تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

نرخ بهره وعوامل اقتصادی کلان

يكشنبه, ۲۷ آگوست ۲۰۱۷، ۱۰:۳۳ ق.ظ

جریانهای سرمایه بین المللی در جستجوی بالاترین بازگشت سرمایه برپایه نرخ بهره تعدیل شده بر اساس تورم می باشند، که باعث ایجاد تقاضا برای ارزهای با نرخ بهره بالا و صعود نرخ تبادل آن ارزها می گردد.
پول و سرمایه وقتی به جریان خواهد افتاد که بتواند بالاترین بازگشت سرمایه با کمترین رسیک را بهمراه داشته باشد.
اگر ابزار مالی یک کشور، مانند سهام و اوراق قرضه، نرخ بازگشت سرمایه نسبتا بالایی را در نرخ ریسک نسبتا پایینی ارایه دهد، سرمایه گذاران خارجی ارز آن را برای سرمایه گذاری در آن کشور تقاضا خواهند نمود.

این نمایش دهنده نوعی توازن است
پول بسیار زیاد = تورم = کاهش ارزش ارز = افزایش قیمت ها
پول بسیار کم = بازدهی اقتصادی کم = افزایش بیکاری

 عوامل اقتصادی کلان چطور بر روی نرخ تبادل ارزها تاثیر می گذارد؟

ارز یک اقتصاد ایجاد شده با ثبات قیمت نسبی و طیف گسترده ای از کالاها و خدمات رقابت پذیر بیشتر مورد تقاضا خواهد بود تا کشوری که در طوفان سیاسی، بهمراه تورم بالا و کالاهای صادراتی کم قرار دارد.
سرمایه جایی خواهد رفت که بتواند بالاترین بازگشت با کمترین ریسک را بدست بیاورد. اگر ابزار مالی یک کشور، مانند سهام و اوراق قرضه، نرخ بازگشت سرمایه نسبتا بالایی را در نرخ ریسک نسبتا پایینی ارایه دهد، سرمایه گذاران خارجی ارز آن را برای سرمایه گذاری در آن کشور تقاضا خواهند نمود.
معامله گران ارزی درباره اینکه چطور رویدادهای متفاوت نرخ های تبادلی را جابجا می کنند در بازار سفته بازی می کنند.از آنجایی که سرمایه گذاران در جستجوی "ایمنی" برای سرمایه شان می باشند، اخبار بی ثباتی سیاسی در دیگر کشورها تقاضا برای دلار را افزایش می دهد.
همچنانکه که سرمایه گذاران خارجی در جستجوی بازگشت سرمایه بالاتری نسبت به آنچه در کشور خودشان میتوانند کسب کنند هستند، نرخ بهره یک کشور افزایش یافته و ارزش ارز آن کشور بالا می رود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی