تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

حمایت و مقاومت اعداد در بازار ارز و انرژی

دوشنبه, ۷ آگوست ۲۰۱۷، ۰۳:۰۴ ب.ظ


حمایت و مقاومت– اعداد رند.


امکانات نمودار اصلی که من در تشخیص نواحی حمایت و مقاومت بدنبال آن می باشم سوینگهای بالا و پایین، و نواحی تراکم قیمت هستند. این نواحی را در مقالات قبلی پوشش داده ام. اگر آنها را ندیده اید، خواهشمندم طبق ترتیب ذیل، ابتدا به مطالعه آنها بپردازید.
1. حمایت و مقاومت - عالی ترین ابزار معاملاتی
2. حمایت و مقاومت بخش دوم – سوینگ های بالا و پایین
3. حمایت و مقاومت بخش سوم – نواحی تراکم قیمت

در این مقاله قرار است معرفی کوتاهی از یک امکان دیگر بازار که می تواند منجر به توسعه نواحی حمایت و مقاومت گردد داشته باشیم – اعداد رند. در تحلیل بازار، من هرگز این امکان را بعنوان تنها روش خودم در یافتن سطوح حمایت و مقاومت مورد استفاده قرار نمی دهم. بلکه بیشتر، این بعنوان عاملی است که بسادگی اعتماد من به ناحیه ای را که پیشاپیش بعنوان حمیات یا مقاومت تشخیص داده شده را افزایش می دهد

هرچند، به مجرد اینکه بدانید باید دنبال این باشید، درباره اینکه چطور اغلب اوقات یک عدد رند بنظر می رسد مانند یک سد در برابر جریان قیمت عمل می کند شگفت زده خواهید شد.

منظور من از اعداد رند چیست؟

بیشتر از آنکه به توسعه یک قانون بپردازیم، اجازه دهید نگاهی به چند مثال بیاندازیم و به این شیوه منظور ما تقریبا شفاف خواهد شد.
برای یک سهم که قیمت بالایی دارد، ممکن است قیمتش در ناحیه ای شامل قیمتهای 70$ ، 80$ ، 90$ ، 100$ ، 110$ و الی آخر، یا هر قیمتی از ضریب 10$ داشته باشد.

برای سهمی با قیمت میانه، شاید این ناحیه قیمتی 25$ ، 30$ ، 35$ ، و یا هر قیمتی از ضریب 5$ باشد.
برای سهمی با قیمت کم، ممکن است این ناحیه قیمتی ضریبی از 1$ باشد، مانند 7.00$ ، 8.00$ ، 9.00$ یا حتی ضریبی از 50 سنت، مانند 5.50$ ، 5.00$ ، 6.50$ و الی آخر.
برای سهم های با قیمت ناچیز، شما ممکن است با ضرایب قیمتی 10 سنت، مانند 0.10$ ، 0.20$ ، 0.30$ روبرو شوید.

بازار ارز؟ بله، اینجا نیز همین ورال برقرار است. GBP/USD در قیمت های 1.3600 ، 1.3700 ، 1.3800 و حتی سطوح 50 واحدی (پیپی) مانند 1.3650 ، 1.3750 ، 1.3850. درحقیقت، این مفهوم درباره هر بازاری وجود دارد.

نکته های مهم پیش از ادامه کار

شما درست چند پاراگراف قبل تر را بخاطر می آورید که گفتم من این را بعنوان یک ابزار و روش منفرد در یافتن حمایت و مقاومت استفاده نمی کنم. اگر شما اینکار را بکنید، با شبکه ای انبوه از خطوط افقی در تمام سطح نمودارتان روبرو خواهید شد که درست جلوی راه حرکت قیمت قرار می گیرند.

بجای اینکار، من اعداد رند را طبق موارد ذیل بکار می برم:

ابزاری برای افزایش اعتماد در نواحی حمایت و مقاومتی که پیش از این در سوینگهای بالا/پایین یا نواحی تراکم قیمت آنها را یافته ام. یا اینکه،اگر شواهدی از حمایت و مقاومت در گذشته از طریق سوینگ های بالا/پایین یا نواحی تراکم قیمت وجود نداشته باشد، پس براحتی یک ناحیه هشدار را معرفی می کند. برای مثال، اگر در معامله خرید (long) قرار داشته باشم و بطور جدی این معامله بیش از حد در جهت صعود ادامه یافته و در حال نزدیک شدن به یک ناحیه با عدد رند باشد، من انتظار مقداری کاهش حجم معامله و برداشت سود و بنابراین ایجاد یک مقاومت بالقوه را دارم. پس شاید من کاهش حجم معامله ام یا تنگ کردن حد زیان را سرلوحه برنامه معاملاتی خودم قرار دهم.

چگونه اعداد رند تبدیل به حمایت و مقاومت می شوند؟
اعداد رند براحتی جواب می دهند، زیرا طبیعت انسانی منجر به مهم شدن این نواحی می شود. ما به بهترین شیوه ممکن با تقریب ها و تخمین ها کار می کنیم.
شما تمام اوقات اینطور می شنوید که مردم نظراتی میدهند مانند این "اگر سهم XYZ تا 10$ کاهش یابد، قیمتش مفت می شود، و قطعا نقطه ای برای خرید است"، یا "شکی نیست سهم ABC به بالاتر از 75$ خواهد رفت، بنابراین اگر این اتفاق افتاد از معامله خودم با سود خارج خواهم شد."
توجه داشته باشید که آنها نمی گویند XYZ در قیمت 10.17$ مفت است، یا اینکه ABC در قیمت 77.63$ اشباع از فروش شده است. ما با اعداد رند بهتر کار می کنیم.
این منجر به بخش بزرگتری از سفارشات برای خرید در یا در حدود سطح 10$ برای XYZ ، و بخش بزرگتری از سفارشات فروش در یا در حدود سطح 75$ برای ABC خواهد شد. و این سفارشات هستند که احتمال حمایت شدن قیمت 10$ یا مقاومت شدن 75$ را افزایش می دهند.
شما در همه بازارها این صحبت ها به گوشتان می خورد.

