تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۱۴ مطلب در می ۲۰۱۹ ثبت شده است

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

پنجشنبه 30 می 2019

📗بخش زیادی از سهام جهانی با توجه به ادامه تنش های تجاری پایین آمد.

📕پوندانگلیس/دلارآمریکا با توجه به بی ثباتی برکسیت، معامله ای نزدیک کف 6 ماهه دارد.

📘بانک کانادا سیاست نرخ بهره خود را دررقم 1.75% نگه می دارد.

🖊🖊🖊🖊🖊

🔸بخش زیادی از سهام جهانی دیروز و شبانه با توجه به ادامه تنش های تجاری چین-آمریکا، معامله پایینی داشت. در همین حال، بازده ده ساله خزانه داری آمریکا افت 2.21% داشت با وسعت سه تا ده سال به سمت معکوس ترین سطح خود از سال 2007 می رود ضمن اعلام اینکه احتمال رکود اقتصادی در سه ماهه بعدی وجود دارد(بلومبرگ).

🔸در بازار ارز، دلارآمریکا همراه با معامله شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بازار بلومبرگ تا سقف 6 ماه دربرابر همتایان خود درگروه 10 حرکت رو به بالا داشت ( بلومبرگ).

🔸پوندانگلیس/دلارآمریکا همچنان دیروز روند نزولی خود را ادامه داد با توجه به قوت گسترده دلارآمریکا و بی ثباتی در سیاست های انگلیس. جفت ارزی زیر رقم 1.2620 معامله شد نزدیک به سطحی که از ژانویه 2019 مشاهده نشده بود. طی سخنرانی سخنگوی کاخ سفید Bercow، اعلام کرد که پارلمان اجازه عدم توافق برکسیت را بدون رضایت خود صادر نمیکند- این احتمال از سوی برخی اعضای حزب محافظه کار اشاره شد(تایمز مالی).

🔸بانک کانادا سیاست نرخ بهره خود را دیروز و همانگونه که انتظار داشتیم دررقم 1.75% نگه داشت. بیانیه پس از آن پیشرفت اخیر در داده فعالیت های بانک را مشخص کرد درحالیکه اشاره دارد به افزایش ریسک های تجارت جهانی.بارکلیز انتظار دارد که بانک مرکزی برای آینده نزدیک نشستی را برگزار کند.

🔸رئیس جمهور آفریقای جنوبی رامافوزا Ramaphosa کابینه کوچک جدید را با 28 صندلی  از 36 صندلی اعلام کرد. وزیر اقتصاد Mboweni امبووینی و وزیر تشکیلات اقتصادی گوردان Gordhan در سمت خود ابقا شدند. راند آفریقای جنوبی دربرابر دلارآمریکا و پس از این اعلامیه، تقویت شد(بلومبرگ).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ می ۱۹ ، ۱۴:۵۷

🌀تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

چهارشنبه 29 می 2019

🖌سهام آسیا با تنش های تجاری مداوم، تحت فشار است.

🖌معامله پایین پوندانگلیس/دلارآمریکا با توجه به ادامه بی ثباتی سیاسی انگلیس و برکسیت.

🖌انتظار می رود که بانک کانادا امروز نشست خود را برگزار کند.

📌📌📌📌📌

🔸سهام آسیا شبانه با توجه به تداوم تنش های تجاری آمریکا-چین، تحت فشار قرار گرفت. دیروز چین تهدید کرد که از صادرات کمیاب زمینی استفاده خواهد کرد، ماده خامی که چین در عرضه جهانی درآن چیره است و از آن به عنوان اهرم در نبرد تجاری بهره می برد. ترامپ نیز در توکیو  گفت که آمریکا آماده توافق با چین نیست(تایمز مالی).

🔸بازده ده ساله دولت آمریکا تا پایین ترین سطح خود از سپتامبر 2017 تا رقم 2.24% افت داشت همچنانکه سرمایه گذاران در پی ارزهای امن هستند.

🔸در بازار ارز، دلارآمریکا/ین ژاپن با وجود یک روز نوسانی تر، با ترند نزولی معامله شد.

🔸پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز با توجه به تداوم بی ثباتی در برکسیت و سیاست های انگلیس، نسبتا پایین آمد. پس از عملکرد ضعیف حزب کارگری در انتخابات هفته گذشته پارلمان، گزارش شد که انتظار می رود کوربین رهبر حزب از دور دوم همه پرسی درموضوع برکسیت در چندروز آینده حمایت کند(رویترز).

🔸امروز نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل است تا به بحث درمورد سران جدید کمیسیون اتحادیه اروپا و بانک مرکزی انگلیس بپردازند. هرسه گروه برنده در انتخابات هفته گذشته دو رهبر را برای مذاکره درمورد دستیابی به توافقی تا 20 ژوئن انتخاب کردند.

🔸بانک کانادا احتمالا امروز نشست خود را در ساعت 15:00 به وقت گرینویچ برگزار میکند. بارکلیز انتظار دارد تا بانک مشخص کند اعلام داده جدید مطابق با انتظار بازگشت در فعالیت اقتصادی نیمه دوم سال 2019 است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ می ۱۹ ، ۱۵:۱۲

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 28 می 2019

📗انتخابات اتحادیه اروپا: حزب برکسیت Farage برنده زیان های پرفشار حزب کارگری و محافظه کار می شود.

📕پوندانگلیس/دلارآمریکا و یورو/دلارآمریکا با توجه به بی ثباتی سیاسی اروپا و برکسیت، افت دارد.

📘دلارآمریکا با جریانات پایان ماه و داده این هفته پیش می رود.

🖌🖌🖌🖌🖌

🔸انتخابات اروپا پایان هفته در مرکز توجه بود. در اروپا، احزاب طرفدار اتحادیه اروپا زمین خود را به کلی حفظ کردند ولی حزب راستگرای EPP و چپگرای S&D رأی اکثریت را برای نخستین بار طی ده سال از دست دادند ضمن سودگیری حزب لیبرال و لیبرال سبز Greens and Liberals. در انگلیس، حزب برکسیت اکثریت صندلی های پارلمان را ازآن خود کرد درحالیکه محافظه کاران و حزب کارگری زیان سنگینی را متحمل شد(تایمز مالی).

🔸در بازار سهام، سهام اروپا پس از نتایج احزاب طرفدار اتحادیه اروپا، معامله بالایی داشت. تمرکز حال حاضر بازار روی این است که کدامیک از احزاب قصد تشکیل ائتلاف در پارلمان اروپا را دارد و همچنین نشست امروز اتحادیه اروپا در بروکسل(بلومبرگ).

🔸در بازار ارز، پوندانگلیس/دلارآمریکا با کناره گیری ترزا می در پایان هفته گذشته سقوط کرد. ده نامزد با برتری بوریس جانسون، برای جانشینی ایشان پیش قدم شده اند. همچنین حزب برکسیت Farage که عملکرد خوبی در انتخابات داشته است بنابرگزارشات فشار بیشتری را برای عدم توافق وارد کرده است(تایمز مالی).

🔸تمرکز بازار برای پوند در روزهای پیش رو، احتمالا روی رهبری توری Tory خواهد بود.

🔸معامله گران بازار شاهد قرارگرفتن پوندانگلیس/دلارآمریکا در سطح مقاومت 1.2750 پیش از رقم 1.2900هستند درحالیکه سطح حمایت دررقم 1.2600 قرار می گیرد. یورو/پوندانگلیس هفته گذشته در محدوده 0.8775 معامله شده است.

🔸بارکلیز ابراز کرد که تمایلات ریسک و اخبار مربوط به آشفتگی تجاری چین-آمریکا احتمالا همچنان روی دلارآمریکا اثرگذار است هرچند برنامه زمانی خاصی برای گفت و گوهای بهتر بین این دو کشور تا نشست گروه ده(28-29 ژوئن) در نظر گرفته نشده است؛ جریان اواخر ماه و اعلام داده میتواند نقشی مهم تر در این هفته داشته باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ می ۱۹ ، ۱۲:۰۳

☸تحلیل فاندامنتال بازار فارکس: 

جمعه 24 می 2019
 
⚡️ نرخ پوند بریتانیا-دلار آمریکا به کمترین مقدار چهار ماه گذشته به علت نااطمینانی‌ها درباره برگزیت و رهبری بریتانیا رسید 
⚡️ به علت ریسک‌های موجود درباره جنگ تجاری چین و آمریکا، بیشتر سرمایه‌داران سهام‌های خود را فروختند 
⚡️ نفت برنت ۴.۵ درصد به دلیل افزایش میزان ذخیره‌ نفت آمریکا از سال ۲۰۱۷، ارزان‌تر معامله شد 

🖌🖌🖌🖌🖌 
  
💥جفت پوند بریتانیا-دلار آمریکا دیروز به کمترین مقدار در چهارماه گذشته به 1.2606 رسید (بلومبرگ). این کاهش در ادامه عدم‌قطعیت‌های موجود در مورد برگزیت و افزایش فشار بر ترزا می برای استعفا از مقام خود رخ داد. گزارش شده است که ترزا می پنج‌شنبه بعد از ظهر درحال بازنویسی توافقنامه برگزیت بود. او تلاش می‌کرد اجماع کامل علیه خود را در کابینه خود متوقف کند.  
💥با این حال گزارش‌های نشان می‌دهد که ترزا می امروز صبح مشاورین خود را درباره برنامه استعفا خود آگاه خواهد کرد. او احتمالاً در هفته منتهی به ۱۰ ژوئن کناره‌گیری کند (بلومبرگ). نخست‌وزیر می قرار است با گراهام بردی رئیس کمیته 1922 حزب محافظه‌کار دیدار داشته باشد. 
 
💥در راستای وجود نگرانی‌ها درباره تأثیرات جنگ تجاری چین و آمریکا، سرمایه‌داران در سطح جهان سهام‌های خود را فروختند. سهام‌های شرکت‌های فناوری، همراه با بورس نسدق که دیروز 1.58 درصد سقوط کرد، پایین آمدند. همچنین نرخ ده ساله دریافتی خرانه‌داری آمریکا (10 years US treasury yields) دیروز به کمترین مقدار خود از سال ۲۰۱۷ رسید. 
 
💥در بازار ارز شاخص نقطه‌ای دلار بلومبرگ مقدار جدیدی از YTD بالا را دیروز قبل از سقوط 0.5 درصدی، در بعد از ظهر و طول شب، ثبت کرد. 
در بازار نفت، نفت برنت با قیمت 4.5 درصد پایین‌تر معامله شد. این کاهش در ادامه افزایش 4.6 میلیون بشکه‌ای ذخیره نفت آمریکا و همچنین ریسک‌های جنگ تجاری چین و آمریکا رخ داد. با این همه بخشی از این سقوط در طول شب جبران شد و نفت برنت در حال حاضر با قیمت 68.50 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. 
 
💥در داده‌های منتشر شده شاخص مدیران خرید منطقه یورو در ماه می کمتر از حد انتظار بود و فقط به صورت حاشیه‌ای افزایش داشت. نظرسنجی‌های مؤسسه IFO آلمان این کاهش را در ماه می نیز پیش‌بینی کرده‌ بودند که به یکی از کمترین مقادیر در چند سال گذشته رسید. باا توجه شاخص مدیران خرید ماه می و نظرسنجی‌های IFO به نظر می‌رسد که تمایل به تولید کاهش یافته است (مؤسسه بارکلی)

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ می ۱۹ ، ۱۴:۱۹

🔶تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

پنجشنبه 23 می 2019

🔗پوندانگلیس/دلارآمریکا با افزایش فشار رهبری پس از کناره گیری لیدسام Leadsom، معامله پایینی دارد.

🔗سهام جهانی به دلیل تنش های تجاری چین-آمریکا روز معاملاتی منفی دارد.

🔗نتایج انتخاباتی در هند برد خوبی را نصیب مودی و حزب حاکم BJP میکند.

📌📌📌📌📌

🖌پوندانگلیس/دلارآمریکا از اوایل ژانویه در پایین ترین سطح خود معامله می شود. دیروز طرح توافق نهایی ترزا می با بیشترین مخالفت روبرو و منجر به تماس های جدید برای کناره گیری ایشان شد. جفت ارزی پس از کناره گیری رهبر مجلس عوام لیدسام از مخالفت با دردست گرفتن برکسیت از سوی ترزا می، تحت فشار بیشتری قرار گرفت(بلومبرگ).

🖌تمرکز امروز بازار برای پوند و یورو، درمورد انتخابات اتحادیه اروپا است که امروز آغاز می شود. بارکلیز معتقد است بعید است که انتخابات نشانه روشنی درمورد برکسیت داشته  باشد.

🖌سهام جهانی دیروز با ناکامی لحن خوشبینانه گزارشات ماه می کمیته بازارآزاد فدرال در رد بی ثباتی  مربوط به تنش های تجاری چین-آمریکا، سقوط کرد. سهام آمریکا نسبت به گزارشاتی در مورد اینکه شرکت نظارتی Hikvision چین نیز ممکن است در لیست سیاه هواوی قرار بگیرد، واکنش منفی نشان داد(تایمز مالی).

🖌گزارشات کمیته بازار آزاد اطمینان بیشتری را درمورد چشم انداز آمریکا نشان داد و توافق گسترده ای مبنی بر این بود که با تورم نزدیک به 2% توسعه پایدار فعالیت های اقتصادی احتمالا شدنی خواهد بود(بارکلیز).

🖌از نظر داده ای، تورم انگلیس کمتر از رقم مورد انتظار 2.1% سالانه دربرابر رقم توافقی بازار 2.2% قرار گرفت ضمن اینکه رقم هدلاین را بالای رقم هدف بانک انگلیس می برد. تمرکز امروز درمورد داده در اروپا روی رقم PMI «فلش» آغاز سال 2019 و انتشار IFO های آلمان در ساعت 9:00 به وقت گرینویچ است.

🖌در بازار های نوظهور نتایج انتخابات هند شبانه رسید و نشان می دهد که نارندرا مودی و حزب حاکمش BJP آماده برد برای یک دوره 5 ساله دیگر هستند. واکنش دلارآمریکا/روپیه هند نسبتا صامت بود.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ می ۱۹ ، ۱۳:۴۴

🔆تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

چهارشنبه 22 می 2019

📌معامله نوسان دار پوندانگلیس/دلارآمریکا با توجه به پیشرفت برکسیت.

📌بالارفتن سهام آمریکا با افزایش تقاضا برای سهام فناوری.

📌تمرکز امروز بازار روی گزارشات FOMC است که در ساعت 19:00 به وقت گرینویچ منتشر می شود.

🔸🔸🔸🔸🔸

🔮پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز، روز پرنوسانی داشت با توجه به پیشرفت های برکسیت و درابتدا ضعیف بود که این پس از نتیجه قوی حزب برکسیت فاراج Farage در انتخابات اتحادیه اروپا بوده است. بعدازظهر، جفت ارزی شاهد صعود کوتاه مدت 1% بود پس از اینکه ترزا می قرار جدید خروج خودرا پیشتر تعیین کرد؛ جفت ارزی ازآن پس کاهش صعود داشت و امروز صبح زیر 1.2700 معامله می شود.

🔮ترزا می طرح احتمال برگزاری دور دوم همه پرسی را در موقعیتی که توافق خروج او در مجلس عوام انگلیس تصویب می شود، مطرح کرد.

🔮این توافق ازسوی هردو حزب اصلی پارلمان رأی منفی گرفت و بنابرگزارشات خانم ترزا می با فشار بیشتری برا رها کردن برکسیت و کناره گیری از سمت خود روبه رو می شود(بلومبرگ).

🔮سهام آمریکا برای نخستین بار طی سه روز، دیروز با افزایش تقاضای سرمایه گذاران برای سهام فناوری پس از اینکه آمریکا مهلت سه ماهه را برای ممنوعیت شرکت هواوی درنظر گرفت، معامله بالایی داشت هرچند سهام چین شبانه سقوط کرد و بنابرگزارشات، شرکت Hikvision چین هم شامل لیست سیاه آمریکا شد(تایمز مالی).

🔮سفیر چین در آمریکا کوی تیانکای Cui Tiankai به فاکس نیوز گفت که چین « آماده ادامه مذاکرات» است و این بی تعادلی در معاملات موضوع گفت و گوی آنها خواهد بود(بلومبرگ).

🔮تمرکز امروز بازار روی اعلام گزارشات کمیته بازار آزاد فدرال در ساعت 19:00 به وقت گرینویچ خواهد بود. بارکلیز برجسته کرد که بهتراست موضع «صبورانه» فدرال رزرو روشن شود و بازتابی از زبان بهبود در فعالیت های داخلی باشد ولی از سوی دیگر انتظار دارد اعضای کمیته بر نرمی رشد نهایی تقاضای ملی تأکید داشته باشند.

🔮شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بلومبرگ دیروز و شبانه تقویت شد. یورو/دلارآمریکا شبانه پایین آمد با توجه به قوت گسترده دلارآمریکا و فروش یورو  فردا و پیش از آغاز انتخابات اتحادیه اروپا.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ می ۱۹ ، ۱۳:۲۳

☸️تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 21 می 2019

🔸پایین بودن سهام اروپا و آمریکا با پیامدهای نبرد تجاری چین-آمریکا.

🔸دلاراسترالیا/آمریکا شبانه پس از گزارشات نزولی رزرو بانک استرالیا، نزول میکند.

🔸بارکلیز، انتظار دورقم کاهش را از سوی رزرو بانک استرالیا تا اوت 2019 دارد.

🔑🔑🔑🔑🔑

🔗سهام اروپا و آمریکا دیروز با پیامدهایی از آشفتگی تجاری بین چین-آمریکا که بر سهام فناوری فشار وارد میکند، سقوط کرد. همچنین گزارش شد که چین قصد دارد پس از اینکه ترامپ هواوی را در لیست سیاه قرار داد، تلافی کند(بلومبرگ).هرچند آمریکا به این شرکت یک گواهی موقت سراسری اعطا کرد تا به موجب آن اجازه یک سری نقل و انتقالات را با شرکت چینی و غیر وابسته با آمریکا داشته باشد.

🔗بخش زیادی از شاخص های بازار آسیا شبانه رشد داشت. سهام فناوری در این محدوده با شرکت هایی همچون سامسونگ که گمان می رود از قرار گرفتن هواوی در لیست لیست منتفع شده باشند، جهش داشت.

🔗پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز در محدوده نسبتا تنگی معامله شد همچنانکه هیچ پیشرفت قابل ملاحظه ای درمورد برکسیت وجود نداشت ولی امروز صبح کمی پایین آمد ضمن شکستن تا زیر 1.2700 با توجه به قوت گسترده دلارآمریکا. تمرکز بازار درمورد پوندانگلیس امروز روی نشست کابینه ترزا می است.

🔗در نقطه دیگری از بازار ارز، دلاراسترالیا/آمریکا ریزش شبانه 0.7% داشت پس از اینکه گزارشات رزرو بانک استرالیا موضع نزولی تری را نسبت به آخرین بیانیه تصمیم گیری نرخ نشان داد. ریاست رزرو بانک استرالیا فیلیپ لاو گفت که بانک مرکزی درحال بررسی کاهش نرخ در ماه ژوئن است درصورتیکه پیشرفتی در داده تورم یا استخدام نباشد.

🔗بارکلیز اکنون دیدگاه اصلی خود را تغییر داده است و امسال انتظار دو رقم کاهش را از رزرو بانک استرالیا دارد. نخستین کاهش در ماه ژوئن و دومی در ماه اوت ضمن اینکه نرخ بهره کلیدی را به کف تاریخی دیگری با رقم 1.0% برساند.

🔗بازار درحال حاضر درحال برآورد حدود 90% از کاهش احتمالی نرخ تا ماه ژوئن 2019 و 20% از کاهش دوم در ماه اوت است(بارکلیز).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ می ۱۹ ، ۱۴:۴۵

🌀تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

دوشنبه 20 می 2019

🔸سهام استرالیا پس از پیروزی غیر منتظره حزب محافظه کار در انتخابات در سقف 12 ساله قرار دارد.

🔸پوندانگلیس/دلارآمریکا با توجه به بی ثباتی برکسیت همچنان درروز جمعه معامله پایینی داشت.

🔸تمرکز این هفته بازار برای دلارآمریکا روی اعلام گزارشات FOMC درروز چهارشنبه است.

🖋🖋🖋🖋🖋

📌سهام آمریکا در روز جمعه پس از گزارشی درمورد اینکه گفت و گوهای تجاری چین-آمریکا بار دیگر باعث نگرانی سرمایه گذاران شد، پایین بسته شد. در بازار آسیا سهام استرالیا به دنبال برد غیرمنتظره دولت حاکم حزب محافظه کار، تا سقف 12 سال صعود کرد(تایمز مالی). دلاراسترالیا/آمریکا در ابتدا بالا متوقف شد و ازآن زمان حدود رقم 0.6900 ماند.

📌به دنبال نتایج انتخابات، تمرکز بازار روی گزارشات رزرو بانک استرالیا و سخنرانی فیلیپ لاوریاست رزرو بانک درروز سه شنبه است.

📌پوندانگلیس/دلارآمریکا به ریزش روز جمعه بیش از 0.5% در هفته ادامه داد. حزب کارگری رسما به گفت و گوها با دولت ترزا می پایان داد . گزارش شده است که کارگری همچنان به مخالفت خود با طرح برکسیت ترزا می پیش از رأی گیری مجلس عوام در ابتدای ماه ژوئن، ادامه خواهد داد(تایمز مالی).

📌به باور بارکلیز تمرکز بازار درمورد پوندانگلیس روی اخباری باتوجه به رهبری حزب محافظه کار ملی و همچنین انتخابات اتحادیه اروپا درروز پنجشنبه است.

بارکلیز همچنین گمان میکند که انتخابات اتحادیه احتمالا انگیزاننده ضعف مجدد اروپا و باعث رویارویی بیشتر اتحادیه اروپا و ایتالیا در نتیجه تغییرات دولتی خواهد شد.

📌در نقطه دیگر بازار ارز، بارکلیز شاهد تمرکز درمورد دلارآمریکا دراین هفته و گزارشات کمیته بازار آزاد فدرال برای نشست ماه می است که در روز چهارشنبه منتشر می شود. بنابر تأکید بارکلیز این گزارشات موضع «صبورانه» فدرال رزرو را با توجه به سیاست پولی تأیید میکند.

📌در هندوستان، نارندرا مودی Narendra Modi آماده حفظ قدرت با پایان شمارش آرا می شود همچنانکه آرا نشان می دهند حزب نخست وزیر و متحدانش برنده اکثریت صندلی های پارلمان شدند. دلارآمریکا/روپیه هند دررقم پایین 1.2% متوقف شد و حدود رقم 69.5000 ایستاد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ می ۱۹ ، ۱۴:۲۹

☸️چشم انداز هفتگی بازار فارکس؛ 20-24 می 2019
نبرد تجاری بین آمریکا و چین پس از تلافی چین بدتر و بازارها به هم ریخته شدند. بعد چه می شود؟

🔗🔗🔗🔗🔗

جدای از تجارت و برکسیت، گزارشات FOMC، سفارشات کالاهای بادوام آمریکا و سایر رویدادها تکانی به بازارها خواهند داد. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را میخوانیم. چین با ضدتعرفه ها مقابله به مثل کرد. بازارهای سهام سقوط کردند و ین ژاپن برنده ای بزرگ بود. پوند تحت تأثیر بن بست گفت و گوهای برکسیت بین حزبی قرار گرفت درحالیکه ارزهای کالایی نیز با وجود تنش های فزاینده در خلیج فارس، در معرض خطر هستند.

شنبه 19 می

🔸انتخابات استرالیا: شنبه. نتایج پیش از آغاز به کار بازارها، عالی هستند. 
استرالیا آماده برکناری دولت راست افراطی مرکزی با جانشینی رهبران اسکات موریسن Scott Morrison است، آخرین نخست وزیر. پیش بینی می شود آرا به نفع حزب مرکزی چپ با رهبری بیل شرتن Bill Shorten باشد. بازارها معمولا ترجیحشان به دولت راست حامی کسب و کاراست ولی درصورتیکه شرتن برنده  باشد این اجازه را دریافت خواهد کرد که بی وقفه، با ثبات سیاسی و احتمالا بهتر از پارلمان معلق، دولت را بگرداند.

چهارشنبه 22 می

🔸تورم انگلیس: چهارشنبه ساعت 8:30
فعالیت قیمت مصرف کننده در ماه های اخیر تعدیل شده است همراه با سقوط تورم هدلاین تا رقم 1.9% پی در پی سالانه. CPI core در سطح مشابه در ماه مارچ قرار گرفت: 1.8%. هرگونه رشد تورم شانس افزایش نرخ از سوی بانک انگلیس را با فرض اینکه برکسیت حل می شود (که آن هم یک «اگر» بزرگ است)، بالا می برد.

🔸گزارشات نشست FOMC: چهارشنبه ساعت 18:00
فدرال رزرو نرخ های بهره خود را در ماه می ثابت نگه داشت و اشاره ای درمورد کاهش نرخ ها نکرد برخلاف انتظارات سرمایه گذاران. ریاست فدرال ررزو ژروم پاول بر این موضوع تأکید کرد که فاکتورهای نهفته در تورم پایین، تدریجی است و اندیکاتورهای اقتصادی بهتری را برجسته کرد. پس از این بیانیه، هم گزارش مشاغل و هم تورم بسیار بهتر از خوب بودند درحالیکه گزارشات مستند از نشست پیش از نبرد تجاری نامناسب بودند و شایان ذکر است که این گزارش تا آخرین لحظه ویرایش شده و مناسب مصرف کنندگان بازار بوده است. گزارشات احتمالا برخلاف نظرات پاول بیشتر تمایلات نزولی را نشان داده است و آرامش بازارها را نشان می دهد.احتمالا امسال شاهد این خواهیم بود که برخی از اعضای اصلی  بانک مرکزی خواهان کاهش نرخ بهره بوده باشند.

پنجشنبه 23 می

🔸PMI های حوزه یورو: صبح پنجشنبه: فرانسه ساعت 7:15، آلمان ساعت 7:30 و حوزوه یورو ساعت 8:00.
بررسی های پیش روی مارکیت به خوبی منطبق بر ارقام واقعی رشد است و با دقت از سوی بازارها دنبال می شود. نمره بازار در ماه می در رقم 44.4 قرار گرفت که نشان می دهد لوکوموتیو حوزه یورو به شکل قابل ملاحظه ای  کند حرکت میکند. هرگونه نمره زیر 50 به معنی کندی است. بخش خدماتی هم خوب کار میکند البته در مقیاس بزرگترین اقتصاد نیست ولی نمره 52.8 به آن تعلق میگیرد. واحد ارزی درحال تجربه رشد ناچیزی است. بازارها اکنون خواهان رشد هستند.

🔸انتخابات حوزه اروپا: پنجشنبه- یکشنبه
شهروندان 28 ایالت عضو در اتحادیه اروپا از جمله انگلیس در پارلمان جدید اروپا رأی خواهند داد. بدنه اصلی مستقر در بروکسل و استراسبورگ، نفوذ محدودی نسبت به مسائل اروپا دارد ولی صدا و ترکیب آن مهم است. انتظار می رود که احزاب یوروسپتیک و ضدمهاجرت دستاوردهای قابل توجهی را پس از پنج سال اغتشاش درمورد بحران مهاجرت، برکسیت، رهبری ترامپ، افزایش اشتغال به جز بی ثباتی زیاد درمورد آینده داشته باشند. نفع قابل توجه احزاب رادیکال احتمالا به یورو فشار وارد میکند. تمرکز ویژه بازار روی رأی گیری انگلیس خواهد بود. اگر حزب محافظه کار حاکم نتیجه ضعیفی بگیرد احتمال فشار روی ترزا می برای کناره گیری بالا می رود. نتیجه ضعیف برای حزب کارگری نیز گسست داخلی را افزایش می دهد. رأی گیری ممکن است نقطه عطفی در روند بی پایان برکسیت باشد.

جمعه 24 می

🔸خرده فروشی های انگلیس: جمعه ساعت 8:30
خریداران انگلیس  حدود ماه مارچ خارج شدند و حجم فروش تا حدود 1.1% افزایش پیدا کردند. داده ماه آپریل و بعد از آن، عید پاک، ممکن است متفاوت باشد. ممکن است شاهد یک نتیجه نوسان دار دیگر باشیم. در هرصورت تمرکز بازار به زودی دوباره روی برکسیت خواهد بود.
🔸سفارشات کالاهای بادوام آمریکا:  جمعه ساعت 12:30
سرمایه گذاری در قیاس با بخش های دیگر از اقتصاد این کشور، روند کندی دارد. داده آپریل اکنون منتشر شد و چشم انداز بهتری را نسبت به رشد GDP در سه ماهه دوم سال در اختیار میگذارد. سفارشات هدلاین رشد حدودا 2.7% در ماه مارچ داشتند ولی سفارشات core فقط 0.4% افزایش داشتند. تمرکز بازار همچنان روی ارقام core است به دلیل نوسان بالای داده هدلاین که به میزان زیادی متأثر از فروش صنعت هوایی است.

⌛️⌛️تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ می ۱۹ ، ۱۵:۵۱

🌀تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 14 می 2019

📗سهام جهانی با توجه به تنش ها در روابط چین-آمریکا، معامله پایینی دارد.

📕در بازار ارز، ین ژاپن دیروز پیش از ریتریس شبانه تقویت شد.

📘پوندانگلیس/دلارآمریکا با توجه به ادامه بی ثباتی برکسیت، تحت فشار است.

🖍🖍🖍🖍🖍

🖋سهام جهانی دیروز و شبانه با توجه به تنش های بیشتر در روابط تجاری چین-آمریکا همراه با اعلامیه چین درمورد تلافی 25درصدی روی 60بیلیون دلار از کالاهای آمریکایی، افت شدید داشت. هرچند ترامپ بعدا اعلام کرد که گفت و گوهای تجاری « بسیار موفقیت آمیز»  بودند و اینکه  ایشان همتای چینی خود را در نشست گروه 10 در ماه ژوئن دیدار خواهد کرد و این حرکت باعث بهتر شدن تمایلات بازار و درنتیجه افت کمتر از میزان سهام آمریکا، در بازار آسیا شد.

🖋بارکلیز شاهد اعمال تعرفه ها از سوی آمریکا روی واردات چین در گذر زمان به میزان زیاد است، اگرچه نه همه کالاها و انتظار می رود که چین با میزان خودش واکنش نشان دهد.

🖋پژوهشگران ما همچنین معتقداند که تشدید دوباره تنش های تجاری ریسک نزولی را درمورد چشم انداز اقتصادی آمریکا بالا می برد و باعث افزایش احتمال کاهش از سوی فدرال رزرو می شود.

🖋در بازار ارز، ین ژاپن دربرابر دلارآمریکا دیروز در پی پیگیری ارزهای امن از سوی سرمایه گذاران،قوت گرفت ولی بعدا صعودها پس از نظرات ترامپ درمورد مذاکرات تجاری، ریتریس شد. دلاراسترالیا/نیوزلند دیروز درحالیکه یوان چین ضعف بیشتری داشت، تحت فشار قرار گرفت(بلومبرگ).

🖋پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز از سقف 1.3040 به کف 1.2945 سقوط کرد با توجه به ادامه بی ثباتی برکسیت و پیشرفت اندک در گفت و گوهای بین حزبی انگلیس. ساختمان نخست وزیری اعلام کرد که ترزا می با وجود نگرانی ها از سوی سران حزب محافظه کار به گفت و گو ادامه خواهد داد(تایمز مالی).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ می ۱۹ ، ۱۶:۲۹