هفتگی بازار ارز 30 جولای- 3 اوت؛

فدرال، NFP، بانک انگلیس و مثل همیشه ترامپ


دلار آمریکا باتوجه به هجوم اخبار و خبر تولید ناخالص ملی آمریکا و موارد دیگر، ترکیب شد. بعد چه می شود؟ بازگشت تصمیم فدرال در مورد شاخص فیوچرز ماه، دستمزدهای غیرکشاورزیNFP و تصمیم بانک انگلیس و مثل همیشه ترامپ اثر خودش را روی بازارها دارد. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را میخوانیم.
توسعه تجاری با پیشرفت NAFTA ولی رفتار تلافی جویانه در روابط تجاری بین آمریکا و انگلیس جالب توجه بود. رقم سالانه تولید ناخالص ملی آمریکا 4.1% بود که این رقم بهترین رقم طی این چهار سال بود ولی زیر انتظارات بالای بازار. اعلام رقم تولید ناخالص ملی موجب ریزش دلار شد. بانک مرکزی اروپا تغییری در سیاست پولی خود ایجاد نکرد و ماریو دراگی تصریح کرد که تا سپتامبر 2019 نرخ بهره را افزایش نخواهند داد. اخبار بازار بر یورو فشار وارد کرد. اتحادیه اروپا بخش مهمی از طرح برکسیت انگلیس را رد کرد و این کار ارزش پوند را پایین آورد.


سه شنبه 31جولای 2018


✏️تصمیم نرخ ژاپن: سه شنبه صبح
بانک این کشور دور از رقم هدف در تورم core یعنی عدد 2% است. با اینحال اخیرا به تدریج خرید اوراق قرضه خود را محدود کردند و گمانه زنی ها در مورد خروج بی سروصدا از برنامه مشابه شنیده می شود.تصمیم پیش رو فرصتی برای شفاف سازی سیاست پولی و تحلیل موقعیت می باشد. پیش بینی می شود که هیچ تغییری در سیاست پولی اعمال نشود.

✏️تورم حوزه یورو: سه شنبه ساعت 9:00
ارقام اخیر در ماه ژوئن نشان داده است که بین تورم هدلاین و core شکاف وجود دارد. شاخص قیمت مصرف کننده هدلاین تا رقم سالانه 2% افزایش پیدا کرد که ناشی از افزایش بهای نفت خام است. از سوی دیگر تورم core تا رقم 0.9% افت داشت که این نشان می دهد موقعیت مشخص شده تغییری نکرده است. اکنون ما داده های اولیه جولای را که پیش بینی می شود رقم 2% را نشان دهد روی هدلاین یک بار دیگر و افزایش شاخص قیمت مصرف کننده core را تا رقم 0.9% پیش بینی میکنیم.

✏️تولید ناخالص ملی حوزه یورو: سه شنبه ساعت 9:00
حوزه یورو در نخستین سه ماهه سال 2018 و پس از سال عالی 2017، افت داشت. چند عامل موقت در این بین نقش داشتند. تکرار همان عدد را برای سه ماهه دوم پیش بینی می کنیم.

✏️تولید ناخالص ملی کانادا: سه شنبه ساعت 12:30
کانادا افزایش 0.1% را در گزارش اقتصادی ماه آوریل خود منتشر کرد. نرخ رشد نسبتا قوی برای ماه می پیش بینی می شود. رقم پیش بینی ما برای نرخ رشد 0.3% است.

✏️شاخص قیمت PCE core آمریکا: سه شنبه ساعت 12:30
این رقم مورد نظر فدرال است. نهایتا در ماه می به عدد 2% رسید. تقریبا دیگر میدانیم که شاخص برابر قیمت مصرف کننده core همچنان در ماه ژوئن ادامه صعودی داشت ضمن اینکه از 2.2% به 2.3% رسید. هرچند به دلیل روش شناسی متفاوت، انتظار داریم هزینه مصرف شخصی core تنها تارقم 0.1% افزایش پیدا کند و حتی ممکن است از رقم سالانه 2% در ماه ژوئن، پایین تر بیاید.

✏️اطمینان مصرف کننده بانک مرکزی اروپا: سه شنبه ساعت 14:00
معیار اطمینان مصرف کننده هیئت مدیره نشست همچنان در سطح بالای 126.4 در ماه ژوئن باقی ماند. همان رقم را برای جولای پیش بینی میکنیم:126.5. عدد دانشگاه میشیگان چندان تغییری نکرد.

✏️گزارش شغلی نیوزلند: سه شنبه ساعت 22:45
این کشور کوچک تنها یکبار در هرسه ماه داده اشتغال خود را منتشر میکند. باتوجه به سه ماهه نخست، داده اشتغال تا رقم 0.6% رشد داشت که این اندکی بهتر از رقم مورد انتظار ماست. نرخ بیکاری روی رقم 4.4% ایستاد که این سطح پایین بازتابی از اقتصاد قوی است. پیش بینی می شود که تغییر در اشتغال رشد تا رقم 0.4% داشته باشد درحالیکه انتظار داریم نرخ بیکاری همچنان روی رقم 4.4% بماند.


چهارشنبه 1آگوست 2018


✏️دستمزدهای غیرکشاورزی پردازش خودکار داده ADP آمریکا: ساعت 12:15
ADP بزرگترین ارائه دهنده دستمزد در آمریکاست. گزارش مشاغل آن برای بخش های خصوصی رسمی است. در ماه ژوئن دستمزد غیرکشاورزی ADP نسبتا کمتر از انتظار بود با رقم 177k ولی همچنان همسو با روند است. به احتمال زیاد سرعت نسبی صعودها را برای جولای با رقم 186k داریم.

✏️شاخص PMI تولیدی ISM آمریکا: چهارشنبه ساعت 14:00
معیار رو به جلوی بخش تولیدی تا 60 درجه در ماه ژوئن رشد داشت و به رقم 60.2 رسید که این سطح عالی نشان از رشد فزاینده دارد. اجزای قیمت ها همچنان در اوج و با رقم 76.8 هستند ولی هنوز به نقطه اوج نرسیده است. پیش بینی ما یک جهش کوچک تا رقم 59.4 است.

✏️تصمیم فدرال آمریکا: چهارشنبه ساعت 18:00
فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن افزایش می دهد و همچنین مسیر صعودی را در پیش می گیرد که این نشان دهنده رشد فزاینده در سال 2018 است. از آن زمان ژروم پاول نسبت به وضعیت اقتصادی بسیار خوشبین بوده است درحالیکه هشدار میدهد تعرفه های تجاری درست نیستند. ترامپ این افزایش نرخ را تقبیح کرد تا اقتصاد تحریک شود. در این نشست هیچ تغییری پیش بینی نمی شود. بااین حال هرگونه تغییری درمورد تورم، اشتغال یا هرگونه نظری درمورد تجارت میتواند تفاوتی ایجاد کند. پاول و همتایانش احتمالا پذیرای افزایش نرخ در ماه سپتامبر در زمان برگزاری نشست خبری هستند.


پنجشنبه 2 آگوست 2018


✏️تصمیم نرخ انگلیس: پنجشنبه ساعت 11:00- نشست خبری در ساعت 11:30
بانک انگلیس اشاره کرد که نرخ بهره را در نشست ماه اوت خود بالا می برد. افزایش تا رقم 0.75% نرخ بهره را تابالاترین سطح از زمان بحران اقتصادی خواهد برد. هرچند تورم همچنان در رقم 2.4%، خرده فروشی ماه ژوئن نامید کننده و بی ثباتی موضوع برکسیت باعث می شود تا بانک انگلیس همچنان هیچ حرکتی انجام ندهد. جدای از نرخ بهره، بانک این کشور گزارش نشست را که نشان دهنده تعداد اعضای حامی این تصمیم هستند، منتشر میکند. گزارش تورم سه ماهه دراین فرصت، پنجشنبه را از حالت عادی به فوق العاده تبدیل میکند. پیش بینی های اخیر درمورد تورم و رشد زیر نظر هستند. مارک کارنی ریاست بانک انگلیس گزارش را ارائه میدهد و قطعا درمورد بی ثباتی موضوع برکسیت مورد سوال قرار میگیرد.


جمعه 3 آگوست 2018


✏️شاخص PMI خدماتی انگلیس: جمعه ساعت 8:30
سومین و آخرین شاخص های مدیران خرید شرکت مارکیت انگلیس مهم ترین مورد است. بخش خدماتی نمره قابل قبول شاخص PMI را با رقم 55.1 در ماه ژوئن داشت. به احتمال زیاد افت تا رقم 54.7 را خواهیم داشت.

✏️دستمزدهای غیرکشاورزی آمریکا: جمعه ساعت 12:30
گزارش شغلی آمریکا در ماه ژوئن برآورده کننده انتظارت بود با صعود تا رقم 213k. هرچند دستمزدها انتظارات را آنگونه برآورده نکردند و پایین بودند و تنها تارقم 0.2% رشد داشتند. ماه هاست که نرخ بیکاری تا رقم 4% رشد داشت. انتظار داریم گزارش شغلی صعود تا رقم 193k داشته و نرخ بیکاری تا رقم 3.9%افت داشته باشد و از همه اینها مهم تر رشد 0.3% ماهانه را برای دستمزدها پیش بینی میکنیم.

✏️شاخص PMI غیرتولیدی ISM: جمعه ساعت 14:00
گزارش بخش خدماتی پس از گزارش دستمزدهای غیرکشاورزی منتشر می شود. اندیکاتور روی رقم 59.1 قرار دارد و منعکس کننده رشد فزاینده است. همین رقم را برای جولای پیش بینی میکنیم. به احتمال زیاد افت تا رقم 58.7 خواهیم داشت.


⌛️⌛️همه ساعتها به وقت گرینویچ است.
لطفا به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید و ما رو از نظراتتون بهره مند کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ جولای ۱۸ ، ۱۲:۰۶


🔶تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:
جمعه 27 جولای 2018
 
📌افزایش سهام اروپا پس از نشست جانکر-ترامپ
 
📌ثبات سیاست پولی شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا
 
📌بانک ژاپن این هفته دومین خرید اوراق قرضه را اعلام کرد
 
☸️سهام اروپا دیروز و در پی آرام گرفتن تنش های بین کشورها به دنبال نشست جانکر-ترامپ، افزایش پیدا کرد. هرچند اخبار برنامه های تلافی جویانه چین علیه آمریکا(بلومبرگ) سبب نگرانی سرمایه گذاران و منجر به ترکیب عملکرد سهام آسیا و آمریکا شد
 
☸️بازار بورس Nasdaq با عملکرد پایین فیسبوک که افت تقریبا 20% داشت، کاهش پیدا کرد
شاخص اسپات بلومبرگ در بازار ارز کل ساعت کاری دیروز، معامله بالایی داشت. تمرکز امروز بازار روی اعلامیه تولید ناخالص ملی سه ماهه دوم آمریکا در ساعت 1:30 است
 
☸️رویداد مهم دیروز نشست بانک مرکزی اروپا بود ولی شورای مدیریتی این بانک هیچگونه تغییری در موضع سیاست پولی خود یا ارزیابی ریسک در حوزه یورو ایجاد نکرد
روی هم رفته در این نشست پیام اصلی درمورد تغییرات تدریجی و تطیبقی سیاست پولی و شکیبایی برای آوردن رقم تورم پایه به 1.0% بود
 
☸️یورو/دلار آمریکا دیروز و پس از افزایش کوتاه مدت طی نشست بانک مرکزی اروپا، در نتیجه اعلامیه های این نشست، افت 0.7% داشت
 
☸️بانک ژاپن عملیات خرید نامحدود اوراق قرضه را شبانه و برای دومین بار در این هفته اعلام کرد ضمن اینکه پیشنهاد خرید اوراق قرضه را با رقم 1.0% تا روز دوشنبه می دهد. ین ژاپن به دلیل همین اعلامیه همراه با شکست یورو/ین به زیر 129.5، معامله حد وسط داشت
 
☸️تمرکز بازار روی نشست بعدی بانک ژاپن در تاریخ 31جولای با گمانه زنی های بازارها در این مورد است که کمیته سیاست پولی میتواند سیاست پولی خود را عادی سازی کند
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ جولای ۱۸ ، ۱۵:۱۷


تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:
پنجشنبه 26 جولای 2018
 
📚بورس آمریکا و سهام فیوچرز اروپا با آرام گرفتن تنش های بین اقیانوسی(بین کشورها)، صعود داشت
 
📚دلارآمریکا/ین ژاپن با گمانه زنی ها در مورد عادی سازی ها در بانک ژاپن، همچنان سیر نزولی دارد
 
