تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تراز تجاری-موثرترین فاکتورهای اقتصادی

شنبه, ۱۹ آگوست ۲۰۱۷، ۱۰:۲۴ ق.ظ

تراز تجاری در ادامه موثرترین فاکتورهای اقتصادی

تراز تجاری اختلاف بین ارزش کالاها و خدماتی را که یک کشور صادر می کند و ارزش کالاها و خدماتی را که آن کشور وارد می کند را می سنجد، در حالیکه اگر کالاهای وارد شده بشتر از کالاهای صادر شده باشد، کسری تجاری وجود دارد.
روندها و جهت بازارها نیز اهمیت دارند.
یک تراز تجاری رو به بهبودی باید باعث تقویت ارزش یک ارز نسبت به ارزهای دیگر دارای تراز تجاری با ثبات یا یا رو به وخامت شود.

ارزهایی که در ارتباط با مازاد تجاری بلند مدت هستند تمایل به تقویت در برابر ارزهایی دارند که با کسری های تجاری ماندگار و مداوم در ارتباط هستند - دلیل ساده آن هم وجود خالص خرید ارزهای دارای مازاد تراز تجاری مربوط به بالاتر بودن صادرات نسبت به واردات می باشد.
جریانات تجاری تراز تجاری (واردات-صادرات) را می سنجد. این عدد مقدار کالاهایی می باشد که یک کشور به کشورهای دیگر می فروشد منهای مقدار کالاهایی که یک کشور از دیگر کشورها خریداری می کند. این محاسبه شامل تمامی تراکنش های بین المللی می باشد و معرف تراز تجاری آن کشور است.
کشورهایی که بطور خالص صادر کننده می باشند بیشتر به مشتریان بین المللی صادر می کنند تا از تولید کنندگان بین المللی وار نمایند. کشورهای صادر کننده خالص دارای مازاد تراز تجاری هستند. این به علت آن حقیقت است که آن کشورها بیشتر فروشنده کالاها به بازار بین المللی هستند تا خریدار از بازار بین المللی باشند.
در نتیجه تقاضا برای ارز آن کشور افزایش می یابد زیرا مشتریان بین المللی باید این ارز را بمنظور خرید کالاهای آن کشور خریداری نمایند.
این روند باعث افزایش ارزش ارز آن کشور می شود.
کشورهایی که وارد کننده صرف هستند، از تولیدکنندگان بین المللی بیشتر وارد می کند تا به آن کشورها صادر نمایند.
کشورهایی که وارد کننده صرف می باشند بیشتر به مشتریان بین المللی صادر می کنند تا از تولید کنندگان بین المللی وارد نمایند. کشورهای صادر کننده خالص دارای کسری تراز تجاری می باشند. این به علت آن حقیقت است که آن کشورها بیشتر خریدار کالاهای خارجی هستند تا به بازار بین المللی بفروشند.
بمنظور خرید این کالاهای بین المللی، وارد کنندگان باید ارز کشور خود را فروخته و ارز خارجی را خریداری نمایند.
این روند باعث سقوط ارزش ارز آن کشور می شود.
یک تراز تجاری رو به بهبودی باید باعث تقویت ارزش یک ارز نسبت به ارزهای دیگر دارای تراز تجاری با ثبات یا رو به وخامت شود.

بعنوان مثال، بیایید به اقتصاد ژاپن نگاهی بیاندازیم، که دارای اقتصادی وابسته به صادرات دارای مازاد تجاری می باشد. ژاپن بیشتر به مشتریان بین المللی صادر می کند تا از کشورهای تولید کننده بین المللی وارد کننده باشد.
• مازاد تجاری ژاپن دلیل عمده این است که ارزش ین ژاپن (JPY) با وجود ضعف های شدید اقتصادی دچار کاهش ارزش تندی نشده است.
• ژاپن یک صادرکننده صرف با مازاد تجاری 3% از GDP این کشور است.
• این وضعیت تقاضای بین المللی برای خرید JPY را برای مشتریان بین المللی ایجاد می کند تا محصولات ژاپنی را خریداری نمایند.

بطور واضح یک تغییر در تراز پرداخت ها از یک کشور به کشوری دیگر تاثیر مستقیم بر روی سطوح ارزش ارز آن کشور دارد.
بنابراین، برای معامله گران زیر نظر داشتن داده های اقتصادی مربوط به این تراز و درک تفاسیر تعییرات در تراز پرداخت ها اهمیت دارد.
JPY با وجود ضعف اقتصادی تقویت می شود. از 8/2003 الی 12/2003 جفت ارز USD/JPY از 121.00 تا 107.00 حرکت کرد.
برای مثال، ایالات متحده یک وارد کننده صرف می باشد، با یک کسری تجاری بسیار بالا که نیاز به 2.2 میلیارد دلار جریان ورود سرمایه روزانه برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش دلار بر اساس پایه تجاری می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی