تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تجارت طلا، نفت،سهام،ارز

تحلیل روزانه بازار فارکس، بورس و ارز

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار بورس و ارز،فارکس

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

برخی از موثرترین شاخص های اقتصادی

چهارشنبه, ۱۶ آگوست ۲۰۱۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ

شاخص بهای مصرف کننده (CPI یا تورم)
شاخص بهای تولید کننده (PPI)
تولید ناخالص داخلی(GDP)
عرضه پولی (پایه پولی M2)
گزارش اشتغال
تراز تجاری

داده های اقتصادی بر روی بخش ها و قسمت های خاصی از بازار تاثیر می گذارند بنابراین مهم است که زیر داشته باشیم این داده های بر روی بازارها تاثیر می گذارند تا بتوانیم با روندها و برگشت روندها همراه شویم.

شاخص بهای مصرف کننده (CPI)
این سنجش هزینه زندگی تعیین شده توسط اداره آمار نیروی کار ایالات متحده می باشد. CPI شاخص نشانگر تورم است که بطور وسیعی دنبال می شود و به منظور مقایسه قیمت نسبی در طول زمان برای نمونه ثابت و معینی از کالاها و خدمات منتخب مصرف کنندگان می باشد.
CPI پتانسیل اغراق در نشان دادن میزان تورم را دارد زیرا در ازای تغییر کالاها و قیمت های همیشه در حال تغییر فناوری جدید تنظیم نمی شود.
قیمت بالاتر تاثیر منفی بر روی اقتصاد دارد، اما از آنجایی که بانک های مرکزی اغلب به تورم قیمتی ایجاد شده بواسطه نرخ بهره صعودی پاسخ می دهند، بعضی اوقات ارزها به گزارشات افزایش تورم پاسخ مثبت می دهند.

شاخص بهای تولید کننده (PPI)
شاخص بهای تولید کننده میانگین تغییرات در طول زمان بهای عمده فروشی دریافت شده توسط تولید کنندگان داخلی برای تولیدشان را می سنجد، بسادگی این کار معیار دیگری برای تورم را در دسترس قرار می دهد.
این شاخص چندین جزء دارد، از جمله بخش صنعتی، کالا و فرآوری.
شاخص بهای تولید کننده از آنجایی که تورم را در سمت تولید کننده یا در سطح عمده فروش می سنجد با CPI تفاوت دارد.
لطفا توجه داشته باشید – بدلیل اینکه بهای مواد غذایی فصلی است و بهای انرژی به تناوب نوسان می کند، بسیاری از تحلیل گران تمایل به این دارند که بر روی نرخ core تورم تمرکز کنند، که باستثنای بهای مواد غذایی و انرژی است. PPI بر روی بازارهای مختلف با رابطه ای مشابه با CPI تاثیر می گذارد، زیرا قیمت های تولید کنندگان در نهایت بر روی میزان پرداخت مصرف کننده تاثیر می گذارد.
این اداره آمار نیروی کار ایالات متحده می باشد که این گزارش ها را تولید می کند.

تولید ناخالص داخلی (GDP)
تولید ناخالص داخلی معیاری برای اندازه اقتصاد است. این معیار معرف کل ارزش دلاری، ارزش پولی، تمام کالاها و خدمات تولید شده طی دوه زمانی مشخصی می باشد.
این شاخص سالانه محاسبه می شود، (اما برخی اوقات ماهانه)، با افزودن هزینه های خانوارها، کسب و کارها و دولت ها و خالص خریدهای خارجی.
GDP = C + G + I + NX
که در این رابطه:
C معادل تمام مصرف خصوصی،
G معرف جمع هزینه کردهای دولتی
I معرف جمع سرمایه گذاری کشور
NX برابر با خالص کل صادرات کشور
این شاخص معمولا بعنوان "نشانگر" سلامت اقتصادی یک کشور بکار می رود.

پایه (عرضه) پولی – M2
این عبارت اندازه منبع پولی ایالات متحده می باشد، از جمله ارز در گردش (معروف به M1)، تقاضا برای سپرده گذاری ها، چک های مسافرتی غیربانکی، بعلاوه سرمایه های بازار پول، حساب های پس انداز و Eurodollar شبانه و بعضی مواقع سپرده گذاری ها می باشد.

 اگر مفید بود لطفا کامنت بگذارید




لطفا به صفحه اینستاگرام ما بپیوندید و ما رو از نظراتتون بهره مند کنید

جهت راهنمایی برای ثبت نام در کابین تریدری تان به این کانال مراجعه کنید لطفا:


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی