تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۲۰ مطلب در ژوئن ۲۰۱۹ ثبت شده است

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

چهارشنبه 26 ژوئن 2019

📗معامله بسیار پایین سهام جهانی در پی سخنرانی های فدرال رزرو

📕رزرو بانک نیوزلند نرخ بهره را ثابت نگه می دارد ولی اشاره میکند که کاهش نرخ بیشتر احتمالا درطول زمان لازم باشد.

📘تمرکز امروز بازار روی داده کالاهای اصلی و بادوام آمریکا اعلام شده در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ است.

🖍🖍🖍🖍🖍

🗝سهام جهانی دیروز و شبانه پس از اینکه جیمز بولارد از مقامات فدرال رزرو لزوم بر کاهش نرخ بهره آمریکا با رقم 50bp را در ماه جولای کم کرد، معامله بسیار پایینی داشت. این حرکت با وجود تأکید ریاست فدرال رزرو مبنی بر نشانه های نوزلی فدرال در هفته گذشته، پیش آمد(بلومبرگ).

🗝شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بلومبرگ پس از کف سه ماهه در پی نظرات مقامات فدرال رزرو، صعود 0.3% داشت.

🗝بازارها اکنون انتشار امروز داده کالاهای بادوام و اصلی آمریکا را در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ برای هرگونه اشاره به سیاست پولی آینده آمریکا دنبال میکنند.

🗝با توجه به تنش های تجاری چین-آمریکا، بنابرگزارش بلومبرگ آمریکا خواستار تعلیق دور بعدی تعرفه ها روی 300 بیلیون دلار از کالاهای چینی است درحالیکه هردو طرف آماده ازسرگیری مذاکرات در نشست گروه 20 از تاریخ 28-29 ژوئن خواهند شد(بلومبرگ).

🗝پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز با توجه به قوت دلارآمریکا و صدور رأی «یا اجرا شود یا مرگ» از سوی پیشتاز رهبری حزب توری پارلمان انگلیس بوریس جانسون مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا با یا بدون توافق در تاریخ 31 اکتبر، معامله پایین 0.5% داشت. جانسون به تازگی تیم مبارزاتی انتخاباتی خود را در رقابت رهبری دستخوش تکان هایی کرده است پس از اینکه کمپینش با گزارشاتی درمورد زندگی شخصی و انتقاد از استراتژی برکسیتش، متحمل ضرباتی شد(تایمز مالی).

🗝خارج از میدان سیاست، بازارها سخنرانی ریاست بانک انگلیس مارک کارنی را در ساعت 10:15 به وقت گرینویچ دنبال میکنند. در این سخنرانی او به پرسش های قانونگزاران درمورد گزارش تورم پاسخ می دهد.
در حوزه بانک های مرکزی، رزرو بانک نیوزلند سیاست پولی خود را ثابت نگه داشت ولی بیان کرد که کاهش نرخ بیشتر احتمالا در طول زمان و باکاهش رشد داخلی و جهانی انجام می شود. دلار نیوزلند/آمریکا در ابتدا و پیش از کاهش زیان ها روند کاهش 0.6%  و سراسر روز معامله بالایی داشتد(بلومبرگ).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ژوئن ۱۹ ، ۱۳:۲۱

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 25 ژوئن 2019

📗با افزایش تنش های ایران-آمریکا، سهام جهانی کاهش گسترده ای دارد.

📕شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بلومبرگ به کف سه ماهه می رسد.

📘بارکلیز پیش بینی های به روز شده بازار ارز را اعلام می کند.

🖋🖋🖋🖋🖋

🔹سهام جهانی دیروز و شبانه پس از اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران که روی تمایلات ریسک فشار می آورد، کاهش گسترده ای داشت. ایران طی گزارشاتی اشاره کرد که این تحریم ها راه حل های دیپلماتیک با کاخ سفید را مسدود میکند(بلومبرگ).

🔹بازارها آغاز گفت و گوهای گروه 20 درروز جمعه در ازاکا را دنبال خواهند کرد با تمرکز ویژه روی نشست آمریکا و چین(تایمزمالی).

🔹در بازار ارز،با توجه به تنش های ایران-آمریکا و انتظار سرمایه گذاران برای سخنرانی های فراوان امروز در فدرال رزرو شاخص ارز اسپات دلارآمریکا تا پایین ترین سطح خود از مارچ 2019 سقوط کرد(بلومبرگ) . همچنین سرمایه گذاران با بالا رفتن ین ژاپن، طلا و بازده خزانه داری آمریکا، به دنبال ارزهای امن بودند.

🔹دلار نیوزلند شبانه در برابر همتایان اصلی عملکرد بهتری داشت و این پس از گزارش دولت مبنی بر این بود که مازاد تجاری نیوزلند رشدی تا رقم 264میلیون دلار نیوزلند در ماه می داشت و صادرات  رقم صعودی را ثبت کردند.

🔹پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز بازار پرنوسانی داشت ولی به میزان زیادی بدون تغییر بسته شد. بوریس جانسون پیشتاز حزب رهبری توری به BBC گفت که به باور او پارلمان انگلیس، اکنون از برکسیت بدون توافق حمایت میکند باوجود ارقام بالا در حزب محافظه کار او که این روند را تهدید به توقف میکنند.

🔹بارکلیز امروز صبح پیش بینی های بازار ارز خود را منتشر کرد. تیم پژوهشی ما انتظار کاهش رشد جهانی، گسترش ریسک و هدایت برخی جهت گیری ها در بازار ارز گروه 10 از سوی فدرال رزرو را همراه با عملکرد ضعیف مداوم با تفاوت زیاد بازار ارز بازارهای نوظهور را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ژوئن ۱۹ ، ۱۳:۳۷

☸️تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

دوشنبه 24 ژوئن 2019

🗝تمرکز امروز بازار روی گفت و گوهای تجاری این هفته چین-آمریکا در گروه 20

🗝پوندانگلیس/دلارآمریکا احتمالا این هفته با جریانات آخرماه پیش می رود.

🗝امام اوغلو نامزد اپوزوسیون ترکیه دیروز برنده انتخابات شهرداری شد.

🔸🔸🔸🔸🔸

📌سهام آمریکا درروز جمعه همچنانکه سرمایه گذاران پیامدهای تنش های خاورمیانه را در نظر گرفتند، معامله نسبتا پایینی داشت(تایمز مالی). آمریکا امروز تحریم های اصلی بیشتری را درمورد ایران اعمال خواهد کرد ولی ترامپ گفت که آماده گفت و گو بدون هیچ گونه شرطی است(بلومبرگ).

📌نفت برنت درروز جمعه بزرگترین صعود هفتگی خود را طی دوسال با معامله بالای 65دلار ادامه داد(بلومبرگ).

📌انتظار می رود که گفت و گوهای تجاری آمریکا-چین بین لایتزایر و هی He این هفته از سر گرفته شود ولی نشست 28-29 ژوئن ترامپ-شی در نشست گروه 20 احتمالا مسیر آینده این گفت و گو را مشخص میکند.

📌پوندانگلیس/دلارآمریکا احتمالا تحت تأثیر جریان های پایان ماه این هفته قرار میگیرد همراه با ارزیابی اولیه تیم پژوهشی ما که بیانگر خرید بزرگ در برابر دلارآمریکا است.

📌بنا بر گزارش بلومبرگ، یک نظرسنجی در روزنامه Sunday نشان داد که هانت از جانسون برای مقام رهبری حزب توری با توجه به محبوبیت عمومی پیش گرفته است که این همراه با کاهش حمایت توری از جانسون از روز پنجشنبه بوده است.

📌در بازارهای نوظهور، نامزد اپوزوسیون ترکیه امام اوغلو دیروز برنده دور انتخابات شهرداری شد. به گفته رسانه های دولتی، امامغلو بر حزب حاکم AK 54-45% پیشی گرفت. دلارآمریکا/لیر ترکیه در پی این اتفاق تا زیر 5.7200 معامله شده است(بلومبرگ).

📌بازارها سخنرانی های فدرال رزرو از جمله پاول، ویلیامز و بولارد را دنبال می کنند. همچنین داده هزینه مصرف شخصی PCE و داده کالاهای بادوام ماه می برای افزایش اثر کاهش نرخ آمریکا را در چندماه بعدی. بازارها اخیرا در ماه جولای 30bp کاهش نرخ را روی خود پذیرفته اند، 50bp در ماه سپتامبر و 96bp طی یک سال.

📌کاهش معاملات دلارآمریکا تاحدودی منجر به صعودبالای بازار آسیای شمالی، راند آفریقای جنوبی و روبل روسیه شده است. ارزهای اشاره شده احتمالا این هفته با حرکت ریسک گریز سرمایه گذاران پیش از نشست گروه 20، یکی می شوند(بارکلیز).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ژوئن ۱۹ ، ۱۴:۴۰

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

جمعه 21 ژوئن 2019

📗سهام آمریکا و اروپا با ادامه هدایت بازارها از سوی تمایلات نزولی بانک های مرکزی، افزایش می یابد.

📕بانک انگلیس به اتفاق آرا رأی به ثبات سیاست پولی در نشست ماه ژوئن داد.

📘تیم پژوهشی ما انتظار دارد تا یورو/کرون نروژ به شدت تا رقم 9.45-9.50 پس از نشست بانک نروژ پایین بیاید.

🗝🗝🗝🗝🗝

🔸سهام آمریکا اروپا دیروز صعود گسترده ای داشت همراه با ثبت صعود روزانه شاخص سهام S&P500 پس ازادامه مجموعه ای از برگشت های نزولی بانک مرکزی که باعث بالا رفتن سهام جهانی بازارها شد. شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بلومبرگ افت 0.5% در روز داشت(بلومبرگ).

🔸پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز معامله نسبتا بالایی داشت که اساسا ناشی از ضعف گسترده دلارآمریکا میشد. جانسون دور چهارم رأی گیری را برای رهبری حزب توری با 160 رأی برنده شد. هانت 77 رأی به دست آورد درحالیکه گو Gove 75 رأی به دست آورد.

🔸اعضای حزب محافظه کار اکنون برای جایگزینی نخست وزیر پارلمان بین جانسون و هانت رأی گیری میکنند که در تاریخ 22 جولای نتیجه آن اعلام می شود.

🔸در بانک های مرکزی، کمیته سیاست پولی بانک انگلیس به اتفاق آرا رای به ثبات سیاست پولی در نشست ماه ژوئن داد. نرخ بهره کلیدی در رقم 75bp ثابت ماند ولی ریسک های نزولی را از چشم انداز کنونی جهانی مشخص کردند و پیش بینی رشد داخلی خود را در سه ماهه دوم تا رقم 0.0% کاهش دادند.

🔸بارکلیز رویکرد خود را درمورد ثبات نرخ در سال 2019 و 2020 حفظ کرد.

🔸بانک نروژ سیاست نرخ بهره خود را در نشست ماه ژوئن تا رقم 1.25% بالا برد و مشخص کرد که « این سیاست به احتمال زیاد درسال 2019 افزایش بیشتری خواهد داشت» همچنانکه رشد اقتصاد ملی ریسک های نزولی داخلی را جبران و تعدیل میکند. بارکلیز انتظار یک افزایش 25BP مضاعف را در ماه دسامبر دارد.
تیم پژوهشی ما همچنین انتظار دارد که یورو/کرون نروژ نزول شدید تا رقم 9.45-9.50 داشته باشد ولی با توجه به چالش جهانی مرز گمرکی و معامله کرون نروژ، چندان زیاد نخواهد بود.

🔸نفت خام برنت دیروز با ادامه تنش های ایران-آمریکا پس از اعلام ایران در هدف قرار دادن هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، معامله بالایی تا رقم 3% داشت(تایمزمالی). بنابر گزارشات شبانه، ترامپ حملات نظامی علیه ایران را در تلافی این حرکت، تأیید کرد ولی از زمان تأیید آن حرکتی صورت نگرفته و عقب نشینی کرده است(بلومبرگ).


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ژوئن ۱۹ ، ۱۲:۳۲

☸️تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

پنچشنبه 20 ژوئن 2019

🔗معامله بالای سهام، پایین آمدن دلارآمریکا و افت بازده خزانه داری آمریکا پس از نشست فدرال رزرو با تصمیم بر نرخ نزولی.

🔗پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز همچنان صعود داشت.

🔗ین ژاپن پس از ثبات نرخ بانک ژاپن، تقویت شد.

🖌🖌🖌🖌🖌

🖍سهام آمریکا و آسیا پس از اینکه فدرال رزرو موضع نزولی بیشتر از حد برآورد را در مورد نرخ ها تنظیم کرد،افزایش داشت. فدرال رزرو نرخ کلیدی را ثابت نگه داشت ولی تأکید کرد که داده اقتصادی آینده و « عمل برای حفظ ثبات این تداوم» را زیر نظر دارد. پاول همچنین اشاره کرد که «آماده حرکت» درمورد نرخ ها است(تایمز مالی).

🖍شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بلومبرگ افت 0.6% داشت و بازده ده ساله خزانه داری آمریکا برای نخستین بار از نوامبر 2016 به دنبال نشست فدرال رزرو، افتی تا زیر 2% داشت.

🖍بارکلیز چشم انداز خود را برای کاهش نرخ 75bp امسال حفظ کرد ضمن آغاز با کاهش نرخ 50bp در نشست ماه جولای FOMC.

🖍پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز همچنان صعود داشت، تقاضا برای پوند انگلیس از سوی مشتری های بیشتری افزایش پیدا کرد و جفت ارزی با نشست فدرال رزرو، بهتر شد. بوریس جانسون در رقابت رهبری توری حمایت بیشتری را دریافت کرد. او برنده 143 رأی در دور سوم شد و استوارت پس از 27 رأی، حذف شد.

🖍دور چهارم رأی گیری امروز برگزار می شود و انتظار می رود که نتایج حوالی ساعت 13:00 به وقت گرینویچ اعلام شود. همچنین انتظار دور پنجم رأی گیری را حدود ساعت 18:00 به وقت گرینویچ برای تعیین دو نفر نهایی داریم.

🖍در حوزه بانک های مرکزی، بانک ژاپن نرخ ها را نگه داشت ولی بر افزایش ریسک های بیرونی برای رشد تأکید داشت و ین ژاپن شبانه دربرابر دلارآمریکا 0.5% تقویت شد. تمرکز بازار امروز روی تصمیم گیری های مختلف بانک مرکزی درمورد نرخ است.

🖍در حوزه داده ای، CPI هدلاین انگلیس کاهش 0.1pp تا رقم 2.0% در ماه می داشت. بارکلیز پیش بینی خود را بازبینی کرد و انتظار دارد که CPI انگلیس تا ماه اوت دررقم 2.0% بماند. GDP سه ماهه نخست نیوزلند بالا رفت و 0.6% افزایش داشت که این، همسو با انتظارات بازار ولی بالای پیش بینی رزرو بانک این کشور بود. دلارنیوزلند/آمریکا شبانه تا رقم 0.7% بالا رفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ژوئن ۱۹ ، ۱۲:۵۰

📚تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

چهارشنبه 19 ژوئن 2019

📗سهام جهانی با توجه به کمتر شدن تنش های تجاری معامله بالایی دارد.

📕یورو/دلارآمریکا پس از تمایلات نزولی نرخ از سوی ماریو دراگی، سقوط میکند.

📘بازارها امروز نشست فدرال رزرو را در ساعت 19:00 به وقت گرینویچ دنبال خواهند کرد.

✏️✏️✏️✏️✏️


🔸سهام جهانی دیروز و شبانه در پی تمایلات نزولی از سوی ماریو دراگی ریاست بانک مرکزی اروپا و پس از توافق دیدار بین ترامپ و رئیس جمهور چین در نشست هفته بعد گروه20، معامله بالایی داشت.ترامپ همچنین افزود یا به «توافق عادلانه» با چین می رسد یا توافقی صورت نمی گیرد(بلومبرگ).

🔸یورو/دلارآمریکا دیروز و پس از اینکه ماریو دراگی بر احتمال محرک بیشتر برای کاهش نرخ بهره اشاره کرد، به شدت پایین آمد. او بیان کرد که بانک مرکزی اروپا همچنان نرخ را پایین می آورد و هدایت خود را تنظیم میکند و همچنین «سقف قابل توجهی» برای خرید دارایی بیشتر داشته است(رویترز).

به دنبال این سخنرانی، سهام اروپا بالا رفت و بازده سهام تا کف ثبت شده در اروپا سقوط کرد.

🔸پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز پیش از دور دوم رأی گیری رهبری حزب محافظه کار که عصر انجام شد، معامله نسبتا بالایی داشت. وزیر امور خارجه پیشین بوریس جانوسن همچنان با 126 رای در صدر است درحالیکه سرپرست فعلی امور خارجه هانت با 46 رأی در ردیف دوم قرار دارد. سرپرست پیشین برکسیت راب Raab فقط 30 رأی به دست آورد و حذف شد.

🔸دور سوم رأی گیری امروز بین ساعات 15:00 تا 17:00 به وقت گرینویچ انجام می شود و دور چهارم فردا در صورتیکه نیاز به یافتن دو نامزد باشد.

🔸تمرکز امروز بازار روی نشست فدرال رزرو در ساعت 19:00 به وقت گرینویچ است درحالیکه انتظار کاهش نرخ را نداریم، بارکلیز انتظار دارد که کمیته « بیانیه خود را برای اعلام حرکت از موضع فعلی خود از –شکیبایی- به -انعطاف- » در نظر بگیرد ضمن اینکه اطلاعات ورودی را ارزیابی میکند. این تغییر احتمالا به معنی نشانه ای خواهد بود که کاهش نرخ در پی آن خواهد آمد در واکنش به سقوط بیشتر داده.

🔸ترامپ بنابرگزارشات با خرید ترکیه از روسیه برای سیستم های تدافعی موشکی S-400، تحریم ها علیه ترکیه را بیشتر میکند. دلارآمریکا/لیر ترکیه در پی این اخبار و پس از پسروی تقریبی، جهش سریع تا رقم 5.9170 داشت(بلومبرگ).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ژوئن ۱۹ ، ۱۳:۱۶

💠تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

سه شنبه 18 ژوئن 2019

🖋سهام آسیا و آمریکا پیش از نشست فردای فدرال رزرو آمریکا معامله ترکیبی داشت.

🖋پوندانگلیس/دلارآمریکا با ادامه رقابت رهبری حزب توری انگلیس، تا کف 6 ماه افت دارد.

🖋دلاراسترالیا با توجه به نشانه هایی از کاهش سیاست بانک مرکزی، تضعیف می شود.


🔹سهام آسیا و آمریکا پیش از نشست فردای فدرال رزرو آمریکا و با توجه به تشدید تمایلات جهانی ریسک معامله ترکیبی داشت. سرپرست جدید در وزارت دفاع آمریکا شاناهان شبانه اعلام کرد که آمریکا 1000 اسلحه دیگر را «با هدف دفاع در حملات هوایی، تهدیدهای دریایی و زمینی» به خاورمیانه می فرستد.

🔹در بازار ارز، ین ژاپن دربرابر دلارآمریکا با پیگیری سرمایه گذاران برای ارزهای امن، شبانه تقویت شد.

🔹پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز تضعیف شد و تا کف 6 ماه با رقم 1.2512 امروز صبح پایین آمد(بلومبرگ). رقابت رهبری حزب محافظه کار امروز همچنان با رأی گیری دور دوم اعضای حزب توری برای نخست وزیری ادامه دارد. جانسون وزیر امور خارجه پیشین پس از برد دور نخست رأی گیری این ماه با 114 رأی، همچنان در صدر جدول قرار دارد.

رأی گیری به صورت محرمانه انجام می شود همراه با نتیجه آن که انتظار می رود پس از ساعت 18 به وقت گرینویچ باشد.همه 6 نامزد باقی مانده درصورتیکه آخرین نفر باشند یا با دستکم 33 رأی باقی بمانند حذف خواهند شد.

🔹دلاراسترالیا/آمریکا پس از گزارشاتی از آخرین نشست اعلام شده بانک مرکزی، تا کف 5 ماه با رقم 0.6833 سقوط کرد که نشانه این است که کاهش بیشتر در سیاست پولی نیاز است.

🔹بارکلیز دیدگاه خود را از یک کاهش نرخ دیگر در ماه اوت حفظ کرد که این کاهش نرخ، سیاست نرخ بهره را تا کف تاریخی 1.0% نگه می دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ژوئن ۱۹ ، ۱۲:۰۳

🌀تحلیل فاندامنتال بازار فارکس:

دوشنبه 17 ژوئن 2019


🔸سهام جهانی هفته گذشته معامله ترکیبی داشت.

🔸پوندانگلیس/دلارآمریکا با توجه به بی ثباتی سیاسی انگلیس و قوت گسترده دلارآمریکا، پایین آمد.

🔸بازارها این هفته نشست فدرال رزرو آمریکا را درروز چهارشنبه دنبال میکنند.

🔗🔗🔗🔗🔗

📌سهام جهانی هفته گذشته با توجه به ادامه تنش های تجاری، بی ثباتی سیاسی در خاورمیانه و افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بانک مرکزی، معامله ترکیبی داشت. امروز صبح سهام آسیا با سهام هنگ سنگ Hang Seng بالای 0.5% پس از اینکه هنگ کنگ لایحه چالش برانگیز بازگرداندن مجرمان قضایی به چین را در حال تعلیق قرار داد معامله بسیار بالایی داشت (رویترز).

📌خرده فروشی آمریکا در روز جمعه رشد 0.5% ماهانه داشت و داده ماه آپریل همراه با گزارش بارکلیز در مورد« مومنتوم قوی در هزینه مصرف کننده زودتر از میزان برآورد شده» در بازنگری کاملا بالا رفت . همچنین تولید صنعتی رشد 0.4% ماهانه داشت- که این رقم قوی تر از انتظار بازار با رقم 0.2% ماهانه بود. بارکلیز معتقد است که «افزایش در IP سراسری به میزان زیادی ناشی از نوسانات آب و هوایی می شود».

📌در بازار ارز، شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بلومبرگ پس از اعلام داده، صعود 0.4% داشت.

📌پوندانگلیس/دلارآمریکا در طول هفته از سقف 1.2750 تا زیر 1.2600 در روز جمعه با توجه به قوت گسترده دلارآمریکا معامله شد. تمرکز بازار همچنان روی مبارزه رهبری حزب محافظه کار انگلیس در این هفته همراه با دور دوم رأی گیری در روز سه شنبه است.

📌بازارها این هفته نشست فراوان بانک مرکزی با تمرکز ویژه روی فدرال رزرو را درروز چهارشنبه دنبال میکنند. درحالیکه کمیته احتمالا نرخ ها را ثابت نگه میدارد، بارکلیز انتظار دارد که « یک حرکت جلوتر از موضع فعلی «شکیبایی» به موضع «انعطاف» در زمان ارزیابی اطلاعات آینده، پیش برود».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ژوئن ۱۹ ، ۱۲:۱۰

☸️چشم انداز هفتگی بازار فارکس؛ 17-21 ژوئن،2019

نگاه ها به سوی فدرال رزرو آمریکا

‍🖌🖌🖌🖌🖌

کمتر شدن تنش ها در نبردهای تجاری ظاهرا آنقدرها هم بازارها را بالا نمی کشد که همچنان نگران شعله کشیدن دوباره این تنش ها هستند. پس از همه داده های بسیار مهم آمریکا، اکنون وقت آن است که فدرال رزرو این کشور برنامه های خود را درمورد کاهش نرخ اعلام کند و نیز به زودی اخبار بانک های مرکزی ژاپن و انگلیس را دنبال میکنیم،. در ادامه موارد برجسته هفته بعد را می آوریم.
دلارآمریکا برنده هفته شلوغی شد که درآن شاهد بالا گرفتن تنش های تجاری و همچنین داده ترکیبی آمریکا بودیم. خرده فروشی ها طبق انتظار بودند درحالیکه تورم همسو با پیش بینی ها نبود. بوریس جانسون نخست وزیر بعدی انگلیس پس از دوره نخست رأی گیری است. نفت خام افزایش داشت و پس از مورد حمله واقع شدن تانکرها در خلیج عمان، سقوط کرد.


چهارشنبه 19 ژوئن 2019

🔸تورم انگلیس: چهارشنبه ساعت 8:30
بانک این کشور احتمالا از سطح سالانه شاخص بهای مصرف کننده که به رقم 2.1% رسیده است خشنود است- تقریبا در رقم هدف بانک با رقم 2%. CPIcore دررقم 1.8% قرار گرفت درحالیکه قیمت های خرده فروشی تاحدودی بالاتر از 3% بودند. ارقام جدید ماه می احتمالا نشانی از اسلاید در CPI هدلاین دارند که این به دلیل افت بهای انرژی است ولی CPI core ممکن است از حرکات مهم و قابل توجه، برگشت داشته باشد.

🔸تصمیم گیری فدرال رزرو: چهارشنبه ساعت 18:00، نشست خبری ساعت 18:30
فدرال هرگونه قصدی را برای بالا بردن نرخ بهره در سال 2019 لغو کرده است- و اکنون ممکن است اعلام کاهش نرخ کند. بازارها تقریبا شامل دو کاهش در سال جاری می شوند که اولی در نشست جولای خواهد بود. ژروم پاول ریاست فدرال تقریبا از تورم پایین در سه ماهه نخست با عنوان «ناپایدار» منصرف شده است و با تأکید بر «صبر» اشاره به نه افزایش دارد و نه کاهش- تا بر موضع شکیبایی پافشاری کند و بگوید که « آنگونه که درست باشد عمل خواهد کرد». اقتصاد آمریکا خوب پیش می رود ولی گزارش شغلی اخیر آن خشنودکننده نیست هم صعودهای شغلی و هم دستمزدها را از دست داد که این ممکن است باعث بازنگری دوباره در بانک مرکزی شود. همچنین تصمیم گیری نرخ پیشین درست چند روز پیش از قطع گفت و گوهای چین-آمریکا منتشر شد. فدرال رزرو احتمالا قادر به نادیده گرفتن سیاست ها نیست و شاید باید بادها(جریانهای) مخالف را در چشم انداز خود درمورد تجارت جهانی با هم یکی کند.
ولی این وضعیت تاکجا پیش خواهد رفت؟ اولین چیزی که بازارها به آن نگاه میکنند نمودار آماری است. فدرال رزرو پیش بینی های تورم، رشد، اشتغال و از همه مهم تر- نرخ های بهره- را یک بار در سه ماه منتشر می کند.همانگونه که پیشتر اشاره کردیم، بازارها امسال انتظار دو کاهش نرخ را دارند. درصورتیکه فدرال رزرو همچنان از کاهش نرخ خبر بدهد یا فقط یک کاهش نرخ داشته باشد، احتمالا دلارآمریکا قدرت میگیرد و بالاتر می رود و سهام سقوط میکند. دو رقم کاهش ممکن است روی دلارآمریکا فشار وارد کند و با سه رقم شدید کاهش- بسیار بعید است- دلار سقوط میکند.
اگر تغییر در نمودار آماری شدید باشد، دیگر چیزی مهم نیست. هرچند اگر فدرال رزرو اعلام یک یا دو کاهش نرخ کند، تمرکزها به سرعت متوجه بیانیه می شود. آیا فدرال رزرو اصلا نگران تورم است؟ آیا ترسی از نبردهای تجاری در بیانیه ابراز خواهد شد؟ آیا مخالفانی بودند که بخواهند اکنون نرخ پایین بیاید؟ همه این فاکتورها شاید اثرات چشمگیری داشته باشد.
آخرین ولی نه آنچنان بی اهمیت مورد؛ سخنرانی پاول یک ساعت و نیم پس از اخبار منتشر می شود. چندین ماه پیش او گفت که وضعیت اقتصادی خوب است. اکنون او وضعیت را چگونه می بیند؟ نظرات درمورد حرکات بعدی در نرخ های بهره احتمالا مهم ترین اثرات را خواهد داشت که در پی نظراتی درمورد تورم و تجارت می آیند. خبرنگاران او هرکلمه او را بررسی میکنند و بازتاب تصمیم گیری فدرال رزرو چند روزی شنیده خواهد شد.

🔸GDP نیوزلند: چهارشنبه ساعت 22:45
اقتصاد این جزیره کوچک نرخ رشد جهشی 0.6% در سه ماهه پایانی سال 2018 داشته است و سال 2019 احتمالا با ارقام نرمتری آغاز شده است. اثرات نبرد تجاری و اطمینان تجاری پایین ممکن است دامن این جزیره را هم بگیرد که داده GDP را یک بار بدون بازنگری منتشر میکند.


پنجشنبه 20 ژوئن 2019

🔸تصمیم گیری نرخ ژاپن: پنجشنبه، ساعات آغازین صبح

بانک ژاپن تقریبا ضعیف ترین سیاست پولی را  با تعهد به حفظ بازده ده ساله پایین  و نرخ بهره منفی در کشورهای پیشرفته تصویب میکند. باوجود این، بانک این کشور خیلی از هدف تورم خود دور است: 2%. آیا کورودا و همراهانش چیز جدیدی برای مطرح کردن دارند؟ احتمالا بر تعهد خود برای نرخ های پایین پایبند خواهند بود ولی این برای بازارها قانع کننده نیست.

🔸خرده فروشی انگلیس: پنجشنبه ساعت 8:30
پیش بینی می شود که داده خرده فروشی ماه می درست پیش از تصمیم گیری نرخ،پس از ثبات در وضعیت فلت در ماه آپریل افت حدودا 0.5% داشته باشد. اقتصاد انگلیس در ماه آپریل و پس ازصعود در ماه مارچ، ضعیف بود که همه اینها مربوط به ذخیره سازی پیش از برکسیت بوده است- که اتفاق نیفتاد. شایان ذکر است که نوسانات در این ارقام طبیعی است.

🔸تصمیم گیری بانک انگلیس: پنجشنبه ساعت 11:00
بانک انگلیس قصد خود را برای افزایش نرخ های بهره پیش از منحنی تورم و باتوجه به رکود اقتصادی برای داشتن حائل، تبیین کرده است. هرچند بی ثباتی زیاد درمورد برکسیت هرگونه سیاست گذاری را ناممکن کرده است. آیا بانک انگلیس همچنان یک برکسیت نرم را پیش بینی میکند؟ آیا هنوز قصد افزایش نرخ های بهره را دارند یا اینکه همچون همتایان خود این ایده را کنار میگذارند؟


جمعه 21 ژوئن 2019

🔸PMI های حوزه یورو: جمعه ساعت 7:15( فرانسه)، 7:30(آلمان)، 8:00(حوزه یورو)
اندیکاتورهای آینده مارکیت بی ثباتی را درمورد رشد آینده نشان داده است. نگران کننده ترین رقم، برای شاخص مدیران خرید تولید آلمان است که به مدت چندین ماه به خوبی زیر 50 بوده است- مرزی که گسترش را از کاهش جدا میکند. اکنون پیش بینی می شود که رشدی از رقم 44.3 تا 44.6 داشته باشیم. ارقام فرانسه نسبتا بالای 50 بوده است و انتظار می رود که ارقام اولیه برای ماه ژوئن ثبات خود را حفظ کنند.
تمامی ساعات به وقت گرینویچ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ژوئن ۱۹ ، ۱۰:۴۸

‍✴️تحلیل فاندامنتال بازار فارکس: 

جمعه 14 ژوئن 2019

📌سهام آمریکا با توجه به افزایش انتظارات برای کاهش نرخ فدرال رزرو، بالا می رود. 

📌افزایش ناگهانی بهای نفت پس از حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان. 

📌معامله سایدویز پوندانگلیس/دلارآمریکا پس از اعلام نخستین رأی گیری رهبری بعدی حزب توری. 

🖋🖋🖋🖋🖋
 
🔹سهام آمریکا شبانه با توجه به افزایش انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ ها را پایین می آورد، بالا رفت. دیروز داده اولیه مطالبات بیکاری  آمریکا اعلام شد که علاوه بر افزایش انتظارات از کاهش نرخ بهره رشد 222k دربرابر رقم برآورد شده بازار 215k داشت . 

🔹در بازار ارز، شاخص ارز اسپات دلارآمریکا در بازار بلومبرگ حرکت سایدویز داشت درحالیکه دلارآمریکا/ین ژاپن نوسان و معامله بسیار پایینی داشت. 

🔹بهای نفت دیروز جهش ناگهانی داشت که پیش از ثبات دررقم 61.70 دلار به تدریج دررقم 62 دلار معامله می شود که این در پی حمله به دو تانکر در تنگه هرمز بوده است. آمریکا ایران را بابت این حمله شماتت کرده است ضمن اینکه نگرانی ها را نسبت به کشمکش های احتمالی در منطقه تشدید میکند با وجود اینکه ایران این اتهامات را رد میکند(تایمز مالی). 

🔹دلاراسترالیا و دلارنیوزلند دیروز در پی گزارشاتی و همچنین با چشم اندازی درمورد کاهش نرخ بهره در نیوزلند و استرالیا، تحت فشار قرار گرفت. 

🔹پوندانگلیس/دلارآمریکا دیروز با اعلام دور نخست از رأی گیری رهبری بعدی حزب محافظه کار، ثبات گسترده ای داشت. جانسون بیشترین حمایت را همانگونه که انتظار داشتیم دریافت کرد با 114 رأی- که به میزان چشمگیری بالاتر از نزدیک ترین رقیب او هانت(که با 43 رأی در مقام دوم قرار گرفت) است. سه فرد خوشبین به رهبری از رسیدن به این مقام بازماندند- لیدسام، هارپر و مکوی McVey. 

7 نفر باقی مانده در رأی گیری بعدی درروز سه شنبه 18 می با هم رقابت خواهند کرد. 

🔹هانوک وزیر بهداشت انگلیس طی گزارشاتی پس از 20 رأی از باقی نامزدها و خروج از دور رقابت در حال بررسی این موضوع است که بهترین راه برای به چالش کشیدن جانسون چیست(بی بی سی). 

🔹بازارها امروز بعدظهر اعلام داده آمریکا را دنبال میکنند. در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ، ما خرده فروشی آمریکا را دریافت میکنیم که بارکلیز انتظار دارد افزایش 0.6% ماهانه تدریجی ناشی از اتومبیل و فروش core شود. در ساعت14:15 به وقت گرینویچ ما داده تولید صنعتی آمریکا را دریافت میکنیم که بارکلیز رشد 0.2% را برای آن پیش بینی میکند و انتظار « ثبات تولید در مسیر ضعیف» را دارد در لبه نزولی 0.1% ماهانه.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ژوئن ۱۹ ، ۱۴:۵۳