تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۱۷ مطلب در ژانویه ۲۰۱۸ ثبت شده است

تحلیل فاندامنتال بازار ارز

جهارشنبه 31 ژانویه2018

کاهش ارزش دلار پس از برگزاری نخستین جلسه SOTU توسط ترامپ

کارنی ریاست بانک مرکزی انگلستان لحن نسبتا متمایلی به افزایش نرخ بهره را به نمایش گذاشت

تمرکز بازار بر روی نشست امروز FOMC

بازارهای دارایی و سهام آسیا افزایش های اولیه خود در طول شب گذشته را برگرداند و نرخ بازدهی اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده کمی کاهش یافت اما نزدیک به سقف های خود از آوریل 2014 به این سو باقی ماند. مذاکرات NAFTA در مونترال به پایان رسید، ایالات متحده از مذاکرات خارج نشد – دور هفتم مذاکرات برای پایان ماه فوریه برنامه ریزی شده است. دارایی ها و سهام ایالات متحده و دلار کاهش های خود را پس از برگزاری نخستین جلسه سخنرانی SOTU توسط ترامپ در واشینگتن ادامه دادند.

سخنرانی ترامپ جزییات کمی را درباره برنامه های اقتصادی خودش نظیر زیرساخت و توسعه های نیروی کار ارایه داد، اما تاکید بر روی اجرای قوانین تجارت و مهاجرت شد. در جایی دیگر خزانه داری ایالات متحده تصمیم به عدم تحمیل تحریم های جدید بر علیه روسیه گرفت. واکنش بازار مثبت بود، اما تردید درباره چشم انداز برای تحریم ها بر جای خود باقیست چرا که کنگره می تواند برای اقدام بیشتر فشار بیاورد.
در داده های دیروز، اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در ماه ژانویه کمی افزایش یافت و شاخص اعتماد مصرف کننده GfK بریتانیا پس از ماهها کاهش مداوم، 4 واحد و تا 9- برگشت (عدد قبلی 13-)، تمایلات مصرف کننده هنوز خیلی ضعیف تر از یک سال قبل است (5-) و در ناحیه منفی باقی مانده است. در جایی دیگر، GDP مقدماتی ناحیه یورو برای سه ماهه چهارم 2017 به میزان 0.6% در مقیاس سه ماهه رشد کرد (عدد قبلی 0.7% در سه ماهه سوم و دوم 2017).

کارنی ریاست بانک مرکزی انگلستان دیروز بعدازظهر سخنرانی کرد و لحن نسبتا متمایلی را به افزایش نرخ بهره به نمایش گذاشت. او اذعان داشت که تردید درباره Brexit برجای خود باقیست، اما توضیح داد که BoE به سمت ناحیه ای متعارف برای سیاست پولی، که تمرکز بطور فزاینده ای بر روی برگرداندن ثبات به تورم برای هدفگیری به سمت افقی صحیح قرار دارد حرکت می کند.

پوند دیروز بازاری پرنوسان را تجربه کرد چرا که تیترهای سیاسی داخلی شاهد شکست پوند/دلار به زیر حمایت 1.4000 بودند (سطح روانی کلیدی) پیش از آنکه جفت ارز بر سر ضعیف شدن دلار بازیابی شود. حمایت برای پوند/دلار اکنون در 1.4080 ، 1.4000 و 1.3980 قرار دارد و سطح مقاومت در 1.4350 .

تمرکز بازار به سمت نشست امروز FOMC چرخیده است، که در آن ژانت یلن آخرین نشست خود را پیش از پایان دوره اش برگزار می کند. انتظار داریم تغییری در سیاست پولی FOMC ایجاد نشود. بجای آن انتظار داریم که نشست ژانویه FOMC به مقدار زیادی اهمیت برای بازار نداشته باشد. همچنان انتظار داریم فدرال رزرو نرخ بهره را در ماههای مارس، ژوئن سپتامبر و دسامبر 25 واحد پایه افزایش دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ژانویه ۱۸ ، ۱۲:۳۷

تحلیل فاندامنتال بازار ارز
سه شنبه 30 ژانویه 2018

نزولهای تند برای پوند، چشم سرمایه گذاران به سخنرانی کارنی

پوند ریزش ها تندی را برای پایان دادن به هفته برجای گذاشت. در بازار روز دوشنبه آمریکای شمالی، پوند/دلار در قیمت 1.4035 معامله می شود، این یعنی 0.91% کاهش در روز. در بخش خبری، رویداد برای بریتانیا وجود ندارد. در ایالات متحده، مخارج شخصی تا 0.4% کاهش یافت، کمی پایین تر از پیش بینی برای 0.6% رشد. روز سه شنبه بریتانیا خالص وامهای اعطایی به افراد را منتشر می کند. در ایالات متحده شاخص کلیدی اعتماد مصرف کننده CB و جلسه SOTU ترامپ می باشد.

دلار به تلاش و تقلای خود ادامه می دهند، و پوند سوار واگن صعود شد و در ماه ژانویه 4.0% جهش کرد. هفته گذشته، پوند/دلار برای نخستین بار از ژوئن 2016 به این سو به بالای 1.43 راه یافت. دلار هیچ سودی از وزیر خزانه داری استیون نیوچین، که گفت ایالات متحده مشکلی با ضعیف بودن دلار ندارد. این نظر، ارزش دلار را با فشاری تند و زیاد به پایین راند، و پوند روز چهارشنبه 1.5% افزایش یافت.

اتحادیه اروپا پیش نویسی برای راهنما در رابطه با دوره گذار بعد از ترک اتحادیه اروپا در سال 2019 تهیه کرده است.

پیشنهاد اتحادیه اروپا حامل دعوتی برای بریتانیا جهت ثابت قدم ماندن با قوانین این اتحادیه است، از جمله آزادی حرکت، در طول دوره گذار که تا 2020 بطول خواهد انجامید. هرچند، بعید است که دولت خانم ترزا مِی بسادگی این پیشنهاد را بپذیرد. بریتانیا خواهان دوره گذار بلندتری است همینطور اظهار نظر برای اصلاح دوره گذار.

در ایالات متحده، داده های منتشر شده اخیر تولید ناخالص داخلی اشاره به رشد قدرتمند 3% یا بالاتر کرده اند. این منتج به مقداری ناامیدی در روز جمعه شده است، در حالیکه GDP مقدماتی 2.6% شده است، که پایین تر از پیش بینی برای 3.0% بود. اقتصاد این کشور در مقایسه با 1.6% در سال 2016، در سال 2017 به میزان 2.3% رشد کرده است. رشد در سه ماهه چهارم تحت تاثیر مخارج بالاتر مصرف کننده قرار گرفته بود، که منجر به یک افزایش در واردات گردید. در همین زمان، افزایش در مخارج مصرف کننده نیز تورم را تقویت کرد، در حالیکه شاخص هزینه مصارف شخصی، که برای فدرال رزرو در استفاده ترجیح دارد، 1.9% در سه ماهه چهارم افزایش یافت، که بالاتر از 1.3% در سه ماهه سوم است. اقتصاد قدرتمند ایالات متحده بخش تولید را تقویت کرده است، در حالیکه سفارشات کالاهای بادوام در ماه دسامبر به 2.9% رسید، و بالاتر از پیش بینی برای 0.6% بود. این بالاترین افزایش در شش ماه اخیر بود، و سال 2017 را سالی قابل توجه نمود. سفارشات کالاهای بادوام در سال 2017 به میزان 5.8% افزایش یافت، تندترین افزایش از سال 2011 به این سو.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ژانویه ۱۸ ، ۱۲:۵۰

چشم انداز هفتگی بازار ارز 29 ژانویه - 2 فوریه 2018

دلار به سقوط خود ادامه داد، و از سوی وزیر خزانه داری هم به آن آسیب رسید. آیا به وضعیت ثبات خواهد رسید. هفته پیش رو رویدادهای را در خود جای داده است که شامل اعلام تصمیم نرخ بهره توسط یلن از فدرال رزرو،اعتماد مصرف کننده، و NFP.
وزیر خزانه داری استیو میونچین گفت که با خروج از سالها "سیاست دلار قدرتمند"، "دلار ضعیف برای ایالات متحده مناسب است". در حالیکه او تلاش کرد تا تاثیر نظرات خود را کاهش دهد، روند نزولی کاملا واضح است. مقام بالا دست او، ترامپ رییس جمهور، نظرات متمایل به افزایش بیشتری درباره ارز داشت که به بازیابی دلار کمک کرد، اما این بنوعی کوتاه مدت نیز بود. در کنار ترسهای ناشی از جنگ ارزی که به تعرفه ها و NAFTA مربوط می باشند و با وجود پایانی سریع برای تعطیلی دولت، دلار به سختی توانست کفی برای ارزش خود بیابد. تولید ناخالص داخلی نسبتا ناامید کننده به دلار کمک نکرد. یکی از بزرگترین برندگان پوند بود، که در بحبوحه یک گزارش بدون جهت مشاغل و عدد GDP بالاتر از انتظار افزایش یافت. یورو/دلار نیز با وجود تلاش هایی برای کاهش تاثیر توسط ECB افزایش یافت. بانک مرکزی ژاپن سیاست پایین نگه داشتن نرخ بهره خود را تغییری نداد اما این به بازیابی ین کمکی نکرد. دلار کانادا در نهایت از افزایش بهای نفت خام سود برد و دلار استرالیا حرکت صعودی خودش را تمدید کرد.

دوشنبه 29 ژانویه 2018

شاخص بهای مخارج مصارف شخصی core: دوشنبه ساعت 13:30
این سنجش تورم پس از CPI منتشر می شود، اما هدف فدرال رزرو است، که این اهمیتی اضافه را به آن می دهد. core PCE در مقیاس سالانه در ماه نوامبر 1.5% بود، بالاتر از 1.4% در ماه اکتبر. شاخص بهای مصرف کننده اخیر در ماه دسامبر یک افزایش کوچک را به نمایش گذاشت: از 1.7% تا 1.8%. آیا core CPI تا 1.6% افزایش خواهد یافت؟ این می تواند به فدرال رزرو در حرکت رو به جلو با سه نوبت تغییر در نرخ بهره کمک کند. در غیر اینصورت، بی تردید ادامه خواهد یافت. پیش بینی ها برای یک افزایش 0.2% ماهانه می باشد.

سه شنبه 30 ژانویه 2018

تولید ناحالص داخلی ناحیه یورو: سه شنبه ساعت 10:00
ناحیه یورو با روند قدرتمندی در حال رشد بوده است و اکنون اولین عدد از سه ماهه چهارم 2017 را دریافت خواهیم کرد و همینطور ارقام سالانه را. رشد ناحیه یورو در سه ماهه سوم 0.6% در مقیاس فصلی بود. اکنون انتظار برای تکرار این عدد در سه ماهه چهارم می رود.

اعتماد مصرف کننده CB: سه شنبه ساعت 15:00
معیار سنجش CB از اعتماد مصرف کننده در ماه دسامبر در سطح سالمی برابر با 122.1 قرار گرفت، و با سقف های خود فاصله داشت اما هنوز نشان از اعتماد بالایی دارد. انتشار اولیه داده مشابهی توسط دانشگاه میشیگان پایین تر از انتظارات بود. داده CB نیز ممکن است دچار افت شود. یک افزایش کوچک تا 123.2 در پیش بینی ها قرار دارد.

چهارشنبه 31 ژنویه 2018

تورم استرالیا: چهارشنبه ساعت 00:30 دقیقه بامداد
استرالیا گزارش تورم خود را هر سه ماه یکبار منتشر می کند، و همین تاثیر آن را افزایش می دهد. این نوبت، این گزارش پیش از نشست RBA در اوایل فوریه انجام می شود، نخستین نشست برای سال 2018 چرا که این بانک در ماه ژانویه فعالیتی نداشته است. در سه ماهه سوم، CPI headline 0.6% در مقیاس سه ماهه افزایش یافت در حالیکه متوسط CPI تعدیل شده با 0.4% رشد در مقیاس سه ماهه درست پشت سر CPI headline قرار دارد. با وجود گزارش ناامید کننده از سوی نیوزیلند، بعنوان همسایه استرالیا، انتظارات برای رقمی بالاتر از انتظار و برابر با 0.7% برای headline و 0.5% برای متوسط تورم است.

سخنرانی ترامپ درباره وضعیت اتحاد: چهارشنبه ساعت 02:00 بامداد
جلسه سالانه SOTU مجموعه گسترده ای از موضوعات را در بر می گیرد. برای بازارهای ارزی، شنیدن اینکه آیا ترامپ برنامه سرمایه گذاری روی زیرساخت بلند پروازانه ای را پیشنهاد بدهد علاقه مند خواهد بود. این یکی از تعهدات مطرح شده در کمپین انتخاباتی اش بود که به فراموشی سپرده شده بود. پس از عدم موفقیت در تغییر لایحه سلامت و موفقیت در کاهش مالیات، اعلامیه ای بزرگ درباره زیرساخت می تواند دلار را تقویت نماید. هزینه کرد بیشتر می تواند تورم را بالاتر برده و با این وضعیت نرخ بهره برای صندوق های مالی جذاب خواهد بود.

گزارش تورم منطقه یورو: چهارشنبه ساعت 20:00
پس از آنکه ECB به توضیح نگرانی خود درباره تورم ادامه داد،که داده های جدیدی برای ماه ژانویه را دریافت خواهیم کرد. در ما دسامبر، قیمت ها 1.4% در مقیاس سالانه افزایش یافتند و coe CPI زیر 1% و در 0.9% باقی ماند، که باعث نگرانی هایی درباره این شد که تورم بالاتر هنوز در شرایط شکننده ای قرار دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ژانویه ۱۸ ، ۱۲:۲۶

تحلیل فاندامنتال بازار ارز

جمعه 26 ژانویه2018

امروز اوراق قرضه جهانی ضعیف شدند و اوراق قرضه آلمان بطور چشمگیری در برابر اوراق خزانه داری ایالات متحده ضعیف عمل کردند

اوراق قرضه جهانی امروز ضعیف شدند و اوراق قرضه آلمان بطور چشمگیری در برابر اوراق خزانه داری ایالات متحده ضعیف عمل کردند. دراگی ریاست ECB مومنتوم رشد قدرتمند EMU که یک ریسک صعودی در سال 2018 برای پیش بینی های فعلی می باشد را تایید کرد. این مومنتوم باور ECB را به بازگشت به هدف تورمی تقویت می کند. این رشد خوشبینانه و انتظارات تورمی برای آغاز ریزش جدید در اوراق قرضه حتی در صورتی که دراگی سعی کند تا نقش روند تغییرات در استراتژی ارتباطی اش را کمرنگ نماید کافی می باشد. تغییرات در منحنی نرخ بازدهی آلمان در محدوده ای بین 0.7- واحد پایه (در اوراق 30 ساله) و 5.2+ واحد پایه (در اوراق 5 ساله) قرار دارند. اوراق 2 ساله، 5 ساله و 10 ساله سطوح مقاومتی کلیدی را تست کرده اند، که به ترتیب 0.55%- ، 0.05% و 0.62% می باشند. منحنی نرخ بازدهی ایالات متحده تغییری را تجربه نکرده است و نرخ بازدهی در محدوده ای بین 1.6+ واحد پایه (در اوراق 2 ساله) و 1.2- واحد پایه (در اوراق 30 ساله) تغییر می کند.

کاهش دلار درست پیش از آغاز بکار بازار اروپا بطور موقتی از شتابش کاسته شد. یورو/دلار یک قله دوره جدید را تشکیل داد و دلار/ین تقاضای فروش در 109 را پر کرد. هرچند، مقداری آرامش به بازار بازگشته است. یورو/دلار در نیمه پایینی چشم انداز بلند مدت 1.24 قرار گرفت. دلار/ین در نزدیکی این قیمت نوسان می کرد، اما عمدتا کمی به زیر 109 متمایل بود. در کنفرانس مطبوعاتی دراگی نوسان در نرخ مبادلات را بعنوان منبع تردید خاطرنشان کرد و اینکه ممکن است بر روی شانس های دستیابی ECB به هدفش تاثیر بگذارد. ریاست ECB همچنین اشاره کرد که برخی ارتباطات در بازار ارزی در راستای آنچه در سطح صندوق جهانی پول مورد توافق قرار گرفت نبود. هرچند، این توافق برای جلوگیری از ادامه صعود یورو عمل نکرد. یورو/دلار در طول کنفرانس مطبوعاتی ECB به بالای 1.25 صعود کرد. در همین زمان، فروش دلار نیز از شتابش در دیگر کراس های دلار کاسته شد. دلار/ین به زیر 109 کاهش یافت (آیا این موقتی است؟). دلار استرالیا/دلار بالای 0.81 معامله شد. شاخص دلار با وزن معاملات انجام شده روی آن بیش از نیمی از چشم انداز بلند مدت را افت کرد (فعلا در ناحیه 88.60 قرار دارد). صعود یورو/نزول دلار تا پایان کنفرانس مطبوعاتی کاهش یافت، اما نزول دلار قابل توجه باقی ماند. در نتیجه، بانک مرکزی اروپا درباره افزایش ارزش یورو خشنود نیست، اما لفاظی های آن قادر به متوقف نمودن این افزایش نبود. در همین زمان، ضعف اساسی دلار تا سخنرانی ترامپ در داووس که فردا اتفاق می افتد بر جای خود باقیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ژانویه ۱۸ ، ۱۲:۵۱

تحلیل فاندامنتال بازار ارز

پنجشنبه 25 ژانویه2018

حرکت بدون جهت مشخص در بازارهای سهام جهانی در حالیکه دلار همچنان زیر فشار است

داده بازار نیروی کار بریتانیا با صعود خود بازار را غافلگیر کرد

تمرکز امروز بازار بر روی اعلامیه ساست پولی ECB در ساعت 12:45 دقیقه بوقت گرینویچ

بازارهای دارایی و سهام ایالات متحده دیروز جهت مشخصی در حرکت خود نداشتند در حالیکه بازار شاخص های دارایی و سهام عمدتا سقوط کردند. دلار در کل بازار ضعیف شد که بخشی از آن بدلیل موضع تهاجمی اخیر تجارت ایالات متحده و نظرات نیوچین وزیر خزانه داری بود که نشان می دهد ضعف بیشتر دلار نگرانی بانک مرکزی نیست.

پوند و رئال برزیل بهترین عملکرد را در بازار ارزی داشتند و نفت خام تا بالاترین سطح از اوایل 2015 به این سو رالی کرد چرا که کاهش موجودی ذخایر در ایالات متحده ادامه یافت.

دیروز داده بازار نیروی کار بریتانیا با صعود خود بازار را غافلگیر کرد چرا که بازار کار به میزان 102000 نفر در ماه نوامبر رشد کرد که باعث تقویت تمایلات مثبت اخیر روی پوند شد. هرچند، رشد دستمزد با وجود یک افزایش در بخش core درآمدها بدون تغییر باقی ماند.

دیروز و در طول شب گذشته روند حرکت صعودی در پوند/دلار همه را غافلگیر کرد اما تمرکز امروز با توجه به پیش رو بودن نشست ECB و این حقیقت که یورو/پوند درست بالای کف 6 ماهه در حدود 0.8690 در حال نوسان است احتمالا بر روی یورو/پوند خواهد بود.

حمایت کوتاه مدت پوند/دلار در 1.4170 قرار دارد در حالیکه سطح مقاومت آن در طول شب گذشته در 1.4328 بود. در یورو/پوند، سطح حمایت در 0.8690 و سطح مقاومت در 0.8740 قرار دارد.

دیروز پس از آنکه یک دادگاه از محکومیت فساد لولا رییس جمهور سابق برزیل حمایت کرد که این حمایت کار را برای اجرای ریاست جمهوری در سال جاری سخت تر خواهد نمود و در نتیجه دارایی های برزیلی و رئال برزیل عملکرد خوبی داشتند.

تمرکز امروز بازار بر روی نشست ECB است و شرکت کنندگان بازار بدنبال نشانه هایی از تغییرات در سیاست راهبردی پیش روی این بانک می باشند.بخش تحقیقات بارکلیز انتظار دارد دراگی سیاست پولی خود را امروز بدون تغییر حفظ کند. انتظار هیچگونه تغییری در سیاست راهبردی تا ماه آوریل و آغاز افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر نمی رود

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ژانویه ۱۸ ، ۱۲:۳۸

تحلیل فاندامنتال بازار ارز

چهارشنبه 24 ژانویه 2018

توقف در رالی بازار سهام جهانی در حالیکه دلار سقوط می کند

صعود پوند/دلار در برگشت به بالای 1.4000 در طول شب گذشته

گزارش بازار نیروی کار بریتانیا مربوط به ماه نوامبر زیر ذره بین امروز صبح بازار

رالی در سهام جهانی دیروز کمی متوقف شد و شاخص های دارایی و سهام ایالات متحده در روز بدون تغییر یا بطور مرزی در قیمت بالاتری بسته شدند. نرخ بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده سقوط کردند و دلار به کاهش ارزش خود ادامه داد و شاخص دلار (DXY) تا پایین ترین سطح در سه سال اخیر افت کرد.
کالاها روز مثبتی را داشتند که فیوچرز گاز طبیعی سردمدار این حرکت مثبت بود که بر اثر تقاضای تشدید شده ناشی از آب و هوای سردتر از انتظار در ایالات متحده حدود 5% جهش داشت.

دیروز با وجود یک افت جزیی، پیرو نظرات بارنیز مذاکره کننده ارشد Brexit از سوی اتحادیه اروپا که نشان دهنده این است بریتانیا هنوز راه حلی برای مرز ایرلند ارایه نداده است، پوند به معاملات با ثبات خود ادامه داد. پوند/دلار در طول شب گذشته با صعود خود به بالای 1.4000 بازگشت که عمدتا در نتیجه ضعف وسیع دلار بود و یورو/پوند موقعیت خود را زیر سطح حمایت اخیر در 0.8800 حفظ کرد.

حمایت پوند/دلار در 1.3900 و بعد از آن در 1.3800 قرار دارد که مقاومت آن در 1.4100 می باشد. در یورو/پوند، سطح حمایتی 0.8690 است و سطح 0.8800 بعنوان مقاومت کوتاه مدت عمل می کند.

تمرکز امروز بازار بر روی گزارش ماه نوامبر بازار کار بریتانیا خواهد بود که ساعت 09:30 دقیقه بوقت گرینویچ منتشر شد. بخش تحقیقات بارکلیز انتظار دارد رشد واقعی دستمزد در محدوده منفی باقی بماند و انتظار می رود میانگین رشد نامی درآمدهای هفتگی برابر با 2.5% شود در حالیکه نرخ بیکاری احتمالا بدون تغییر در 4.3% باقی بماند.

صبح امروز داده مقدماتی شاخص PMI ناحیه اروپا را نیز خواهیم داشت که بخش تحقیقات بارکلیز انتظار بهبود دوباره را در اعتماد کسب و کار دارد. تداوم قدرت در این داده احتمالا توجه بازار را به کنفرانس مطبوعاتی ECB که فردا برگزار می گردد معطوف می نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ژانویه ۱۸ ، ۱۳:۳۲

تحلیل فاندامنتال بازار ارز

سه شنبه 23ژانویه2018

ادامه رالی بازارهای دارایی و سهام جهانی

برخورد پوند/دلار به 1.4000 در طول شب گذشته

بانک مرکزی ژاپن طبق انتظار تغییری در سیاست پولی خود ایجاد نکرد

بازارهای دارایی سهام جهانی دیروز به رالی خود ادامه دادند که سهم های بازار سهام ایالات متحده  از آنکه سنا به توافق موقت برای پایان تعطیلی دولت دست یافت سقف های بی سابقه جدیدی را ثبت کرد. تامین مالی دولت تا 8 فوریه تمدید شد اما دلار عمدتا بیدون تغییر بود.

بازارهای دارایی و سهام آسیا طرف های آمریکایی خود دنبال کرده و در طول شب گذشته صعودی بودند، و دراین بین Nikkei 225 به سقف 26 ساله خود برخورد کرد و شاخص Hang Seng به سقفی بی سابقه دست یافت.

پوند دیروز به افزایش ارزشش ادامه داد همچنانکه سرمایه گذاران با وضعیت تطبیق بیشتر ماکرون رییس جمهور فرانسه همانطور که در یک مصاحبه در طول تعطیلات پایان هفته قبل توضیح داده بود با Brexit کنار آمدند. پوند/دلار برای نخستین بار از زمان رای گیری Brexit به این سو بالای 1.4000 معامله شده است و یورو/پوند سطح حمایت اخیر خود در 0.8880 را شکست.

سطح حمایت پوند/دلار حالا در 1.3925 قرار دارد و سطح مقاومت هنوز در 1.4000، چرا که در طول شب گذشته موفق به حفظ شکست بالای این سطح نشد. در همین حال، سطح حمایت یور/پوند در 0.8690 قرار دارد و سطح 0.8800 اکنون در نقش سطح مقاومت ظاهر شده است.

در طول شب گذشته، بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی خود را طبق انتظار تغییری نداد، اما ارزیابی خود از تورم فعلی و مورد انتظار را بالا برد. ین ابتدا بر سر خبر رالی کرد اما از آن زمان به بعد اغلب صعودهای خود را ریتریس کرده است.

بخش تحقیقات بارکلیز انتظار دارد بانک مرکزی ژاپن وضعیت تسهیلی جاری اش را تا نیمه اول 2018 حفظ کند، سپس نخستین قدمش را برای عادی سازی بهمراه تجدید نظرهایی درباره کنترل های مربوط به منحنی نرخ بازدهی در سه ماهه سوم را بردارد.

ششمین دور از مذاکرات NAFTA امروز در مونترال کانادا ادامه می یابد و یک کنفرانس خبری مشترک برای 29 ژانویه برنامه ریزی شده است. انتظار می رود دولت ایالات متحده اکنون که کاهش مالیات به تصویب رسیده و ممکن است شعله ور شدن تنش ها تاثیری بر روی بازارها داشته باشد، تمرکز خود را به سمت تجارت معطوف نماید.

در آفریقای جنوبی، به نظر می رسد ANC با خروج زوما بعنوان رییس جمهور آفریقای جنوبی موافقت کرده است. رامافوسا جانشین زوما، پیشاپیش شروع به ارایه تعهداتش برای رفع اختلال و بهبود حکومت کرده است که این بنوبه خود باعث سود بردن راند آفریقای جنوبی (ZAR) شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ژانویه ۱۸ ، ۱۳:۵۶

تحلیل فاندامنتال بازار ارز

پنجشنبه 18 ژانویه 2018

حرکات در بازارهای اوراق قرضه ایالات متحده و اروپا دیروز متعادل بودند. فیوچرز اوراق قرضه با حفظ افزایش های روز سه شنبه در محدوده ای باریک بین 160.78 و 160.97 معامله شد. هشدار بانک مرکزی اروپا درباره تاثیر بالقوه ارزش بالای یورو بر سر تورم و بنابراین درباره سیاست ECB، ممکن است در برابر نزول در نرخ بازدهی اوارق قرضه حفاظت کمک کرده باشد. نرخ بازدهی اوراق 10 ساله آلمان با کمی تغییر در 0.55% قرار داشت. اوراق بلند مدت نسبتا عملکرد بهتری داشتند. در همین زمان، اوراق بهادار خزانه داری ایالات متحده بهتر از اوراق قرضه عمل کردند. نرخ بازدهی اوراق 2 ساله یک سقف دوره ای جدید را در 2.04% به ثبت رساند. این حرکات عمدتا عوامل تکنیکال داشتند. کاپلان از مقامات فدرال رزرو از یک سناریو شامل حداقل سه نوبت افزایش نرخ بهره حمایت می کند که این ممکن است به هموار شدن راه برای نرخ بازدهی اوراق قرضه ایالات متحده در انتهای منحنی منجر شود. تغییرات اختلاف بین سیستم برابری تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا (Intra-EMU) در برابر آلمان عمدتا بین 1- واحد پایه (یونان) الی 2+ واحد پایه (ایتالیا) محدوده شده بود.

یورو/دلار در اوایل بازار آسیا در صبح روز چهارشنبه حرکت اسپایک مختصری را در جهت صعودی تا 1.23 انجام داد. این بار افزایش ایجاد شده نتوانست ثابت بماند و یورو/دلار در چشم انداز بلند مدت با فاصله زمانی کمی به سطوح پایین تر در 1.22 بازگشت. برگشت سریع برخی ویژگی های حرکت خستگی ST را داشت. دلار در کل بازار با تقاضای بهتری روبرو شد. پس از آنکه روز سه شنبه ویل روی از مقامات ECB، و کنستانتینو و نووتنی از اعضای ECB نیز هشدار دادند یک افزایش ناگهانی در یورو ممکن است تلاش های ECB برای برگردادن نرخ تورم به عدد هدف را پیچیده نماید. تورم EMU در ماه دسامبر برای عدد تورم headline در 1.4% و برای مقدار core این عدد 0.9% تایید شد. این اعداد بازار را غافلگیر نکرد، اما موضوع مطرح شده از سوی مقامات ECB را تقویت کرد. یورو/دلار عدد 1.22 را در آغاز بازار ایالات متحده تست کرد. اختلاف نرخ بهره اوراق قرضه 2 ساله ایالات متحده/آلمان تا سقف دوره ای بالغ بر 2.60% افزایش یافت. اختلاف اوراق 10 ساله با کمی تغییر در حدود 2% قرار داشت. زیان های نسبتا کم در بازارهای دارایی و سهام جهانی پس از کاهش تند بین روزی سه شنبه در وال استریت نیز شامل ریسک بیشتر،بی نظمی در نزول های ایجاد شده در دلار شد. داده محصول صنعتی ماه دسامبر ایالات متحده قدرتمند بود، اما عمدتا بدلیل رشد در صنایع سودمند و معدن بود. واکنش دلار محدود بود. یورو/دلار در نزدیکی 1.2225 معامله شد. دلار/ین در محدوده 110.75 در حال تغییر بود.

استرلینگ با توجه به تقویم اقتصادی خالی بریتانیا اساسا دنباله روی روندهای گسترده تر در یورو و دلار بود. یورو/پوند همراستا با اصلاح کلی یورو نزول کرد. این جفت ارز در حال حاضر درست بالای 0.8850 معامله می شود. پوند همچنین با فاصله از سقف سه شنبه شب معامله می شود اما سطوحی در محدوده 1.38 می تواند بعنوان نشانه انعطاف در حرکت استرلینگ لحاظ شود. ساندرز از مقامات BoE، که طرفدار افزایش نرخ بهره می باشد، شانسی برای رشد پرداخت سریعتر را مشاهده کرد. این ممکن است در طول زمان تفسیر به سرعت بیشتر افزایش نرخ بهره توسط BoE موجب شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ژانویه ۱۸ ، ۱۲:۴۴

تحلیل فاندامنتال بازار ارز

چهارشنبه 17 ژانویه 2018

حمام خون ارزهای رمزنگاری شده: بیتکوین زیر 12000$

افزایش کوچک امروز دلار یا سقوط در پوند پیرو انتشار داده تورم بریتانیا در مقایسه با ریزش در ارزهای رمزنگاری شده چیزی نبود. بیتکوین 15% نزول کرد در حالیکه Ripple در یک گام30% کاهش یافته بود. ارزش ارزهای رمزنگاری شده در روزهای اخیر با توجه به افزایش سطوح بررسی های موشکافانه از سوی ارگان های ناظر پایین مانده است، که اغلب این کاهش ها در کره جنوبی بود، جایی که دولت در حال برنامه ریزی برای کنترل معاملات در ارزهای مجازی می باشد. وزارت دادگستری ظاهرا در حال کار بر روی معاملات ارزهای رمزنگاری شده از طریق بازارهای مبادلات است. اگر لایحه در نهایت توسط مجلس ملی تصویب شود با توجه به اینکه کره جنوبی دومین بازار بزرگ جهان برای ارزهای رمزنگاری شده می باشد، خبر بدی برای بازار خواهد بود. هرچند پیشنهاداتی درباره اینکه این آغاز سقوط ارزهای رمزنگاری شده است بسیار زود می باشد.

وارن بافت سرمایه دار بزرگ پیش از این هشدار داده بود که "ارزهای رمزنگاری شده به پایانی بد خواهند رسید"، و بازتاب نشانه های بسیار اولیه این را می توان در حرکت نزولی بیتکوین مشاهده کرد. یکی باید بپرسد که آیا بیتکوین در حال حاضر در فرآیند سوسو زدن وحشیانه پیش از رسیدن به وضعیت انفجاری قرار دارد؟
این تردید در حرکت قیمت بازتاب داشته است، بیتکوین نزدیک به کف پایینی محدوده وسیع خود قرار دارد. حمایت کلیدی مبتنی بر قیمت بسته شدن که باید در برابر قیمت مقاومت کند 11400 است، سطحی قبلا حمایت و مقاومت بوده است. اگر بیتکوین/دلار این سطح را به سمت پایین بشکند، به راحتی می تواند تا سطح مهم و روانی بعدی یعنی 10000$ افت کند. زیر این سطح، جمایت بعدی 8350 اسن، که قبلا سطح مقاومت بوده است. در همین حال، مقاومت پیش رو در 12800 قرار دارد، کغ کف هفته پیش است، و بعد از آن 13430 می باشد، کف یک کندل داجی در روز دوشنبه. اگر این سطوح شکسته شوند، پس بیتکوین احتمالا به بالای سطح بازگشایی این هفته یعنی 13648 صعود نماید، در صورت تشخیص، نتیجه اش صعود خواهد بود، بویژه اگر سقف سوینگ اخیر در 13945 نیز شکسته شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ژانویه ۱۸ ، ۱۵:۲۰

تحلیل فاندامنتال بازار ارز

سه شنبه 16 ژانویه2018

رالی یورو/دلار بر سر توضیحات متمایل به افزایش نرخ بهره از سوی هانسون از مقامات ECB

به گفته تنری یرو از مقامات MPC بانک مرکزی پیش از نیاز به بالا بردن نرخ بهره "زمان کافی" در اختیار دارد

تمرکز امروز بازار بر روی تورم در حوزه یورو (آلمان، ایتالیا و ایرلند)، بریتانیا و مجارستان

دارایی ها و سهام جهانی و اوراق با درآمد ثابت دیروز شاهد بازاری کم رونق بودند، و ایالات متحده به مناسبت روز مارتین لوترکینگ بسته بود. در بازار ارزی، ضعف دلار و قدرت یوآن چین زمینه های اصلی بازار در ساعات کاری آرام آن بودند، چرا که ارزش یوآن چین پس از آنکه بوندس بانک آلمان گفت که ارز چین را به ذخایر خود خواهد افزود صعود کرد. ین با توجه به هشداری از سوی وزیر اقتصاد ژاپن درباره حرکات به شدت سریع در بازار ارزی یک صعود پنج روزه را متوقف کرد.

یورو/دلار بر سر توضیحات ارایه شده از سوی هانسون عضو هیات مدیره ECB صعودهای خود را تا فاصله نزدیکی با 1.2300 امتداد بخشید. هانسون، یک طرفدار شناخته شده افزایش نرخ بهره، افزایش ارزش اخیر یورو را بعنوان تهدیدی برای چشم انداز تورم تلقی نمی کند و گفته است بانک مرکزی اروپا در صورتیکه اقتصاد و تورم طبق انتظار توسعه یابد، ممکن است برنامه خریدهای اوراق قرضه خود را پس از ماه سپتامبر متوقف کند. این اتفاق پس از آنکه انتشار بیانیه نشست ماه دسامبر ECB رشد اشتها برای تجدید نظر وضعیت ارتباط بانک را نشان داد، که این باعث افزایش انتظارات برای این می شود که ECB ممکن است دست از سیاست بی سابقه محرک خود زودتر از زمان مورد انتظار بردارد.

تقاضا برای دلار از سوی شرکت ها و حساب های دارای اهرم حرکت سریع یورو/دلار را محو کرد، این در حالیست که یک شکست در مذاکرات ائتلافی در آلمان پس از آنکه حزب SPD بهمراه حزب CDU با اکثریت 2 به 1 مخالف با شروع مذاکرات ائتلافی رای دادند باعث کاهش قیمت یورو/دلار در زمان بازگشایی بازار لندن شد. حمایت برای یورو/دلار در 1.2200 و 1.2155 قرار دارد در حالیکه مقاومت آن در 1.2300 و 1.2350 در جای خود باقیست.

در بریتانیا، عضو تازه منصوب شده MPC، تنری یرو، توضیح داد که بانک مرکزی پیش از آنکه نیاز بالا بردن نرخ بهره را (پس از بیش از یک دهه پیش) در ماه نوامبر لحاظ کند "زمان کافی" در اختیار دارد.
هرچند، تنری یرو همچنین گفت این احتمال وجود داشت که رشد بهره وری – عامل محرک اصلی در کل اقتصاد، که می تواند به حفظ پیشرو بودن تورم نیز کمک کند، ممکن است قوی تر از پیش بینی بانک مرکزی انگلستان باشد، که ممکن است زمینه را برای افزایش مجدد نرخ بهره فراهم آورد.
پوند دیروز تقویت شد و پوند/دلار بالای 1.3800 معامله شد، اما پیش از رسیدن به مقاومت 1.3835 (کف های پیش از Brexit) متوقف شد.

امروز تمرکز بازار به سمت تورم بریتانیا معطوف شده است، جایی که ما با پیش بینی تورم 3.0% در مقیاس سالانه و 2.5% در مقیاس سالانه به ترتیب برای مقادیر headline و core در داده تورم بطور وسیعی هم راستا با انتظارات هستیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ ژانویه ۱۸ ، ۱۲:۵۷