📚تمرکز امروز بازار روی نشست بانک مرکزی اروپا در میانه روز است
 
🌀بورس آمریکا و سهام فیوچرز اروپا با اخباری درمورد توافق ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا،جانکر، و ترامپ برای آغاز گفت و گوهای جدید درمورد معاملات صعود داشت، در این بین، سهام آسیا عملکرد ترکیبی شبانه داشت
 
🌀در پی نشست ترامپ-جانکر، اتحادیه اروپا برای کاهش تعرفه های صنعتی و افزایش گاز طبیعی مایع از آمریکا موافقت کرد. تعرفه ها روی اتومبیل تابدنیجا همچنان در وضعیت تعلیق به سر می برد
آرام گرفتن تنش های بین کشورها، از یورو حمایت کرد درحالیکه شاخص اسپات بلومبرگ معاملات پایینی داشت
 
🌀دلار آمریکا/ین ژاپن دیروز با وضعیتی مناسب معامله شد درحالیکه بازده خزانه داری ژاپن تا سقف یک ساله خود افزایش داشت که این به دلیل گمانه زنی ها درمورد این بود که بانک ژاپن ممکن است سیاست پولی خود را در نشست هفته بعد در تاریخ 31 جولای محکم تر کند
 
🌀تمرکز امروز بازار روی نشست بانک مرکزی اروپا است اگرچه پژوهش های بارکلیز انتظار رویکردهای جدیدی را از گروه دولتمردان اروپا دارد؛ باتوجه به طرح جامعی که درمورد کاهش کمی و نرخ های کوتاه مدت در ماه ژوئن و تغییرات کوچک در موقعیت های مالی و اقتصادی تاکنون می باشد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ جولای ۱۸ ، ۱۳:۳۶


🔷تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:
چهارشتبه 25 جولای 2018
 
✅سهام آمریکا با درآمدهای بالای شرکت ها، افزایش پیدا کرد
 
✅عملکرد درست لیر ترکیه با ثبات سیاست بانک مرکزی این کشور برخلاف انتظارات
 
✅تمرکز امروز بازار روی نشست جانکر(ریاست کمیسیون اروپا)- ترامپ
 
🗝سهام آمریکا دیروز و با درآمدهای بالای شرکت ها، همچنان افزایش داشت همچنانکه سهام آسیا درحال صعود بود با این امید که هزینه های دولت چین پشتیبان اقتصاد این کشور خواهد بود. شاخص ارز اسپات بلومبرگ در بازار ارز در طول روز با سطح نسبتا پایینی بسته شد
 
🗝پوندبریتانیا/دلار آمریکا دیروز با میزان تقاضای ناچیزی بسته شد و این در نبود اخبار قابل توجه درمورد برکسیت بود ولی پرایس اکشن به طور کلی صامت بود
 
🗝پس از اینکه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده سه ماهه دوم نشان داد تورم هدلاین ضعیف تر از میزان مورد انتظار است، دلاراسترالیا/ آمریکا افت داشت که این روند از قیمت گذاری بازار برای سیاست ثابت رزرو بانک استرالیا برای امسال حمایت میکند
 
🗝شاخص های(flash) PMI حوزه یورو دربرابر پیش بینی ها برای بهبود وضعیت از سه ماهه اول، ضعیف تر از میزان مورد انتظار بود
 
🗝پژوهش های بارکلیز معتقد است که « اعلام وضعیت و سیاست ها باید محتاطانه و با تردید انجام بگیرد، تولید ناخالص ملی مبتنی بر شاخص PMI درواقع پشتیبان سناریوی اصلی ما است که رشد سه ماهه سوم باید بآرامی به رقم 0.5% سه ماهه بازگردد هرچند، ریسک ها همچنان روند نزولی دارند
 
🗝در ترکیه، بانک مرکزی این کشور سیاست نرخ بهره خود را در رقم 17.75% ثابت نگه داشت و این برخلاف انتظارات ما و بازار برای افزایش نرخ بود. اعلامیه نرخ باعث بالا رفتن اوراق قرضه دولت ترکیه وافزایش 3% دلارآمریکا/لیر ترکیه شد
 
🗝امروز و با دیدار جانکر و ترامپ برای بحث و تبادل نظر درمورد روابط تجاری ایشان( آمریکا و کمیسیون اروپاتنش های تجاری ممکن است دوباره برگردند. تمرکز امروز بازار باتوجه به تهدیدهای اخیر آمریکا برای اعمال تعرفه های وارداتی روی ماشین های اروپا، بیشتر خواهد شد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ جولای ۱۸ ، ۱۵:۲۱
 

💠تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:
سه شنبه 24 جولای 2018
 
💠سهام آسیا شبانه معامله بالایی می شود درحالیکه یوان چین به پایین ترین سطح خود طی این 12 ماه رسید
 
💠بالا رفتن بازده اقتصادی ژاپن باتوجه به مداخله بانک این کشور
 
💠تمایل به کاهش نرخ بهره از سوی معاونت بانک انگلیس،بن برادبنت، بر پوند این کشور فشار وارد کرد درحالیکه پرایس اکشن نسبتا صامت بود
 
☸️سهام آسیا شبانه افزایش پیداکرد درحالیکه یوان چین طی یک سال پس از تزریق سرمایه و منابع مالی به بانک های این کشور، به پایین ترین سطح خود رسید. سهام آمریکا ترکیب شد و شاخص ارز اسپات بلومبرگ دیروز صعودکرد اگرچه پرایس اکشن به صورت کلی نسبتا صامت بود
 
☸️پزوی مکزیک دربرابر دلار آمریکا عملکرد بهتری داشت و این به دلیل نظرات ترامپ درمورد فعالیت تجاری مکزیک با این جمله « بسیار پرشور و بسیار مثبت» بود
 
☸️بازده اوراق قرضه جهانی دیروز و به دنبال افزایش بازده ژاپن در پی گزارشاتی مبنی بر اینکه بانک ژاپن فعالانه در پی تغییراتی در سیاست پولی خود پیش از نشست هفته بعد است، معامله بالایی داشت( رویترز) و حدس بازار این است که احتمالا بانک این کشور تدابیر بیشتری نسبت به عملکرد منحنی بازده در نظر بگیرد
 
☸️سخنرانی دیروز عصر برادبنت در بانک انگلیس چشم انداز نسبتا افزایشی برای نرخ بهره داشت اگرچه او مشخصا ابراز نکرد که چگونه در نشست هفته بعد کمیته سیاست پولی رای خواهد آورد
 
پوندبریتانیا/دلار آمریکا معامله خوبی داشت ولی پرایس اکشن نسبتا به صورت کلی صامت بود و رقم مورد انتظار بازار برای افزایش نرخ ماه اوت 85% بود
 
☸️با توجه به نشست های امروز بانک مرکزی، پژوهش های بارکلیز از بانک مرکزی ترکیه انتظار دارد تا نرخ بازپرداخت یک هفته ای خود را تا رقم 125bp در برابر روند فزاینده تورم، بالا ببرد. در مجارستان انتظار داریم تا سیاست پولی همچنان ثابت بماند و نرخ سپرده گذاری همان رقم 0.90% باشد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ جولای ۱۸ ، ۱۲:۵۸


☸️تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:
دوشنبه 23 جولای 2018
 
☑️ضعف گسترده دلار آمریکا در روزهای نزدیک به پایان هفته
 
☑️پژوهش های بارکلیز شاهد« گسترش ریتریس ناچیز» پوند بریتانیا است
 
☑️گمانه زنی ها درمورد عادی سازی نرخ بانک ژاپن، ین این کشور را بالا برد
 
🖌سهام جهانی هفته گذشته نسبتا ثبات داشت ولی روز جمعه با بروز دوباره نگرانی ها درمورد تنش های نبرد جهانی، تحت فشار قرار گرفت. موردی که همچنان ادامه دارد کاهش دلار آمریکا دربرابر بسیاری از ارزها و ریزش منحنی خزانه داری این کشور است
 
🖌یورو/دلار آمریکا از روز پنجشنبه و پس از اعلام نارضایتی ترامپ از چرخه افزایش نرخ فدرال، اوج گرفت؛ او تهدید کرد که تعرفه های بیشتری را بر کالاهای چینی اعمال میکند. این هفته احتمالا یورو/دلار آمریکا با داده ها و نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه، پیش می رود
 
🖌پژوهش های بارکلیز انتظار دارد که« ساختار سیاست بانک مرکزی اروپا احتمالا با چند مورد دیدگاه جدید، ثابت باقی بماند»
 
🖌پس از افزایش بی ثباتی های هفته گذشته، پوندبریتانیا/دلارآمریکا همچنان نسبت به ریسک هدلاین حساس است اگرچه به باور پژوهش های بارکلیز« هنوز قیمت، وضعیت منفی دارد». با قرار گرفتن پارلمان در تعطیلات میان دوره، پژهش های بارکلیز شاهد «گسترش ریتریس ناچیز» است
 
🖌باوجود خرده فروشی و تورم ضعیف، بازار به طور محسوس تغییری در دیدگاه خود در مورد شانس افزایش نرخ ماه اوت ایجاد نکرد
 
🖌توجه امروز بازار به سخنرانی بن برادبنت، معاون واحد سیاست پولی بانک انگلیس، در ساعت 18 است همچنانکه سخنرانی او، آخرین سخنرانی برنامه ریزی شده پیش از نشست ماه اوت بانک انگلیس است
گزارش های آخر هفته(رویترز، بلومبرگ) اشاره کردند که بانک ژاپن نگران اثرات جانبی روند آرام و غیرعادی نرخ بانکی است و احتمالا سیاست پولی خود را اصلاح میکند. گمانه زنی ها با این اوصاف منجر به افت 2% دلارآمریکا/ین ژاپن از سقف پنجشنبه شده است و همچنین روی شاخص Nikkei فشار می آورد
 
🖌بنابر باور پژوهش های بارکلیز« هرگونه حرکت برای عادی سازی تمام و کمال نیازمند این است که به ارزیابی جامع دیگری بیانجامد». ما معتقدیم که اگر هیئت مدیریه سیاستگزاری بانک در مورد اثرات جانبی سیاست خود در نشست کمیته سیاست پولی به بحث درمورد سیاست های خود بپردازد، این روند باعث میشود تا یک قدم به سمت یک چنین ارزیابی های جامعی نزدیک تر شویم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ جولای ۱۸ ، ۱۳:۵۵


 ✳️چشم انداز بازار ارز-23- 27 جولای 2018؛
 
خوانش نخست از تولید ناخالص ملی آمریکا و ارائه ماریو دراگی
 
با اعلام تمایل به کاهش نرخ بهره از سوی ژروم پاول، دلار آمریکا صعود داشت ولی با انتقاد ترامپ از این سیاست، افت پیدا کرد. بعد چه می شود؟ با برجسته بودن تصمیم بانک مرکزی اروپا و نخستین اعلامیه تولید ناخالص ملی آمریکا. در ادامه موارد برجسته هفته پیش رو را خواهیم آورد.
 
دونالد ترامپ همتای روسی خود، ولادیمر پوتین را در نشستی در هلسینکی ملاقات کرد که نتیجه آن مجادلاتی بود که البته حرکتی در بازارها ایجاد نکرد. نگرانی ها درمورد نبردهای تجاری پس از هشدارهای صندوق بین المللی پول و لری فینک، سرمایه گذار ارشد ارشد شرکت سرمایه گذاری چندملیتی آمریکا، افزایش پیدا کرد ولی تأثیری روی بازارها نداشت دست کم فعلا اینگونه است. ترامپ سخنان خود علیه چین را ادامه داد ضمن اینکه اشاراتی درمورد اعمال تعرفه ها روی تمامی 500بیلیون دلار کالای چینی صادر شده به آمریکا کرد. از همه اینها مهمتر ترامپ مستقیما از تصمیم افزایش نرخ فدرال رزرو انتقاد کرد و گفت که ترجیح میدهد این نرخ کاهش پیدا کند. گفته های او بهای دلار آمریکا را پایین آورد. آشفتگی ها در پارلمان انگلیس، صحبت از به نتیجه نرسیدن موضوع برکسیت و داده های ضعیف، فشار سنگینی بر پوند وارد کرد.
 
دوشنبه 23 جولای 2018
 
🌀فروش فعلی مسکن آمریکا: دوشنبه ساعت 14:00
بسیاری از نقل و انتقالات بازار مسکن مربوط به مسکن موجود و قدیمی هستند. فروش سالانه در رقم 5.43میلیون در ماه می قرار گرفت و میزان مشابهی از این رقم را در ماه ژوئن داشتیم: 5.46 میلیون.
 
چهارشنبه 25 جولای 2018
 
🌀شاخص قیمت مصرف کننده استرالیا: چهارشنبه ساعت 1:30
برخلاف بسیاری از کشورها، استرالیا فقط یک بار در هرسه ماه داده های تورم را منتشر میکند. سرعت افزایش قیمت تا رقم 0.4% سه ماهه کاهش داشت که این در نخستین سه ماهه سال 2018 بود. تورم core که با عنوان شاخص قیمت مصرف کننده Trimmed Mean استرالیا می باشد تا رقم 0.5% رشد داشت که این سریع تر از سرعت تورم پیش است. اکنون داده های تازه را برای سه ماهه دوم 2018 دریافت خواهیم کرد. انتشار این داده ها بر بانک فدرال استرالیا اثر میگذارد چرا که نرخ بهره تقریبا دوسال است که تغییری نکرده است. پیش بینی میکنیم نرخ بهره و شاخص قیمت مصرف کننده رشدی برابر با 0.5% داشته باشد.
 
🌀فروش مسکن جدید آمریکا: چهارشنبه ساعت 14:00
فروش مسکن جدید محدودی گسترده ای از فعالیت های اقتصادی را فعال میکند از جمله هزینه های زیربنایی. گزارش ماه می با رشد تا رقم فروش سالانه 689k، باعث شگفتی شد. انتظار داریم که این سطح بالا برای ماه ژوئن نیز باقی بماند.
 
پنجشنبه 26 جولای 2018
 
🌀تصمیم بانک مرکزی اروپا: پنج شنبه ساعت 11:45- نشست خبری در ساعت 12:30
بانک مرکزی اروپا دلارآمریکا/ یورو را به همان نرخ پیشین در تاریخ 14 ژوئن فرستاد درحالیکه بانک اعلام کرد با پایان گرفتن طرح خرید اوراق قرضه، موقعیت های بسیاری را برای هرگونه حرکت محدود اضافه خواهند کرد و خود را ملزم به ثبات نرخ بهره در تابستان 2019 خواهند دانست. از آن زمان به بعد گزارش های مختلفی درمورد این سخنان منتشر شده است. درهرصورت هرگونه شفاف سازی یا نقصان، حرکتی در یورو ایجاد میکند. تفاسیر درمورد معاملات هم با دقت زیر نظر گرفته می شود.
 
🌀سفارشات کالاهای بادوام آمریکا: پنج شنبه ساعت 12:30
سفارشات کالاهای بادوام بازتابی از سرمایه گذاری هستند و زیر نظر فدرال انجام می شوند. این اعلامیه خاص متعلق به ماه ژوئن است و شامل سه ماهه دوم میشود که در گزارش تولید ناخالص ملی روز بعد قرار می گیرد. سفارشات هدلاین افت تا رقم 0.4% داشتند و این رقم ناپایدار ممکن است در ماه ژوئن هم وجود داشته باشد: به احتمال بسیار زیاد افزایش تا رقم 2.7% را پیش بینی میکنیم.همچنین احتمالا شاهد پیشرفت اندکی(به احتمال زیاد رشد 0.5%) باشیم.
 
جمعه 27 جولای 2018
 
🌀تولید ناخالص ملی پیشرفته آمریکا: جمعه ساعت 12:30
رتبه نخست اقتصاد جهان نخستین اعلامیه از تولید ناخالص ملی سه ماهه خود را منتشر کرد. خوانش نهایی از این گزارش رقم سالانه 2.3% را نشان می دهد که این بهتر از سه ماهه نخست سال و بهتر از همتایان خود در کشورهای توسعه یافته است. انتظارات برای سه ماهه دوم بالا است همراه با تخمین های مختلف که رقم 4% را باخود دارد و توافق ها روی رقم سالانه 4.1% قرار گرفته است. شایان ذکر است که سفارشات کالاهای بادوام ممکن است در آخرین لحظه پیش بینی ها را تغییر دهد.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ جولای ۱۸ ، ۱۹:۳۴
 

🌀تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:
جمعه 20 جولای 2018
 
🔷معامله پایین سهام آمریکا در پی نارضایتی ترامپ از قوت دلار این کشور
 
🔷افت یوان چین پس از کاهش ثبات نرخ بانک مردمی چین دربرابر دلار آمریکا
 
🔷ارزان فروشی بیش از حدانتظار پوندبریتانیا در قیاس با خرده فروشی انگلیس
 
سهام آمریکا دیروز افت داشت که این ناشی از سهام بانک ها بود و نرخ خزانه داری این کشور افزایش پیدا کرد پس از اینکه ترامپ نارضایتی خود را درمورد چرخه افزایش نرخ فدرال و قوت دلار آمریکا ابراز کرد(CNBC).
کاخ سفید پس از آن تصریح کرد که رئیس جمهور استقلال فدرال را در نظر می گیرد و اینکه این نظرات صرفا تکرار دیدگاه های طولانی مدت هستند ولی همچنان دلار آمریکا و سهام این کشور تحت فشار است
 
✅به باور پژوهش های بارکلیز فدرال همچنان نیازمند تداوم افزایش نرخ با توجه به داده هایی مثل مطالبات بیکاری اولیه دیروز است که تا رقم 207k از رقم بازنگری شده صعودی 215k افت داشت
 
✅در آسیا سهام ها ترکیب شدند و یوان چین پس از ثبات رقم نرخ بانک مردمی این کشور تا رقم 6.7671 به ازای هر دلار آمریکا، افت داشت که این 100 پیپ بالاتر از انتظارات بازار است. این روند، تقاضا برای ارزهای امن را افزایش داد و در پی آن ین ژاپن دربرابر همتایان خود صعود کرد
 
شاخص ارز اسپات بلومبرگ در ابتدا به دلیل تقاضای ارز امن افزایش پیدا کرد ولی بیشتر صعودها باتوجه به نگرانی ها درمورد مسیر نرخ بهره فدرال به دلیل نظرات ترامپ، برگشت داشت
 
پوندبریتانیا/دلار آمریکا دیروز سقوط تا سطح 1.3000 داشت ضمن اینکه گزارش جدیدی از کاهش ده ماهه از رقم 1.2958 ، پس از سقوط خرده فروشی انگلیس پایین تر از میزان انتظارات بازار، ارائه می داد(بلومبرگ). درحالیکه هیچگونه پیشرفتی در حوزه مسائل سیاسی وجود نداشت، مذاکرات برکسیت همچنان در معرض ریسک قرار دارد. همچنین ما امروز در ساعت 9:30 داده های وام بخش دولتی PSNB انگلیس را دریافت کردیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ جولای ۱۸ ، ۱۵:۴۲


✳️تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:
 
چهارشنبه 18 جولای 2018
 
☑️سهام جهانی دیروز با رشد نسبتا بالایی بسته شد
 
☑️ادای سوگند پاول از دلار آمریکا حمایت کرد
 
☑️تمرکز امروز صبح بازار روی تورم انگلیس و هرگونه خبر مرتبط با موضوع برکسیت
 
🔑سهام جهانی دیروز با رشد کم بسته شد هرچند پرایس اکشن نسبتا صامت بود. ادای سوگند شش ماهه پاول چشم انداز مثبتی را درمورد اقتصاد آمریکا که حامی دلار این کشور است در اختیار قرار داد و بازده خزانه داری این کشور را به بالاترین سطح ده ساله اش رساند و باعث شد تا طلا افت یکساله داشته باشد
 
رئیس فدرال پاول اعلام کرد که فدرال افزایش تدریجی را «اکنون» ادامه می دهد که به شکل گسترده ای در راستای توافقات اخیر کمیته بازار آزاد فدرال است. دلار آمریکا/ین ژاپن،شبانه،به دلیل ارزیابی مطلوب پاول از اقتصاد آمریکا، به صعود شش ماهه خود رسید
 
🔑گزارش فدرال رزرو آمریکا احتمالا امروز ساعت 19:00 موضوع مهمی خواهد بود و شامل فیدبک هایی از لیدرهای تجاری درمورد اثرات بالقوه تعرفه های تجاری می شود
 
🔑ترزا می دیروز رای مجلس عوام را درمورد طرح های گمرکی پس از برکسیت با چند رای بیشتر تصاحب کرد، قصد دارد نمایندگان پارلمان محافظه کار شورشیان را برای اصلاح لایحه تجارت، شکست دهد. پوندبریتانیا/دلار آمریکا دیروز یکجا فروشی شد باتوجه به نگرانی مداوم در مورد موضوع برکسیت که دیروز عصر سهام را به زیر رقم 1.3100 رساند
 
🔑گزارش کارگری انگلیس در ماه می از نظر داده ای همچنان نشانه هایی از بازار کار شناور را همراه با اشتغال زایی و دستمزدهای ساعتی بالا ولی درآمدهای هفتگی کم درخود دارد
 
تمرکز امروز بازار روی داده تورمی انگلیس و اخبار مرتبط با برکسیت در ساعت 9:30 است
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ جولای ۱۸ ، ۱۴:۳۱