طی چندین هفته گذشته قبل از نگارش این مقاله، صحبت های زیادی درباره رالی GBP/USD تا سطح 2.0000 و سقوط USD/CAD تا نرخ برابری 1.0000 وجود داشت.

بخاطر دارید که، این صحبت ها ضمانتی برای تشکیل حمایت یا مقاومت در این نواحی نیستند. هرچند، باید بعنوان هشداری برای یک سد بالقوه در برابر حرکت بیشتر قیمت عمل کنند.
بیایید با هم نگاهی به چند مثال از بازارهای مختلف و تایم فریم های متفاوت بیاندازیم.

در نمودار روزانه بخش انرژی، XLE، توجه کنید که چطور قیمت به حمایت در سطح عدد رند 70 (ناحیه 70) رسیده است. رالی قیمت پیش از تشکیل قله در مقاومت در سطح 90 (ناحیه C)، در 80 (ناحیه B) تقریبا متوقف شده است. پس از شکست در نفوذ به این سطح مقاومت طی چند هفته آینده، قیمت سقوط کرده و پیش از برگشت دوباره به سطح عدد رند 70 (ناحیه E)، تقریبا به حمایت در 80 (ناحیه D) رسیده است.

نمودار یک ساعته EUR/Jpy فوق حمایت در سطح 168.00 (ناحیه A) را نشان می دهد که درست تا سطح 169.00 (ناحیه B) در حال رالی کردن است. آخرین کندل قرمز نزولی در هنگام تشکیل قله شکستی به بالای سطح 169.00 به اندازه 17 پیپ انجام داده است، که به سرعت با شکست روبرو شده و منجر به سقوط قیمت درست تا حمایت در سطح 167.00، ابتدا به ساکن 6 پیپ پایین تر (ناحیه C) و سپس 2 پیپ بالاتر از سطح (ناحیه D) گردیده است. این برای من باندازه کافی نزدیک به عددی رند است.
و این در نمودارهای با تایم فریم کوتاه مدت نیز جواب می دهد.

در نمودار 5 دقیقه ای e-mini Dow فوق، باز شدن بازار روز 16 آگوست 2008 و رالی تا سطح 11700 (ناحیه A) را نشان می دهد. قیمت برگشته و تا کفی در سطح 11600 سقوط می کند (ناحیه B)، که بعد از آن برای سه بار دیگر در نقاط C ، D و E برای تست مجدد تا عدد رند 11700 رالی کرده است.

در نمودار 5 دقیقه ای e-mini Dow فوق، باز شدن بازار در روز 20 آگوست 2008 را نشان می دهد، که برای تست حمایت در منطقه عدد رند 11300 (ناحیه A) سقوط می کند. قیمت پیش از ادامه با توقفی موقتی در سطح 11350 (ناحیه B)، تا سقف نهایی در منطقه 11450 (ناحیه C) رالی کرد. بسیار خوب، اگر بخواهیم دقیق تر عنوان کنیم، 11452، اما چی کسی اینطور حساب می کند. بخاطر داشته باشید، ما درباره نواحی حمایت و مقاومت صحبت می کنیم، نه اعداد دقیق.
حال تا آنجایی بنظر بزرگترین کشف از زمان نان تست به این سو می رسد، من صرفا می خواهم به شما یادآوری کنم این روش، روشی مطلقا سود آور نیست (جام مقدس). در مثال فوق، قیمت در نزدیکی 11300 ، 11350 و 11450 با حمایت یا مقاومت روبرو شده است. هرچند قیمت در شکست سطح 11400 با مشکلی روبرو نشده است.
صرفا به این دلیل که قیمت در عددی رند قرار دارد، بدین معنی نیست که در آنجا متوقف خواهد شد.

Lance Beggs


همانطور که در مقدمه این مقاله گفتم، در تحلیل یک بازار من از این امکان به تنهایی در یافتن سطوح حمایت و مقاومت استفاده نمی کنم. بلکه، بیشتر بعنوان عاملی است که براحتی اعتماد من به هر ناحیه ای را که قبلا بعنوان حمایت یا مقاومت تشخیص داده ام افزایش می دهد.
من ترجیح می دهم همانطور که در مقالات قبلی شرح دادم از طریق سوینگ های بالا و پایین یا نواحی تراکم بدنبال سطوحی از حمایت و مقاومت باشم. و سپس اگر با عددی رند همزمان شدند، دیگر چه بهتر!
اگر مثال های بالا را معامله کرده بودم، 11300 و 11350 در تحلیل پیش از بازار من نقش قابل توجه و چشمگیری نداشتند. هرچند 11450 در دو موقعیت حدود یک هفته پیش از آن، بعنوان ناحیه حمایت قبلی حاصل از سوینگ پایینی تایید شده بود. یک عدد رند نیز دوباره به اعتماد من به این سطح بعنوان یک ناحیه بطور بالقوه ای قابل توجه از حمایت یا مقاومت می افزاید.


معاملاتتات همراه با شادی
لنس بگز

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی