تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۴۰ مطلب در آگوست ۲۰۱۷ ثبت شده است

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس 31 آگوست2017
آرامش بیشتر در eurusd همچنانکه دلار برگشت خود بر سر رشد gdp و nfp موسسه adp را ادامه می دهد
برگشت طوفانی دلار به زندگی
کاهش ارزش دلار در usdcad پس از بهبودی در gdp ایالات متحده و گفتگو برای اصلاحات مالیاتی



دلار برگشت طوفانی به زندگی داشت که این بواسطه رشد gdp ایالات متحده و داده بازار کار این کشور بود. همچنین، سرمایه گذاران سریعا از کنار تاثیرات اقدام اخیر کره شمالی را گذشتند همچنانکه دارایی های ایمن جذابیت خود را از دست دادند و بازارهای دارایی و سهام برگشت خود را به نمایش گذاشتند.
جریانات ریسک گریزی در حال تبدیل شدن به رویدادی کوتاه مدت می باشد و ثابت می کند که فرصتهای بی نظیری برای ریسک پذیری در اختیار سرمایه گذاران می گذارد. دور اخیر ریسک گریزی طی ضربان مشخصی به پایان رسیده بود چرا که سرمایه گذاران همانطور که مخالف تشدید اقدامات نظامی در کره شمالی بودند به روی هم انباشتن سیاست دلپذیر بانک مرکزی ادامه می دهند.
همچنین، نبود محرک هایی از سوی ترامپ و پاسخ های حساب شده بیشتر از سوی کاخ سفید بیشتر به سوی نفت مشاهده شد و عصبانیت سرمایه گذار را خواباند. در کل بازارها به سرعت آرامش خود را دوباره بدست آوردند.
طوفان هاروی همچنان ردپای کثیف خود را با در هم کوبیدن جنوب شرق تگزاس و اجتماعات ساحلی لوئیزیانا ادامه می دهد ضمن اینکه بطور منفی بر روی تقاضای نفت خام از سوی قبل صنعت پتروشیمی ایالات متحده تاثیر می گذارد. بنابراین در حالیکه بهای حق العمل کاری برای تولید سوخت خودرو افزایش می یابد، بهای wti به سقوط خود ادامه می دهد چرا که محل های کمتری برای افزایش فرآیند تولید سوخت خودرو در دسترس می باشد.
اما بطور فزاینده ای برای معامله گران، کاهش ناشی از طوفان هاروی سطح کاملا جدید از بحث ها در رابطه با مرحله نهایی سقف بدهی را الهام بخشید بعنوان اینکه چگونه دولت ایالات متحده نیازهای کمک فدرال را در میان بحث ها درباره سقف بدهی برآورده خواهد کرد. اما منطق باید اینطور دیکته کند که اقدام برای عدم اثبات افزایش سقف بدهی اثباتی برای یک خودکشی سیاسی برای آنهایی خواهد بود که با توجه به عنصر انسان دوستانه بحران طبیعی اخیر در مخالفت می باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ آگوست ۱۷ ، ۱۳:۰۶

تیترهای داغ و تحلیل روزانه، پنجشنبه 31 2017August

• ادامه برگشت دلار بر سر داده های ایالات متحده؛ کاهش انرژی یورو برای ادامه مسیر
• بازیابی پوزیشن های زیان دیده توسط دلار

افزایش ارزش دلار بدلیل افزایش شدید GDP

نشانه هایی از بیدار شدن طلا همچنانکه GDP به سمت بالا تجدیدنظر شد
طلا حرکات کوچکی در ساعات کاری روز چهارشنبه از خود نشان داد. در معاملات آمریکای شمالی، طلای اسپات در قیمت 1309.06$ معامله می شود، یعنی 0.03% نزول در روز کاری. در خبرهای اقتصادی، GDP مقدماتی یک افزایش قدرتمند 3.0% را برجای گذاشت که بالاتر از پیش بینی ها برای 2.7% رشد بود. خبرهای مثبت بیشتری از سوی اشتغال در کار بود، چرا که NFP موسسه ADP تا 237000 نفر جهش داشت، که پیش بینی ها برای 185000 نفر را در هم شکست. روز پنج شنبه، ایالات متحده آمار مدعیان بیکاری را منتشر می کند.

نشانه های تغییرات کوچک پوند ضمن جهش در GDP
پوند به هفته بدون رویداد خود ادامه می دهد. در بازار روز چهارشنبه آمریکای شمالی، این جفت ارز در قیمت 1.2914 معامله می شود، که 0.04% در روز کاهش یافته است. در خط خبری، استقراض خالص بریتانیا به افراد تا 4.8 میلیارد پوند کاهش یافته است، که از پیش بینی ها برای 5.3 میلیارد پوند عقب مانده است. این سومین ماه از رقم پایین را مشخص کرده است. در ایالات متحده، GDP مقدماتی با یک افزایش 3.0% تند و پرشیب بازار را تحت تاثیر خود قرار داد و بالاتر از پیش بینی ها برای 2.7% ظاهر شد. خبرهای مثبت بیشتری در بخش اشتغال وجود داشت، چرا که آمار NFP موسسه ADP با درهم کوبیدن پیش بینی ها برای 185000 نفر تا 237000 نفر جهش داشت. در ادامه روز چهارشنبه، ژاپن تولید صنعتی خود را منتشر کرد، که بازار آماده یک کاهش 0.4% بود. روز پنج شنبه، میزبان رویدادهای کلیدی در ایالات متحده می باشد که مهمترین آنها مدعیان بیکاری این کشور می باشد.

سرمایه گذاران نگرانی ها درباره کره شمالی را کنار گذاشتند
وقتی به بازار دارایی و هام می رسیم، استراتژی "نوسان را بفروش، دره ها را بخر" برای مدتی ذهنیت سرمایه گذار بوده است. به نظر می رسد پس از آنکه سرمایه گذاران تردید در بازار را که در ساعات اولیه صبح روز سه شنبه پیرو خبری که کره شمالی یک موشک را بر فراز ژاپن شلیک کرده بود،ایجاد شده بود را کنار گذاشتند،و این ذهنیت در حال تقویت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ آگوست ۱۷ ، ۱۲:۵۰

تحلیل فاندامنتال بازار فارکس 30 آگوست2017

صعود وسیع دارایی ها و سهام آسیا چرا که نگرانی های ژئوپولتیکال متعادل شده است
کاهش eurusd پس از شکست سطح 1.2000 طی دیروز برای نخستین بار از سال 2015 به این سو
ادامه ناامیدی از سوی داده های بریتانیا در حالیکه داده های اقتصادی ایالات متحده و اروپا همچنان قدرتمند در جای خود قرار دارند



بازارهای دارایی و سهام آسیا بطور وسیعی صعودی بودند، که این در راستای تمایلات ریسک پذیری وسیع تر حاکم بر بازار بود. پاسخ سنجیده ترامپ ریاست جمهور ایالات متحده به پرتاب موشک کره شمالی و توضیحات ارایه شده از سوی کیم جونگ اون نشان داد که تنش های ژئوپولتیکال کاهش خواهد یافت. دارایی های ایمن از جمله ین و طلا عقب نشینی کردند؛ usdjpy در طول شب گذشته 2% رالی کرد.
Eurusd سطح کلیدی مقاومت 1.2000 را برای نسختین بار از سال 2015 به این سو شکست، جمع آوری سود معامله گران در روند صعود منجر به ریزش به زیر 1.1950 شد چرا که تنش های ژئوپولتیکال آرام گرفت. معامله گران موسسه بارکلیز سطح 1.1909 (به نقل از بلومبرگ سقف قبلی سال 2017) را بعنوان سطح حمایت بعدی و سطح مقاومت را در 1.2000 می بینند. همچنین در راستای لحن تقاضای موجود برای دلار، gbpusd در طول شب گذشته پس از معامله شدن در جهت صعودی پیرو این خبر که بازار کار موضع حزب رسمی خود را تغییر داده است و بدنبال یک توافق گذرا و باقی ماندن در تک بازار می باشد، تا 1.2979 (سقف قیمتی به نقل از بلومبرگ) طی دیروز ریزش کرد.
دیروز در انتشار اخبار، بهای مسکن بریتانیا یک سقوط 0.1% را از جولای تا آگوست به ثبت رساند، که نرخ سالانه نزول را از 2.9% تا 2.1% در ماه جولای کاهش داد. در حالیکه رشد اشتغال قوی بوده است، بخش تحقیقات فکر می کند رشد دستمزد واقعی آرام نشان می دهد فعالیت بازار مسکن کم رونق باقی خواهد اند.
در جایی دیگر، اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در ماه آگوست تا 122.9 افزایش یافت که رشد ماههای قبلی را ادامه می بخشد، و بهای مسکن ایالات متحده با رشد0.1% در مقیاس ماهانه افزایشی متعادل را در ماه ژوئن به ثبت رساند. در فرانسه، مصرف کالای خانوارها در ماه جولای به میزان 0.7% برگشت، که عامل این رشد خریدهای انجام شده کالاهای تولیدی می باشد، ضمن اینکه کاهش ثبت شده ماه قبل را از بین برد.
امروز تمرکز بازار بر روی داده اعتماد ناحیه اروپا و gdp سه ماهه دوم (انتشار نوبت دوم) می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آگوست ۱۷ ، ۱۵:۱۳

تیترهای داغ و تحلیل روزانه چهارشنبه 30 2017August


• حرکت جانبی دلار کانادا در بازار آسیا
• ضعف در حرکت فرانک سوییس، پیش از انتشار داده های کلیدی در سوییس
• کاهش ارزش معاملات ین ژاپن در ساعات صبحگاهی
• سقوط عافلگیر کننده شاخص مسکن NHP بریتانیا
• افزایش غیرمنتظره شاخص اعتماد مصرف کننده آلمان تا بالاترین سطح از اکتبر 2001 به این سو در ماه سپتامبر
• کاهش مجوزهای ساخت استرالیا در ماه جولای

ادامه کاهش بهای نفت خام در حالیکه طوفان به خروش خود ادامه می دهد

• اشباع در عرضه نفت خام وضعیت تانکرهای پهلو گرفته در ساحل و در انتظار باز شدن پالایشگاه را بدتر می کند
• داده های هواشناسی نشان می دهد طوفان ممکن است ناحیه پالایشگاهی لوئیزیانا را هدف قرار بدهد
• ارقام موجودی نفت خام EIA را که امروز منتشر می شود زیر نظر داشته باشید
بهای نفت خام در طول شب گذشته زیر فشار نزولی باقی ماند چرا که آسیب جاری حاصل از سیل در تگزاس و سواحل خلیج، به ویران کردن در میان پالایشگاه ها ادامه می دهد. متعاقبا، آنچه که بطور بالقوه گران ترین در یک دهه اخیر نامیده می شود، به شدت در حال تاثیرگذاری بر روی عملیات پالایشگاهی در سرتاسر ایالات متحده می باشد. در حقیقت، اگر بارندگی و سیل به حرکت خود طبق پیش بینی ها ادامه دهد، ما ممکن است شاهد تاثیرات بیشتری برای تولید سوخت خودرو در نواحی وسیع تری از جنوب باشیم. متعاقبا، ممکن است کاهش قیمت بیشتری را برای طلای سیاه در گزینه های موجود در روزهای پیش رو داشته باشیم.

بارانهای هاروی بهمراه داده مثبت موجودی نفت خام ایالات متحده
نفت خام همچنان در دونیمه بازی می کند، یک نیمه واکنش مثبت برنت به داده موسسه API درباره موجودی ذخیره نفت خام ایالات متحده، و WTI در نیمه دیگر با ادامه ضعف در حالیکه طوفان هاروی تعطیلی پالایشگاه ها را تهییج کرد و ایالات متحده را بدون هیچ ادعایی درباره نفت خودش باقی گذاشت.

احیای دلار به آرامی پیش از داده مشاغل بخش خصوصی

طوفان هاروی و نگرانی ها درباره سیاست پولی Fed همچنان ارزش دلار را پایین نگاه می دارد
دلار مشتاقانه در انتظار انتشار داده اشتغال است تا روند منفی خود را در برابر ارزهای اصلی برگرداند و به ماه ششم سقوط پایین ببخشد. نگرانی ژئوپولتیکال پس از تست موشکی کره شمالی بر فراز شمال ژاپن افزایش یافت در حالیکه در ایالات متحده آسیب طوفان هاروی هنوز بطور کامل ارزیابی نشده است اما ممکن است یکی از پرهزینه ترین طوفان ها در تاریخ ایالات متحده باشد. CB نتایج بررسی شاخص اعتماد مشتری خود با عدد 122.9 واحد منتشر کرد. بهبودی از ماه گذشته به این سو یک افزایش در خوش بینی از سوی مصرف کنندگان ایالات متحده را نشان می دهد. اخبار به تنهایی برای شکستن دلار روند نزولی ارزش دلار در برابر ارزهای اصلی کافی نبود، اما گپ موجود را پیش از انتشار داده مشاغل بخش خصوصی پر کرد.

توقف در حرکت دلار
دلار یک سه شنبه برگشتی قدرتمند را بر سر نشانه های از اقتصاد مثبت را به اجرا گذاشت. فرانک سوییس بهترین عملکرد را در روز سه شنبه داشت در حالیکه ین ژاپن با تاخیر این عملکرد را داشت. خرده فروشی ژاپن خبر بعدی است که منتشر می شود. طلا و نقره دیروز به اهداف قیمتی خود رسیدند.

 ادامه رالی طلا بر سر عصبانیت کره شمالی
طلا به صعودهای خود در برابر دلار ادامه می دهد، و برای سومین روز متوالی صعود کرده است. در معاملات آمریکای شمالی، طلای اسپات در قیمت 1314.58$ معامله می شود، با 0.35% افزایش طی دیروز. در خبرهای اقتصادی، شاخص اعتماد مصرف کننده CB تا 122.9 بهبود یافت، بالاتر از پیش بینی ها برای 120.9 واحد. روز چهارشنبه ایالات متحده دو خبر کلیدی را منتشر خواهد کرد – تغییرات NFE توسط موسسه ADP و GDP مقدماتی برای سه ماهه دوم. بازارها انتظار یک افزایش قدرتمند 2.7% را برای GDP دارند، و یک عدد غافلگیر کننده می تواند تاثیر قوی بر روی قیمت طلا بگذارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آگوست ۱۷ ، ۱۱:۴۱

تیترهای داغ و تحلیل روزانه سه شنبه 29 2017August

 • ارزش بالاتر معاملات دلار استرالیا در صبح امروز
• افزایش مرزی ارزش معاملات یورو پیش از انتشار داده اعتماد مصرف کننده GfK آلمان
• دور سوم گفتگوهای Brexit در بروکسل در جریان است
• برگشت ین ژاپن در بازار آسیا
• کمی افزایش در ارزش معاملات فرانک سوییس در صبح امروز
• افزایش ارزش معاملات دلار کانادا در صبح امروز

آیا یورو به رالی خود ادامه خواهد داد؟
• حرکت خزنده قیمت به سمت سطح 1.20
• RSI در نزدیکی سطوح بیش خرید
• مراقب دوره حرکت میانه قیمت پیش از آنکه شکست 1.20 منجر به افزایش سریع قیمت شود باشید
یورو طی چند هفته گذشته به حرکت خزنده خود به سمت بالا ادامه داد چرا که این جفت ارز یک سقف جدید برای سال جدید شکل داده است. بخش اعظم فشار صعودی مربوط به اقتصاد ضعیف ایالات متحده بوده است که باعث تحریک جریانات خروج سرمایه از دلار شده است و این با خود مقداری شرایط قوی برای EURUSD بارمغان آورده است. هرچند، باید مشاهده شود که آیا این جفت ارز می تواند به سطح روانی 1.20 هجوم ببرد، که در روزهای پیش رو مانند مقاومتی خنثی عمل خواهند کرد.


افزایش قیمت طلا و ین بر سر تست های موشکی کره شمالی

فروش مجدد دلار و تست موشکی کره شمالی قیمت طلا و نقره را فوق العاده بالا برد.
افزایش قیمت طلا در اوایل بازار آسیا، با جهش از 1310 تا 1325 در یک پله چرا که کره شمالی یک تست موشکی را انجام داد که از روی آسمان ژاپن عبور کرد. طلا از زمانی که USDJPY و Nikkei مقداری از زیان های خودشان را جبران کردند اما هنوز در قیمت 1318.00$ و با 0.60% صعود در روز قرار دارد. ریسک گریزی پیرو تست موشکی صبح امروز باید شاهد این باشد که طلا در هر پولبک و عقب نشینی از این سطوح مورد تقاضا قرار بگیرد.

درست همانطور که طوفان هاروی تیترهای خبری را با آسیب بیشتر زدن به طرفداران صعود دلار از طریق کاهش مستمر امیدها برای یک افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر ربوده است، ارزش دارایی های ایمن پس از آنکه در خبرهایی از سوی ژاپن مبنی بر این منتشر شد که کره شمالی یک موشک را در مسیر ژاپن شلیک کرده و از آسمان جزیره هوکایدو عبود کرده و حدود 1000 کیلومتری شرق ژاپن فرود آمده است ارزش دارایی های ایمن افزایش یافت. هر دو معاملات پرمیوم خرید در طلا و نقره به اهداف نهایی خود برخورد کرد (طلا از نقطه ورود 1222$ تا 1300$ و نقره از نقطه ورود 15.90$ تا قیمت نهایی 17.5$ ). نمودار زیر قویترین و ضعیف ترین ارزها/فلزات را از ساعت 10 صبح بوقت لندن نشان می دهد.


رویاهای نفت خام و نفت خام شیرین از این موارد تشکیل شده اند

بخت و اقبال معکوس برای نفت خام بهمراه حمایت از برنت توسط اوپک، و طوفان هاروی در حال از کاهش بهای WTI می باشد.
نفت خام WTI در طول شب گذشته به میزان 2.60% سقوط کرد در حالیکه فیوچرز سوخت خودرو 3.50% طی حرکتی مخالف بصیرت افزایش یافت. آنچه وال استریت بطور واضح در حال تاثیر گرفتن از آن است از آنجاییکه تاثیرات سیل و طوفان هاروی آشکار شده است، این می باشد که ایالات متحده مقدار زیادی نفت خام در اختیار دارد، و مشکل پالایش و تبدیل آن به محصولات قابل استفاده و سپس انتقال آن به جایی که نیاز است می باشد. این شاید مزیت آن نسبت به پالایشگاههای آسیای را بخوبی ثابت کند، کشوری که ظرفیت پالایش فوری قابل دسترس دارد، باید این ظرفیت در تگزاس و لوئیزیانا برای مدت زیادی از مدار خارج شود. با داشتن پالایشگاههایی در آسیا که بطور ناگهانی برای تامین سفارشات سوخت خودرو و جت جهت حمل و تحویل به ایالات متحده مورد نیاز می باشد.


کاهش ارزش دلار کانادا در USDCAD در روز دوشنبه پیش از انتشار داده اشتغال ایالات متحده

دلار کانادا هفته خود را در محدوده حرکتی باریکی در برابر دلار آغاز کرد. طوفان هاروی به ویران کردن خود در تگزاس ادامه می دهد و به بخش انرژی آسیب رسانده است چرا که پالایشگاه ها را مجبور به بستن کرده و قیمت سوخت خودرو را افزایش داده است. دلار در نزدیکی پایان روز کاری دوشنبه یک برگشت را ترتیب داد و در تقویم اقتصادی بدنبال حمایت بیشتری می گردد. ترامپ نیز یک توییت ارسال کرد که طی آن رویکرد NAFTA توسط کانادا و مکزیک را بسیار مشکل خواند. نخست وزیر کانادا جاستین ترودیو درباره توضیحات ترامپ در روز دوشنبه که می گفت چیز جدیدی وجود نداشت صحبت کرد و وعده ماندن در میز مذاکره را برای مدرن سازی این توافق داد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آگوست ۱۷ ، ۱۱:۳۴

تحلیل فاندامنتال بازار ارز 28 آگوست2017

رشد دستمزد در ایالات متحده همچنان بعنوان بخشی گمشده در اقتصاد این کشور
مذاکرات Brexit
آیا طلا در نهایت به سطح 1300$ نفوز خواهد کرد؟

روز جمعه یورو س از امتداد بخشیدن به صعودهای خود تا یک سقف 2.5 ساله و نزدیک شدن به سطح روانی 1.2 اغلب تیترهای خبری را بخود اختصاص داد. این ارز بیش از 13.4% از زمان آغاز سال جدید رشد کرده است، و معامله گران بسیاری بدنبال یک سیگنال برای بستن معاملات خرید خود در یورو هستند.
سرمایه گذاران احتمالا پیشاپیش تاثیرات "کاهش تدریجی" توسط ECB در ماه سپتامبر را پیشخور کرده اند، اما سوال بزرگ اینجا باقی می ماند که آیا یورو قادر به امتداد بخشیدن افزایش های خود از سطوح فعلی می باشد، یا اینکه یک اصلاح کوتاه مدت را آغاز خواهد نمود؟ ما بر این باوریم پاسخ این سوال در داده های ایالات متحده در این هفته نهفته است. وقتی به رفتار اوراق قرضه این کشور نگاهی می اندازیم، اختلاف بین اوراق قرضه 2 و 10 ساله از 7 جولای به این سو کاهش یافته و در حال حاضر در 0.83 واحد پایه قرار گرفته است، که خبر خوبی برای دلار نیست.
بدون داشتن هیچ داده مهمی در تقویم این هفته و بسته بودن بازارهای بریتانیادر طول امروز، معامله گران استرلینگ در انتظار انتشار نتایج دور جدید گفتگوهای بین بریتانیا و اتحادیه اروپا هستند. فعلا، نشانه ای از پیشرفت در کار نیست و نظرات متفاوت دیوید دیویس منشی گفتگوهای Brexit و مایکل بارنیز همتای اروپایی اش نشان می دهد کار زیادی لازم است تا هر دو طرف را به توافق برسانند. هرچند پوند بنظر می رسد در وضعیت اشباع فروش قرار دارد، این احتمال وجود دارد که تا زمان به واقعیت پیوستن تحولات مثبت زیر مقداری فشار باقی بماند.
طلا روز دوشنبه در قیمتی بالاتر در حال معامله است، و بنظر می رسد طرفداران صعود طلا در تلاشی دیگر قرار دارند تا قیمت 1300$ را به سمت بالا بشکنند. داده های منتشر شده از سوی CFTC ایالات متحده نشان داد معامله گران به افزودن بر معاملات خرید خود بعنوان دارایی های با بازده ادامه داده اند و هنوز هم در حال عرضه بسیار کمی هستند تا سرمایه گذاران را ترغیب کنند. هرچند ما فکر می کنیم سیاست های ایالات متحده نقش قابل توجهی را در حرکت بعدی طلا ایفا خواهد نمود. سقف بدهی و توافق Nafta در میان مواردی قرار دارند که باید به دقت زیر نظر گرفته شوند. اگر طلا مومنتوم بدست بیارود و قادر به بستن هفته در قیمتی بالاتر از 1300$ گردد، ما بر این باوریم که یک حرکت دیگر به سمت بالاتر را شاهد خواهیم بود، بهمراه پتانسیل تست سقف های 2016 در حول و حوش 1.375$.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آگوست ۱۷ ، ۱۴:۱۱

چشم انداز رویدادهای اقتصادی هفتگی بازار فارکس  28 آگوست تا 1 سپتامبر 2017

دلار در کل هفته آخر ماه آگوست از تمامی رقبای خود عقب ماند. داده جدید GDP ، اعتماد مصرف کننده و NFP ایالات متحده در تقویم این هفته قرار دارند. مهمترین عناوین تقویم تقدیم شما می گردد.
یلن درباره سیاست پولی در سخنرانی خود در جکسون هیل صحبتی به میان نیاورد و این باعث کاهش ارزش دلار شد. میزان فروش خانه های نوساز و همینطور خانه های موجود و دست دوم پایین تر از انتظارات ظاهر شدند، اما خیلی هم خراب نبودند. با وجود همه اینها بهمراه مشکلات جاری ترامپ، دلارمقداری از ارزشش کاسته شد. در اروپا، بررسی کسب و کارها جهت مشخصی را نشان نداد، اما شاخص های PMI اغلب افزایش یافتند. سطوح پایین GDP بریتانیا مورد تایید قرار گرفت و این کمکی به پوند نکرد. EURGBP به بالاترین سطح از سال 2009 به این سو دست یافت. دلار استرالیا و کانادا در برابر دلار رشد کردند. آیا اکنون ولاتیلیتی افزایش خواهد یافت؟


اعتماد مصرف کننده CB: سه شنبه ساعت 14:00

سنجش اعتماد مصرف کننده CB در ماه جولای با افزایش تا 121.1 واحد همه را غافلگیر کرد. یک رشد جهشی در میزان اعتماد در گزارش موازی که توسط دانشگاه میشیگان تهیه می شود نیز مشاهده شده است. آیا شاهد صعودی دیگر در این نوبت خواهیم بود؟ اکنون پیش بینی برای 120.3 می باشد.

NFP موسسه ADP: چهارشنبه ساعت 12:15
ADP عرضه کننده نرم افزار حقوق بگیران گزارش مشاغل خود را برای بخش خصوصی منتشر می کند و همیشه بر روی بازارهای تاثیر می گذارد. ارقام منتشر شده همیشه با گزارش رسمی توسط BLS همبستگی ندارد، اما همچنان زیر نظر قرار دارند. افزایش 178000 نفری در ماه جولای مشاهده شده است. افزایشی مشابه برابر با 186000 شغلی پیش بینی شده است.

GDP ایالات متحده (انتشار نوبت دوم): چهارشنبه ساعت 12:30
اقتصاد ایالات متحده به "سطوح عادی" رشد خود در سه ماهه دوم برابر با: 2.6% مطابق با انتشار عدد اول بازگشته است. اکنون ما دومین پیش بینی برای این سه ماهه را دریافت می کنیم. سه ماهه اول 2017 و 2016 رشد بالاتر از انتظاری را تجربه نکردند، تا حداقل بگوییم: زیر 2% بودند. انتظار یک افزایش تا 2.7% در نوبت دوم انتشار می رود.

CPI منطقه اروپا: پنج شنبه ساعت 9:00
پس از سخنرانی ماریو دراگی در جکسون هول، او داده های مهمی را دریافت خواهد کرد. در ماه جولای، تورم headline در 1.3% قرار داشت، طبق انتظار، اما core CPI تا 1.2% برگشت، که رقمی تشویق کننده و دلگرم کننده بود. اکنون ما ارقام مقدماتی را برای ماه آگوست دریافت می کنیم. پیش بینی می شود CPI تا 1.4% سالانه افزایش یابد در حالیکه core CPI انتظار می رود بدون تغییر باقی بماند.

GDP کانادا: پنج شنبه ساعت 12:30
کانادا رشد قدرتمندی را فعلا در سال 2017 تجربه کرده است. انتشار منحصربفرد داده GDP کانادا در مقیاس ماهانه دیدگاهی بروز از اقتصاد این کشور عرضه می کند. اکنون انتشار عدد ماه ژوئن نتیجه سه ماهه دوم است. بنابراین ما ارقام سه ماهانه را دریافت خواهیم کرد. در ماه می، اقتصاد این کشور از یک نرخ رشد قدرتمند 0.6% بهره برد. اکنون پیش بینی برای نرخ رشدی کمتر برابر با 0.1% می باشد.

Core PCE ایالات متحده: پنج شنبه ساعت 12:30
شاخص Core PCE سنجش مورد علاقه Fed از تورم است، حتی با اینکه انتشار این عدد نسبت به CPI با تاخیر انجام می شود. پس از آنکه core CPI بدون تغییر در 1.7% سالانه باقی ماند، core PCE احتمالا در 1.4% سالانه قرار بگیرد. یک افزایش 0.1% اکنون پیش بینی می شود. توجه کنید که این گزارش شامل هزینه کرد و درآمد شخصی نیز می باشد.

میزان پیش فروش مسکن در ایالات متحده: پنج شنبه ساعت 14:00
سطح پیش فروش مسکن وابسته به تراکنش نهایی در ماه ژوئن 1.5% افزایش داشته است. ما اکنون ارقام ماه جولای را دریافت خواهیم کرد. این گزارش تاثیر کوچکی در ابتدای سال داشته است اما بنظر می رسد تاثیر در حال رشدی در ماههای اخیر داشته باشد. احتمال یک افزایش 0.6% وجود دارد.

شاخص PMI تولیدی موسسه Caixin چین: جمعه ساعت 1:45
چین دومین اقتصاد بزرگ دنیاست، و رشد این کشور تاثیر وسیعی بر روی کل دنیا دارد. موسسه Caixin دیدگاه مستقلی از اقتصاد این کشور را از طریق شاخص رو به جلوی خودش ارایه می کند. در ماه جولای، این شاخص بالاتر از انتظارات ظاهر شد، برابر با 51.1 واحد. یک کاهش جزیی تا 51 اکنون پیش بینی می شود.

حقوق بگیران بخش غیرکشاورزی ایالات متحده: جمعه ساعت 12:30
این جمعه نخستین جمعه ماه و همچنین نخستین روز ماه است. این بدان معناست که شاخص های PMI موسسه ISM هنوز در دسترس نیست. با اشاره به نکات کمتر، می توانیم واکنش پرنوسانی را شاهد باشیم. فدرال رزرو آماده آغاز کاهش ترازنامه خود در نشست ماه سپتامبر می باشد و نتیجه گزارش آن را تغییر نخواهد داد. با این وجود، تقدیر و سرنوشت افزایش نرخ بهره بعدی مشخص نیست. در ماه ژوئن، اقتصاد این کشور 209000 شغل افزود و دستمزدها 0.3% ماهانه و 2.5% سالانه افزایش یافتند. در حالیکه این افزایش در راستای گزارشهای قبلی بودند، فشاری بر روی دستمزد وجود ندارد. آیا اکنون شاهد آن خواهیم بود؟ انتظارات برای یک افزایش 180000 شغلی بدون تغییر در نرخ بیکاری که در 4.3% قرار دارد است. انتظار می رود دستمزدها 0.2% ماهانه افزایش یابند.

شاخص PMI تولیدی موسسه ISM ایالات متحده: جمعه ساعت 14:00
با وجود اینکه این داده پس از NFP منتشر می شود، وضعیت بخش تولید هنوز مورد توجه و علاقه است. رقمی دلگرم کننده برابر با 56.3 در ماه ژوئن مشاهده شده است. اکنون احتمال عددی مشابه داده می شود. یک افزایش کوچک تا 56.5 انتظار می رود.


تمام ساعات بر اساس زمان بین المللی گرینویچ (GMT) می باشد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آگوست ۱۷ ، ۱۳:۴۲

تیترهای داغ و تحلیل روزانه دوشنبه 28 August

بازار اروپا: نوسان در دارایی ها و سهام آسیا اوایل روز دوشنبه

دارایی ها و سهام آسیا اوایل روز دوشنبه دچار نوسان شدند چرا که شرکت کنندگان بازار پس از آنکه روسای بانکهای مرکزی ایالات متحده و اروپا نشانه های تازه ای از سیاست های خودشان را ارایه نکردند، در تلاش برای یافتن جهت حرکت بازار بودند. فیوچرز سهام ایالات متحده سقوط کردند چرا که سرمایه گذاران برای آسیب ایجاد شده از سوی طوفان گرمسیری Harvey در مراکز پالایشگاهی ایالات متحده اهمیت قایل شدند.
AUDUSD هفته خود را ضعیف آغاز کرد اما زود خودش را جمع و جور کرده و کمی قدرت گرفت. دلار استرالیا صعود کرد تا 25 پیپ از کف اولیه خود در برابر دلار بر جای بگذارد ضمن اینکه در حدود قیمت 0.7950 متوقف شد. در حال حاضر قیمت مجددا تا 0.7930 کاهش یافته و 20 پیپ از سقف تشکیل شده سقوط کرده است. NZDUSD الگوی حرکتی مشابهی را دنبال کرد چرا که در حال حاضر مشاهده شده است که در قیمت 0.72350 قرار دارد.

اختلال در تولید نفت خام ونزوئلا بدلیل بارانهای Harvey

طوفان هاروی همچنان موقعیتی خراب را حفظ کرده است اما داستان واقعی ممکن است این باشد که ایالات متحده در حال سخت تر کردن شرایط برای ونزوئلا است و این کشور را به مرز ورشستگی نزدیکتر کرده است.
امروز صبح توجه کل بازارها معطوف طوفان هاروی شده است چرا که بازارهای نفتی با تاثیر این طوفان بر روی تولید نفت خام ایالات متحده و ظرفیت پالایشگاههای این کشور کنار آمده اند. بنظر می رسد که اکنون سیل نگرانی اصلی است بهمراه 76 سانتیمتر بارندگی باورنکردنی در ناحیه هیوستون. جزییات آسیا واقعی همچنان سطحی و نامشخص است، اما آنچه می توان از روی اطمینان گفت این است که شاید آسیاب معنی دار و بلند مدتی به ظرفیت پالایش تگزاس وارد شده باشد.

روند ثابت رشد اقتصادی جهانی

میزان فروش خانه های نوساز و خانه های موجود و کالاهای بادوام مهمترین داده های تقویم اقتصادی این هفته بودند. داده های جدید بخش مسکن بر این موضوع تاکید کرد که موجودی پایین در حال محدود کردن فعالیت فروش است. سفارشات کالاهای بادوام به بهبودی تدریجی خود ادامه می دهد، اگرچه مقدار headline این داده طبق انتظاری که می رفت کاهش یافت چرا که سفارشات هواپیما دچار نوسان شدند.
خانه های نوساز یک افت ماهانه 9.4% را در ماه جولای تا 571000 واحد برجای گذاشت، اما عدد ماه ژوئن با 20000 واحد تجدیدنظر صعودی تا 630000 افزایش یافت. در حالیکه 9.4% در یک ماه چشمگیر است، متاسفانه فروش خانه های نوساز دچار نوسان شده است و افزایش ها و کاهش های صورت گرفته بی سابقه نیستند. عدد ماه جولای بیشتر به سمت نوسان متمایل بود، و روند موجود در فروش خانه های نوسازبا ثبات و صعودی باقیمانده است. طبق بررسی آماری انجام شده توسط سازنده مسکن بنام NAHB/Wells Fargo بنظر می رسد تقاضا برای خانه های نوساز در حال بهبودی بیشتری است، که قدرتمندانه در ماه آگوست افزایش یافت. نوسان ماه جولای در میزان فروش مقداری فشار را از روی موجودی مسکن کاسته است، چرا که میزان عرضه مسکن در این ماه افزایش یافته است. اغلب موجودی افزایش یافته خانه نوساز برای فروش یا در مرحله ساخت قرار دارد یا هنوز آغاز نشده اند. بعلاوه، میزان فروش خانه هایی که هنوز ساخت آنها آغاز نشده برای این ماه صعودی بود. این نشان می دهد که تقاضا همچنان قدرتمند است، و کمبود خانه های موجود در بازار نیاز برای توسعه خانه های جدید را تقویت می کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آگوست ۱۷ ، ۱۲:۵۷

جریانهای سرمایه بین المللی در جستجوی بالاترین بازگشت سرمایه برپایه نرخ بهره تعدیل شده بر اساس تورم می باشند، که باعث ایجاد تقاضا برای ارزهای با نرخ بهره بالا و صعود نرخ تبادل آن ارزها می گردد.
پول و سرمایه وقتی به جریان خواهد افتاد که بتواند بالاترین بازگشت سرمایه با کمترین رسیک را بهمراه داشته باشد.
اگر ابزار مالی یک کشور، مانند سهام و اوراق قرضه، نرخ بازگشت سرمایه نسبتا بالایی را در نرخ ریسک نسبتا پایینی ارایه دهد، سرمایه گذاران خارجی ارز آن را برای سرمایه گذاری در آن کشور تقاضا خواهند نمود.

این نمایش دهنده نوعی توازن است
پول بسیار زیاد = تورم = کاهش ارزش ارز = افزایش قیمت ها
پول بسیار کم = بازدهی اقتصادی کم = افزایش بیکاری

 عوامل اقتصادی کلان چطور بر روی نرخ تبادل ارزها تاثیر می گذارد؟

ارز یک اقتصاد ایجاد شده با ثبات قیمت نسبی و طیف گسترده ای از کالاها و خدمات رقابت پذیر بیشتر مورد تقاضا خواهد بود تا کشوری که در طوفان سیاسی، بهمراه تورم بالا و کالاهای صادراتی کم قرار دارد.
سرمایه جایی خواهد رفت که بتواند بالاترین بازگشت با کمترین ریسک را بدست بیاورد. اگر ابزار مالی یک کشور، مانند سهام و اوراق قرضه، نرخ بازگشت سرمایه نسبتا بالایی را در نرخ ریسک نسبتا پایینی ارایه دهد، سرمایه گذاران خارجی ارز آن را برای سرمایه گذاری در آن کشور تقاضا خواهند نمود.
معامله گران ارزی درباره اینکه چطور رویدادهای متفاوت نرخ های تبادلی را جابجا می کنند در بازار سفته بازی می کنند.از آنجایی که سرمایه گذاران در جستجوی "ایمنی" برای سرمایه شان می باشند، اخبار بی ثباتی سیاسی در دیگر کشورها تقاضا برای دلار را افزایش می دهد.
همچنانکه که سرمایه گذاران خارجی در جستجوی بازگشت سرمایه بالاتری نسبت به آنچه در کشور خودشان میتوانند کسب کنند هستند، نرخ بهره یک کشور افزایش یافته و ارزش ارز آن کشور بالا می رود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آگوست ۱۷ ، ۱۰:۳۳

بازار با حساسیت در انتظار سخنرانی های نشست جکسون هول

نشست جکسون هول شروع شده است. نشست جکسون هول که به شدت پیش بینی شده است شروع خوبی ندارد، اما معامله گران به نظر از ورود به هرگونه معامله بزرگی خودداری می کنند تا زمانی که دراگی ریاست ECB و ژانت یلن ریاست Fed سخنرانی های کلیدی خود را در ادامه روز بجای آورند. سرمایه گذاران در انتظار هرگونه نشانه ای درباره افزایش نرخ بهره ایالات متحده، زمان بندی کاهش تدریجی ترازنامه و اینکه اگر اروپا بدنبال مهار برنامه محرک خود باشد هستند. درگیری ها و ناسازگاری های داخلی بیشتری در واشینگتن وجود دارد. دونالد ترامپ ریاست جمهور ایالات متحده همقطاران جمهوری خواه خود را با توجه به رسیدن مهلت زمانی سقف بدهی تهدید به تعطیلی دولت کرده است. او در توییتر خود گفته است که رهبران جمهوریخواه کنگره اگر چند هفته پیش توصیه او را برای قانون کاهش سقف بدهی دنبال می کردند می توانستند از یک "آشفتگی" در قانوگذاری جلوگیری کنند.
داده های درجه متوسط ایالات متحده. داده مدعیان اولیه بیکاری بالاتر از انتظار ایالات متحده در روز پنج شنبه به دلار کمک کرد تا در این روز در ناحیه مثبت باقی بماند. دلار در برابر ارزهای اصلی کمی رشد داشت، اما این صعودها با انتشار آمار ناامید کننده بخش مسکن خنثی شد چرا که تمرکز سرمایه گذاران به نشست پیش روی روسای بانک های مرکزی جهانی معطوف شده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آگوست ۱۷ ، ۱۱:۵۹