تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

عوامل موثر در نرخ تورم نسبی

سه شنبه, ۲۲ آگوست ۲۰۱۷، ۱۰:۵۶ ق.ظ

اگر کشور A در حال آسیب دیدن از نرخ تورم بالاتر نسبت به کشور B باشد، پس بمنظور احیای "برابری قدرت خرید" ارز کشور A باید نسبت به ارز کشور B تضعیف شود.
انتظارات و حدس و گمان:
بازارها رویدادها را برآورد می کنند. حدس و گمان ها می گوید، آینده نرخ تورم ممکن است باندازه کافی قدرتمند باشد که نرخ تبادل را بسیار قبل از آنکه روند واقعی ظاهر شود به حرکت در آورد.
برای درک نیروهای اقتصادی، دو عامل اصلی که از دیدگاه بنیادی بر روی تحرکات نرخ تبادل تاثیرگذار است بصورت زیر می باشند:
جریانات تجاری
جریانات سرمایه

جریانات سرمایه ای
جریانات سرمایه ای مقدار خالص ارزی را که با توجه به سرمایه گذاری های عمده خریداری شده یا به فروش می رسد را اندازه گیری می کند. یک تراز جریان سرمایه ای مثبت حاکی از این است که ورود سرمایه خارجی به کشور در برای سرمایه گذرای ها از سرمایه ای که در حال خروج ار کشور است فراتر می رود. بنابراین تقاضا برای ارز آن کشور افزایش خواهد یافت که در نتیجه باعث افزایش ارزش ارز آن کشور می گردد.
بعبارت دیگر، تراز جریان سرمایه ای منفی نشانگر این است که سرمایه گذاری های خارجی خریداری شده توسط سرمایه گذاران داخلی بیشتر از مقداری است که توسط سرمایه گذاران خارجی خریداری می شود. بنابراین، خروج سرمایه بیشتری نسبت به ورود سرمایه به کشور وجود خواهد داشت که باعث افزایش تقاضا برای ارز آن کشور و بنابراین افزایش ارزش ارز آن کشور خواهد شد.

اگر مفید بود لطفا کامنت بگذارید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی