تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

من یک معامله گر خوب هستم

شنبه, ۲۴ فوریه ۲۰۱۸، ۰۱:۰۵ ب.ظ
راز موفقیت من چیست؟

من خودم را یک معامله گر خوب و موفق می دانم، زیرا برای چندین سال هر ماه قادر به تکرار موفقیتم بوده ام. معامله گران بسیاری را می شناسم که تقریبا همزمان با من یادگیری را شروع کرده اند، اما آنها هنوز در حال یادگیری، آزمایش سیستم های مختلف و از دست دادن سرمایه هستند. اینکه هنوز ناامید نشده اند خوب است، اما نمی دانم چه زمانی بطور مستمر شروع به سود کردن خواهند کرد. چرا من پس از چند ماه یادگیری و تمرین شروع به سود کردن کردم، اما این افراد هنوز در حال یادگیری هستند؟ بسیاری از آنها بسیار بیشتر از من می دانند، اما چرا سود نمی کنند؟ راز موفقیت من چیست؟
من بدلایل زیر معامله گر خوبی هستم.....

1-سیستم معامله گری من ساده و برای استفاده آسان است
هرگز سعی نکرده ام چیز جدیدی در معامله گری بازار ارز اختراع کنم. هرگز سعی نکرده دوباره چرخ را اختراع کنم. از قبل هر چیزی را که برای معامله و سود کردن نیاز داریم از قبل در اختیارمان است. تمامی ابزارهایی که مورد نیازمان است بطور رایگان در اختیارمان قرار دارد. چرا باید زندگی مان را اینقدر پیچیده کنیم؟
من تحلیل تکنیکال و سیگنال های کندل استیک و الگوها را یاد گرفتم. این همه آن چیزی است که بلافاصله پس از یادگیری روش معامله کردن در بازار ارز انجام دادم. پس از مدتی، تقریبا به تحلیل تکنیکال و کندل استیک مسلط شدم. بصورت دمو معامله کردم و به این نتیجه رسیدم که باید به کندل بچسبم و هرچیز دیگری مانند خطوط حمایت/مقاومت و سطوح، الگوهای نموداری و ... را فراموش کنم، زیرا آنها بنوعی خیلی سخت، زمان بر و غیرقابل اعتماد بودند.
بنابراین کار خودم را از روز اول آسان کردم، و خیلی زود شروع به گرفتن نتایج خوب کردم. اندیکاتورهای مختلف را امتحان نکردم، زیرا می دانستم که اگر بخواهم اینکار را انجام دهم، باقی عمرم را روی آن باید صرف می کردم. میلیاردها اندیکاتور، سیستم های معاملاتی و .... وجود دارد، اما برخی از آنها ابزارهایی هستند که برای استفاده آسان می باشند که قبلا توسط هزاران معامله گر از ژاپن تا ایالات متحده تست شده است، و ثابت شده است که جواب می دهند. بنابراین این ابزارها را بکار بردم و بقیه آنها را به فراموشی سپردم.

2-من با انضباط هستم
من مطالبی را که یاد گرفته ام و ابزارهایی را که در اختیار دارم را به راحتی بکار می برم. من بندبال چیز دیگری نیستم. اجازه نمی دهم هیچگونه احساسی در افکار من مداخله کرده و مرا مجبور به گرفتن تصمیم اشتباه کند. نمودارها را بررسی می کنم و اگر یک سیگنال قوی ببینم سفارش قرار می دهم. به همین راحتی. چیز پیچیده ای درباره معامله گری وجود ندارد. هرکسی می تواند این کار را انجام دهد.
بعنوان یک معامله گر بازار ارز، هر روز بیش از 20-30 دقیقه از زمان خودم را برای بررسی نمودار صرف نمی کنم. معامله گری حرفه ای به معنی صرف چندین ساعت پشت کامپیوتر و تحلیل ده ها چارت و تایم فریم های مختلف نیست. چک کردن تایم فریم روزانه جفت ارزها و سهامی که دنبال می کنید، آن چیزی است که باید هر روز انجام دهید. اگر ستاپ معامله ای وجود دارد، بلافاصله می توانید آن را ببینید زیرا یک ستاپ معاملاتی قوی از دور داد می زند که بیا و من رو بگیر.
 
هر تعطیلات آخر هفته شما باید تایم فریم هفتگی را چک کنید و به محض اینکه کندل ماه جدید باز شد در تایم فریم ماهانه هم کندل جدید را چک کنید. اینها قویترین تایم فریم ها و ستاپ های معاملاتی که شکل می دهند می توانند خیلی سودآور هستند.
 
انجام همه اینها، بیشتر از 20-30 دقیقه در روز وقت شما را نمی گیرد. اگر بیشتر از این وقت صرف تحلیل نمودارهای می کنید، پس می توانم بگویم هنوز معامله گر سودآوری نشده اید. اگر سعی در این دارید خودتان را راضی نمایید که یک ستاپ معاملاتی قوی شکل می گیرد در حالیکه شما می دانید که این یک ستاپ قدرتمند نیست، پس هنوز زمان بیشتری نیاز دارید تا یاد گرفته و یک معامله گر منضبط شوید


3-من منتظر بهترین ستاپ ها می مانم
هر روز بعضی ستاپ های معاملاتی ضعیف در نمودارها شکل می گیرند. این ستاپ ها برای معامله گرانی هستند که می خواهند سرمایه خود را از دست بدهند. این ستاپ ها برای معامله گران حرفه ای و باتجربه نیست. بنابراین آن ستاپ ها را برای دیگران می گذارم. من منتظر بهترین و قوی ترین ستاپ می مانم، و خوشبختانه همیشه هم شکل می گیرند. این ستاپ ها به تعداد و فراوانی ستاپ های ضعیف نیستند. اما باندازه کافی هستند که بتوان از آنها مقداری سود کرد و سپس منتظر بعدی ماند.
نداشتن ستاپ معاملاتی قوی من را ناراحت و غمگین نمی کند. زمان زیادی است که به این شرایط عادت کرده ام. قرار نیست هر روز ستاپ های معاملاتی قوی داشته باشیم.

4-من موکدا و حتما حد ضرر منطقی بکار می برم
حد ضرر یکی از مهمترین چیزها در معامله گری است. آنهایی که حد ضرر قرار نمی دهند دیر یا زود از بازی بیرون انداخته خواهند شد. اگر یک حد ضرر صحیح قرار ندهید، به راحتی می توانید یک میلیون دلار را با تنها یک معامله از بین ببرید. من کسی را دیده ام که یک حساب 7 میلیون دلاری را از بین برد، زیرا بطور احمقانه ای هیچگونه حد ضرر قرار نداد و مدیریت ریسک صحیحی نکرد، و بر روی این موضوع تاکید کرد که این معاملات صحیح هستند و بازار در نهایت به جهت مورد نظرش باز خواهد گشت. بازار برگشت، اما وقتی که حسابش از قبل از هم پاشیده بود. 
سیستم معاملاتی شما باید به شما درباره بهترین و بهینه ترین موقعیت برای قرار دادن حد ضرر بگوید، در غیراینصورت شما باید بدنبال سیستم معاملاتی دیگری باشید. برای هر معامله ای که انجام می دهید، باید یک حد زیان منطقی قرار دهید که خیلی تنگ یا خیلی باز نباشد. وقتی قیمت به ضررتان حرکت می کند و نزدیک به برخورد به حد ضررتان است نیابد حد ضررتان را بزرگتر کنید. همچنین، لطفا توجه کنید که یک حد ضرر بزرگ شبیه به نداشتن حد ضرر است. و حد ضرر خیلی کوچک باعث می شود حتی وقتی معامله شما درست است سرمایه تان دچار ضرر شود.
برای بدور ماندن از احساسات، وقتی معامله می کنم نمودارها را مرتب چک نمی کنم. چک کردن نمودارها وقتی معاملات فعال دارید می تواند احساسات آسیب رساننده و منفی را در شما فعال کند که باعث می شود اشتباه کنید. وقتی می بینید معامله تان در ضرر است، احساساتی می شوید و معامله تان را می بندید تا ضرر بیشتری نکنید، یا اینکه حد ضررتان را بزرگتر می کنید زیرا از ضرر زودهنگام ترسیده اید و می خواهید به معامله تان زمان بیشتری بدهید. وقتی معامله شما در سود است و آن را تماشا می کنید، احساسات شما می تواند باعث شود آن معامله را ببندید، زیرا فکر می کنید ممکن است بازار برگشته و سودی را معامله تان کسب را از دست بدهید.
من به راحتی احساساتی نمی شوم، هرچند ترجیح می دهم نمودارها و معاملاتم را چک نکنم. من معامله باز می کنم، حد ضرر و حد سود را قرار می دهم و به کار خود مشغول شده و سپس روز بعد پای سیستم بر می گردم.
 
 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی