تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

توافق اوپک برسر تمدید کاهش تولید نفت

جمعه, ۱ دسامبر ۲۰۱۷، ۰۲:۵۸ ب.ظ

تحلیل فاندامنتال

جمعه 1 دسامبر 2017

توافق کشورهای اوپک و غیر اوپک درباره تمدید کاهش تولید تا پایان 2018

در یکصد و سی و هفتمین نشست کنفرانس اوپک، اعضای اوپک بر این توافق کردند که بازار نفت خام جهانی در جهت درستی در حرکت است. تنطیم میزان تولید تا به این تاریخ تاثیر مورد نظر آنها را دارد، و میزان موجودی ذخایر به میزان نصف هدف آنها در سال 2017 سقوط کرده کرده است.

این کاهش در موجودی ذخایر در نتیجه ترکیبی از تقاضای بالاتر از انتظار و نرخ های مورد توافق در میان اعضای اوپک و غیر اوپک در رابطه با مظنه های قیمت آنهاست.

انتظار می رود در حالیکه از دوره ای از تقاضای کمتر بر مبنای فصل عبور می کنیم روند کاهش موجودی ذخایر کند شود (یا حتی روند معکوس بخود بگیرد)، اما اوپک برآورد می کند با تمدید کاهش عرضه تا پایان 2018 موجودی ذخایر تا میانگین 5 ساله خود سقوط کند.

بر این اساس، کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک امروز درباره تمدید کاهش تولید تا پایان 2018 توافق کردند. این گروه تمایل دارند تا شرایط بازار را در ژوئن سال آینده ارزیابی کرده تا در نظر بگیرند که آیا تغییری در این روند لازم است یا خیر.
گزارش ها نشان می دهند که تمدید امروز در کاهش عرضه برای نخستین بار شامل کشورهای لیبی و نیجریه می شود، بهمراه توافقی درباره حد مشترکی بالاتر از سطوح تولید ترکیبی فعلی. به این ترتیب، این مشمولیت - که در ماه ژانویه اجرایی خواهد شد - تاثیری بر روی سطوح جاری نخواهد داشت.

پیش از نشست امروز، روسیه قصد گفتگو درباره استراتژی خروج بمنظور کسب مقداری شفافیت درباره اینکه پس از متعادل تر شدن بازار چه اتفاقی قرار است بیافتد را داشت. در همین حال، وزیر نفت عربستان سعودی اشاره کرد با توجه به اینکه هنوز مقدار زیادی از موجودی ذخایر وجود دارد که باید حذف شود، برای این مباحثات و گفتگوها خیلی زود است. تا کنون، اشاره ای به چگونگی خروج از فاز کاهش تولید به مجرد متعادل شدن بازار نشده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی