تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۸ مطلب در فوریه ۲۰۱۹ ثبت شده است


📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

چهارشنبه 28 فوریه 2019

📒پوندانگلیس/دلارآمریکا با توجه به اخبار مثبت از برکسیت، به بالاترین سقف خود طی هفت ماه می رسد

📕سهام آسیا معامله پایینی دارد

🖍🖍🖍🖍🖍

🔗پیشنهاد برکسیت دولت دیروز عصر همانگونه که انتظار داشتیم در پارلمان این کشور تأیید شد همراه با تصویب دو اصلاحیه از پنج مورد( اصلاحیه های کاستا Costa و لتوین-کوپر Letwin-Cooper). اولین اصلاحیه که پیگیرش بودند برای اطمینان بیشتر درمورد حقوق شهروندان انگلیسی ساکن در اتحادیه اروپا بود درحالیکه اصلاحیه دوم تأیید کننده تعهد ترزا می برای پیشنهاد رأی به «عدم توافق» بود که باید رأی بعدی ناموفق باشد

🔗پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز به رقم 1.3350 رسید که از جولای 2018 بالاترین سطح خود را داشته است. صعود استرلینگ همچنان و با خوشبینی سرمایه گذاران درمورد احتمال پایین اختلال در برکسیت، ادامه دارد. پوندانگلیس/یورو همچنین تا سقف 1.1724 بالا رفت که این رقم بالاترین آن از می 2016 است( یورو/پوند- 0.8530)

🔗سهام آسیا شبانه معامله پایینی داشت درحالیکه سهام آمریکا بازار نامشخصی داشت. این وضعیت پس از بیانیه نماینده تجاری آمریکا لایتایزر Lighthizer بود درمورد اینکه خیلی زود است تا برآیند مذاکرات تجاری چین-آمریکا پیش بینی شود که این سخنان از میزان خوشبینی سرمایه گذاران کم کرد. همچنین این وضعیت روی تمایلات بازارفشار وارد کرد، نشست کره شمالی-آمریکا در ویتنام نیز به ناگاه بدون هیچ گونه توافقی بین این دو کشور به پایان رسید

🔗قرار داد فعالیت کارخانه های آمریکا برای سومین ماه پیاپی در فوریه منعقد شد که همراه بود با افت سفارشات صادرات تا پایین ترین سطح از زمان بحران مالی جهانی درحالیکه ضعف PMI تولیدی چین همچنان اسباب نگرانی ها درمورد رشد جهانی است

🔗تمرکز امروز بازار روی داده سه ماهه چهارم GDP در آمریکا است که پژوهش های بارکلیزانتظار دارد به رقم 2.5% سه ماهه برسد. همچنین انتظار دارد که حساسیت بازار نسبت به داده آمریکا هربار و بارها افزایش پیدا کند چرا که فدرال رزرو بیش از اندازه وابسته به داده است و احتمالا به شواهد واقعی تری از طریق داده خروجی نیازپیدا میکند و احتیاط بیشتری لازم است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فوریه ۱۹ ، ۱۳:۳۱


📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 26 فوریه 2019

📒با کمتر شدن خوش بینی ها درمورد مذاکرات تجاری چین-آمریکا، صعود سهام آسیا برگشت دارد

📗پوند انگلیس/دلارآمریکا شبانه در پی امیدواری ها نسبت به تأخیر در موعد مقرر برکسیت، جهش دارد

📕بازارها امروز مراسم گزارش نیم سالانه ژروم پاول، ریاست فدرال رزرو را دنبال میکنند.

‍🗝🗝🗝🗝🗝

🔗سهام جهانی دیروز در پی امیدواری ها درمورد نتایج مذاکرات تجاری چین-آمریکا که منجر به توافق می شود، رشد تدریجی داشتند هرچند این خوش بینی بعدا با توجه به کمبود جزئیات از هردو سوی معامله، کمرنگ شد. این تغییر در تمایلات باعث ریتریس بخشی از صعود سهام آسیا و سهام فیوچرز آمریکا و اروپا شد که بخش زیادی از آن امروز صبح در محدوده قرمز بود

🔗در بازار ارز، ین ژاپن دربرابر دلارآمریکا با توجه به تمایلات کم ریسک در بازارها صعود شبانه داشت.دیروز و پس از یک روز معاملاتی رنج، پوندانگلیس/دلارآمریکا جهش شبانه داشت و به سقف 1.3162 رسید(بلومبرگ) که این به دنبال گزارشات امروز صبح بود مبنی بر اینکه ترزا می درحال بررسی تأخیر در موعد مقرر برکسیت در تاریخ 29 مارچ است. انتظار می رود که کابینه  گفت و گویی درمورد امکان چنین تأخیری در نشست کوتاه امروز در ساعت 9:30 به وقت گرینویچ داشته باشند(بلومبرگ)

🔗دولت پس از آن اوایل امشب پیشنهادی را برای به حرکت آوردن وضعیت برکسیت خواهد داد که این به دنبال مناظره ای در مجلس عوام و رأی گیری برای حرکت فردای ترزا می است

🔗در سایر اخبار مربوط به برکسیت، رهبر حزب کارگری جرمی کوربین Jeremy Corbyn رویکرد خود را تغییر داد و اکنون حامی همه پرسی دوم برای برکسیت است

🔗امروز ریاست فدرال رزرو ژروم پاول گزارش نیم سالانه سیاست پولی  را به کمیته بانکداری سنا در ساعت 14:45 به وقت گرینویچ تقدیم میکند. پژوهش های بارکلیز انتظار دارد که « پاول پیام اخیر فدرال را درمورد شکیبایی و وابستگی داده ای، تقویت کند»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فوریه ۱۹ ، ۱۳:۱۹


🔮تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

پنجشنبه 21 فوریه 2019

🖌 سهام‌های آسیا و آمریکا در ادامه خوشبینی‌ها به مذاکرات تجاری، با قیمت‌های بالاتری معامله شدند.

🖌نرخ پوند-بریتانیا/دلار-آمریکا تحت تأثیر اخبار گوناگون نوسان داشت.

🖌نرخ دلار-استرالیا/دلار-آمریکا به دلیل اخبار گیج‌کننده، بازه قیمتی بزرگی را تجربه کرد

🖍🖍🖍🖍🖍

🔹سهام‌های آسیا و آمریکا دیروز اکثراً بالا بودند. این مسأله ناشی از ادامه گفتگوهایی تجاری چین و آمریکا در واشنگتن بود. امروز رئیس خزانه‌داری آمریکا، لایتیزر نماینده تجاری آمریکا و معاون اول رهبر چین برای ادامه گفتگوها دیدار خواهند کرد. این گفتگوها در ادامه گفتگوهای مقامات رده پایین‌تر در هفته گذشته بود (بلومبرگ)


🔹شاخص S&P 500 رشد 0.18 درصدی، شاخص هانگ سنگ (Hang Seng) رشد 0.3 درصدی و شاخص CSI 300 چین پس از افزایش‌های اخیر، کاهش 0.27 درصدی داشتند.


🔹در بازار ارز جفت دلار-استرالیا/دلار-آمریکا شب پرنوسانی داشت. در ابتدا به علت گزاری‌هاش مثبت درباره وضعیت اشتغال در استرالیا  ارزش دلار استرالیا صعود کرد اما پس از انتشار پیشبینی‌هایی مبنی بر اینکه بانک مرکزی استرالیا در آگوست و نوامبر نرخ بهره را پایین خواهد آورد، نزول کرد.
پس از اینکه در گزارشی به نقل یکی از مقامات استرالیا این خبر مطرح شد که یکی از بنادر چین واردات زغال سنگ از استرالیا را ممنوع کرده است، ارزش دلار استرالیا بیشتر سقوط کرد.


🔹دیروز پوند بریتانیا در مقابل دلار آمریکا پیش از بازگشت دوباره در طول شب، با نرخ 1.3100 معامله شد. اخبار صبح دیروز مبنی بر اینکه سه نماینده حزب کارگر از حزب جدا شدند و گروه مستقلی تشکیل داده‌اند، باعث کاهش ارزش پوند شد اما پوند در حین جلسه بین ترزا می و رئیس کمیسیون اروپا که بعداً با عنوان جسله‌ای «سازنده» توصیف گردید، با قیمت بالاتری معامله شد (بلومبرگ)
دیروز مؤسسه اعتبارسنجی فیچ هشدار داد که ممکن است رتبه اوراق دولتی بریتانیا را کاهش دهد زیرا نااطمینانی‌هایی زیادی درباره نتایج برگزیت وجود دارد (مؤسسه فنچ)


🔹گزارش جلسه کمیته بازار آزاد فدرال که روز ۳۰ ژانویه برگزار شده بود، در طول شب منتشر شد. طبق این گزارش ترازنامه فدرال رزرو زودتر از زمان مورد انتظار، در پایان سال کامل خواهد شد.
در این گزارش همچنین آمده است که در نظر «بسیاری از شرکت‌کنندگان» دورنما اقتصادی به اندازه‌ای نامطمئن است که آن‌ها هیچ تصویری روشنی از اینکه تغییرات سیاست‌های تعیین نرخ بهره چقدر باید باشد و چه تغییراتی لازم هستند، ندارند.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۱ فوریه ۱۹ ، ۱۳:۰۰


🔮تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

چهارشنبه 20 فوریه 2019

📚سهام‌های آسیا و آمریکا به علت خوشبینی‌های موجود، با قیمت بالاتری معامله شدند

📚ارزش پوند بریتانیا دیروز پیش از دیدار امروز ترزا می و رئیس کمیسیون اروپا افزایش یافت

📚امروز بازارها گزارش جلسه کمیته بازار آزاد فدرال را که امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت گرینویچ منتشر می‌شود، رصد خواهند کرد

📌📌📌📌

🔸سهام‌های آسیا و آمریکا دیروز به علت خوشبینی‌های موجود درباره مذاکرات چین و آمریکا که در واشنگتن ادامه می‌یابند، در قیمت‌های بالاتری معامله شدند. این اتفاق علیرغم داده‌های بدتر از انتظار ژاپن بود که دیشب منتشر شدند. بر اساس این داده‌ها صادرات سالانه ژاپن 8.4 درصد افت کرده‌اند و این در حالی است که اقتصاددان‌ها به دلیل کاهش 17 درصدی محموله‌های ارسالی به چین، پیش بینی کرده بود که این کاهش صادرات فقط 5.7 درصد باشد.

🔸در بازار ارز طبق اخبار، جفت دلار-آمریکا/ین-ژاپن در قیمت بالاتری معامله شد. با این همه بلومبرگ متوجه شده که شاخص نقطه‌ای دلار آمریکا پس از کاهش دیروز، به صورت گسترده‌ای ثابت بوده است.
طبق گزارش‌ها، مقامات آمریکا همتایان چینی خود را تحت فشار قرار داده‌اند تا ثبات ارزی را به عنوان بخشی از دیپلماسی درک متقابل قرار دهند (بلومبرگ)

🔸دیروز ارزش پوند بریتانیا در مقابل دلار آمریکا صعود کرد و از مقدار 1.2898 به 1.3073 افزایش یافت (بلومبرگ). این افزایش قیمت پیش از جلسات برنامه‌ریزی شده نخست‌وزیر ترزا می با رئیس کمیسیون اروپا رخ داده است. قرار است این جلسه امروز در بروکسل برگزار شود و به نظر می‌آید یک فرصت ضروری برای ایجاد قیود قانونی درباره عدم پیشبیانی ایرلند است.

🔸طبق گفته مقامات بریتانیا، اگر مذاکرات این هفته طبق برنامه پیش برود، احتمالاً یک توافقنامه اصلاح شده، هفته بعد در پارلمان پیش از ۲۷ فوریه به رأی گذاشته شود (بلومبرگ)
با این همه جانکر رئیس کمیسیون اروپا سطح انتظارات را از نتایج این جلسه پایین آورده است. او گفته پیشرفت کافی در گفتگوی امروز برای ارائه یک خروجی رخ نداده است.

🔸امروز بازارها جلسه کمیته بازار آزاد فدرال را رصد خواهند کرد. با رصد این جلسه می‌توان راهنمایی‌هایی برای تغییرات اخیر، پس از لحن مردد فدرال رزرو پیدا کرد. مؤسسه بارکلی انتظار دارد که این جلسه نشانگرهایی درباره میزان اجماع عمومی در راستای همین تغییر لحن و همچنین تصویری درباره تغییرات سیاست‌های فدرال رزرو در آینده ارائه دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فوریه ۱۹ ، ۱۴:۵۵


📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 19 فوریه 2019

📗سهام‌های آسیایی در راستای خوشبینی‌های موجود رشد کردند

📒چند نماینده حزب کارگر از حزب استعفا دادند تا مستقل باشند

📕بانک مرکزی استرالیا گزارشی از جلسه هیئت مدیره که حاکی از تردید‌های آن‌هاست، منتشر کرد

🔗🔗🔗🔗🔗

✏️سهام‌های آسیایی دیروز صعود کردند. این صعود ناشی از خوشبینی‌های موجود درباره مذاکرات تجاری چین و آمریکا بود. در اواخر همین هفته ناچین رئیس خزانه‌داری آمریکا، لایتیزر نماینده تجاری و معاون نخست‌وزیر چین برای ادامه گفتگوها دیدار خواهند داشت (بلومبرگ) 

✏️علی‌رغم اخبار دیروز صبح که هفت نماینده حزب کارگر از حزب استعفا داده‌اند تا نماینده مستقل باشند، ارزش پوند بریتانیا فقط کمی تغییر کرد. بازارها منتظر اخباری هستند تا ببینند آیا نماینده‌های بیشتری از حزب کارگر استعفا می‌دهند یا نه.

✏️از دیگر اخبار منفی دیروز اعلام شرکت هوندا مبنی برای بستن کارخانه سویندن بود. در صورت تعطیلی این کارخانه ۳۵۰۰ شغل در بریتانیا از بین خواهند رفت.

✏️بازارها همچنین داده‌های دستمزد بریتانیا را که ساعت ۰۹:۳۰ به وقت گرینویچ منتشر خواهند شد، دنبال می‌کنند. همچنین اخبار مربوط به کمپین اروپایی ترزا می و اظهار نظر رئیس کمیسیون اروپا مبنی اینکه او مخالف تاخیرها نیست، از مسائل مهمی هستند که بازارها رصد می‌کنند (بلومبرگ)

✏️بانک مرکزی استرالیا گزارش جلسه ماه فوریه ۲۰۱۹ هیئت مدیره را که در طول شب برگزار شد، منتشر کرد. در در این گزارش اظهارات اعضای هیئت مدیره درباره نااطمینانی‌های مهم درباره پیشبینی‌‌های نازل آن‌ها دیده می‌شود.

✏️همچنین در این گزارش سناریوهایی نیز برای کاهش بالقوه سیاست نرخ بهره در صورت گسترش کندی رشد اقتصادی در بازار کار، نیز آمده است. مؤسسه بارکلی معتقد است بانک مرکزی استرالیا در این مورد نسبت به جلسات پیشین بسیار مردد است.

✏️ارزش یورو در طول شب در ادامه اظهار نظرهای تند درباره تجارت آمریکا و اروپا، نزول کرد. رئیس کمیسیون اروپا اظهار کرد در صورتی که دونالد ترامپ حرف خود را درباره مالیات روی وسایل نقلیه وارداتی پس نگیرد، سویا آمریکایی نخواهد خرید. دونالد ترامپ پس از دریافت گزارشی دپارتمان تجارت آمریکا درباره تأثیرات امنیت ملی واردات خودرو، چنین اظهاراتی کرده بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فوریه ۱۹ ، ۱۴:۱۲

💠چشم‌انداز هفتگی بازار ارز- ۱۸ تا ۲۲ فوریه ۲۰۱۹

✏️✏️✏️✏️✏️
دلار آمریکا علی‌رغم انتظارات به رشد خود ادامه داد. فدرال رزرو با جلسه کمیته بازار آزاد خود توجه‌ها را در بین بقیه رخداد‌ها، به خود جلب کرد. در ادامه سرتیترهای هفته بعد می‌آیند.

سه شنبه 18 فوریه 2019

🔸1.گزارش مشاغل بریتانیا: سه‌شنبه ساعت 9:30

علیرغم عدم‌قطعیت موجود درباره برگزیت، بازار کار در حال شکوفایی است. نرخ بیکاری در نوامبر ۴ درصد مانده بود و نرخ رشد سالانه دستمزد به سوی ۳.۴ درصد شتاب گرفته است که بهتر از پیش‌بینی‌ها است. داده‌ها درباره دسامبر کم هستند. تعداد نیروهای کار در دسامبر ۲۰ هزار و هشتصد نفر افزایش یافته است. ما در همین روزها داده‌های ماه ژانویه را نیز دریافت خواهیم کرد.

🔸2.گزارش مشاغل استرالیا: سه‌شنبه ساعت 00:30.

داده‌های گزارش مشاغل استرالیا در سه مورد قبلی فراتر از حدانتظارات بود. طبق این گزارش در ماه دسامبر ۲۱ هزار و ۶۰۰ شغل جدید به وجود آمده‌اند که فراتر حد مورد انتظار بودند. نرخ بیکاری به ۵ درصد نزول کرده است که خود مشوق توسعه است. ما در همین روزها داده‌های ماه ژانویه را نیز دریافت خواهیم کرد.

چهارشنبه 19 فوریه 2019

🔸3.جلسه کمیته بازار آزاد فدرال: چهارشنبه ساعت ۱۹

فدرال رزرو تصمیم گرفت که نرخ بهره، همان نرخ اواخر ژانویه بماند. همچنین یک تغییر چشمگیر در سیاست‌های مالی خود انجام داد که در آن به جای جانبداری و تلاش جهت افزایش بهره، «صبر» پیشه می‌کند. فدرال رزرو همچنین درها را برای اجرای برنامه کاهش ترازنامه باز کرد. از لحظه آغاز این جلسه روشن خواهد شد که رئیس فدرال رزرو چقدر درباره وضعیت اقتصادی آمریکا و جهان نگران است. مباحثی که در این جلسه درباره ترازنامه طرح خواهند شد، بازار سهام را تحت تأثیر قرار خواهند دارد و مباحث در مورد تورم احتمالاً به نظراتی درباره نرخ بهره بالاتر منجر شوند.

پنجشنبه 20 فوریه 2019

🔸4.شاخص‌های خرید‌ مدیران (PMI) حوزه یورو:

صبح پنج‌شنبه ساعت ۸:۱۵ در فرانسه، ساعت ۸:۳۰ برای آلمان و ساعت ۹:۰۰ برای بقیه حوزه اتحادیه اروپا. شاخص‌های خرید مدیران، نظرسنجی‌های آینده‌نگرانه‌ای هستند و اخیراً به دلیل نگرانی‌ها درباره افزایش رکود، بسیار مهم شده‌اند. داده‌های شاخص‌های خرید مدیران می‌توانند نشانه‌های هشدار را خیلی زودتر نمایان کند. در ژانویه، شاخص خرید مدیران در فرانسه 51.2 که به زحمت بالاتر از مقدار آستانه ۵۰ است. این مقدار آستانه، انقباض را از انبساط جدا می‌کند. براساس شاخص مارکیت که 47.8 است، بخش خدمات در حال انقباض است. اما در آلمان قضیه برعکس است. در آلمان این شاخص در بخش تولید 49.7 (نشان از انقباض) و بخش خدمات  53 (نشان از انبساط) است. شاخص خرید مدیران در بخش تولید برای منطقه یورو 50.5 و در بخش خدمات 51.2 است.

🔸5.سفارش کالاهای بادوام آمریکایی: پنج‌شنبه ساعت ۱۳:۳۰.

به علت تعطیلی دولت داده‌های این مورد با تأخیر منتشر شدند. سود ویژه در ماه نوامبر 0.8 درصد افزایش یافت که افزایش مشابهی در ماه دسامبر رخ داده بود. سفارش‌های اصلی که وزن بیشتری دارند و پیش‌بینی شده بود 0.2 درصد صعود کنند، 0.3 درصد صعود کردند.

🔸6.فروش خانه‌های آماده در آمریکا: پنج‌شنبه ساعت ۱۵:۰۰.

بازار مسکن آمریکا نشانه‌هایی از کاهش رشد را بروز می‌دهد. تعداد سالانه فروش‌ها به 4.99 میلیون در ماه دسامبر رسید که نشان از ادامه کسادی است. ما در همین روزها داده‌های ماه ژانویه را نیز دریافت خواهیم کرد.

⌛️⌛️تمامی ساعت‌ها به وقت گرینویچ هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ فوریه ۱۹ ، ۱۳:۴۲

✴️تحلیل فاندامنتال بازار فارکس

چهارشنبه 6 فوریه 2019

🔹معاملات سهام دیروز و در طول شب در منطقه سبز بود.

🔹دلار استرالیا پس از نظرات رئیس فدرال رزرو استرالیا نزول کرد

🔗سهام‌های اروپایی دیروز صعود کردند و شاخص FTSE 100 حدود 2 درصد افزایش یافت. این صعود در ادامه داده‌های سود خالص مثبت در بخش نفت و ضعف استرلینگ بود. سهام‌های آمریکا پیش از سخنرانی اتحاد ترامپ در پی انتظارات مثبت، بالاتر از دیروز معامله شدند. با این همه این سخنرانی به لحاظ محتوایی اطلاعات جدید ارائه نداد و بازار ساکت بود.

🔗علی‌رغم ضرورت یک مصالحه درباره مهاجران، ترامپ آن را ضرورت ملی ننامید که به او اجازه داد که برای تامین هزینه‌های ساخت دیوار کنگره را دور بزند.


🔗پوند بریتانیا/دلار آمریکا دیروز و در ادامه داده‌های بدتر از حد انتظار PMI به زیر 1.2950 نزول کرد. هر دوی داده‌های PMI در مورد خدمات و داده‌های ترکیبی نشان‌دهنده انقباض در سفارش‌های جدید و بیکاری داشتند و به ترتیب به 50.1 و 50.3 نزول کرده‌اند.

🔗مرکز تحقیقات بارکلی معتقد است که در تضاد با دورنمایی موجود درباره کاهش سرعت حرکت جهانی، نظرسنجی‌ها سیگنال کسادی در رشد سه ماهه اول را می‌دهند.

🔗در داده‌های اروپایی سفارش‌ها کارخانه‌های آلمانی به مقدار بدتری از حد انتظار (-1.6 درصد m/m و کل 0.3 درصد m/m) آمده‌اند.

🔗در اخبار برگزیت، نخست وزیر ترزا می در روز دوم سفر خود امروز در ایرلند است و دنبال پذیرشی از آنجا برای ارائه به پارلمان است. جلسه کلیدی بعدی درباره مذاکرات برگزیت در 13/14 فوریه خواهد بود که در آن روز نخست وزیر می لایحه ای برای رأی گیری ارائه خواهد داد. این لایحه اصلاحی در رأی گیری ایرلند رأی آورد.

🔗در جایی دیگر نرخ دلار استرالیا/دلار آمریکا 1.5 درصد در طول شب کاهش یافت. این کاهش در پی سخنان رئیس فدرال رزرو استرالیا در این باره که در صورت افزایش بیکاری و کم ماندن نرخ تورم،  نرخ بهره ممکن است کاهش یابد و در نتیجه ریسک اقتصادی متعادل شود، اتفاق افتاد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فوریه ۱۹ ، ۱۳:۳۴

☸️چشم انداز هفتگی بازار ارز. 4-8 فوریه 2019؛

🔗🔗🔗🔗🔗

فدرال رزرو لحن کاهشی چشمگیری داشت و همین باعث افت دلار آمریکا شد. این سقوط همچنان ادامه خواهد داشت؟ تصمیم گیری بانک انگلیس با تأخیر داده آمریکا انجام و همچنین تنظیم شد. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را میخوانیم.
فدرال رزرو افزایش نرخ بهره خود را متوقف میکند و اکنون باید صبرکند ضمن اینکه  سیاست رسمی شکیبایی خود را درپیش میگیرد. همچنین کمیته آماده اصلاح برنامه کاهش ترازنامه است. این امر دلارآمریکا را پایین می آورد. این حرکت تحت تأثیر کاهش رشد اقتصادی چین، تعطیلی دولت آمریکا و همچنین برکسیت است. پارلمان انگلیس از دولت این کشور خواست تا مذاکره دوباره درمورد موضوع بحث برانگیز ایرلند داشته باشد و همچنین خواهان خروج از اتحادیه با توافق شد اگرچه نه با لحن الزام آور. اتحادیه از سرگیری مذاکرات را رد میکند. در حال حاضر موعد 29 مارچ نزدیک است و  گزینه پیش فرض، برکسیت سخت است. ایتالیا رسما در دوران رکود است و سقوط سنگین خرده فروشی آلمان نیز کمکی نمیکند.

سه شنبه 5 فوریه 2019

🔹تصمیم گیری نرخ استرالیا: سه شنبه ساعت 3:30
رزرو بانک استرالیا نخستین تصمیم نرخ امسال خود را پس از تعطیلات خوب تابستان در ماه ژانویه اتخاذ کرد. نهاد کانبرا از میانه 2016 تغییر نکرده است. مقامات گفته اند که حرکت بعدی احتمالا به جای اینکه نزولی باشد، صعودی است ولی دراین مورد کاملا بی طرف هستند. اکنون انتظار هیچ تغییری را نداریم ولی از آخرین نشست، چشم انداز جهانی بدتر شده است. شایان ذکر است که فیلیپ لاو (ریاست رزرو بانک) و همراهانش نظراتی درمورد عرضه بازار چین، بخش بی ثبات مسکن و بازار مشاغل محلی دارند که می گویند روند خوبی دارند. هرگونه تغییر در نرخ ها ممکن است روی دلار این کشور اثر بگذارد.

🔹PMI غیرتولیدی ISM: سه شنبه ساعت 15:00
گزارش بخش خدمات مثل بخش تولید پس از داده دستمزدهای غیرکشاورزی منتشر می شود و زمان خودش را دارد. رقم گزارش در 57.6 در ماه دسامبر بود که این زیر حد انتظارات است. بدتر شدن چشم انداز جهانی و تعطیلی موقت دولت آمریکا  ممکن است درحال حاضر آن را پایین بکشد. انتظار رقم 57 را داریم.

چهارشنبه 6 فوریه 2019

🔹گزارش مشاغل نیوزلند: چهارشنبه ساعت 21:45
نیوزلند گزارش استخدامی خود را هرسه ماه یک بار منتشر میکند و هر بار انتشار اثرات چشمگیر خود را دارد. سه ماهه سوم 2018 عالی بود با افزایش 1.1% اشتغال سراسری و کاهش نرخ بیکاری تا رقم 3.9%. احتمالا افزایش نسبی در اشتغال خواهیم داشت: 0.3% پیش بینی می شود. به احتمال زیاد نرخ بیکاری 4.1% خواهد بود.

پنجشنبه 7 فوریه 2019

🔹تصمیم گیری نرخ انگلیس: پنجشنبه- اعلام داده ساعت 12:00، نشست خبری ساعت 12:30
علاوه بر تصمیم گیری نرخ و گزارشات منظم نشست، این پنجشنبه یک «پنجشنبه فوق العاده» است که در آن بانک انگلیس همچنین گزارش تورم سه ماهه را منتشر میکند. پس از این رویداد، ریاست بانک، مارک کارنی نشستی با رسانه ها برگزار میکند. افزایش بی ثباتی ها درمورد برکسیت همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهد. بانک انگلیس با افزایش نرخ ها از سطح فعلی 0.75%، معضل برکسیت را حل کرده است. دستمزدهای واقعی روند افزایشی دارند، مشاغل زیاد هستند و تورم بالای 2% است. هرچند اگر بانک انگلیس بدون توافق اتحادیه را ترک کند وضعیت اقتصادی دچار سقوط سنگینی می شود حتی اگر بدترین سناریوی بانک انگلیس نباشد. انتظار تغییری  در سیاست پولی نداریم و رأی گیری کمیته سیاست پولی احتمالا به اتفاق آرا خواهد بود: همه 9 رأی  برای ثبات و عدم تغییر. گزارش تورم سه ماهه(QIR) پیش بینی هایی برای تورم و رشد اقتصاد دارد. تابدینجا، فرض بانک انگلیس یک برکسیت نرم است. آیا همینطور است؟ این موضوع احتمالا موضوع غالب نشست خبری باشد. کارنی، ریاست بانک، ممکن است فرضیات خوشبینانه ای داشته باشد ولی احتمالا با آشکار سازی برای آماده سازی برای برکسیت بدون توافق، باعث حیرت می شود.

جمعه 8 فوریه 2019

🔹گزارش مشاغل کانادا: جمعه ساعت 13:30
گزارش شغلی کانادا در مقایسه با آمریکا، در جمعه ای متفاوت منتشر می شود ضمن فرصت به دلارآمریکا/کانادا تا فقط به نتیجه برسد. کانادا سال 2018 را با افزایش نسبی مشاغل به پایان رساند: 9.3K پس از افزایش غیرعادی تا 94.1K در ماه اکتبر. نرخ بیکاری  در رقم غیرمنتظره 5.6% ماند به جای اینکه رشد مورد انتظار داشته باشد. احتمالا ارقام مشابهی را اکنون خواهیم داشت.


⌛️⌛️تمامی ساعات به وقت بین المللی گرینویچ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فوریه ۱۹ ، ۰۹:۱۵